abonnement Unibet Coolblue
pi_170130418
Ik heb vanmorgen een maagonderzoek gehad. Heb al een paar maanden last van enorme reflux, soms met overgeven erbij.

Het vermoeden was dat het met mijn gastric sleeve te maken had, maar met mijn mini-maagje is niks aan de hand. Ik blijk een middenrifsbreuk te hebben waardoor het zuur omhoog komt.

Aanstaande vrijdag word ik gebeld over wat eraan gedaan zal worden.

Wie heeft ook eens zo'n breuk gehad en hoe is dat verholpen?

[ Bericht 0% gewijzigd door Alieda-R op 11-04-2017 11:29:32 ]
  maandag 10 april 2017 @ 17:50:54 #2
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_170130549
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2017 17:41 schreef Alieda-R het volgende:
Ik heb vanmorgen een maagonderzoek gehad. Heb al een paar maanden last van enorme reflux, soms met overgeven erbij.

Het vermoeden was dat het met mijn gastric sleeve te maken had, maar met mijn mini-maagje is niks aan de hand. Ik blijk een middenrifsbreuk te hebben waardoor het zuur omhoog komt.

Aanstaande vrijdag word ik gebeld over wat eraan gedaan zal worden.

Wie heeft ook eens zo'n breuk gehad en hoe is dat verholpen?
Ik heb ook een breuk in mijn middenrif zitten maar het is niet groot en bij mij helpt omprazol erg goed(Gebruik wel 80mg per dag) Dus verder gaan ze er niks aan doen, heb het ook al jaren. Hangt dus een beetje van de breuk zelf af denk ik en hoeveel last je er van hebt.
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_170130591
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2017 17:50 schreef LPFAN het volgende:

[..]

Ik heb ook een breuk in mijn middenrif zitten maar het is niet groot en bij mij helpt omprazol erg goed(Gebruik wel 80mg per dag) Dus verder gaan ze er niks aan doen, heb het ook al jaren. Hangt dus een beetje van de breuk zelf af denk ik en hoeveel last je er van hebt.
Ik gebruik ook 80mg per dag, was eerst 40mg (i.v.m. mijn maagverkleining). Heb er een aantal weken geleden ook Sucralfaat bij gekregen maar als ik dat neem word ik heel misselijk.
  maandag 10 april 2017 @ 17:53:29 #4
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_170130600
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2017 17:52 schreef Alieda-R het volgende:

[..]

Ik gebruik ook 80mg per dag, was eerst 40mg (i.v.m. mijn maagverkleining). Heb er een aantal weken geleden ook Sucralfaat bij gekregen maar als ik dat neem word ik heel misselijk.
Hmm oke dan kan je daar dan niet goed tegen, helpt die 80mg wel?
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_170130624
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2017 17:53 schreef LPFAN het volgende:

[..]

Hmm oke dan kan je daar dan niet goed tegen, helpt die 80mg wel?
Nee die 80mg heeft totaal geen effect. Kan bijna niks meer eten, was 2,5 jaar stabiel op gewicht en begin nu ook weer af te vallen.
  maandag 10 april 2017 @ 17:56:00 #6
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_170130650
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2017 17:54 schreef Alieda-R het volgende:

[..]

Nee die 80mg heeft totaal geen effect. Kan bijna niks meer eten, was 2,5 jaar stabiel op gewicht en begin nu ook weer af te vallen.
Hmm das erg rot ja.. dan denk ik dat ze bij jou misschien dan wel gaan opereren als je er zo'n last van hebt.
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_170130674
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2017 17:56 schreef LPFAN het volgende:

[..]

Hmm das erg rot ja.. dan denk ik dat ze bij jou misschien dan wel gaan opereren als je er zo'n last van hebt.
Ik hoop dat ze er iets aan kunnen doen, zit momenteel ook al aan extra vitaminekuren die ik in het ziekenhuis voorgeschreven heb gekregen i.v.m. tekorten. Door het weinige eten constant moe :(
  maandag 10 april 2017 @ 18:09:03 #8
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_170130880
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2017 17:57 schreef Alieda-R het volgende:

[..]

Ik hoop dat ze er iets aan kunnen doen, zit momenteel ook al aan extra vitaminekuren die ik in het ziekenhuis voorgeschreven heb gekregen i.v.m. tekorten. Door het weinige eten constant moe :(
Ja geloof ik :( maagzuur is vreselijk. Geef je ook veel over?
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_170131012
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2017 18:09 schreef LPFAN het volgende:

[..]

Ja geloof ik :( maagzuur is vreselijk. Geef je ook veel over?
Ligt eraan wat ik eet, een beschuitje, stukjes komkommer, meloen e.d. hou ik wel binnen maar warm eten komt er 9 van de 10 keer weer uit.
  maandag 10 april 2017 @ 18:25:37 #10
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_170131152
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2017 18:17 schreef Alieda-R het volgende:

[..]

Ligt eraan wat ik eet, een beschuitje, stukjes komkommer, meloen e.d. hou ik wel binnen maar warm eten komt er 9 van de 10 keer weer uit.
Hmm oke, hopelijk komen ze snel met een behandeling! Wanneer moet je weer heen?
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_170131191
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2017 18:25 schreef LPFAN het volgende:

[..]

Hmm oke, hopelijk komen ze snel met een behandeling! Wanneer moet je weer heen?
Dat weet ik nog niet, heb vrijdag eerst telefonisch een gesprek met iemand van het Centrum Voor Obesitas.
  maandag 10 april 2017 @ 18:43:26 #12
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_170131476
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2017 18:27 schreef Alieda-R het volgende:

[..]

Dat weet ik nog niet, heb vrijdag eerst telefonisch een gesprek met iemand van het Centrum Voor Obesitas.
Oke.
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_170141024
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2017 17:41 schreef Alieda-R het volgende:
Ik heb vanmorgen een maagonderzoek gehad. Heb al een paar maanden last van enorme reflux, soms met overgeven erbij.

Het vermoeden was dat het met mijn gastric sleeve te maken had, maar met mijn mini-maagje is niks aan de hand. Ik blijk een middenrifsbreuk te hebben waardoor het zuur omhoog komt.

Aanstaande vrijdag word ik gebeld over wat eraan gedaan zal worden.

Wie heeft ook eens zo'n breuk gehad en hoe is dat verholpen?
Heb een niet-operabel middenrifbreukje, dat bleek na een maagonderzoek.Ook veel last van brandend maagzuur, vooral na het eten van bijv. gerookte makreel, tomatensaus, augurken .vette boterkoek en rauwe ui.
Gebruik Pantozol 1 x p.dag 40 mg. Pas gelezen dat het grote rommel is, dat vooral negatieve invloed heeft op de goede werking van je darmstelsel.
Leipe shit ouwe
pi_170143842
Ik las gisteren in een gbp/sleeve lotgenotengroep dat iemand met een middenrifsbreuk een gbp kreeg. Ook zij had eerst een sleeve. Haar was verteld dat na een operatie aan het middenrif niet gegarandeerd kon worden dat haar klachten definitief voorbij zouden zijn.

Bij een gastric bypass wordt er geen maagzuur aangemaakt in het deel van de maag waar het voedsel en drinken in komt. Door die operatie is zij nu van haar klachten af terwijl de breuk er dus nog wel zit.

Misschien dat dat toch een optie voor mij is. Alleen met een gbp is er wel een kans dat het afvalproces weer begint, helemaal omdat ik al bijna 2,5 jaar stil sta wat afvallen betreft. Er mogen nog wel een paar kilo af, maar niet teveel. Ik ben liever een paar kilo te zwaar dan dat ik op ondergewicht kom. Misschien dat het wel onder controle te houden is met wat vaker dan 6x per dag eten.

Maar ik ga het vrijdag wel met de verpleegkundige van het Centrum voor obesitas bespreken, want als het blijft gaan zoals nu val ik ook af maar op een manier zoals het niet zou moeten.

Ik gebruik nu 80mg Omeprazol per dag terwijl ik het ongeveer 2 jaar niet nodig heb gehad, slikte voorheen (tot een jaar na mijn sleeve operatie) ook maar 40mg. En die 80mg die ik nu gebruik heeft geen effect.

Maagbeschermers zijn inderdaad niet goed voor het lichaam, helemaal niet bij langdurig gebruik van zo'n hoge dosis.

Bij een gbp grote kans dat ik het niet meer nodig zal hebben.
pi_170214708
Vandaag de volledige uitslag gekregen. Behalve de middenrifsbreuk ook een ontstoken slokdarm.

Operatie aan het middenrif is mogelijk maar er kan niet gegarandeerd worden dat mijn klachten daarna over zijn.

Dus ik ga toch het REDO-traject in om mijn gastric sleeve om te zetten naar een gastric bypass. Ik ga niet het risico nemen en een operatie aan het middenrif ondergaan met grote kans dat ik daarna alsnog weer onder het mes moet.

Afspraak met de chirurg wordt ingepland. Nu hopen dat de wachttijden niet mega lang zullen zijn.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')