abonnement Unibet Coolblue
pi_169825848
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2017 22:33 schreef Night__Stalker het volgende:

[..]

't is maar net wat je onder leven verstaat.

Heb zelf tussen 2011 - 2014 wel wat wilde jaren gehad, en ik kijk er inderdaad met warme herinneringen op terug. Maar als ik achteraf alles opnieuw had mogen doen weet ik niet of het de studieschuld en -vertraging waar was.

Al dat geld dat ik aan drank, kleding, kaartjes voor festivals, mijn scooter (toen ik 16 was), mobiele telefoons, kamerhuur etc heb uitgegeven. En dan heb ik het nog niet eens over mijn na 1,5 jaar afgebroken eerste studie. Denk dat ik per saldo wel 40 K rijker had kunnen zijn nu.
Ik snap wat je bedoelt, maar zijn al die ervaringen en de plezieren daarvan dan echt maar 40k waard? Bedenk wel dat je maar één keer jong bent. Kijk natuurlijk zijn er ook leuke dingen te beleven als je huisje,boompje,beestje hebt, maar om nou vanaf je 18e al zo te gaan leven...
pi_169825859
Fouten maken. _O_
pi_169825867
quote:
2s.gif Op maandag 27 maart 2017 22:51 schreef LompeHork het volgende:

[..]

Zo, moet ik het echt nog voor de derde keer posten? Vooruit dan maar: Grappig dat mensen denken dat ze meteen een nieuwbouwwoning nodig hebben.
ik zie niet wat daar grappig aan is, ze willen een mooi, rustig, hopelijk standvastig leven opbouwen, dat jij daar niet kan mee omgaan is jouw probleem
'Life is pain, highness. Anyone who says differently is selling something.'
pi_169825870
quote:
11s.gif Op maandag 27 maart 2017 22:48 schreef LompeHork het volgende:

maar vooral dat je iets zoekt wat je zelf kan financieren zonder tussenkomst van je partner, ookal woon je al samen. Maar dat schijnt echt een verloren theorie te zijn tegenwoordig, ik ben misschien ouderwets :+

Zie hier de grondslag van het overgrote deel van de huwelijken : We kunnen elkanders kop eigenlijk niet meer uitstaan, maar we hebben onszelf financieel gezien zo aan elkander vastgenageld dat alles uit elkaar valt als we uit elkaar gaan.

Dat betekent immers: huis verkopen, ergens anders moeten wonen, geen stabiliteit voor de kinderen, enorm veel onzekerheid.

Mensen vinden het op de één of andere manier ook wel prettig om zich al op jonge leeftijd middels (bijvoorbeeld) een hypotheek tot elkander te veroordelen. Die hypotheek vormt dan een soort lijm tussen twee partners, wat in beginsel ook meer zekerheid aan de partner biedt dat deze bij je zal blijven. Die vastigheid die dit oplevert is voor veel mensen kennelijk meer waard dan concreet levensgeluk. Ik denk dat veiligheid /vastigheid voor veel mensen dan ook belangrijker is dan tevredenheid.
pi_169825905
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2017 22:53 schreef Yiha3 het volgende:

[..]

ik zie niet wat daar grappig aan is, ze willen een mooi, rustig, hopelijk standvastig leven opbouwen, dat jij daar niet kan mee omgaan is jouw probleem
Want dat kan je niet in de bestaande bouw? :') godallemachtig.
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2017 22:53 schreef Night__Stalker het volgende:

[..]

Zie hier de grondslag van het overgrote deel van de huwelijken : We kunnen elkanders kop eigenlijk niet meer uitstaan, maar we hebben onszelf financieel gezien zo aan elkander vastgenageld dat alles uit elkaar valt als we uit elkaar gaan.

Dat betekent immers: huis verkopen, ergens anders moeten wonen, geen stabiliteit voor de kinderen, enorm veel onzekerheid.

Mensen vinden het op de één of andere manier ook wel prettig om zich al op jonge leeftijd middels (bijvoorbeeld) een hypotheek tot elkander te veroordelen. Die hypotheek vormt dan een soort lijm tussen twee partners, wat in beginsel ook meer zekerheid aan de partner biedt dat deze bij je zal blijven. Die vastigheid die dit oplevert is voor veel mensen kennelijk meer waard dan concreet levensgeluk. Ik denk dat veiligheid /vastigheid voor veel mensen dan ook belangrijker is dan tevredenheid.
Dit is beter verwoord dan ik het zou kunnen. ^O^
pi_169825941
quote:
10s.gif Op maandag 27 maart 2017 22:54 schreef LompeHork het volgende:

[..]

Want dat kan je niet in de bestaande bouw? :') godallemachtig.

wat boeit mij dat nou
'Life is pain, highness. Anyone who says differently is selling something.'
pi_169825949
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2017 22:52 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Ik snap wat je bedoelt, maar zijn al die ervaringen en de plezieren daarvan dan echt maar 40k waard? Bedenk wel dat je maar één keer jong bent. Kijk natuurlijk zijn er ook leuke dingen te beleven als je huisje,boompje,beestje hebt, maar om nou vanaf je 18e al zo te gaan leven...
Ach ja dat is ook wel waar.

Weet je ik ben nu jong, dus een leven met een eigen huis (geen huisgenoten en dat soort shit meer), een eigen tuin, een klein opritje om je auto op te zetten lijkt me nu fantastisch. Dat hoort ook wel een beetje bij mijn leeftijd nu ik tegen het einde van de twintig loop.

Maar besef me idd dat ook dit soort dingen na een paar maanden weer normaal zijn. Wat dat betreft misschien inderdaad maar beter een paar keer geleefd dan altijd op safe gespeeld hebben. Dat huis komt huis wel, dan maar vijf jaar later.
pi_169826047
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2017 22:56 schreef Night__Stalker het volgende:

[..]

Ach ja dat is ook wel waar.

Weet je ik ben nu jong, dus een leven met een eigen huis (geen huisgenoten en dat soort shit meer), een eigen tuin, een klein opritje om je auto op te zetten lijkt me nu fantastisch. Dat hoort ook wel een beetje bij mijn leeftijd nu ik tegen het einde van de twintig loop.

Maar besef me idd dat ook dit soort dingen na een paar maanden weer normaal zijn. Wat dat betreft misschien inderdaad maar beter een paar keer geleefd dan altijd op safe gespeeld hebben. Dat huis komt huis wel, dan maar vijf jaar later.
Ja precies, in ieder geval als je een fatsoenlijke opleiding doet met goede baankans dan heb je uiteindelijk echt wel een woning voor jezelf (misschien voor je gezin). Dus die tijd komt nog wel, en dat is dan ook gelijk de rest van je leven.

Mijn opa vertelt wel eens verhalen over zijn studententijd, wat natuurlijk vooral grappig is om te horen hoe het er toe aan toe ging, maar ik neem aan dat men in het algemeen die verhalen ook wel aan hun kleinkinderen wil kunnen vertellen. Er is niks 'mis' met het huisje, boompje, beestje, maar het is gewoon iets waar je 'meer' uit zou kunnen halen wat later onmogelijk is.
pi_169826050
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2017 22:56 schreef Yiha3 het volgende:

[..]

wat boeit mij dat nou
Dat is wat je roeptoetert, dat mensen meteen een woning moeten aanschaffen van 3 ton op twee hypotheken en dat je het dan niet grappig mag vinden als zoiets niet loopt of dat het fout gaat. Lees het nog maar eens terug morgenochtend.
pi_169826205
quote:
14s.gif Op maandag 27 maart 2017 23:00 schreef LompeHork het volgende:

[..]

Dat is wat je roeptoetert, dat mensen meteen een woning moeten aanschaffen van 3 ton op twee hypotheken en dat je het dan niet grappig mag vinden als zoiets niet loopt of dat het fout gaat. Lees het nog maar eens terug morgenochtend.
al kopen ze een kasteel, zal aan mijn reet roesten, ieder huisje heeft zijn kruisje
'Life is pain, highness. Anyone who says differently is selling something.'
  dinsdag 28 maart 2017 @ 00:07:01 #36
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_169828102
Wie zegt dat je school afmaken geen foute keuze is? :')
pi_169829484
Er gaat sowieso nooit eens iets in een keer goed bij mij, kweekt karakter.
pi_169829488
Overigens met Mdma beslissen dat je die droge bek door een joint het beste met bier kan wegspoelen, is geen goed idee. Hartje winter met -10 halve liters euroshopper bier klappen wel, gofferdomme goed koud bier man.
pi_169829986
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 06:21 schreef Wotte het volgende:
Overigens met Mdma beslissen dat je die droge bek door een joint het beste met bier kan wegspoelen, is geen goed idee.
klinkt als een prima idee
  † In Memoriam † dinsdag 28 maart 2017 @ 09:16:28 #40
460494 naoomx
pi_169830525
Dit soort mensen al "perfect" noemen. :')

Ik ken wel succesvollere types dan dat hoor. Die ook nog een wilde periode in hun periode & avonturen (reizen etc) erin hebben kunnen proppen, alhoewel dus niet wild/avontuurlijk genoeg om echt hun financiën en/of leven te schaden.
  Moderator dinsdag 28 maart 2017 @ 09:35:00 #41
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_169830813
Dat soort mensen zijn van binnen leeg
Deze user is best OK als je hem normaal aanspreekt via DM.
pi_169832928
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 09:16 schreef naoomx het volgende:

Ik ken wel succesvollere types dan dat hoor. Die ook nog een wilde periode in hun periode & avonturen (reizen etc) erin hebben kunnen proppen, alhoewel dus niet wild/avontuurlijk genoeg om echt hun financiën en/of leven te schaden.
Wild zijn als je op reis bent geweest/nog steeds gaat? Dan zit ik dus momenteel nog in mijn wilde jaren, terwijl ik ook een stel bakstenen om me heen heb en ik de 30 voorlopig ook nog niet ga bereiken.
Zonder vriendin dan, dat weer wel, al is het alleen maar omdat je aan iemand koppelen altijd nog kan, dat hoef ik nu nog niet zo nodig.
  dinsdag 28 maart 2017 @ 11:52:54 #43
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_169832984
Dat leven klinkt als één grote fout.
pi_169833365
quote:
18s.gif Op maandag 27 maart 2017 22:26 schreef Befbekje het volgende:
Burgerturven en fatsoensrakkers, vreselijk volk, ja.. Ik kan ook slecht tegen dat soort lui waar geur noch smaak aan zit.. Niet dat er an sich iets mis mee is, kunnen goede vrienden zijn, maar echt lol heb je er nooit mee.. Ik ben blij dat ik een minder standaard pad heb bewandeld tot op heden..
Dit inderdaad. Prima mensen om eens een middagje mee te gaan terrassen, maar dat is het dan ook wel. Niet echt de mensen die tot diep in de ochtend naar een feest willen omdat ze bang zijn eens een dagje slecht te zitten op hun werk. :')

Ik ken ook zo'n koppel die wel aan de omschrijving van TS voldoet. Alles netjes afgemaakt in één keer, meteen een leuke passende baan, leuk appartementje. Zullen op hun dertigste ook wel een kindje hebben waar het meteen goed mee gaat. Maar dit zijn inderdaad de mensen die nooit eens iets grappigs of bijzonders meemaken. Nog nooit eens gigantisch op hun bek gegaan waar je jaren later nog om kunt lachen. Geen dronken-verhalen, nooit eens stoned, etc. Hoewel ik wel eens baal dat sommige dingen mij echt kunnen tegenzitten ben ik er totaal niet jaloers op.
  dinsdag 28 maart 2017 @ 12:15:14 #45
454662 Nakketikker
Fuckin' Pikeys!
pi_169833406
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2017 22:53 schreef Yiha3 het volgende:

[..]

ik zie niet wat daar grappig aan is, ze willen een mooi, rustig, hopelijk standvastig leven opbouwen, dat jij daar niet kan mee omgaan is jouw probleem
het is zeker grappig! veel meer dan grappig zelfs. weet je waarom?
omdat diezelfde figuren als een aap met 7 lullen liepen te verkondigen dat iedereen een kansloze nietsnut was die nog in een huurhuisje zat en niet hetzelfde had als hun. hè, beetje de elitaire hork uithangen en minderwaardig en uit de hoogte doen. Het liefst ook nog mede mogelijk gemaakt door hun ouders die tegen iedereen lopen op te scheppen hoe goed en perfect hun kinderen wel niet zijn.

Dan is het prima om te genieten van hun teloorgang. en daarbij is 'grappig' nog te bescheiden uitgedrukt! het is gewoon heerlijk.

zo. dank voor uw aandacht. aju
  dinsdag 28 maart 2017 @ 12:29:34 #46
308538 Piebe
Van alle markten thuis.
pi_169833685
Iets met de schijn ophouden? :{
Ja ja
pi_169833699
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 12:15 schreef Nakketikker het volgende:

[..]

het is zeker grappig! veel meer dan grappig zelfs. weet je waarom?
omdat diezelfde figuren als een aap met 7 lullen liepen te verkondigen dat iedereen een kansloze nietsnut was die nog in een huurhuisje zat en niet hetzelfde had als hun. hè, beetje de elitaire hork uithangen en minderwaardig en uit de hoogte doen. Het liefst ook nog mede mogelijk gemaakt door hun ouders die tegen iedereen lopen op te scheppen hoe goed en perfect hun kinderen wel niet zijn.

Dan is het prima om te genieten van hun teloorgang. en daarbij is 'grappig' nog te bescheiden uitgedrukt! het is gewoon heerlijk.

zo. dank voor uw aandacht. aju
klinkt een beetje sadistisch
'Life is pain, highness. Anyone who says differently is selling something.'
  dinsdag 28 maart 2017 @ 12:30:46 #48
454662 Nakketikker
Fuckin' Pikeys!
pi_169833709
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 12:30 schreef Yiha3 het volgende:

[..]

klinkt een beetje sadistisch
is het ook
pi_169833724
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 12:30 schreef Nakketikker het volgende:

[..]

is het ook
is ook niet goed he
'Life is pain, highness. Anyone who says differently is selling something.'
pi_169833749
Ik denk dat voor veel mannen gezond/fit zijn, een lekkere vriendin en leuke vrienden wel het meest geluk brengt. De meesten denken dit alleen te kunnen bereiken door een universitaire economische slaapstudie en een spannende kantoorbaan bij consultancyfirma x in te vullen. Maar dat staat er compleet los van :)

mrja meer ontopic; ik denk dat je beter fouten kan maken als je er bijzondere/leuke ervaringen voor terug krijgt. In plaats van altijd aan de regeltjes te voldoen en niks meemaken.
Why stay small, if you can grow big..
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')