abonnement Unibet Coolblue
pi_169719136
Neem eigen huis om te beginnen Bij vriend wonen gaat 'm niet worden.
pi_169719168
quote:
2s.gif Op donderdag 23 maart 2017 11:45 schreef Stien_Struis het volgende:
Neem eigen huis om te beginnen Bij vriend wonen gaat 'm niet worden.
Heb jij de OP wel gelezen eigenlijk :?
pi_169719171
quote:
2s.gif Op donderdag 23 maart 2017 11:45 schreef Stien_Struis het volgende:
Neem eigen huis om te beginnen Bij vriend wonen gaat 'm niet worden.
Oh dat vind ik dan wel weer een slimme en verantwoordelijke move
Alles om zo snel mogelijk schulden vrij te zijn toch
  donderdag 23 maart 2017 @ 11:49:27 #29
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_169719210
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2017 11:43 schreef Allures het volgende:

[..]

Precies. TS denkt in een soort van 'rechten', alles moet kunnen
Vakantie, moet kunnen

Nee geld is een beperkt iets. Ik ga ook niet op vakantie dit jaar. Ik heb een huis gekocht. Je moet keuzes maken over je geld en daar verder niet over zeiken. Of anders kijken hoe je meer geld kunt verdienen

Ik vind dat een heel aparte houding. Nieuwe mac, moet kunnen, vakantie, moet kunnen, elke week uit eten/thuisbezorgd
Niet iedereen heeft even veel geld en het is ook niet iets dat door de natuur gegeven word of zo. Denk na over wat je doet
Ik ben al 15 jaar niet op vakantie geweest... ik woon op vakantie..
Als ik vakantie nodig heb ga ik ff lekker in de slootwal zitten en kijk tot de horizon een beetje naar beestjes en een heleboel niks...
Het leven is allemaal niet zo moeilijk...
pi_169719216
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2017 11:47 schreef Allures het volgende:

[..]

Oh dat vind ik dan wel weer een slimme en verantwoordelijke move
Alles om zo snel mogelijk schulden vrij te zijn toch
Hoe lang gaat het nog vriend zijn?
Het is TS zijn eigen shit.
pi_169719354
om eventjes de situatie op orde te hebben:

je lijkt zo ongeveer 1100 per maand af te lossen in je plan, als daarvan 850 euro ontstaan zijn door je woning op te zeggen, en gratis bij die vriend te wonen, is de besparing die je los van het goedkoop wonen doet dus 250 euro per maand.

enerzijds is het ongekend indrukwekkend dat je binnen een jaar bijna 15000 euro kunt besparen en aflossen, maar als daarvan bijna tweederde enkel bestaat uit het besparen van je woonlasten doordat je alle woonlasten tijdelijk kunt opzeggen en je bij een vriend gratis kunt wonen, is het tevens een bezuiniging die heel onevenwichtig overkomt, en me ook doet afvragen of je voorheen niet veels te duur woonde )

Misschien kun je nu ok kijken of je wat kunt doen aan je woonsituatie na deze periode, en ook op de lange termijn goedkoper kunt wonen (sowieso zou ik daar niet mee wachten, fantastisch dat die vriend nu bereid is je bij hem te laten wonen, maar het is ook onvoorspelbaar of dat werkelijk 9 maanden goed blijft gaan).

Tevens zou ik eigenlijk ook serieus kijken naar die nu vaststaande 'vaste lasten'... is het werkelijk dat die helemaal niet lager kunnen? hoe zijn die vaste lasten verdeeld? Hoe hoog zijn die lasten buiten het bedrag dat je nu hebt om van te leven?
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_169719356
Betalen zal je wanneer niet in schuldsanering.
pi_169719389
quote:
14s.gif Op donderdag 23 maart 2017 11:34 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
Stel een doel voor jezelf wat leuk is!

Dus niet 9 maar 10 maanden doorgaan.

Dan heb je dus 1000 ¤ over en van de helft ga je lekker een weekje weg naar de zon!
Dat is wel een goede tip inderdaad, dat geeft al een beter gevoel dan puur aan de schuld denken.
  Moderator donderdag 23 maart 2017 @ 11:59:58 #34
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_169719413
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2017 11:57 schreef RM-rf het volgende:
om eventjes de situatie op orde te hebben:

je lijkt zo ongeveer 1100 per maand af te lossen in je plan, als daarvan 850 euro ontstaan zijn door je woning op te zeggen, en gratis bij die vriend te wonen, is de besparing die je los van het goedkoop wonen doet dus 250 euro per maand.

enerzijds is het ongekend indrukwekkend dat je binnen een jaar bijna 15000 euro kunt besparen en aflossen, maar als daarvan bijna tweederde enkel bestaat uit het besparen van je woonlasten doordat je alle woonlasten tijdelijk kunt opzeggen en je bij een vriend gratis kunt wonen, is het tevens een bezuiniging die heel onevenwichtig overkomt, en me ook doet afvragen of je voorheen niet veels te duur woonde )

Misschien kun je nu ok kijken of je wat kunt doen aan je woonsituatie na deze periode, en ook op de lange termijn goedkoper kunt wonen (sowieso zou ik daar niet mee wachten, fantastisch dat die vriend nu bereid is je bij hem te laten wonen, maar het is ook onvoorspelbaar of dat werkelijk 9 maanden goed blijft gaan).

Tevens zou ik eigenlijk ook serieus kijken naar die nu vaststaande 'vaste lasten'... is het werkelijk dat die helemaal niet lager kunnen? hoe zijn die vaste lasten verdeeld? Hoe hoog zijn die lasten buiten het bedrag dat je nu hebt om van te leven?
Je hebt hier wel een punt, want TS zal na het aflossen van zijn schuld ergens moeten wonen, en als die 850 euro huur was en hij dus weer ergens moet gaan huren en hij kan dat eigenlijk niet betalen, heeft ie na X tijd weer zo'n zelfde schuld opgebouwd. Niet omdat luxe, maar omdat wonen.
Breitling - Instruments for Professionals
  Moderator donderdag 23 maart 2017 @ 12:00:51 #35
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_169719433
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2017 11:58 schreef daveDavidson het volgende:

[..]

Dat is wel een goede tip inderdaad, dat geeft al een beter gevoel dan puur aan de schuld denken.
Ja, want dan kun je nu tóch uitgeven, als je het aflossen gewoon een maandje langer maakt. Pssst, pro tip, als je je aflosperiode nu 2x zo lang maakt, kun je per maand ineens weer wat meer geld uitgeven...

8)7
Breitling - Instruments for Professionals
pi_169719435
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2017 11:58 schreef daveDavidson het volgende:

[..]

Dat is wel een goede tip inderdaad, dat geeft al een beter gevoel dan puur aan de schuld denken.
Enne, vergeet niet dat je af en toe een meevaller zal hebben met wat geluk.

9 maanden op een mensenleven is echt niet zoveel hoor.

Over 12 maanden post je misschien wel ik heb 3000 euro op mijn spaarrekening en ik ben gierig geworden :P
Hell To The Liars
pi_169719459
Ha TS, klinkt als een zware tijd maar: je zult moeten doorbijten, anders blijf je in deze situatie. Die schuld verdwijnt niet vanzelf.

En als je daarna zo zuinig blijft leven, heb je binnen de kortste keren een aardig bedrag op je bankrekening staan.

9 Maanden lijkt lang, maar is zo voorbij en wat zul je blij zijn met jezelf. Kortom: doorzetten. Als je dit een paar jaar volhoudt dan ben je een van de weinigen die met zijn 55e met pensioen kunt... als je tenminste zuinig blijft leven.
Whatever...
pi_169719468
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2017 11:57 schreef RM-rf het volgende:
om eventjes de situatie op orde te hebben:

je lijkt zo ongeveer 1100 per maand af te lossen in je plan, als daarvan 850 euro ontstaan zijn door je woning op te zeggen, en gratis bij die vriend te wonen, is de besparing die je los van het goedkoop wonen doet dus 250 euro per maand.

enerzijds is het ongekend indrukwekkend dat je binnen een jaar bijna 15000 euro kunt besparen en aflossen, maar als daarvan bijna tweederde enkel bestaat uit het besparen van je woonlasten doordat je alle woonlasten tijdelijk kunt opzeggen en je bij een vriend gratis kunt wonen, is het tevens een bezuiniging die heel onevenwichtig overkomt, en me ook doet afvragen of je voorheen niet veels te duur woonde )

Misschien kun je nu ok kijken of je wat kunt doen aan je woonsituatie na deze periode, en ook op de lange termijn goedkoper kunt wonen (sowieso zou ik daar niet mee wachten, fantastisch dat die vriend nu bereid is je bij hem te laten wonen, maar het is ook onvoorspelbaar of dat werkelijk 9 maanden goed blijft gaan).

Tevens zou ik eigenlijk ook serieus kijken naar die nu vaststaande 'vaste lasten'... is het werkelijk dat die helemaal niet lager kunnen? hoe zijn die vaste lasten verdeeld? Hoe hoog zijn die lasten buiten het bedrag dat je nu hebt om van te leven?
ik woonde inderdaad vrij duur, op een toplocatie in een grote stad. Was eigenlijk ook een te groot deel van mijn salaris kwijt aan huur etc. Ik heb veel te lang in een bubble geleefd en het goedgepraat tegen mezelf met domme redenaties als :"over een paar jaar ga ik toch x euro per jaar verdienen" of " ik ben een slimme jongen, het komt wel goed". Doordat ik een goed inkomen had kon ik ook allerlei domme kredieten afsluiten waardoor ik in de schulden ben gekomen.

Als ik hieruit ben, dan ga ik verstandig wonen in een huis dat ik kan veroorloven.
pi_169719490
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2017 11:59 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Je hebt hier wel een punt, want TS zal na het aflossen van zijn schuld ergens moeten wonen, en als die 850 euro huur was en hij dus weer ergens moet gaan huren en hij kan dat eigenlijk niet betalen, heeft ie na X tijd weer zo'n zelfde schuld opgebouwd. Niet omdat luxe, maar omdat wonen.
TS zal voor 500 euro moeten gaan wonen. 850 is blijkbaar in zijn situatie veel te veel.
Whatever...
pi_169719519
Weet niet of TS in de vrije sector moet huren.
500 euro huren is niet vanzelfsprekend.
Hell To The Liars
  donderdag 23 maart 2017 @ 12:06:15 #41
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_169719545
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2017 12:02 schreef daveDavidson het volgende:

[..]

ik woonde inderdaad vrij duur, op een toplocatie in een grote stad. Was eigenlijk ook een te groot deel van mijn salaris kwijt aan huur etc. Ik heb veel te lang in een bubble geleefd en het goedgepraat tegen mezelf met domme redenaties als :"over een paar jaar ga ik toch x euro per jaar verdienen" of " ik ben een slimme jongen, het komt wel goed". Doordat ik een goed inkomen had kon ik ook allerlei domme kredieten afsluiten waardoor ik in de schulden ben gekomen.

Als ik hieruit ben, dan ga ik verstandig wonen in een huis dat ik kan veroorloven.
Eigenlijk ben je het aan de vriend die jou nu onderdak verleent wel min of meer verplicht om dit haalbare tempo van aflossen vol te houden. Ik denk niet dat hij het waardeert als je jezelf een uitspatting als een vakantie gaat gunnen in de tijd dat je bij hem woont.
The love you take is equal to the love you make.
  donderdag 23 maart 2017 @ 12:07:12 #42
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_169719563
Oh en nog even dit, vergeet die vriend niet wanneer dit over is.

Je hebt werkelijk geen idee hoeveel die vriend waard is, zie je niet vaak dit.
And so is the past
pi_169719587
quote:
14s.gif Op donderdag 23 maart 2017 12:07 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Oh en nog even dit, vergeet die vriend niet wanneer dit over is.

Je hebt werkelijk geen idee hoeveel die vriend waard is, zie je niet vaak dit.
Ik vergeet dit zeker niet. Oh, en ik heb wel een idee hoeveel dit waard is. Hoe kom je er bij van niet?
pi_169719603
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2017 11:59 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Je hebt hier wel een punt, want TS zal na het aflossen van zijn schuld ergens moeten wonen, en als die 850 euro huur was en hij dus weer ergens moet gaan huren en hij kan dat eigenlijk niet betalen, heeft ie na X tijd weer zo'n zelfde schuld opgebouwd. Niet omdat luxe, maar omdat wonen.
als hij nu zo'n 1100 euro kan 'aflossen' kan hij natuurlijk dat daarna wel uitgeven aan bv een woning...
enkel, wil je dat ?

Wat dat betreft denk ik niet dat het enkel gaat om hardcore en heel snel cold-turkey die nu opgelopen schuld af te werken met noodmaatregelen als het tijdelijk wonen bij die vriend...

Mar ergens vermoed ik ook dat je dan moet kijken naar bv financiele budget-hulp...
hoe je algemeen kunt omgaan met misschien een krap budget en kunt voorkomen dat een kostenpost, zoals die vroegere huurwoning van 850 per maand daarin een grote hap kan maken.

iig hoop ik niet dat de TS over 9 maanden doodleuk weer zo'n dure huurwoning betrekt, omdat hij het helemaal zat is bij die vriend op een logeerkamer te zitten.
Ook al kan hij dat als zn schuld net is afgelost net wel weer betalen.

Het zou leuk zijn als hij ook leert te leven naar een bepaald budget... dat misschien wat kleiner is dan gewenst en ook te laag is bepaalde luxe te verorloven, zoals een hurwoning van 850 euro.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  Moderator donderdag 23 maart 2017 @ 12:12:22 #45
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_169719661
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2017 12:08 schreef daveDavidson het volgende:

[..]

Ik vergeet dit zeker niet. Oh, en ik heb wel een idee hoeveel dit waard is. Hoe kom je er bij van niet?
Omdat jij zomaar even je aflosperiode wil verlengen met een maand zodat je dan in ieder geval op vakantie kunt. Dus je vriend zit daar, en jij zegt ineens 'oh ja, ik blijf een maand langer en nu ga ik even op vakantie!'.

Als jij bij mij had gezeten was je dan terug gekomen van vakantie en had je shit buiten gestaan hoor. Je misbruikt zijn gastvrijheid. Het aan hem voorstellen alleen al zou ik hondsbrutaal vinden.

JIJ hebt hier een probleem, JIJ kunt met het grootste geluk ter wereld ergens crashen in deze gunstige omstandigheden en dan zul jij dat willen gaan uitbuiten omdat jij 'niet meer gemotiveerd bent' en dus wel even de aflosperiode met een maandje verlengt zodat je eventjes op vakantie kunt gaan, terwijl hij je daar gratis laat wonen.

Spoor jij wel helemaal?
Breitling - Instruments for Professionals
pi_169719682
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2017 12:09 schreef RM-rf het volgende:

[..]

als hij nu zo'n 1100 euro kan 'aflossen' kan hij natuurlijk dat daarna wel uitgeven aan bv een woning...
enkel, wil je dat ?

Wat dat betreft denk ik niet dat het enkel gaat om hardcore en heel snel cold-turkey die nu opgelopen schuld af te werken met noodmaatregelen als het tijdelijk wonen bij die vriend...

Mar ergens vermoed ik ook dat je dan moet kijken naar bv financiele budget-hulp...
hoe je algemeen kunt omgaan met misschien een krap budget en kunt voorkomen dat een kostenpost, zoals die vroegere huurwoning van 850 per maand daarin een grote hap kan maken.

iig hoop ik niet dat de TS over 9 maanden doodleuk weer zo'n dure huurwoning betrekt, omdat hij het helemaal zat is bij die vriend op een logeerkamer te zitten.
Ook al kan hij dat als zn schuld net is afgelost net wel weer betalen.

Het zou leuk zijn als hij ook leert te leven naar een bepaald budget... dat misschien wat kleiner is dan gewenst en ook te laag is bepaalde luxe te verorloven, zoals een hurwoning van 850 euro.
Ik ben nu al bijna 3 maanden bezig om te leven volgens mijn budget. En ik moet zeggen, het gaat prima. Van de 11 weken ben ik slechts 1 week over mijn 100 euro heengegaan, maar dit was omdat ik een nieuw paspoort moest aanvragen dat mij 80 euro koste. Alle andere weken heb ik het keurig gehaald. Ik moet zeggen, het geeft ook wel voldoening dat ik week in week uit dichterbij kom, alleen het gaat gewoon langzaam. Maar heel moeilijk is het niet. Ik kan prima leven zo.

Dit is ook wel goed voor mijn bewustzijn met geld en verantwoordelijkheid in het algemeen. Denk dat ik dit ergens ook wel nodig had in deze fase van mijn leven.
pi_169719684
quote:
14s.gif Op donderdag 23 maart 2017 12:07 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Oh en nog even dit, vergeet die vriend niet wanneer dit over is.

Je hebt werkelijk geen idee hoeveel die vriend waard is, zie je niet vaak dit.
Dit ook ja! goud waard letterlijk en figuurlijk!

[ Bericht 0% gewijzigd door Stokken_en_stenen op 23-03-2017 12:39:12 ]
Ik weet niet met welke wapens de derde wereldoorlog uitgevochten zal worden, maar de vierde wereldoorlog wordt uitgevochten met stokken en stenen.
pi_169719704
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2017 12:12 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Omdat jij zomaar even je aflosperiode wil verlengen met een maand zodat je dan in ieder geval op vakantie kunt. Dus je vriend zit daar, en jij zegt ineens 'oh ja, ik blijf een maand langer en nu ga ik even op vakantie!'.

Als jij bij mij had gezeten was je dan terug gekomen van vakantie en had je shit buiten gestaan hoor. Je misbruikt zijn gastvrijheid. Het aan hem voorstellen alleen al zou ik hondsbrutaal vinden.

JIJ hebt hier een probleem, JIJ kunt met het grootste geluk ter wereld ergens crashen in deze gunstige omstandigheden en dan zul jij dat willen gaan uitbuiten omdat jij 'niet meer gemotiveerd bent' en dus wel even de aflosperiode met een maandje verlengt zodat je eventjes op vakantie kunt gaan, terwijl hij je daar gratis laat wonen.

Spoor jij wel helemaal?
Je kan het altijd bespreken he :)
Voor hetzelfde geld heeft die gast een kast van een huis en vind ie het ook wel gezellig.

Maar niet ervan uitgaan dat het allemaal wel best is en hij het een goed plan vind.
Hell To The Liars
pi_169719733
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2017 12:12 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Omdat jij zomaar even je aflosperiode wil verlengen met een maand zodat je dan in ieder geval op vakantie kunt. Dus je vriend zit daar, en jij zegt ineens 'oh ja, ik blijf een maand langer en nu ga ik even op vakantie!'.

Als jij bij mij had gezeten was je dan terug gekomen van vakantie en had je shit buiten gestaan hoor. Je misbruikt zijn gastvrijheid. Het aan hem voorstellen alleen al zou ik hondsbrutaal vinden.

JIJ hebt hier een probleem, JIJ kunt met het grootste geluk ter wereld ergens crashen in deze gunstige omstandigheden en dan zul jij dat willen gaan uitbuiten omdat jij 'niet meer gemotiveerd bent' en dus wel even de aflosperiode met een maandje verlengt zodat je eventjes op vakantie kunt gaan, terwijl hij je daar gratis laat wonen.

Spoor jij wel helemaal?
Die vakantie was slechts een gedachte, je denkt toch niet dat ik dat echt zou gaan doen? Ik wilde alleen uitleggen dat ik het mentaal moeilijk heb. Het is nu eenmaal geen fijne situatie waar ik mezelf in heb gebracht.
  Moderator donderdag 23 maart 2017 @ 12:17:51 #50
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_169719751
quote:
1s.gif Op donderdag 23 maart 2017 12:15 schreef Droopie het volgende:

[..]

Je kan het altijd bespreken he :)
Voor hetzelfde geld heeft die gast een kast van een huis en vind ie het ook wel gezellig.

Maar niet ervan uitgaan dat het allemaal wel best is en hij het een goed plan vind.
Het gaat er niet om of hij een kast van een huis heeft. TS heeft zichzelf in de problemen gebracht. Helemaal zelf, door zijn eigen handelen. Dan kan ie bij God's gratie ergens gratis crashen....NEGEN MAANDEN LANG en dan zul je ineens na 3 maanden gaan zeggen 'ik trek het niet meer, ik ga effe op vakantie terwijl ik geen cent te makken heb, een schuld heb en daarom hier woon, maar joh, ik blijf effe een maandje langer joh'. Na 3 maanden van de 9. En dan komt ie terug van vakantie, moet ie nog 5 a 6 maanden. Denk je dat ie die 5 a 6 maanden kan teren op dat ene weekje vakantie? Moet ie straks nog een weekje op vakantie.
Breitling - Instruments for Professionals
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')