abonnement Unibet Coolblue
pi_169844918
quote:
WENEN - Oostenrijk heeft dinsdag een verbod ingesteld op de boerka in de publieke ruimte. Het verbod maakt onderdeel uit van een nieuw integratieprogramma van de Oostenrijkse coalitieregering van sociaal-democraten (SPÖ) en de centrumrechtse Volkspartij (ÖVP).

Naast de boerka zijn ook andere gezichtsbedekkende kledingstukken voor vrouwen in de openbare ruimte verboden.

De nieuwe regels voorzien ook in een verplicht integratiejaar waarin de nieuwkomers integratie- en taalcursussen moeten volgen. De maatregelen gelden voor erkende vluchtelingen en voor asielzoekers die perspectief hebben dat ze mogen blijven.

Asielzoekers met een verblijfsvergunning wacht bovendien een periode van onbetaalde arbeid voor de gemeenschap. Wie weigert, wordt gekort op zijn toelage. ,,Alleen op deze manier kunnen mensen het respect van de samenleving verdienen'', lichtte minister Sebastian Kurz van Integratie en Buitenlandse Zaken de maatregel toe.

http://www.telegraaf.nl/b(...)erkaverbod_in__.html
Oostenrijk voert nu dus ook een boerkaverbod in nadat ze in 2015 al een zogenoemde 'islamwet' hebben aangenomen (daarmee worden buitenlandse imams en geldstromen tegengegaan). De boerka is dusdanig extremistisch dat daar geen plaats voor mag zijn. Daarnaast zijn de scherpere regels voor nieuwkomers ook zeer positief te noemen. Oostenrijk is met recht het Europese gidsland in de bestrijding van de radicale islam en Nederland zou daar een voorbeeld aan moet nemen.
pi_169845008
Goed idee
pi_169845102
Hoewel ik zelf ook geen groot voorstander van een boerka ben, vind ik dat het belang van persoonlijke vrijheid toch zwaarder zou moeten wegen dan de onderbuik van Oostenrijkse tokkies.
pi_169845153
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 21:05 schreef Hamzoef het volgende:
Hoewel ik zelf ook geen groot voorstander van een boerka ben, vind ik dat het belang van persoonlijke vrijheid toch zwaarder zou moeten wegen dan de onderbuik van Oostenrijkse tokkies.
Het is dusdanig eng en misselijkmakend dat het de openbare orde aantast en vervuiling van het straatbeeld is. Vinden veel mensen. Dan moet het individuele belang maar wijken.
pi_169845155
Ik vind vooral de verplichte onbetaalde arbeid een opvallend onderdeel van het plan. Vooral omdat het uit de koker komt van een regering met sociaaldemocraten.
  dinsdag 28 maart 2017 @ 21:08:10 #6
448036 Achterhoker
Hauptsache Alkohol
pi_169845225
Ik meende dat in Oostenrijk een andere partij de verkiezingen had gewonnen?
Fade to Black
pi_169845358
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 21:06 schreef Confetti het volgende:

[..]

Het is dusdanig eng en misselijkmakend dat het de openbare orde aantast en vervuiling van het straatbeeld is. Vinden veel mensen. Dan moet het individuele belang maar wijken.
Eng? Misselijkmakend? Hoe bedoel je dat?

Ja, dat je iemand gezicht niet kan zien is in sommige (veiligheid gerelateerde) situaties onwenselijk. En qua sociale interactie is het ook niet prettig. Maar misselijkmakend vind ik wat overdreven.
pi_169846093
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 21:02 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Oostenrijk voert nu dus ook een boerkaverbod in nadat ze in 2015 al een zogenoemde 'islamwet' hebben aangenomen (daarmee worden buitenlandse imams en geldstromen tegengegaan). De boerka is dusdanig extremistisch dat daar geen plaats voor mag zijn. Daarnaast zijn de scherpere regels voor nieuwkomers ook zeer positief te noemen. Oostenrijk is met recht het Europese gidsland in de bestrijding van de radicale islam en Nederland zou daar een voorbeeld aan moet nemen.
Wij hebben al sinds 2015 een boerkaverbod.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_169846154
Ik zie meer heil in het tegengaan van invloed van landen als Saoedi Arabië en Qatar. Ja, daar valt ook een WK Voetbal boycot onder omdat je daar indirect internationaal terrorisme mee steunt.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_169846365
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 21:08 schreef Achterhoker het volgende:
Ik meende dat in Oostenrijk een andere partij de verkiezingen had gewonnen?
Ze hadden nogmaals verkiezingen gehouden i.v.m. fouten in het verkiezingsproces.
pi_169846529
enige wat je met een burkaverbod bereikt, is dat sommige vrouwen gewoon niet meer naar buiten gaan. trieste situatie.

en dwangarbeid, serieus? om het respect van de oostenrijker te verdienen?
pi_169846655
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 21:34 schreef pokkerdepok het volgende:

en dwangarbeid, serieus? om het respect van de oostenrijker te verdienen?
Ja, ze zijn knettergek daar.
pi_169846706
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 21:37 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Ja, ze zijn knettergek daar.
adolf komt weer even om de hoek kijken..
  dinsdag 28 maart 2017 @ 21:38:58 #14
224960 highender
Travellin' Light
pi_169846890
_O_ Stop de religieuze facisten.
pi_169846950
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 21:43 schreef 6star6lord6 het volgende:
_O_ Stop de religieuze facisten.
Je hebt het nu over de ÖVP neem ik aan?
pi_169847460
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 21:27 schreef Nielsch het volgende:
Ik zie meer heil in het tegengaan van invloed van landen als Saoedi Arabië en Qatar. Ja, daar valt ook een WK Voetbal boycot onder omdat je daar indirect internationaal terrorisme mee steunt.
Dat doet Oostenrijk dus al, nu wij nog.
pi_169847543
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 21:11 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Eng? Misselijkmakend? Hoe bedoel je dat?

Ja, dat je iemand gezicht niet kan zien is in sommige (veiligheid gerelateerde) situaties onwenselijk. En qua sociale interactie is het ook niet prettig. Maar misselijkmakend vind ik wat overdreven.
De boerka staat op gelijke voet met een uniform van de KKK of de SS.
pi_169847642
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 22:01 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

De boerka staat op gelijke voet met een uniform van de KKK of de SS.
_O-

Moet ik hier nou serieus op in gaan? :') Burka heeft niets met beide van doen. Wat mij betreft heeft uniform van KKK ook niets met SS te maken trouwens, dat terzijde.
pi_169847940
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 22:03 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

_O-

Moet ik hier nou serieus op in gaan? :') Burka heeft niets met beide van doen. Wat mij betreft heeft uniform van KKK ook niets met SS te maken trouwens, dat terzijde.
De boerka is een symbool van de radicale islam net zoals dat een kkk uniform dat is van een racistische sekte. Het is een uiting van vrouwenonderdrukking en het is een minachting naar de westerse waarden.
pi_169848132
Dit mogen ze in heel europa wel invoeren. In Oostenrijk hebben ze blijkbaar wel ballen

En als die regels je niet bevallen rot je maar weer op
pi_169848139
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 21:05 schreef Hamzoef het volgende:
Hoewel ik zelf ook geen groot voorstander van een boerka ben, vind ik dat het belang van persoonlijke vrijheid toch zwaarder zou moeten wegen dan de onderbuik van Oostenrijkse tokkies.
Ze tokkies noemen ligt je makkelijker of zo? Wat is dit nou voor debiele redenatie, die mensen willen gewoon die achterlijke tradities buiten de deur houden, wtf is daar nou mis mee?
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_169848170
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 22:14 schreef Hathor het volgende:
wtf is daar nou mis mee?
Het perkt persoonlijke vrijheden in.
pi_169848192
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 21:45 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Je hebt het nu over de ÖVP neem ik aan?
Alle religieuzen.
pi_169848197
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 22:14 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Het perkt persoonlijke vrijheden in.
Volgens mij is het juist die boerka die persoonlijke vrijheden beperkt.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')