abonnement Unibet Coolblue
  maandag 20 maart 2017 @ 09:03:12 #26
387458 12
Nee ik ben niet 12
pi_169645199
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2017 21:17 schreef Elzas het volgende:
Wow dit is raar gewoon. Ik herken me heel erg in jouw verhaal. Zit ook in het eerste jaar van de uni en moet ook veel doen om goede cijfers te halen. Door dat doel-heiligt-de-middelen-denken voelt het alsof ik de kleine dingen in het leven niet kan waarderen. Ik wil niet falen en daarom steek ik bovengemiddeld veel tijd in mijn studie en kan ik minder goed genieten van andere dingen, zoals mijn klasgenoten dat wel kunnen. En dan weet ik niet eens waarvoor ik het eigenlijk doe.

Toen ik klaar was met mijn vwo had ik zo'n leeg gevoel. Je hebt wel dat papiertje binnen, maar verder heb je er helemaal niks aan overgehouden qua vriendschappen. Herken jij je hierin ts?
Ja ontzettend! Hoe pak jij dit probleem aan? Ben je naar een studentenvereniging o.i.d. gegaan?
Omdat het kan
  maandag 20 maart 2017 @ 09:47:34 #27
456432 Kamina
Tenacious!
pi_169645937
Als je hard moet werken voor matige cijfers, dan kan je het beste een niveau lager gaan. Iets dat dichter ligt bij je vermogen, want het gaat alleen maar moeilijker worden. Er is niets mis met leven naar je eigen kunnen.
1 + 1 = blauw
pi_169647168
quote:
7s.gif Op maandag 20 maart 2017 09:47 schreef Kamina het volgende:
Als je hard moet werken voor matige cijfers, dan kan je het beste een niveau lager gaan. Iets dat dichter ligt bij je vermogen, want het gaat alleen maar moeilijker worden. Er is niets mis met leven naar je eigen kunnen.
Tsja, wat naar eigen vermogen is is nogal subjectief.

Ik veronderstel dat veel, zo niet een meerderheid van de mensen op de universiteit hard hebben moeten knokken voor hun diploma.

Het is wat je er voor over hebt. Denk zelf dat mensen vaak wel overschatten hoe veel hapiness een (studie)carriere hen brengt.
Why stay small, if you can grow big..
  maandag 20 maart 2017 @ 14:15:09 #29
417204 Elzas
Depressie is een keuze
pi_169651770
quote:
1s.gif Op maandag 20 maart 2017 09:03 schreef 12 het volgende:

[..]

Ja ontzettend! Hoe pak jij dit probleem aan? Ben je naar een studentenvereniging o.i.d. gegaan?
Ik heb eigenlijk zelf nog geen oplossing voor dit probleem. Heb wel een studentenvereniging overwogen, maar dat lijkt me niets. Studentenverenigingen zijn vooral gezelligheid en ik ga liever bij een vereniging waar je ook echt iets doet, zoals een debatclub, sportvereniging of een vereniging van je studie. Ik kan mezelf er niet toe zetten om het ook echt te doen, komt deels doordat ik het vrij druk heb met de studie dus en daarnaast ook nog werk. Wat heb jij ondernomen om door de routine te breken?
Ich gebe sie 5 sekunden. Fünf..vier..NUUUULLL!!
  maandag 20 maart 2017 @ 17:56:46 #30
387458 12
Nee ik ben niet 12
pi_169657004
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 14:15 schreef Elzas het volgende:

[..]

Ik heb eigenlijk zelf nog geen oplossing voor dit probleem. Heb wel een studentenvereniging overwogen, maar dat lijkt me niets. Studentenverenigingen zijn vooral gezelligheid en ik ga liever bij een vereniging waar je ook echt iets doet, zoals een debatclub, sportvereniging of een vereniging van je studie. Ik kan mezelf er niet toe zetten om het ook echt te doen, komt deels doordat ik het vrij druk heb met de studie dus en daarnaast ook nog werk. Wat heb jij ondernomen om door de routine te breken?
Beetje van alles. In het begin ging ik naar allemaal evenementen die georganiseerd werden door de studievereniging voor eerstejaars. Op het moment doe ik niet veel spannends op het gebied van het studentenleven. Ik heb me wel bij een sportclub aangemeld enzo maar heb er op het moment helemaal geen fut meer voor.
Omdat het kan
pi_169658125
quote:
1s.gif Op maandag 20 maart 2017 17:56 schreef 12 het volgende:

[..]

Beetje van alles. In het begin ging ik naar allemaal evenementen die georganiseerd werden door de studievereniging voor eerstejaars. Op het moment doe ik niet veel spannends op het gebied van het studentenleven. Ik heb me wel bij een sportclub aangemeld enzo maar heb er op het moment helemaal geen fut meer voor.
Ik herken me in je verhaal. Nu mijn studententijd achter mij ligt en ik me wat beter voel, kijk ik meewarig terug.

Ik weet niet zo goed hoe ik je kan zeggen wat ik wil zeggen, misschien kom ik te belerend over, misschien heb ik makkelijk praten, omdat ik niet (meer) in jou schoenen sta, maar weet, dat ik nu zo'n spijt heb van de verloren tijd, van hoe onnodig de onzekerheid was, hoe ik mezelf tekort heb gedaan door het gebrek aan zelfvertrouwen en durf, dat ik niet ondanks mijn depressieve gevoelens toch actie heb ondernomen om het beste ervan te maken.

Overweeg ook dat het misschien nog niet je tijd is, of dat je je studie (nog) niet zo interessant of motiverend vindt, hoewel geen enkele studie altijd even leuk zal zijn.

Het is goed dat je je aangemeld hebt bij een sportclub, zelfs als je er geen puf voor hebt, kan het je toch veel voordelen bieden: je bouwt sociale contacten op, je bouwt conditie op, het leidt je af van je depressieve gedachten en gevoelens...ook al kun je er (nog) niet van genieten, je kunt het maar beter wel hebben voor de dag dat de donkere wolken wegtrekken en de zon weer gaat schijnen, ook al lijkt die dag nu misschien ver weg of nooit te komen..
  maandag 20 maart 2017 @ 19:33:53 #32
456432 Kamina
Tenacious!
pi_169659835
quote:
1s.gif Op maandag 20 maart 2017 10:47 schreef D.D.W. het volgende:

[..]

Tsja, wat naar eigen vermogen is is nogal subjectief.
Dat is waar. Het zou echter zonde zijn wanneer iemand zich kapot werkt omdat het te lastig is, en ze daar niet genoeg voldoening uit halen.

quote:
Ik veronderstel dat veel, zo niet een meerderheid van de mensen op de universiteit hard hebben moeten knokken voor hun diploma.
Volgens mij valt dat wel mee. Matigen om een standaard aan te houden speelt ook een rol.

quote:
Het is wat je er voor over hebt. Denk zelf dat mensen vaak wel overschatten hoe veel hapiness een (studie)carriere hen brengt.
Dat laatste ben ik het mee eens; alleen geluk brengt geluk. :)
1 + 1 = blauw
pi_169661408
quote:
7s.gif Op maandag 20 maart 2017 09:47 schreef Kamina het volgende:
Als je hard moet werken voor matige cijfers, dan kan je het beste een niveau lager gaan. Iets dat dichter ligt bij je vermogen, want het gaat alleen maar moeilijker worden. Er is niets mis met leven naar je eigen kunnen.
TS is pas eerstejaars, sommige mensen zijn laatbloeiers. Overigens haalt hij wel alles, dus het is niet alsof hij het niveau echt niet aan kan.

quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 14:15 schreef Elzas het volgende:

[..]

Ik heb eigenlijk zelf nog geen oplossing voor dit probleem. Heb wel een studentenvereniging overwogen, maar dat lijkt me niets. Studentenverenigingen zijn vooral gezelligheid en ik ga liever bij een vereniging waar je ook echt iets doet, zoals een debatclub, sportvereniging of een vereniging van je studie. Ik kan mezelf er niet toe zetten om het ook echt te doen, komt deels doordat ik het vrij druk heb met de studie dus en daarnaast ook nog werk. Wat heb jij ondernomen om door de routine te breken?
Er zijn genoeg van zulke verenigingen waar het geen drol uitmaakt hoe vaak je komt opdagen. Als je iets vindt zonder verplichtingen is het echt niet heel veel moeite om er een avondje per week heen te gaan. Kun je gelijk vrienden maken.
  dinsdag 21 maart 2017 @ 23:05:58 #34
417204 Elzas
Depressie is een keuze
pi_169689728
quote:
1s.gif Op maandag 20 maart 2017 17:56 schreef 12 het volgende:

[..]

Beetje van alles. In het begin ging ik naar allemaal evenementen die georganiseerd werden door de studievereniging voor eerstejaars. Op het moment doe ik niet veel spannends op het gebied van het studentenleven. Ik heb me wel bij een sportclub aangemeld enzo maar heb er op het moment helemaal geen fut meer voor.
Ik krijg zelf altijd de energie als ik ergens heen ga en besef hoe leuk het is. Ik stel voor dat je vaker naar die sportclub gaat. Dan komt de fut vanzelf. Ik ben lid geworden van een politieke jongerenvereniging maar die organiseren niet veel.

[ Bericht 4% gewijzigd door Elzas op 21-03-2017 23:11:58 ]
Ich gebe sie 5 sekunden. Fünf..vier..NUUUULLL!!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')