abonnementen ibood.com bol.com
pi_169687498
registreer om deze reclame te verbergen
2qxrcxh.jpg
Het Grote Zelda Topic!

Dit topic gaat over een van de beste gamereeks in de wereld. Namelijk over The Legend of Zelda!

Ook is er een GameCube versie van The Four Swords in ontwikkeling (jammergenoeg met ALTTP graphics)
ss1_th.jpg

En een nieuw spel Tetra's Trackers, dat is een soort van Four Swords alleen moet je nu postzegels verzamelen i.p.v. Rupees :?
tetra_screens_01.jpg

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Op de GBA(SP) is er A Link To The Past!!!
Een poort van de Snes topper. Lekker in de trein, op het strand en waar je maar wilt Zelda'en! ^O^

2.jpg
6.jpg

Ook zit er een multiplayer versie van Zelda bij namelijk Four Swords
1.jpg
3.jpg

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------

En natuurlijk kun je hier ook praten over :
The Legend of Zelda : Oracle of Seasons (GBC)
The Legend of Zelda : Oracle of Ages (GBC)
The Legend of Zelda : Majora's Mask (N64)
The Legend of Zelda : Ocarina of Time (N64)
The Legend of Zelda : Link's Awakening (GB)
The Legend of Zelda : A Link To The Past (SNES)
The Legend of Zelda : Link's Adventure (NES)
The Legend of Zelda (NES)
Zelda (Game&Watch)
Zelda: Wand of Gamelon (Cd-i)
Link: The Faces of Evil (Cd-i)
Zelda's Adventure (Cd-i)

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Walktroughs:
The Legend of Zelda : The Wind Waker
The Legend of Zelda : A Link To The Past (GBA)
The Legend of Zelda : Oracle of Seasons (GBC)
The Legend of Zelda : Oracle of Ages (GBC)
The Legend of Zelda : Majora's Mask (N64)
The Legend of Zelda : Ocarina of Time (N64)
The Legend of Zelda : Link's Awakening (GB)
The Legend of Zelda : A Link To The Past (SNES)
The Legend of Zelda : Link's Adventure (NES)
The Legend of Zelda (NES)
Zelda: Wand of Gamelon (Cd-i)

(Deze zijn natuurlijk alleen voor de mietjes onder ons :P)
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------

En ofcourse een linkje naar het vorige deel!
Het grote Zelda topic -deel XII-
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Voor klachten, opmerkingen, suggesties, complimenten, fanmail en alles wat je verder nog kwijt wil over de moderatie of de regels in het G&C-forum ben je hier van harte welkom: [Centraal] Feedback en Zeiktopic GAM
The show must go on
pi_169687616
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 10:13 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

Ik weet niet waar je begonnen bent, want ik heb het idee dat de game daar wel afhankelijk van is. Persoonlijk vind ik de oostkant van de map veel boeiender, levendiger en meer afwisselend dan de westkant van de map.
De omgevingen vind ik eigenlijk zowel west als oost prima. Het is meer dat je zo vaak hetzelfde aan het doen bent. Alle sidequests zijn flauwe en goedkope fetchquests, en verder ben je wat aan het reizen en Shrines aan het afronden. Zo'n 10% van het spel heb ik het gevoel echt wat bijzonders en unieks te doen. Ik denk dat als er echt leuke sidequests in zaten (waarvan ik vind dat het tegenwoordig echt een vereiste is in open world/RPG spellen) dat ik het spel super had gevonden. Majoras Mask kon het toch ook? Zelfs fetchquests worden boeiend als er een mooi verhaal van de NPC'S achter zit.
The show must go on
pi_169687701
Meh, oneens, maar jouw ervaring is duidelijk anders :Y
pi_169687733
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 22:11 schreef Noppie2000 het volgende:
Meh, oneens, maar jouw ervaring is duidelijk anders :Y
Ik ben niet snel tevreden met 40 manieren om een vijand te doden of een kamp aan te vallen. Wat ik zelf echt het meest mis zijn goede sidequests. Heb jij leuke sidequests gevonden?
The show must go on
pi_169687865
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 22:13 schreef Kokoswater het volgende:

[..]

Ik ben niet snel tevreden met 40 manieren om een vijand te doden of een kamp aan te vallen. Wat ik zelf echt het meest mis zijn goede sidequests. Heb jij leuke sidequests gevonden?
Ja, al vind ik de Shrine Quests in het algemeen leuker dan de Side Quests, maar er zijn wel echt leuke en toffe side quests te vinden (zal ik verder niets van spoileren).

Verder was de variatie in exploration, combat etc. voor mij wel iets om erg tevreden mee te zijn, dus daar kan ook nog wat inzitten :Y
pi_169687926
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 22:13 schreef Kokoswater het volgende:

[..]

Ik ben niet snel tevreden met 40 manieren om een vijand te doden of een kamp aan te vallen. Wat ik zelf echt het meest mis zijn goede sidequests. Heb jij leuke sidequests gevonden?
Ik vind de quest met
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
wel erg tof!

Verder zijn de shrine quests erg tof, ben je even met iets totaal anders bezig. Ik volg overigens vrijwel nooit de paden, ik banjer overal doorheen. Heb na 40+ uur en 2 besta nog steeds het gevoel dat ik echt op avontuur ben. :)
pi_169688235
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 22:19 schreef blessed19 het volgende:

[..]

Ik vind de quest met
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
wel erg tof!

Verder zijn de shrine quests erg tof, ben je even met iets totaal anders bezig. Ik volg overigens vrijwel nooit de paden, ik banjer overal doorheen. Heb na 40+ uur en 2 besta nog steeds het gevoel dat ik echt op avontuur ben. :)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik kan in tien minuten leukere verhaaltjes verzinnen bij sidequests.
The show must go on
pi_169688611
Uiteindelijk is het wel zo dat als je dit echt speelt voor de side quests je een minder goede game hebt, ja. Daar ligt de focus niet op, daarom zijn het er ook maar 72.
pi_169688797
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 22:38 schreef Noppie2000 het volgende:
Uiteindelijk is het wel zo dat als je dit echt speelt voor de side quests je een minder goede game hebt, ja. Daar ligt de focus niet op, daarom zijn het er ook maar 72.
De focus lijkt te liggen op exploration, maar zoveel interessante dingen zijn er naar mijn mening niet te vinden.

De reviewers en fans zijn allemaal laaiend enthousiast, daarom vrees ik dat toekomstige Zelda's allemaal zoals deze zullen zijn. Voor mij is deze Zelda echter niet meer dan een 7,5/10 qua hoeveel lol ik ermee heb.

30 fetchquests en 10 echt goede zou wat mij betreft al prima zijn. :)
The show must go on
pi_169688799
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 22:29 schreef Kokoswater het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik kan in tien minuten leukere verhaaltjes verzinnen bij sidequests.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar enfin, het is een side quest. Als elke side quest een verhaal heeft van +2 minuten, dan zou ik al snel afhaken. Spellen als The witcher 2 heb ik Max 3 uur gespeeld omdat het allemaal zo tergend traag gaat.

Nee, laat mij dan maar wat aankloten en ontdekken wat er achter de komende heuvel is en dat ik vrij ben in het bedenken van een eigen strategie. Skyrim vind ik daarom ook zo tof. Je bent op pad en vrij in alles wat je wil doen, maar ontdekken staat hoog in het vaandel. Heerlijk. :)
pi_169688858
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 22:42 schreef blessed19 het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar enfin, het is een side quest. Als elke side quest een verhaal heeft van +2 minuten, dan zou ik al snel afhaken. Spellen als The witcher 2 heb ik Max 3 uur gespeeld omdat het allemaal zo tergend traag gaat.

Nee, laat mij dan maar wat aankloten en ontdekken wat er achter de komende heuvel is en dat ik vrij ben in het bedenken van een eigen strategie. Skyrim vind ik daarom ook zo tof. Je bent op pad en vrij in alles wat je wil doen, maar ontdekken staat hoog in het vaandel. Heerlijk. :)
De vallei inderdaad, ik meen me te herinneren dat het in de woestijnprovincie was.

Ik kan aan wat jij beschrijft geen lol halen. Daar ben ik heel snel op uitgekeken. Ik ben meer een verhaal-persoon. Dat is mijn hoofd-motivator bij spellen als dit. Maar ik begrijp heel goed dat als je kloten en exploration heel leuk vindt, dat dit spel dan goud is.
The show must go on
pi_169689013
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 22:42 schreef blessed19 het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar enfin, het is een side quest. Als elke side quest een verhaal heeft van +2 minuten, dan zou ik al snel afhaken. Spellen als The witcher 2 heb ik Max 3 uur gespeeld omdat het allemaal zo tergend traag gaat.

Nee, laat mij dan maar wat aankloten en ontdekken wat er achter de komende heuvel is en dat ik vrij ben in het bedenken van een eigen strategie. Skyrim vind ik daarom ook zo tof. Je bent op pad en vrij in alles wat je wil doen, maar ontdekken staat hoog in het vaandel. Heerlijk. :)
Meer variatie in vijanden. Meerdere plekken/bazen. Had wel meer in kunnen zitten imo.

In elke plaats hadden minimaal 2 of 3 leuke dingen moeten zijn.
pi_169689064
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 22:43 schreef Kokoswater het volgende:

[..]

Ik kan aan wat jij beschrijft geen lol halen. Daar ben ik heel snel op uitgekeken. Ik ben meer een verhaal-persoon. Dat is mijn hoofd-motivator bij spellen als dit. Maar ik begrijp heel goed dat als je kloten en exploration heel leuk vindt, dat dit spel dan goud is.
En ik begrijp jouw kant ook wel. Een maat van me is helemaal weg van spellen als the witcher en dragon age. De een zoekt ontspanning in een verhaal, de ander idd in aankloten. Jullie hebben the witcher 3 gekregen, wij kunnen eindelijk weer eens genieten na skyrim. ;)
pi_169689156
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 22:47 schreef Redbullkid het volgende:

[..]

Meer variatie in vijanden. Meerdere plekken/bazen. Had wel meer in kunnen zitten imo.

In elke plaats hadden minimaal 2 of 3 leuke dingen moeten zijn.
Dat kan, maar dan zou je niet zonder te laden door de hele wereld kunnen rennen of huizen in/uit kunnen gaan. Dat vind ik nog steeds een heel fijn aspect in dit spel.
pi_169689215
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 22:48 schreef blessed19 het volgende:

[..]

En ik begrijp jouw kant ook wel. Een maat van me is helemaal weg van spellen als the witcher en dragon age. De een zoekt ontspanning in een verhaal, de ander idd in aankloten. Jullie hebben the witcher 3 gekregen, wij kunnen eindelijk weer eens genieten na skyrim. ;)
Zeker waar, ik ben alleen zo'n grote Zeldafan dat dit me teleurstelt. Hopelijk worden de twee stijlen gecombineerd in de volgende Zelda. :)

quote:
1s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 22:47 schreef Redbullkid het volgende:

[..]

Meer variatie in vijanden. Meerdere plekken/bazen. Had wel meer in kunnen zitten imo.

In elke plaats hadden minimaal 2 of 3 leuke dingen moeten zijn.
Wat meer vijanden en eindbazen was ook zeer welkom geweest. Bijvoorbeeld de ReDeads uit oudere Zelda's :Y
The show must go on
pi_169689272
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 22:42 schreef Kokoswater het volgende:

[..]

De focus lijkt te liggen op exploration, maar zoveel interessante dingen zijn er naar mijn mening niet te vinden.

De reviewers en fans zijn allemaal laaiend enthousiast, daarom vrees ik dat toekomstige Zelda's allemaal zoals deze zullen zijn. Voor mij is deze Zelda echter niet meer dan een 7,5/10 qua hoeveel lol ik ermee heb.

30 fetchquests en 10 echt goede zou wat mij betreft al prima zijn. :)
Ik denk dat dit inderdaad een basis is voor de toekomst van Zelda, maar zeker niet het ultieme plaatje. Het is een erg sterke basis, maar op het vlak van side quests / variatie in vijanden / dungeons en storytelling *dat wil zeggen: meer verhaal* is nog genoeg winst te boeken. Stiekem denk ik dat Nintendo dit ook wel weet.

Maar goed, een volgende Zelda laat al gauw weer 3-4 jaar op zich wachten als ze weer een titel als dit willen maken :P
pi_169689339
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 22:53 schreef Noppie2000 het volgende:

[..]

Ik denk dat dit inderdaad een basis is voor de toekomst van Zelda, maar zeker niet het ultieme plaatje. Het is een erg sterke basis, maar op het vlak van side quests / variatie in vijanden en storytelling *dat wil zeggen: meer verhaal* is nog genoeg winst te boeken. Stiekem denk ik dat Nintendo dit ook wel weet.

Maar goed, een volgende Zelda laat al gauw weer 3-4 jaar op zich wachten als ze weer een titel als dit willen maken :P
Het handheld team maakt binnen twee jaar misschien wel weer een nieuwe. De handheld Zelda's kunnen ook erg goed zijn. Al is de Switch nu een beetje de opvolger van de Wii-U en de 3DS. Afwachten maar...
The show must go on
pi_169689399
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 22:55 schreef Kokoswater het volgende:

[..]

Het handheld team maakt binnen twee jaar misschien wel weer een nieuwe. De handheld Zelda's kunnen ook erg goed zijn. Al is de Switch nu een beetje de opvolger van de Wii-U en de 3DS. Afwachten maar...
Ik hoop het. Van mij mogen ze alle formats gerust aanhouden (Top-Down Zelda, 3D-Zelda als Oot en 'Exploration' Zelda als BotW), ik geniet er wel van.

Inderdaad afwachten :Y
  dinsdag 21 maart 2017 @ 23:11:49 #19
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_169689918
Er zit meer verhaal in BotW dan in OoT...
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_169690032
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 23:11 schreef Notorious_Roy het volgende:
Er zit meer verhaal in BotW dan in OoT...
Vind je? Meer backstory wel, maar qua verhaal in het heden valt dat toch tegen.

En goed, meer dan OOT wil natuurlijk ook niet zeggen 'veel' of 'genoeg' :P
pi_169698327
De hoofdlijn van het verhaal is niet echt boeiend en vooral heel voorspelbaar. Je weet nadat je Great Plateau verlaat eigenlijk wel al hoe het gaat lopen. De verhalen rond de Devine Beasts en bijhorende rassen komen eigenlijk telkens op het zelfde neer. Ik vind eerlijk gezegd dat de hoofdpersonages van elk ras minder goed zijn uitgewerkt dan de ncp's die je tegenkomt. De herinneringen zijn leuk, maar maken het verhaal niet dieper vind ik. Hier zitten nog wel wat verbeterslagen zoals Noppie al aangeeft.

Niet dat ik de game hierdoor minder vind, want de charme zit inderdaad meer in de backstory. De kleine verhaaltjes die je telkens leest, etc. Maar stiekem had ik wel op een wat epischer verhaal gehoopt. Het einde vond ik ook niet zo bevredigend als in OOT of TP waarin je echt het gevoel had de wereld te hebben gered van het kwaad.

Over de side-quests. Ik vind met name de shrine-quests heel tof en origineel gedaan. Wanneer je zo'n raadsel weet op te lossen geeft dat toch een kick vind ik. Wanneer je bijv. in Assassins Creed een sidequest aan het doen bent heb ik vooral het idee dat ik een grote lijst aan het afvinken ben, totaal niet bevredigend eigenlijk. Dat vind ik erg goed gedaan in Zelda. De kleine sidequests waarin je 10 insecten moet verzamelen voor 50 rupee vind ik niet zo boeiend.

Als dit de basis wordt voor toekomstige Zelda games ben ik meer dan tevreden. Dit is gewoon hoe het avonturen genre moet zijn. Ik zie het een beetje als Mario Galaxy waar in het eerste deel een briljant concept werd gepresenteerd en ze in het tweede deel echt de diepte in mee zijn gegaan. Hopelijk gebeurt dat ook bij Breath of the Wild. Wat ik in ieder geval zou willen zien in een eventuele opvolger:
- Dieper verhaal
- Iets betere voice acting
- Iets boeiendere sidequests
- Meer samenhang tussen de verschillende gebieden (de vier rassen voelen erg afzonderlijk aan)
- Meer afwisseling in ontdekken (voor de zoveelste keer een steen optillen voor een Korok heb ik na een tijdje wel gezien)
- Minder regen
- Langere originele dungeons
- Originele bossfights
- Stiekem had ik gehoopt op een Loftwing te kunnen vliegen in de post-game.
pi_169699188
Ik mis toch echt wel de oude dungeons. Leuk hoor een dorpje in de woestijn, in het water, bij het strand, op een vulkaan, op een bergje.. maar als daar geen goede tempels bij zitten vind ik het snel een beetje random overkomen. Een Pyramide/Sphinx temple achtig idee bijvoorbeeld in de woestijn. een dungeon achter een reusachtige waterval bijvoorbeeld om maar wat te noemen. Dat zijn de dingen waarbij ik denk aan de Zelda series. Die Divine Beasts is op zich leuk als een extratje...

En al die Shrines zien er hetzelfde uit, had ook iets meer variatie in gemogen naar mijn mening.
pi_169699540
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 14:24 schreef indiaantje89 het volgende:
Ik mis toch echt wel de oude dungeons. Leuk hoor een dorpje in de woestijn, in het water, bij het strand, op een vulkaan, op een bergje.. maar als daar geen goede tempels bij zitten vind ik het snel een beetje random overkomen. Een Pyramide/Sphinx temple achtig idee bijvoorbeeld in de woestijn. een dungeon achter een reusachtige waterval bijvoorbeeld om maar wat te noemen. Dat zijn de dingen waarbij ik denk aan de Zelda series. Die Divine Beasts is op zich leuk als een extratje...

En al die Shrines zien er hetzelfde uit, had ook iets meer variatie in gemogen naar mijn mening.
Wat mij betreft hebben ze een goed begin gemaakt qua dungeons, maar wil ik dat ze in de volgende game afstappen van het hele robot achtige. Denk aan Jabu jabu maar dan met deze mechanics. En grotere dungeons aub, met weer wat mini-bosses.

Daarnaast wil ik in de overworld meer verschillende bosses. Een bos waarin je Gohma vindt die mini spinnetjes spawned en waar je de bomen moet gebruiken om haar voor te blijven. etc etc :D
pi_169699897
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 14:40 schreef Gutanoth het volgende:

[..]

Wat mij betreft hebben ze een goed begin gemaakt qua dungeons, maar wil ik dat ze in de volgende game afstappen van het hele robot achtige. Denk aan Jabu jabu maar dan met deze mechanics. En grotere dungeons aub, met weer wat mini-bosses.

Daarnaast wil ik in de overworld meer verschillende bosses. Een bos waarin je Gohma vindt die mini spinnetjes spawned en waar je de bomen moet gebruiken om haar voor te blijven. etc etc :D
Geef mij maar de oude Dungeons.. ik was die nog niets beu. De openwereld is alleen leuk voor de sidequests en voor extra vermaak als je de game hebt uitgespeeld. Maar voor de mainquest vind ik de openwereld totaal niets toevoegen persoonlijk :). Openwereld is anno 2017 toch helemaal ook niet zo bijzonder meer? Vind er opzich niets mis met het oude level systeem van oudere games.
  woensdag 22 maart 2017 @ 15:07:22 #25
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_169700076
De Rito en het bijbehorende beast :') Wat een grap. Een uurtje nadat ik voet zet in die village is het alweer klaar. Geen dingen in de woestijn jatten, geen groot verhaal eromheen zoals bij de Zora, gewoon 'hoi, daar het is het beast, succes'. En echt lastig was t nou ook allemaal niet.
Hier schreef tong80 het volgende:
Faux is een FOK!held, zoals dat vroeger Gellarboy en Brechtje waren. Users die je koestert.
abonnementen ibood.com bol.com
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')