abonnement Unibet Coolblue
pi_170070938
Hallo allemaal,

Gezien de aangepaste wetgeving voor wat betreft de box 3-heffing ben ik bezig om een rekenmodel in excel te maken om de heffing gemakkelijk te kunnen berekenen. Ik wil graag in een cel de functie invoegen om de rendementsgrondslag ,die ik in andere cel berekend heb, voor het gedeelte 0 tot 75.000 te vermenigvuldigen met een percentage. Bestaat er een functie of een andere methode om een gedeelte van een eerder berekend getal met een percentage te vermenigvuldigen? Ik hoop dat het een beetje duidelijk is wat ik bedoel.. Weet iemand raad?

Met vriendelijke groeten :)
  vrijdag 7 april 2017 @ 19:48:06 #2
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_170071075
Een gedeelte van een eerder berekend getal met een percentage vermenigvuldigen
dus:
eerder berekend getal (staat al in een cel)
gedeelte (keer een deel)
en met een percentage vermenigvuldigen (keer het percentage)

Als dat eerder berekende getal dan in bijv A1 staat, dan kan je volgens mij gewoon =A1*het deel*het percentage doen. Als dat deel en het percentage ook in losse cellen staan, dan kan je er bijv ook =A1*A2*A3 van maken

Je vraag hoort trouwens eigenlijk thuis in DIG / [Excel] Het grote Excelvragentopic #46
  Moderator / Kerstkaart terrorist zaterdag 8 april 2017 @ 19:45:29 #3
29278 crew  Nizno
Versie 4.3
pi_170090504
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2017 19:48 schreef hugecooll het volgende:

Je vraag hoort trouwens eigenlijk thuis in DIG / [Excel] Het grote Excelvragentopic #46
derhalve slotje :)
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')