abonnement Unibet Coolblue
pi_169836248
Het bestaat wel, want in het buitenland heb ik regelmatig huurfietsen gehad met versnellingen en een terugtraprem. Gewoon Shimano-materiaal. Een fietsenmaker moet deze onderdelen denk ik wel kunnen bestellen en op basis daarvan een fiets voor je in elkaar kunnen zetten.
pi_169836588
Oja, een goede sportieve fiets heeft zeer stijve velgen, die niet zomaar verbuigen.

Maargoed. Er is een reden dat sportieve fietsen geen terugtraprem hebben. Dus koop gewoon een goede fitnessbike met sportieve zit, schijfremmen, voorvering en goede afmontering.

Je zult nooit. Meer terugverlangen naar eenntraprem
Whatever...
  dinsdag 28 maart 2017 @ 15:28:43 #53
318149 BORRREETJEEE
Whoop whoop whoop!!!
pi_169836770
Waarom voorvering? Als er iets onzin is voor gewoon gebruik is het voorvering.
The colour of her eyes were the colour of insanity
pi_169837336
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 15:28 schreef BORRREETJEEE het volgende:
Waarom voorvering? Als er iets onzin is voor gewoon gebruik is het voorvering.
Omdat dat met een zit voorover echt wel prettiger fietst. Je kunt hem altijd blokkeren, maar ik gebruik hem altijd, vind het erg prettig.

Het hoeft niet, maar ikzelf heb het liever dan dat gehobbel als ik een paadje neem dat niet geasfalteerd is.
Whatever...
pi_169881065
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2017 18:32 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Heel simpel, ik wil een no nonsense fiets, die zo min mogelijk onderhoud vergt.
Ik zou een VanMoof adviseren. Zelf een tijd geleden (3 jaar) een tweedehands VanMoof gekocht als stadsfiets, zit super en heel weinig losse onderdelen dus kan er eigenlijk ook weinig kapot. Let wel op wat voor zadel je erop zet, een Brooks ben je zo kwijt waar je hem ook neerzet }:|
  maandag 3 april 2017 @ 15:00:12 #56
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_169971715
quote:
7s.gif Op zondag 26 maart 2017 19:48 schreef BoyTox het volgende:

[..]

Guilty as charged. Altijd bezig met telefoon of in mijn tas aan het rommelen...
Ontopic, wat is een sportieve zit? Met je rug krom, liggend over je stuur?
Godver :').

Vrouwen in het verkeer ;(
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_170134543
quote:
14s.gif Op maandag 3 april 2017 15:00 schreef fathank het volgende:

[..]

Godver :').

Vrouwen in het verkeer ;(
Ik ben geen vrouw en zit ook altijd andere dingen te doen als ik aan het rijden ben. Nou heb ik wel een auto in plaats van een fiets. Zit je toch een stuk veiliger. Op een fiets met je telefoon spelen is wel gevaarlijk.
pi_170140337
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2017 20:48 schreef autoknutselaar het volgende:

[..]

Ik ben geen vrouw en zit ook altijd andere dingen te doen als ik aan het rijden ben. Nou heb ik wel een auto in plaats van een fiets. Zit je toch een stuk veiliger. Op een fiets met je telefoon spelen is wel gevaarlijk.
Ja, op een fiets vergroot je het risico dat je wordt platgereden als je andere dingen aan het doen bent tijdens het fietsen. In een auto vergroot je het risico dat je andere mensen platrijdt als je andere dingen aan het doen bent tijdens het rijden.
  Moderator dinsdag 11 april 2017 @ 06:31:26 #59
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_170141337
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2017 20:48 schreef autoknutselaar het volgende:

[..]

Ik ben geen vrouw en zit ook altijd andere dingen te doen als ik aan het rijden ben. Nou heb ik wel een auto in plaats van een fiets. Zit je toch een stuk veiliger. Op een fiets met je telefoon spelen is wel gevaarlijk.
Ik mag hopen dat je aan het trollen bent, dat mag je wel achterwege laten. Als het niet zo is hoop ik dat je het afleert tegen een boom en niet tegen een medeweggebruiker. :r
Kranplätze müssen verdichtet sein
  FOK!fotograaf woensdag 12 april 2017 @ 15:30:18 #60
145146 Andyy
pi_170167523
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2017 22:54 schreef Spanky78 het volgende:
Schijfremmen ftw! Ideaal. Blokkeren niet, remmen met voor en achter (dus meer remkracht), geen gedoe met aanlopen, onderhoudsarm. Ik wil niet anders me er.
Ze kunnen wel blokkeren. En als je als een pannenkoek remt kan je jezelf best over je stuur gooien bij een noodstop
pi_170167941
quote:
1s.gif Op woensdag 12 april 2017 15:30 schreef Andyy het volgende:

[..]

Ze kunnen wel blokkeren. En als je als een pannenkoek remt kan je jezelf best over je stuur gooien bij een noodstop
Rollerbrakes vind ik het fijnst, die heb ik nu. Ik reed een keer op een fiets met v-brakes en toen heb ik inderdaad een keer een salto over het stuur gemaakt. Dat lukt echt niet met rollerbrakes. Alleen moet je die weer niet hebben in de bergen maar in Nederland zijn ze ideaal.
pi_170168764
quote:
1s.gif Op zondag 26 maart 2017 21:54 schreef BORRREETJEEE het volgende:
De Blau heeft wel een Sram Automatix 2 versnelling naaf. Schakelt automatisch en in de 2e versnelling is de overbrenging 1:1 dus zonder verlies.
Zo'n automaat heb ik ooit mee gehad al leenfiets..
Heel rustig fietsen door de binnenstad (want voetgangers)
Even aanzetten voor een bruggetje.. Schakelt die fiets ineens op..

Die ervaring deed me bijna lopend verder gaan..
Eenzame Cambuur fan op Fok! forum.
pi_170177864
quote:
1s.gif Op woensdag 12 april 2017 15:30 schreef Andyy het volgende:

[..]

Ze kunnen wel blokkeren. En als je als een pannenkoek remt kan je jezelf best over je stuur gooien bij een noodstop
Als je je als een echte randdebiel gedraagt is er niets dat veilig is natuurlijk.Als je de remkracht goed afstelt en met twee remmen remt kun je nooit over de kop trouwens... tenminste, als je niet naar beneden rijdt en over je stuur hangt.
Whatever...
  FOK!fotograaf vrijdag 14 april 2017 @ 14:25:55 #64
145146 Andyy
pi_170214632
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 21:23 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Als je je als een echte randdebiel gedraagt is er niets dat veilig is natuurlijk.Als je de remkracht goed afstelt en met twee remmen remt kun je nooit over de kop trouwens... tenminste, als je niet naar beneden rijdt en over je stuur hangt.
Dacht het niet. Je kan niet eens de remkracht afstellen bij hydraulische schijfremmen, hoogstens de aangrijppunt. Mensen die noodstopjes moeten maken en niet getraind zijn knijpen gewoon als idioten waardoor ze vliegles krijgen
  vrijdag 14 april 2017 @ 14:37:10 #65
329970 PandaDrop
Dropetende wegenbouwer
pi_170214821
Wat een eisen. :') Kom ik hier aanzeulen met een Gazelle-fiets met een stalen frame en SRAM naafversnelling.
Het fietst heel zwaar, maar gelukkig werkt een naafversnelling probleemloos, dus chakelen gaat hee makkelijk. :') En het is ook nog haast onderhoudsvrij. Je hoeft alleen ieder jaar de ketting aan te spannen, ketting invetten en ieder maand banden oppompen.
tong80
Wel een mooie one liner dan.
:T
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')