abonnement Unibet Coolblue
  Grootste baggeraar 2022 donderdag 23 maart 2017 @ 12:23:38 #51
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_169719862
Lastenverschuiving van arbeid naar milieu? Dafuq? Zijn die onderling uitwisselbaar ofzo?
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  donderdag 23 maart 2017 @ 12:29:28 #52
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_169719972
quote:
14s.gif Op maandag 20 maart 2017 19:43 schreef Chai het volgende:
Meer asfalt is symptoombestrijding. Groenlinks durft complexe problemen effectief aan te pakken, al is dat niet populair. Heb daar wel respect voor.
Er hoeft van mij ook niet meer asfalt bij. De beste oplossing tegen files zijn namelijk files.
Wel ben ik absoluut tegen rekeningrijden en eigenlijk de rest van de 'plannen' van groenlinks.
Dijsselbloem heeft gewoon gelijk als hij zegt dat het partijprogramma van Groenlinks maatschappij ontwrichtend werkt.

Die plannen kunnen echt alleen maar komen van iemand die nog nooit een dag in zijn leven buiten de schoolbanken en politiek geweest is. Kortom: Weet totaal niet wat het inhoudt als je een baan hebt, koophuis hebt, en bv een familielid hebt die in de chronisch ziek is.

Simpel voorbeeld: Mijn schoonpa moet bv elke 3 weken naar het oogziekenhuis (zwaar diabetes patient) en kan door een aantal geaumpteerde tenen amper lopen en heeft geen evenwichtsgevoel. Wat denkt jesse, dat die man met het OV naar het oogziekenhuis gaat? Of achterop de bagagedrager van de fiets ofzo? Dat moet per auto.

En de meeste mensen die in de file staan doen dat over het algemeen niet voor de lol. En als ze dat wel doen wonen ze dermate dichtbij hun werk dat een kmheffing ze ook niet deert.

Daarnaast nog het eeuwige gejank dat de inkomensverschillen zo groot zijn. Die zijn al bijna nergens ter wereld kleiner dan hier, zeker als je de lagere inkomens afzet tegenover modaal, dat is al bijna compleet uitgenivelleerd. Je bent dan wel echt een wereldvreemd snotjong als je daar nog over begint te huilen.

De plannen van GL zijn volledig wereldvreemd en mega asociaal en ik hoop dat ze mee gaan regeren en keihard op hun bek gaan zodat ze de volgende keer weer gezellig op 1 zetel uitkomen.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_169720163
Groenlinks :')_! Wat een partij :')
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  donderdag 23 maart 2017 @ 12:44:58 #54
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_169720208
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2017 12:23 schreef vogeltjesdans het volgende:
Lastenverschuiving van arbeid naar milieu? Dafuq? Zijn die onderling uitwisselbaar ofzo?
Niet uitwisselbaar. En net als de meesten hier vind ik het GL-programma op veel punten dan ook veel te ver gaan.

Echter, allerlei milieumaatregelen waarvan intussen zelfs de VVD vindt dat ze er moeten komen worden betaald uit de schatkist. En wat is daarvan de belangrijkste inkomstenbron? Juist: arbeid.

Waarom zouden bedrijven en hun personeel via de loonbelastingen moeten betalen voor bijvoorbeeld subsidie op het duurzamer maken van huizen en het sluiten van kolencentrales als je dat ook kunt betalen door het vervuilen zelf duurder kunt maken? Dan snijdt het mes aan twee kanten én stimuleer je daarnaast nieuwe banen doordat arbeid goedkoper wordt.

Rekeningrijden is een andere wens van GL waar ik ook niet echt een voorstander van ben. Maar als je het zo weet in te voeren dat 80% juist minder gaat betalen dan nu, dan is het wel een effectieve manier om matig van autogebruik te belonen. Dat betekent wel dat de prijs per kilometer laag moet blijven (of dat de eerste x-aantal kilometers worden vrijgesteld of dat er een soort omgekeerde staffel komt) en je voor de uitvoering een zo goedkoop mogelijk systeem nodig zult hebben.

Ik hoop niet dat een volgend kabinet 1:1 het programma van Groen Links gaat uitvoeren. Maar het kan geen kwaad als bij het schrijven van een nieuw regeerakkoord met een frisse blik wordt nagedacht over bepaalde fiscale en economische principes.
pi_169721428
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2017 12:00 schreef Barrah het volgende:

[..]

Als je je auto uitsluitend in je eentje en alleen voor woon-werkverkeer gebruikt misschien... Ik ken weinig mensen met een auto waarvoor dat geldt.
Mijn hemel man. Als ik zie wat mijn zusje aan MRB en verzekering betaalt per maand... dat alleen al is al het dubbele van mijn ov kaart.
pi_169721890
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 19:26 schreef jorawesome het volgende:
Mijn voorstel is: Maak het OV gratis. Simpel.
^O^

En wat de politici betreft, die zijn allemaal toch hetzelfde.
Allemaal een andere kleur chroom om hetzelfde pakketje schroot.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')