abonnement bol.com Unibet Coolblue
  dinsdag 11 april 2017 @ 13:57:31 #1
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_170146216
Welkom in het babytopic!

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki:
http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

De baby wiki-lijst vind je hier:
http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic

Voel je vrij je gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen.

Game on! *O*
..
pi_170146286
quote:
17s.gif Op dinsdag 11 april 2017 13:52 schreef Budabuddumbam het volgende:

[..]

Dit soort dingen zou ik niet omschrijven als makkelijk.

Het valt voor mij in de categorie als jezelf een ontaarde moeder noemen, of zeggen dat het misschien niet pedagogisch is maar......

Het voelt als je eigen keuzes een beetje onderwaarderen, jezelf te niet doen.
Als ik met vriendinnen praat over dingen als ze niet doorzetten volgens een bepaald boekje of volgens hoe oma het doet gaat het over de makkelijke manier.

Ik zie het op fb ook, mensen zeggen dat ik niet goed doorzet, dat ik te makkelijk doe.
njah voor mj heeft het woord makkelijk misschien een andere lading.
Nee, helemaal niet. Ik gaf aan dat ik het op een gegeven moment niet meer trok om elke 45 minuten T weer in slaap te moeten voeden. Erg menselijk, lijkt me. En ik gaf aan dat ik er pas aan toe was om die cirkel te doorbreken toen ik er echt klaar voor was. Alle halfslachtige pogingen daarvoor bleek dat ik er niet echt klaar voor was, want als T dan begon te krijsen gaf ik het snel op en voedde hem weer in slaap.

Ik zeg nergens dat het slecht is om een kind in slaap te voeden, of dat ik er een slechtere moeder door was. Ik zeg alleen dat ik het niet meer trok. 13 maanden om de 45 minuten wakker. Achteraf weet ik niet eens meer hoe ik het vol hield, want als ik nu eens 3x per nacht op moet staan vind ik het al marteling.
pi_170146314
Ik snap wel wat je bedoelt Buda. Veel mensen vinden mij ook 'te makkelijk', terwijl het voor mij gewoon goed voelt. Bijvoorbeeld het samen slapen, maar ook het niet dwingen om te eten. Ik heb al van meerdere mensen gehoord dat we haar verwennen, dat ze zo nooit leert eten. Het maakt mij soms wel onzeker, ook omdat M nog zo weinig eet. Maar ik ga haar niet in een wurggreep dwangvoeden, dat voelt niet goed voor mij.

Het woordje makkelijk vind ik dus soms ook vervelend om te horen. Maar dat is ook meer de toon waarop iemand iets zegt.
En verder praat ik gewoon steeds minder over hoe we dingen doen :+
pi_170146367
Ik vind dat er helemaal niets mis is met makkelijk. Je boodschappen laten bezorgen is ook makkelijk, ieamnd die je huis poetst is ook makkelijk, en een bushalte voor de deur is helemaal makkelijk.

Er is pas een probleem als een van de partijen niet meer blij wordt van makkelijk. Maar, dan is makkelijk op de lange termijn ook niet meer makkelijk.

Men, wat een gek woord is dat, makkelijk.
pi_170146400
Helemaal geen makkelijk woord, makkelijk :+

SPOILER: O+
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 11 april 2017 @ 14:08:57 #6
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_170146412
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2017 14:01 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Nee, helemaal niet. Ik gaf aan dat ik het op een gegeven moment niet meer trok om elke 45 minuten T weer in slaap te moeten voeden. Erg menselijk, lijkt me. En ik gaf aan dat ik er pas aan toe was om die cirkel te doorbreken toen ik er echt klaar voor was. Alle halfslachtige pogingen daarvoor bleek dat ik er niet echt klaar voor was, want als T dan begon te krijsen gaf ik het snel op en voedde hem weer in slaap.

Ik zeg nergens dat het slecht is om een kind in slaap te voeden, of dat ik er een slechtere moeder door was. Ik zeg alleen dat ik het niet meer trok. 13 maanden om de 45 minuten wakker. Achteraf weet ik niet eens meer hoe ik het vol hield, want als ik nu eens 3x per nacht op moet staan vind ik het al marteling.
Dit is totaal niet wat ik probeer te zeggen.. ik zeg ook total niet dat je dat zei.

Het is gewoon een beetje hoe ik het woord makkelijk ervaar, of soortgelijke opmerkingen.
Zoals nu zeg je ik gaf op, voor mij is dat niet opgeven, bij opgeven hoort voor mij falen.
Voor mij is je kind in slaap voeden, doen wat op dat moment nodig was en nooit falen.

Ik vind het niet heel empowered om dat soort termen als opgeven, makkelijk of ontaard te gebruiken. Hoe vaak ik hier wel niet lees dat iemand zich een ontaarde moeder noemt.

Ik vind het heel naar lezen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2017 14:05 schreef Jagärtrut het volgende:
Ik vind dat er helemaal niets mis is met makkelijk. Je boodschappen laten bezorgen is ook makkelijk, ieamnd die je huis poetst is ook makkelijk, en een bushalte voor de deur is helemaal makkelijk.

Er is pas een probleem als een van de partijen niet meer blij wordt van makkelijk. Maar, dan is makkelijk op de lange termijn ook niet meer makkelijk.

Men, wat een gek woord is dat, makkelijk.
Maar je gaf niet op mt het boodschappen doen, je bent geen ontaarde shopper. het gaat voor mij om context. Want je had het totaal niet makkelijk, en het makkelijk noemen past dan voor mij niet.
  dinsdag 11 april 2017 @ 14:09:31 #7
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_170146422
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2017 14:02 schreef Miezziej het volgende:
Ik snap wel wat je bedoelt Buda. Veel mensen vinden mij ook 'te makkelijk', terwijl het voor mij gewoon goed voelt. Bijvoorbeeld het samen slapen, maar ook het niet dwingen om te eten. Ik heb al van meerdere mensen gehoord dat we haar verwennen, dat ze zo nooit leert eten. Het maakt mij soms wel onzeker, ook omdat M nog zo weinig eet. Maar ik ga haar niet in een wurggreep dwangvoeden, dat voelt niet goed voor mij.

Het woordje makkelijk vind ik dus soms ook vervelend om te horen. Maar dat is ook meer de toon waarop iemand iets zegt.
En verder praat ik gewoon steeds minder over hoe we dingen doen :+
Njah dit bedoel ik dus.
pi_170146500
quote:
17s.gif Op dinsdag 11 april 2017 14:08 schreef Budabuddumbam het volgende:

[..]

Dit is totaal niet wat ik probeer te zeggen.. ik zeg ook total niet dat je dat zei.

Het is gewoon een beetje hoe ik het woord makkelijk ervaar, of soortgelijke opmerkingen.
Zoals nu zeg je ik gaf op, voor mij is dat niet opgeven, bij opgeven hoort voor mij falen.
Voor mij is je kind in slaap voeden, doen wat op dat moment nodig was en nooit falen.

Ik vind het niet heel empowered om dat soort termen als opgeven, makkelijk of ontaard te gebruiken. Hoe vaak ik hier wel niet lees dat iemand zich een ontaarde moeder noemt.

Ik vind het heel naar lezen.

[..]

Maar je gaf niet op mt het boodschappen doen, je bent geen ontaarde shopper. het gaat voor mij om context. Want je had het totaal niet makkelijk, en het makkelijk noemen past dan voor mij niet.
ik vind dat je het heel moeilijk maakt. (pun intended).

Ik kan me niet voorstellen dat iemand zich hier een ontaarde moeder voelt. Ik heb altijd de indruk dat dat als een soort halfbakken grap gezegd wordt.

Maar ja, voor mij voelde het wel als falen. Want, zoals ik hierboven zei, een van de twee partijen trok de tot nu toe gevonden (makkelijke) oplossing niet meer. Maar, ik gaf snel op bij poigingen om het te veranderen, want blijkbaar was ik er niet aan toe.

Maar, ik geloof niet dat we hier tot overeenstemming komen. Hoeft ook niet. En ik heb al lang geen baby meer.
  dinsdag 11 april 2017 @ 14:15:19 #9
149959 SQ
snelle trees
pi_170146509
Ik zie het probleem eigenlijk helemaal niet :D
disclaimer
pi_170146528
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 april 2017 14:15 schreef Stormqueen het volgende:
Ik zie het probleem eigenlijk helemaal niet :D
ik zei makkelijk!

Volgens mij is het probleem dat ik iets als makkelijk bestempelde, en bumbadanogwat makkelijk als een negatief waardeoordeel leest.
pi_170146547
Buda, we kiezen hiervoor omdat ze met deze methode leert om zelf in slaap te vallen en vooral 's nachts zou dat erg fijn zijn. Ze wordt nu 's nachts vaak elk kwartier wakker, een keer of vier achterelkaar en daarna slaapt ze vaak wel twee uurtjes en dan beginnen we opnieuw. Ze gaat dan huilen dus we moeten er echt uit. Als ze zonder borst/ons leert slapen kan ze misschien eens wat langer slapen en dat zou toch wel heel fijn zijn. Dan wordt ze niet in paniek wakker als ze ons niet ziet. Is voor haar ook niet fijn.
Het voelt voor mij niet goed dat ik iets anders wil dan zij, maar ik trek de huidige manier ook niet meer, hoe graag ik ook zou willen. Ook voor haar zou het beter zijn als ze zelf in slaap leert te vallen (zonder huilen).
Mocht deze methode ook niet werken dan is het uiteraard niet anders, maar ik zou het toch wel graag willen proberen.
Misschien een tegenstrijdig verhaal, maar hoop dat het toch een beetje duidelijk is.
pi_170146573
Svane, hoe gaat het slapen van jouw jongetje nu? Hij wil niet tegen je aan slapen, wat wel? En fijn dat het waarschijnlijk over een jaar een stuk beter is. De tijd vliegt immers >:)
  dinsdag 11 april 2017 @ 14:21:05 #13
149959 SQ
snelle trees
pi_170146608
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2017 14:16 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

ik zei makkelijk!

Volgens mij is het probleem dat ik iets als makkelijk bestempelde, en bumbadanogwat makkelijk als een negatief waardeoordeel leest.
ja I know. Geen probleem dus ;)

Mijn baby ligt lekker in de draagdoek te slapen O+
disclaimer
pi_170146623
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 april 2017 14:21 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

ja I know. Geen probleem dus ;)

Mijn baby ligt lekker in de draagdoek te slapen O+
oh, wat heerlijk. Ik wil ook weer, elke keer als ik dat hier in de stad ook zie. Rammeldebammel.

Maar goed, daar is ook een ander topic voor, he?
pi_170146628
Ja als iedereen nou gewoon even mijn spoiler openklikt, dan is alles veel makkelijker :{w :+

M. heeft trouwens een enorme fascinatie voor kabels/snoeren. Nu ze kan tijgeren doet ze er alles aan om mijn kolf te pakken te krijgen en op de kabels te kauwen. En als ik haar dan weghaal wordt ze Boos :(
Nu al een sterke wil :+
  dinsdag 11 april 2017 @ 14:23:30 #16
149959 SQ
snelle trees
pi_170146645
Ja ik zag je meisje, miez O+ heerlijk tukken!
disclaimer
pi_170146658
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 april 2017 14:23 schreef Stormqueen het volgende:
Ja ik zag je meisje, miez O+ heerlijk tukken!
Schaamteloos even reclame maken natuurlijk :7
pi_170146823
Mijn baby slaapt in zn wiegje maar nu mis ik hem dus ik denk dat ik straks even in bed kruip met baby. Lekker kroelen.

Gisteren een wandeling gemaakt met M in draagzak. Heerlijk. O+ En vandaag even naar het ziekenhuis met man. Die moest even een foto laten maken van zijn zere knie. M vond het wel gezellig want er waren vet mooie lampen om naar te kijken.

_O-
pi_170146854
Oh miez wat een lieve mooie foto

Ik zit hier bij landal met een vriendin. We waren een nachtje zonder de kinderen. Zo meteen komen de mannen met de kinderen. Ik ben gewoon een beetje zenuwachtig :')

En ik kan niet meer uitslapen :(
Gister tot 2 uur zitten borrelen en ik was om 7 uur wakker. Daarna nog een beetje gedommeld tot 9 uur.
En ik kon altijd zo heerlijk slapen en van de dag een nacht maken en omgekeerd
pi_170146879
Miez das wel makkelijke manier voor de aandacht trekken met zo'n leuk ding in de doek O+

Mijn meisje ligt te moppersmurfen in bed, moe maar toegeven ho maar :')
En juist als ik de peuter beloofd heb in de zandbak te spelen dus plakken even geen optie
pi_170146911
Nouja er wordt beide kanten op geoordeeld in mijn ervaring. Doe je weinig aan.
Of je doet moeilijk door je baby te volgen want andere manieren zijn beter, of je bent te makkelijk door de baby te volgen en gemakkelijk doen is niet goed :?
Maar wie bepaalt nou wat beter is? En de een wil meer gemak en de ander vindt de andere manier juist makkelijker. Soms is het ook kiezen tussen twee kwaden, ene is makkelijker op de korte termijn, andere is makkelijker op de lange termijn als het slaagt.
  dinsdag 11 april 2017 @ 14:40:26 #22
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_170146936
Beetje laat in de discussie, maar onze N is nu 20 maanden en ik voed haar nog steeds in slaap... Of ze slaapt bij man op zijn buik, of in de draagzak, of in de buggy. Dit is voor ons het makkelijkst, want zo valt ze het snelst in slaap. En als ze eenmaal slaapt, slaapt ze wel lang door. Voor de oma's en het kdv is het niet zo makkelijk, want zelf in slaap vallen kan ze dus nog niet.
Ooit zullen we wel moeten gaan proberen om haar dat wel te leren, maar hoe, dat zien we dan wel weer. We hebben het wel eerder geprobeerd, maar dat was meteen hysterisch krijsen. Dus dat hebben we niet doorgezet.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_170146974
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 april 2017 14:39 schreef Unihipili het volgende:
Nouja er wordt beide kanten op geoordeeld in mijn ervaring. Doe je weinig aan.
Of je doet moeilijk door je baby te volgen want andere manieren zijn beter, of je bent te makkelijk door de baby te volgen en gemakkelijk doen is niet goed :?
Maar wie bepaalt nou wat beter is? En de een wil meer gemak en de ander vindt de andere manier juist makkelijker. Soms is het ook kiezen tussen twee kwaden, ene is makkelijker op de korte termijn, andere is makkelijker op de lange termijn als het slaagt.
Dit. ^O^

Miez je meisje. O+
pi_170146989
Ik hoor ook adviezen van je moet meer structuur inbrengen, vaste tijden naar bed, dat geeft je meer ruimte. Ja leuk in theorie maar als ze niet wil slapen ben ik uren bezig terwijl als ik die tijd benut met andere dingen en haar naar bed breng zodra ze moe is me dat minder energie kost. En als het al werkt hoe blijvend is het? Het gaat om een baby, geen robot.
pi_170147142
Herkenbaar, Uni. Ik vond dat zo gek om te lezen, want baby deed hier ook nooit aan ritme. Tot ineens op een dag hij ritme wilde. Dus nu op gezette tijden naar zijn bedje en slapen maar.
En pas nu jij dat zegt kan ik me weer herinneren dat we voorheen helemaal geen ritme hadden.
Dus die adviezen kan ik me best voorstellen. Dat je in je hoofd hebt zitten hoe het nu gaat, en even bent vergeten hoe de situatie ooit anders was.

Hoe dan ook, sterkte voor de mama's met lastige slapers, op welke manier dan ook :*
Mies, ik hoop dat het consult je kan brengen wat je zoekt, een manier waarop jij, je man en je kleine meisje allemaal tevreden kunnen slapen!
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_170147187
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 april 2017 14:43 schreef Unihipili het volgende:
Ik hoor ook adviezen van je moet meer structuur inbrengen, vaste tijden naar bed, dat geeft je meer ruimte. Ja leuk in theorie maar als ze niet wil slapen ben ik uren bezig terwijl als ik die tijd benut met andere dingen en haar naar bed breng zodra ze moe is me dat minder energie kost. En als het al werkt hoe blijvend is het? Het gaat om een baby, geen robot.
Hoe minder ritme ik aan probeerde te brengen, hoe meer ritme ik ontdekte bij de mijnessen. :D
pi_170147219
Mijne doet maar wat en ik volg wel.

Mijn tweede kraamhulp was van de rust, reinheid en regelmaat. En hij MOET NU wennen aan zn wieg. Ok doei he. :{w
  dinsdag 11 april 2017 @ 15:09:19 #28
73386 Fazz
onderweg
pi_170147439
Mijn kraam zei 'Ik moet officieel zeggen dat ze beter in de wieg kan slapen', maar ze sliep en slaapt gewoon tussen ons in O+

Miez wat zoet O+

En wat gaan jullie snel :o
Die vitamine D & K hč, m'n baby gaat daar echt van kokhalzen :{ Wordt dat beter of zou een ander merk/soort helpen?
pi_170147512
Wat lief je kraam, fazz.

Mijn eerste en derde waren ook pro-samenslapen. Mijn man vond het eng dus ze kwamen met uitleg waarom het juist wél veilig was en met tips hoe je dat t beste kon doen.
pi_170147517
Mijn kraam zei ook zoiets, dat ze het officieel moest afraden maar dat iedereen weleens samen slaapt :9

Misschien kan je een ander merk proberen Fazz? Je hebt best veel verschillende soorten volgens mij.

Spannend Arja, ik zou ook wel een beetje nerveus zijn! :D
  dinsdag 11 april 2017 @ 15:22:00 #31
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_170147660
Ja Albert is super makkelijk ^O^

Of ging het daar niet over? :+
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
  dinsdag 11 april 2017 @ 15:24:29 #32
149959 SQ
snelle trees
pi_170147690
Mijn baby gaat er van huilen, fazz. Maar dat is geen leidraad :')
disclaimer
  dinsdag 11 april 2017 @ 15:26:33 #33
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_170147715
Mannen zijn altijd van 't makkelijke hé..
Krijg net op mijn werk deze foto door geappt :')

Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
  dinsdag 11 april 2017 @ 15:26:36 #34
149959 SQ
snelle trees
pi_170147717
En samen slapen doe ik alleen 's morgens vroeg. Ik verkramp er namelijk nogal van, mijn boezem is "vrij royaal" en de noudster steekt daar natuurlijk graag zijn bakkes tegenaan dus dan smoor ik hem. Dan slaapt hij heerlijk maar word ik als een treinwrak wakker :')
disclaimer
  dinsdag 11 april 2017 @ 15:27:37 #35
149959 SQ
snelle trees
pi_170147729
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2017 15:26 schreef Radyhyn het volgende:
Mannen zijn altijd van 't makkelijke hé..
Krijg net op mijn werk deze foto door geappt :')

[ afbeelding ]
wauw aa! Zelf fles vasthouden en fiep terugstoppen op 1 dag? Ga je volgende week op kamers ofzo? _O_
disclaimer
pi_170147731
Samen in bed slapen. O+ Tiet erin en na 10 minuten drinken baby weer iets boven de dekens schuiven en verder slapen. O+ Mijn beide meisjes pik(k/t)en het echt niet als ik ze daarna weer in hun eigen ledikant op hun eigen kamer legde. :D Zo is elke baby weer anders en ik vind het wel makkelijk :7 om dan te bedenken dat manier x voor ons op dit moment goed werkt en dat het ooit (al dan niet vanzelf) beter gaat.
pi_170147752
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2017 15:26 schreef Radyhyn het volgende:
Mannen zijn altijd van 't makkelijke hé..
Krijg net op mijn werk deze foto door geappt :')

Haha :D O+
pi_170147875
Samen slapen is heerlijk, dat kon ik bij F echt niet en nu bij J stort ik regelmatig in slaap om haar een uur of meer later weer in bedje te rollen. Ik slaap er iets te ongemakkelijk a la Sq voor zeg maar.

Pollewop zit al in een ritme sinds een week of wat.
Heb er weinig aan gedaan maar om 20.30 hebben wij vaak de avond voor ons samen en kindjes in bed.
Niet dat de romantiek het goed doet want het is :O op de bank en :z binnen een minuut dat ik mijn kussen raak :')

Maar dat zelfgevonden ritme is heerlijk.
Zal je zien gaan we nu Fokwet doen en vanaf morgen is alles weer anders :D
  dinsdag 11 april 2017 @ 15:38:25 #39
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_170147949
quote:
7s.gif Op dinsdag 11 april 2017 15:09 schreef Fazzoletti het volgende:
Mijn kraam zei 'Ik moet officieel zeggen dat ze beter in de wieg kan slapen', maar ze sliep en slaapt gewoon tussen ons in O+
Dat zei mijn kraam ook, idd :)
Ik zou het erg fijn vinden als ze in de cosleeper zou slapen, maar ik prefereer op mij slapen boven niet slapen.

quote:
ja ons bekken schijnt dat ook niet aan te kunnen. Daarom komen mensen onrijp ter wereld net als kangoeroes
Dat verklaart waarom ze het liefst de hele dag mijn tepel in d'r mond heeft. Het is een kangoeroetje!

Miez wat schattig! O+
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  dinsdag 11 april 2017 @ 15:38:58 #40
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_170147961
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2017 15:26 schreef Radyhyn het volgende:
Mannen zijn altijd van 't makkelijke hé..
Krijg net op mijn werk deze foto door geappt :')

[ afbeelding ]
Zo, last van ongedierte?

Ik heb tal van dit soort makkelijke maniertjes :Y
pi_170148097
Over makkelijk en moeilijk, ik kies altijd de makkelijke weg. Je lijkt wel gek om de moeilijkere weg te kiezen als iets ook makkelijk kan. Iedereen blij, iedereen relaxt no problem.

Ik bestel vanaf 8 maanden zwangerschap al online boodschappen, waarom zou ik 5 x per week heen en weer lopen of vriend sturen die altijd nét met het verkeerde terug komt.
Deze week krijgen we de laatste keer boodschappen, heb zin om de bakfiets te gaan nu.

Zelfde met babies als een baby gewoon (nog) niet in zijn bedje wil slapen zal er wel een reden voor zijn. Of dat nu medisch of gevoelsmatig is. Babies doen alles uit instinct, het gaat vanzelf wel over en ze slapen vanzelf wel een keer in hun eigen bedje en slapen vanzelf wel een keer door.

Ja, dat zal echt wel zwaar zijn, die hangerige periode met weinig slaap. Maar goed, als je zo wél enigsins de dag door kunt komen. Pick your battles.
Oh, I wish I could, but I don't want to.
pi_170148103
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2017 14:56 schreef Roomsnoes het volgende:

[..]

Hoe minder ritme ik aan probeerde te brengen, hoe meer ritme ik ontdekte bij de mijnessen. :D
Hier was er ook een vast ritme zonder maar iets te hoeven doen :o. En toen ineens niet meer..
Maar zolang ze nog 3x per nacht komt om te drinken slaap ik niet. Kan zij wel een mooi ritme hebben maar ik slaap niet (vannacht 2x een halfuur). Na de bevalling sliep ik beter dan ooit maar dat voordeel is verdwenen.
  dinsdag 11 april 2017 @ 15:50:03 #43
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_170148187
Rady, handig :D
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  dinsdag 11 april 2017 @ 15:56:25 #44
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_170148308
Ja Quoi... invasie van de Chernobyl pissebedden :P
Maar hij kan amper z'n knuffeltje/tutje vasthouden en dan is het toch ook tijd dat hij z'n fles maar zelf vast houdt! :D

Manneke ligt overdag bijna nooit in zijn bedje. Hij doet echt van die hazenslaapjes van half uur tot een uur.. en dat lukt beter in de box dan in zijn bed (als ik hem overdag in bed leg gaat hij vaak huilen en in de box valt hij wel in slaap overdag). Dan kan hij ook gewoon verder spelen als hij wakker wordt ;) Er zit overdag ook nog geen ritme in zijn slaapjes geloof ik.

Aa gaat hier ook rond dezelfde tijd als Vv naar bed (tussen 19.00 en 20.00). En 's avonds gaat hij wel gewoon slapen in zijn bedje. Over het algemeen slaapt hij dan tot 6.00/7.00. Af en toe wordt hij nog wel 1x wakker 's nachts.. of om 5 uur ofzo. Zal ook vast zijn dat hij 's nachts bijslaapt omdat hij overdag maar korte slaaptjes doet.

's Ochtend voed ik hem in bed, gezellig O+
Maar ik kan ook niet slapen als hij erbij ligt.

En elke baby is weer anders inderdaad! Vv kwam nog heel lang 1 tot 3x per nacht.
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
  dinsdag 11 april 2017 @ 15:59:14 #45
73386 Fazz
onderweg
pi_170148354
Handige feature Rady :D

O ligt tussen onze kussens in met een dekentje. Met F is dat nooit gelukt, hij maakte veel meer geluidjes waardoor hij me steeds wakker hield.
  dinsdag 11 april 2017 @ 16:07:37 #46
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_170148491
Zijn kleine flesje water die hij drinkt na fruit en groenten kan Max al zelf vasthouden O+ De grote fles soms per ongeluk.

Ieuw...... Chernobyl pissebedden. Maar zeker alleen in de provincie :+
  dinsdag 11 april 2017 @ 16:09:04 #47
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_170148518
RF woont in 'de provincie'... ik woon gewoon in Brabant :+
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
  dinsdag 11 april 2017 @ 16:10:15 #48
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_170148535
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2017 16:09 schreef Radyhyn het volgende:
RF woont in 'de provincie'... ik woon gewoon in Brabant :+
Oh. Zeef!

Alhoewel, buiten de randstad... ;)
  dinsdag 11 april 2017 @ 16:13:49 #49
389984 zeefje
Allesvergetend
pi_170148606
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2017 16:10 schreef Quoi het volgende:

[..]

Oh. Zeef!

je riep me? :D
I like the way you look at me with those beautiful eyes
  dinsdag 11 april 2017 @ 16:15:06 #50
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_170148635
Lurkers O+
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')