Wat mensen vaak fijne auto's noemen zijn over het algemeen grote zware auto's. Heb ik weleens in gereden maar vind het niks. Hoe kleiner hoe fijner. En gewicht/benzineverbruik is belangrijk. Wil bijvoorbeeld geen 100 euro per kwartaal kwijt zijn aan belasting. Heb in het verleden ook een Peugeot 106 gehad, vond ik wat belastingtarief betreft duur genoeg.quote:Op zondag 19 maart 2017 12:04 schreef racerdkb het volgende:
Heb je ooit in een auto gereden die niet in de klasse Cuore/Matiz/Ka/Alto zat? Vraag me af of je ooit ervaren hebt wat een echt fijne auto is om in te rijden.
Wagon R is geniaal. Ik heb zelf een 1.2 automaat. Banken naar beneden en je hebt meer laadruimte dan een combo. En aan het stoplicht knal ik iedereen eruit als ik het pedaal naar de vloer stamp. . .quote:Op maandag 20 maart 2017 21:14 schreef Fer het volgende:
106 weegt toch ook niets. Is een Wagon R misschien iets. Die is wat hoger.
Wagon R heb ik ook naar gekeken maar is niet iets voor mij, vind ze niet mooi. Kon van een buurman een Multipla overnemen maar die vind ik nog lelijker.quote:Op maandag 20 maart 2017 21:14 schreef Fer het volgende:
106 weegt toch ook niets. Is een Wagon R misschien iets. Die is wat hoger.
Voor mij is genoeg ruimte aan passagierskant het belangrijkste, ik ben degene die rijd, mijn vriend heeft geen rijbewijs dus als hij niet achter het stuur kan zitten maakt niet uit.quote:Op woensdag 22 maart 2017 12:23 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Wagon R is geniaal. Ik heb zelf een 1.2 automaat. Banken naar beneden en je hebt meer laadruimte dan een combo. En aan het stoplicht knal ik iedereen eruit als ik het pedaal naar de vloer stamp. . .
En de hogere zitpositie is ideaal voor mij ivm rugproblemen.
Roest wel, heb er meerdere bekeken waar heel veel laswerk aan gedaan moest worden.quote:Op maandag 20 maart 2017 16:35 schreef caspervc het volgende:
Van jou rijtje sowieso Swift. Rijdt het beste, roest niet, en is nog enigszins veilig.
Zelf een Alto heeft meer ruimte. Heb zelf een Alto uit 1998 gehad en mijn vriend kon daar redelijk goed in zitten.quote:Op maandag 20 maart 2017 19:33 schreef Actaeon het volgende:
Ik heb het ook niet helemaal scherp hoor maar ga je er dan wel genoeg op vooruit qua beenruimte voor de passagier bij de genoemde auto's? Aangezien dat een primaire reden is om de Cuore weg te doen.
Fiat 500 Twin Air. E27 per maand, ik haal een verbruik tussen de 1 op 17 (winter) en 1 op 19 (zomer). Dat is ongeveer 60% snelwegkilometers. Rijdt lekker en is een leuke auto.quote:Op zondag 19 maart 2017 11:57 schreef Alieda-R het volgende:
Ik ben op zoek naar een andere tweedehands auto. Ik heb nu een Daihatsu Cuore uit 1997, klein, zuinig (gemiddeld 1:19), nooit problemen mee en rijdt erg fijn.
Maar gezien er voor mijn vriend aan de passagierskant bijna geen beenruimte ( mijn vriend is bijna 2 meter) is toch maar op zoek naar een andere auto.
Druk aan het speuren op marktplaats, maar twijfel tussen een aantal auto's. Deawoo Matiz, Suzuki Swift of een Ford Ka. Van de Matiz weet ik dat het fijne auto's zijn om in te rijden, mijn vader heeft er 1 die ik weleens geleend heb. Suzuki heb ik ook al gehad maar dan de Alto, maar qua gewicht/verbruik komt de Swift wel overeen, alleen is iets groter.
Over de Ford Ka hoor ik vele verhalen van mensen dat ze heel snel roesten maar anderen zeggen weer dat dat vooral alleen bij de dorpels is, wat op zich niet zo'n probleem is want dorpels zijn makkelijk te lassen.
Wie heeft tips? Of misschien andere auto's dan bovenstaande die wel licht zijn (wil niet teveel belasting betalen) en zuinig in benzineverbruik.
Nooit een ongeluk mee krijgen anders ben je tosti.quote:Op woensdag 22 maart 2017 12:23 schreef Alieda-R het volgende:
Ik ben nu onderweg om een Matiz te bezichtigen, eens zien of dat wat is. Qua ruimte in elk geval veel beter dan de auto die ik nu heb, heb de Matiz van mijn vader weleens geleend en mijn vriend past er prima in. Ook rijdt een Matiz prettig.
Als er wat minder mobiele mensen vervoerd moeten worden hangen ze altijd bij mij aan de bel omdat die "frikandel" toch wel handiger is om mensen te vervoeren. Makkelijke en toegankelijke instap ook, veel hoofdruimte.quote:Op woensdag 22 maart 2017 12:26 schreef Alieda-R het volgende:
[..]
Voor mij is genoeg ruimte aan passagierskant het belangrijkste, ik ben degene die rijd, mijn vriend heeft geen rijbewijs dus als hij niet achter het stuur kan zitten maakt niet uit.
Nee, hoor.quote:Op woensdag 22 maart 2017 12:23 schreef nogeenoudebekende het volgende:
En aan het stoplicht knal ik iedereen eruit als ik het pedaal naar de vloer stamp. . .
Toegegeven, stond laatst naast een Model S en die ging er inderdaad rapper vandoor.quote:
Eens maar ze roesten wel.quote:Op maandag 20 maart 2017 16:35 schreef caspervc het volgende:
Van jou rijtje sowieso Swift. Rijdt het beste, roest niet, en is nog enigszins veilig.
Op de eerste vijf meter misschien jaquote:Op woensdag 22 maart 2017 13:14 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Toegegeven, stond laatst naast een Model S en die ging er inderdaad rapper vandoor.
Dat is met bijna alle auto's het geval als je een flinke aanrijding krijgt, hier in de buurt is laatst nog een landrover tegen een boom gegaan, bestuurder overleden.quote:Op woensdag 22 maart 2017 12:45 schreef Patrice_Consigny het volgende:
[..]
Nooit een ongeluk mee krijgen anders ben je tosti.
Da's niet zo'n goed voorbeeld. Landrovers zijn ze na 1000 jaar productie mee gestopt omdat ie onmogelijk aan de huidige botseisen meer kon voldoen.quote:Op woensdag 22 maart 2017 17:21 schreef Alieda-R het volgende:
[..]
Dat is met bijna alle auto's het geval als je een flinke aanrijding krijgt, hier in de buurt is laatst nog een landrover tegen een boom gegaan, bestuurder overleden.
Dacht dat dat sterke auto's waren, maar blijkbaar dus niet zo sterk. Maar een boom is harder dan welke auto dan ook. Bedankt voor de felicitatie.quote:Op woensdag 22 maart 2017 19:48 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Da's niet zo'n goed voorbeeld. Landrovers zijn ze na 1000 jaar productie mee gestopt omdat ie onmogelijk aan de huidige botseisen meer kon voldoen.
Gefeliciteerd met je nieuwe bakkie.
Ze zijn sterk als in "ze rijden zo tegen elke berg op, of door een modderpoel van een meter diep, of trekken een gevulde paardentrailer van 2000kg zo door een drassig weiland heen"quote:Op woensdag 22 maart 2017 21:12 schreef Alieda-R het volgende:
[..]
Dacht dat dat sterke auto's waren, maar blijkbaar dus niet zo sterk. Maar een boom is harder dan welke auto dan ook. Bedankt voor de felicitatie.
De eerste swift die niet roest moet nog gemaakt worden.quote:Op maandag 20 maart 2017 16:35 schreef caspervc het volgende:
Van jou rijtje sowieso Swift. Rijdt het beste, roest niet, en is nog enigszins veilig.
Anekdotisch bewijs, daarnaast als het een Defender betrof dan heb je geen kreukelzones of andere veiligheidsmechanismen als je een veilig voorbeeld wil moet je Volvo nemen, die hebben niks voor niks het Vision 2020 plan.quote:Op woensdag 22 maart 2017 17:21 schreef Alieda-R het volgende:
[..]
Dat is met bijna alle auto's het geval als je een flinke aanrijding krijgt, hier in de buurt is laatst nog een landrover tegen een boom gegaan, bestuurder overleden.
Het is geen kwestie van moeten maar van willen, naast zaken zoals de sociale status zijn SUVs in het geval van auto vs auto over het algemeen veiliger.quote:Op donderdag 23 maart 2017 17:11 schreef Fer het volgende:
Je kunt je ook afvragen waarom mensen met een stalen tank van 2500kg door het verkeer moeten, met metalen bumpers of constructies ervoor. Bij een zijaanrijding zit zo'n ding ook op raamhoogte.
Dat filmpje laat nu precies zien dat SUV's in geval van auto VS auto onveiliger zijn. Alleen niet voor de bestuurder van de SUV.quote:Op donderdag 23 maart 2017 17:27 schreef Patrice_Consigny het volgende:
[..]
Het is geen kwestie van moeten maar van willen, naast zaken zoals de sociale status zijn SUVs in het geval van auto vs auto over het algemeen veiliger.
En er zijn tig andere filmpjes te zien waarbij SUV's enorme zwabberbakken zijn die de bocht uit gaan of op hun oor willen slapen door het hoge zwaartepunt..quote:Op donderdag 23 maart 2017 19:03 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Dat filmpje laat nu precies zien dat SUV's in geval van auto VS auto onveiliger zijn. Alleen niet voor de bestuurder van de SUV.
Hangt heel erg af van de SUV, de 'Moose test bijvoorbeeld wordt door de Volvo XC90, Volkswagen Touareg exemplarisch gedaan, de Jeep Grand Cherokee daarentegen...quote:Op donderdag 23 maart 2017 19:52 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
En er zijn tig andere filmpjes te zien waarbij SUV's enorme zwabberbakken zijn die de bocht uit gaan of op hun oor willen slapen door het hoge zwaartepunt..
Het gevoel van veiligheid is alleen een gevoel..
Bronquote:Of the nine safest models, six were SUVs -- Kia Sorento, Lexus RX 350, Mercedes-Benz GL, Toyota Highlander and Sequoia and Volvo XC90.
Niet iedereen kan een dure zware auto betalen. Ik moet nu rond de 60 euro per maand betalen aan belasting, is voor mij al vrij duur gezien ik voorheen 37 per kwartaal betaalde. Daarnaast kijk ik ook naar wat prettig rijdt. Ik vind een Matiz, Alto, Cuore e.d. prettiger rijden dan bijvoorbeeld een grote Volvo of een Mercedes.quote:Op donderdag 23 maart 2017 17:08 schreef Patrice_Consigny het volgende:
[..]
Anekdotisch bewijs, daarnaast als het een Defender betrof dan heb je geen kreukelzones of andere veiligheidsmechanismen als je een veilig voorbeeld wil moet je Volvo nemen, die hebben niks voor niks het Vision 2020 plan.
Daarnaast heeft volgens de objectieve metingen van de NCAP de Matiz maar 2 sterren.
Ik zeg gefeliciteerd met je aankoop en ik wil de pret niet drukken maar ik vraag me af waarom mensen auto's kiezen die relatief gezien minder veilig zijn dan anderen?
Bedankt, de geldkwestie vergeet ik nogal als domme Zwitser met een ander referentiekader.quote:Op maandag 27 maart 2017 19:05 schreef Alieda-R het volgende:
[..]
Niet iedereen kan een dure zware auto betalen. Ik moet nu rond de 60 euro per maand betalen aan belasting, is voor mij al vrij duur gezien ik voorheen 37 per kwartaal betaalde. Daarnaast kijk ik ook naar wat prettig rijdt. Ik vind een Matiz, Alto, Cuore e.d. prettiger rijden dan bijvoorbeeld een grote Volvo of een Mercedes.
Heb nu al het idee dat ik in een hele grote auto rij terwijl een Matiz nog best klein is, maar ben kleiner gewend.
Heeft veel vakjes. En zo'n a-segmenter is een erg leuk autootje!quote:
Ik weet wel zeker dat dat niet de enige auto is de een Wagon R eruit 'sprint'quote:Op woensdag 22 maart 2017 13:14 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Toegegeven, stond laatst naast een Model S en die ging er inderdaad rapper vandoor.
Omdat er andere voordelen aan kleven natuurlijk. Prijs, grootte, comfort etc. We kunnen niet allemaal een nieuwe Volvo V90 rijden, om maar wat te noemen.quote:Op donderdag 23 maart 2017 17:08 schreef Patrice_Consigny het volgende:
Ik zeg gefeliciteerd met je aankoop en ik wil de pret niet drukken maar ik vraag me af waarom mensen auto's kiezen die relatief gezien minder veilig zijn dan anderen?
Net zoals 95% van het wagenpark in NL !quote:Op woensdag 22 maart 2017 13:14 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Toegegeven, stond laatst naast een Model S en die ging er inderdaad rapper vandoor.
60 euro aan wegenbelasting per maand voor een matiz? In wat voor een overprijst gat woon jij dan.quote:Op maandag 27 maart 2017 19:05 schreef Alieda-R het volgende:
[..]
Niet iedereen kan een dure zware auto betalen. Ik moet nu rond de 60 euro per maand betalen aan belasting, is voor mij al vrij duur gezien ik voorheen 37 per kwartaal betaalde. Daarnaast kijk ik ook naar wat prettig rijdt. Ik vind een Matiz, Alto, Cuore e.d. prettiger rijden dan bijvoorbeeld een grote Volvo of een Mercedes.
Heb nu al het idee dat ik in een hele grote auto rij terwijl een Matiz nog best klein is, maar ben kleiner gewend.
!quote:Op woensdag 22 maart 2017 12:23 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Wagon R is geniaal. Ik heb zelf een 1.2 automaat. Banken naar beneden en je hebt meer laadruimte dan een combo. En aan het stoplicht knal ik iedereen eruit als ik het pedaal naar de vloer stamp. . .
Foutje, is per kwartaal Mijn vader betaalt voor zijn Matiz minder, zijn Matiz is 1kg lichter dan die van mij, die van hem weegt 750kg, die van mij 751kg.quote:Op maandag 10 april 2017 11:03 schreef Pinda555 het volgende:
[..]
60 euro aan wegenbelasting per maand voor een matiz? In wat voor een overprijst gat woon jij dan.
Daarnaast heeft iedereen natuurlijk een andere definitie mbt grote auto, maar een formaatje VW golf oid is toch niet groot? Rijlessen worden notabene ook in zulke auto's of anders een nogn kleinere Polo gehouden.
als je hard stampt dan gaat hij vast snel naar de 30. En als mensen om je heen niet gaan racen maar normaal optrekken, tsja, dan ben je snellerquote:Op donderdag 30 maart 2017 08:11 schreef Blue_note het volgende:
[..]
Net zoals 95% van het wagenpark in NL !
Een Wagon R doet 0-100 in ? 13-14 seconden?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |