abonnement Unibet Coolblue
pi_169534319
En hoe zit het met de buitenlandse automobilisten die over onze wegen rijden?

Kunnen we de wegenbelasting niet in de benzine stoppen niet als in Duitsland?
Ô mon citoyens vous serez unis.
  woensdag 15 maart 2017 @ 13:27:30 #27
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_169534320
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 13:22 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Sympathiek?
Dat is wat ze zeggen, maak er van wat je wil.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_169534329
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 13:24 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Juist de groep die jullie zo graag willen beschermen heeft minder kans op flexibele tijden, thuiswerken etc.

Of je komt net uit de bijstand, solliciteert overal en krijgt eindelijk een baan maar dan wel een uur rijden verderop. Daar is Yasser :)
Maar zoals gezegd bekijken een aantal het wel heel eenzijdig.

Er wordt even vergeten dat tegenover deze lastenverzwaringen ook lastenverlichten staan.

GroenLinks wil gewoon even goed dat de belasting op arbeid omlaag gaat bijvoorbeeld en dat een aantal toeslagen (waaronder kinderopvangtoeslag) omhoog gaat.

Kortom, onder aan de streep zullen de meesten er heus niet op achteruit gaan, alleen verschuiven de lasten van bezit naar gebruik bij de auto en wordt het accent meer gelegd op het belasten van onwenselijke zaken in plaats van op wenselijke zaken (zoals arbeid).
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  woensdag 15 maart 2017 @ 13:27:43 #29
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_169534330
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 13:24 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Juist de groep die jullie zo graag willen beschermen heeft minder kans op flexibele tijden, thuiswerken etc.

Of je komt net uit de bijstand, solliciteert overal en krijgt eindelijk een baan maar dan wel een uur rijden verderop. Daar is Yasser :)
Daarom gebruiken we die centen van de automobilisten voor goed ov. Beter voor het milieu, en dan kunnen gewone mensen alsnog makkelijk naar het werk.
  woensdag 15 maart 2017 @ 13:28:17 #30
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_169534345
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 13:26 schreef Verfassungsschutz het volgende:

[..]

Niet de vervuiler betaalt maar de gebruiker betaalt. We hebben het over kilometerheffing, niet uitstootheffing, dat laatste blijft sowieso in een of andere vorm.
Ook goed. De gebruiker betaalt is nog steeds geen schokkend idee in Nederland.
  woensdag 15 maart 2017 @ 13:29:32 #31
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_169534378
quote:
1s.gif Op woensdag 15 maart 2017 13:27 schreef Litpho het volgende:

[..]

Prima, doe dat dan eerst. Anders blijft het bij een kwartje van Klaver en is het "we konden toch niet weten dar er weerstand was tegen al die andere dingen, *schouderophalen*".

Claimen dat de autorijder momenteel niet ruimschoots betaalt wordt niet echt gesteund door de cijfers verder...
De overheid kan moeilijk de openingstijden en werkuren van private bedrijven gaan bepalen hé. Ze kunnen hoogstens wat druk uitoefenen om die dingen te veranderen. Bijvoorbeeld door autorijden tijdens de spitsuren duurder te maken.
pi_169534394
En wisten jullie al dat D66 voor minder mondiale uitstoot zorgt dan GL?

GL zorgt wel nationaal voor minder uitstoot, maar dat komt dus omdat bedrijven uit Nederland wegtrekken naar het buitenland (zo staat het in planbureau)
pi_169534396
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 13:27 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Dat is wat ze zeggen, maak er van wat je wil.
Ik hoor vooral veel het tegenoverstelde zeggen :

Wijsneus, eigenwijs, verwaand, betweter, over het paard getild etc.

Ben het wel met die meningen eens.
pi_169534464
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 13:29 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
De overheid kan moeilijk de openingstijden en werkuren van private bedrijven gaan bepalen hé. Ze kunnen hoogstens wat druk uitoefenen om die dingen te veranderen. Bijvoorbeeld door autorijden tijdens de spitsuren duurder te maken.
Dus degene die iets kunnen doen (werkgevers) mogen niet aangetast worden in hun integriteit, maar de werknemers die alleen maar gaan werken om brood en belastinggeld op de plank brengen mag je gewoon extra belasten op iets waar ze geen invloed op hebben? En dan haal jij gewoon je schouders op "ja, zo had ik het niet bedoeld".
A gentleman is a man who can play Jump on an Oberheim and chooses not to.
  woensdag 15 maart 2017 @ 13:33:24 #35
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_169534475
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 13:27 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Daarom gebruiken we die centen van de automobilisten voor goed ov. Beter voor het milieu, en dan kunnen gewone mensen alsnog makkelijk naar het werk.
Precies, want iedereen weet dat de trein voor de deur van mijn werkgever stopt. ^O^
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  woensdag 15 maart 2017 @ 13:36:09 #36
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_169534537
quote:
14s.gif Op woensdag 15 maart 2017 13:32 schreef Litpho het volgende:

[..]

Dus degene die iets kunnen doen (werkgevers) mogen niet aangetast worden in hun integriteit, maar de werknemers die alleen maar gaan werken om brood en belastinggeld op de plank brengen mag je gewoon extra belasten op iets waar ze geen invloed op hebben? En dan haal jij gewoon je schouders op "ja, zo had ik het niet bedoeld".
Hoe zou je die werkgevers willen dwingen dan? Ik zie niet echt in op wat voor manier je dat kunt doen, zonder de centrale planeconomie uit de kast te halen. Je kunt hoogstens druk uitoefenen via de werknemers.

Maar van mij mogen bedrijven best meer belast worden, als je dat graag wilt.
pi_169534559
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 13:33 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Precies, want iedereen weet dat de trein voor de deur van mijn werkgever stopt. ^O^
Inderdaad zeg. Moet je nog bewegen ook zometeen ;(
Conscience do cost.
  woensdag 15 maart 2017 @ 13:37:21 #38
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_169534562
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 13:33 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Precies, want iedereen weet dat de trein voor de deur van mijn werkgever stopt. ^O^
Dan neem je de bus. Of je sleept je lamme kadaver het stuk van het station naar je werkplek op de ouderwetse manier: met de benenwagen.
  woensdag 15 maart 2017 @ 13:41:34 #39
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_169534647
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 13:37 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Dan neem je de bus. Of je sleept je lamme kadaver het stuk van het station naar je werkplek op de ouderwetse manier: met de benenwagen.
Ik fiets iedere ochtend een uur omdat het met het OV nog langer duurt. :') Met de auto zou ik 20 minuten onderweg zijn. Niet iedereen zit de hele dag in Amsterdam Zuid.

Het is niet altijd zo simpel. Voor genoeg mensen die 30 kilometer moeten afleggen zijn de opties, een autorit a 30 minuten, fietsen van ongeveer 2 uur of het OV wat even lang kan duren en nog duurder is ook. :') Dan is een scooter nog de beste optie.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_169534648
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 13:36 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Hoe zou je die werkgevers willen dwingen dan? Ik zie niet echt in op wat voor manier je dat kunt doen, zonder de centrale planeconomie uit de kast te halen. Je kunt hoogstens druk uitoefenen via de werknemers.
Druk via de SER lijkt me passender. In ieder geval geen extra belasting voor de werknemers zonder realistische andere opties (en dat zijn er veel).

Daarnaast verhuizen vergemakkelijken, bijv. door meer te bouwen tegen niet-woeker grondprijzen maar uiteraard gaat dat weer in tegen de autonomie van gemeentelijke overheden. Veel makkelijker om gewoon een extra belasting te heffen die toch wel betaald wordt.
A gentleman is a man who can play Jump on an Oberheim and chooses not to.
pi_169534694
Even voor de goede orde, mij persoonlijk raakt het niet, ik bereken het kilometertarief wel door naar de klant. Regelmatig een andere klant, want de arbeidsmarkt moest flexibeler, dus continu naar mijn werk verhuizen is ook niet echt ideaal.
A gentleman is a man who can play Jump on an Oberheim and chooses not to.
  woensdag 15 maart 2017 @ 13:45:23 #42
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_169534730
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 13:41 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Ik fiets iedere ochtend een uur omdat het met het OV nog langer duurt. :') Met de auto zou ik 20 minuten onderweg zijn. Niet iedereen zit de hele dag in Amsterdam Zuid.

Het is niet altijd zo simpel. Voor genoeg mensen die 30 kilometer moeten afleggen zijn de opties, een autorit a 30 minuten, fietsen van ongeveer 2 uur of het OV wat even lang kan duren en nog duurder is ook. :') Dan is een scooter nog de beste optie.
Dan zou je juist op GroenLinks moeten stemmen. Zij willen dat die ov-verbindingen een stuk beter, worden zodat je niet meer iedere morgen hoeft te fietsen.
  woensdag 15 maart 2017 @ 13:47:45 #43
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_169534769
quote:
14s.gif Op woensdag 15 maart 2017 13:41 schreef Litpho het volgende:

[..]

Druk via de SER lijkt me passender. In ieder geval geen extra belasting voor de werknemers zonder realistische andere opties (en dat zijn er veel).

Daarnaast verhuizen vergemakkelijken, bijv. door meer te bouwen tegen niet-woeker grondprijzen maar uiteraard gaat dat weer in tegen de autonomie van gemeentelijke overheden. Veel makkelijker om gewoon een extra belasting te heffen die toch wel betaald wordt.
Weet je welke partij dat wil bereiken, bijvoorbeeld door huurwoningen in het middensegment makkelijker te maken en huurprijzen te drukken door de HRA af te schaffen?

Ze zetten niet alles in op één idee, weet je? Ze proberen ook realistische andere opties ( ;) ) te geven.
  woensdag 15 maart 2017 @ 13:48:43 #44
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_169534785
quote:
6s.gif Op woensdag 15 maart 2017 13:44 schreef Litpho het volgende:
Even voor de goede orde, mij persoonlijk raakt het niet, ik bereken het kilometertarief wel door naar de klant. Regelmatig een andere klant, want de arbeidsmarkt moest flexibeler, dus continu naar mijn werk verhuizen is ook niet echt ideaal.
Mij persoonlijk raakt het wel, maar ik betaal graag wat meer om te zorgen dat mijn kleinkinderen nog schone lucht kunnen ademen en te voorkomen dat ons land over 20 jaar één asfaltplak is.
pi_169534842
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 13:47 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Weet je welke partij dat wil bereiken, bijvoorbeeld door huurwoningen in het middensegment makkelijker te maken en huurprijzen te drukken door de HRA af te schaffen?

Ze zetten niet alles in op één idee, weet je? Ze proberen ook realistische andere opties ( ;) ) te geven.
Ja, maar die opties kosten tijd. Dus vervolgens direct (en niemand die gaat geloven dat dat niet een van de eerste dingen is die aangevlogen gaat worden) beginnen met alvast de heffingen invoeren is het milieubewuste paard achter de wagen spannen. Laat dat rekeningrijden en kilometerheffen lekker liggen totdat je dichter bij een maatschappij bent waarin het werkt ipv. "binnen de grachtengordel kan toch makkelijk alles op de fiets".

Dat gezegd hebbende, goede repliek :).
A gentleman is a man who can play Jump on an Oberheim and chooses not to.
pi_169534895
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 13:48 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Mij persoonlijk raakt het wel, maar ik betaal graag wat meer om te zorgen dat mijn kleinkinderen nog schone lucht kunnen ademen en te voorkomen dat ons land over 20 jaar één asfaltplak is.
Ik ook. Maar niet voor "er staan nog evenveel mensen in de file alleen kost het nu meer". En dat is wat je krijgt als je je politiek kapitaal spendeert aan rekeningrijden en hoopt dat al die andere dingen die de rijder ook opties geeft vanzelf wel een keertje goed zullen komen.
A gentleman is a man who can play Jump on an Oberheim and chooses not to.
pi_169535021
quote:
9s.gif Op woensdag 15 maart 2017 13:24 schreef Litpho het volgende:

[..]

"Burgertje pesten" op iets waar het overgrote deel van degenen die je raakt in de praktijk geen controle over heeft, gaat die druk ook niet op leveren.
Dan moet je zorgen dat je meer controle krijgt, dat kun je doen door druk uit te oefenen op de mensen die wel invloed hebben of jouw eigen keuzes te veranderen. Burgertje pesten is ook het milieu vervuilen en nodeloos in de file gaan staan omdat je geen zin hebt dingen te veranderen.
pi_169535029
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 13:30 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Ik hoor vooral veel het tegenoverstelde zeggen :

Wijsneus, eigenwijs, verwaand, betweter, over het paard getild etc.

Ben het wel met die meningen eens.
Ik mis nog hoogmoedswaanzin. :)
pi_169535032
quote:
13s.gif Op woensdag 15 maart 2017 13:13 schreef Litpho het volgende:
Elke partij die niet van plan serieus de woningmarkt te veranderen (zodat naar je werk toe verhuizen eenvoudiger/betaalbaarder is) en niet met werkgevers om de tafel gaat zitten over thuiswerken/urenspreiding mag dit soort proefballonnetjes ook lekker voor zich houden.

Groen Links heeft best sympathieke ideeën, maar nogmaals meneer Klaver, mensen staan niet in de file omdat ze dat zo leuk vinden.
Ik wil niet elke twee jaar naar mijn werk toe verhuizen. Gelukkig heb ik dan ook een vaste baan (helaas geen vaste werkplek en rijd 2500km per maand dus mijn stem gaat niet naar Jesse) maar dat wordt steeds meer de uitzondering in onze alsmaar flexibelere wordende arbeidsmarkt. Het idee dat mensen net zo flexibel gaan zijn in verhuizen als dat ze via de arbeidsmarkt gedwongen worden is natuurlijk gewoon bullshit. Helemaal aan de onderkant van de samenleving waar je geconfronteerd wordt met wachtlijsten voor de sociale huur die langer zijn dan je arbeidscontract is dicht bij je werk wonen steeds meer een Utopia dan een haalbare realiteit.
pi_169535073
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 13:30 schreef skysherrif het volgende:
En wisten jullie al dat D66 voor minder mondiale uitstoot zorgt dan GL?

GL zorgt wel nationaal voor minder uitstoot, maar dat komt dus omdat bedrijven uit Nederland wegtrekken naar het buitenland (zo staat het in planbureau)
Ik ben wel benieuwd hoe D'66 de uitstoot wereldwijd omlaag weet te krijgen, volgens mij zijn het nationale verkiezingen en bepalen ze het beleid in de VS en China niet.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')