lord_bono | woensdag 8 maart 2017 @ 15:48 |
Het F1 seizoen van 2016 is ten einde, het was een seizoen van spannende, maar ook zeer saaie races, Mercedes was immers onverslaanbaar, en mocht er echt spanning zijn om P1, dan moesten beide Mercedessen wel uitvallen. Dit gebeurde ook in Barcelona, waar Max Verstappen opeens op P1 reed, en zelfs finishte als eerste. Hiermee kwam de Max hype echt op gang. Veel nieuwe kijkers, en veel nieuwe fans. De races daarna waren soms nog wel spannend, zoals bijvoorbeeld de overwinning van Ricciardo op Sepang. Verder zijn alle overwinningen gegaan naar Rosberg en Hamilton. Hopen dus dat er volgend jaar wat meer spanning in de teams, want dit jaar domineerde Mercedes te veel, waardoor het zonder hun eigenlijk een stuk spannender zou zijn. De einduitslag van 2016 En de constructeurs Maar dan vooruit kijken, 2017, wat gaat er allemaal veranderen, en wat is de planning? In 2017 zijn er weer een hoop veranderingen in de sport. Zo worden de voor en achtervleugels breder, en zijn er door Pirelli veel bredere banden aangeleverd. Hierdoor worden de F1 auto's zelf ook breder en gaan naar zo'n 2 meter breed ipv 1,80m. Hierdoor krijgen de meeste auto's over zo'n 25% meer downforce te beschikken en dit kan gedurende dit jaar nog flink oplopen. De bredere achterbanden zorgen voor meer grip. Waardoor er meer snelheid valt te behalen in de snelle bochten. Daarnaast verdwijnen ook de tokens. Tot 2016 kreeg ieder team een bepaald aantal tokens om een upgrade aan hun motor uit te voeren, die verdwijnen nu dus helemaal, wat meer spanning oplevert gedurende het seizoen. Verder gaat het minimum gewicht wat omhoog, van 720KG tot 740KG. De Agenda Datum Evenement Locatie 26 maart GP van Australië Melbourne 9 april GP van China Shanghai 16 april GP van Bahrein Sakhir 30 april GP van Rusland Sochi 14 mei GP van Spanje Barcelona 28 mei GP van Monaco Monte Carlo 11 juni GP van Canada Montreal 25 juni GP van Azerbeidzjan Baku 9 juli GP van Oostenrijk Red Bull Ring 16 juli GP van Engeland Silverstone 30 juli GP van Hongarije Hungaroring 27 augustus GP van België Spa-Francorchamps 3 september GP van Italië Monza 17 september GP van Singapore Marina Bay 1 oktober GP van Maleisië Sepang 8 oktober GP van Japan Suzuka 22 oktober GP van Amerika Circuit of the Americas 29 oktober GP van Mexico Mexico Stad 12 november GP van Brazilië* Interlagos 26 november GP van Abu Dhabi Yas Marina De teams dan, hier zijn dit jaar geen nieuwe teams, en zeer waarschijnlijk ook geen Manor. Mercedes F1 W08 EQ Power+ (Mercedes M08 EQ Power+) [b]#44 Lewis Hamilton en #77 Valtteri Bottas Red Bull Racing RB13 (Tag Heuer) #3 Daniel Ricciardo en #33 Max Verstappen Ferrari SF70H (Ferrari 062) #5 Sebastian Vettel en #7 Kimi Raikkonen Force India VJM10 (Mercedes M08 EQ Power+) #11 Sergio Perez en #31 Esteban Ocon Williams FW40 (Mercedes M08 EQ Power+) #19 Felipe Massa en #18 Lance Stroll McLaren MCL32 (Honda RA617H) #14 Fernando Alonso en #2 Stoffel Vandoorne Toro Rosso (Renault R.E.17) #55 Carlos Sainz en #26 Daniil Kvyat Haas VF-17 (Ferrari 062) #8 Romain Grosjean en #20 Kevin Magnussen Renault R.S.17 (Renault R.E.17) #27 Nico Hulkenberg en #30 Jolyon Palmer Sauber C36 (Ferrari 061) #9 Marcus Ericsson en #94 Pascal Wehrlein | |
lord_bono | woensdag 8 maart 2017 @ 15:49 |
Verstappen weer binnen. | |
franklop | woensdag 8 maart 2017 @ 15:49 |
Niet gek na paar installatierondjes met motor | |
franklop | woensdag 8 maart 2017 @ 15:51 |
Rode vlag | |
sasquatsch | woensdag 8 maart 2017 @ 15:51 |
ALO ook weer naar buiten. Wordt het dan toch nog wat met de Honda motor? Volgens Boullier was er niets aan de hand en waren ze gewoon hun programma aan het afwerken. | |
sasquatsch | woensdag 8 maart 2017 @ 15:52 |
Raikkonen in het gravel. | |
franklop | woensdag 8 maart 2017 @ 15:53 |
https://pbs.twimg.com/media/C6Z2yHjWcAAsBDu.jpg | |
King_Merc | woensdag 8 maart 2017 @ 15:54 |
lord_bono | woensdag 8 maart 2017 @ 15:54 |
Ferrari toch niet zo goed als dat iedereen zegt... | |
sasquatsch | woensdag 8 maart 2017 @ 15:55 |
FTFY | |
Peterselieman | woensdag 8 maart 2017 @ 15:58 |
Iemand moet hem toch eens vertellen dat Strolldonado dat beter kan | |
motorbloempje | woensdag 8 maart 2017 @ 16:00 |
Re | woensdag 8 maart 2017 @ 16:02 |
moest zeker een paar sandbags ophalen... | |
sasquatsch | woensdag 8 maart 2017 @ 16:04 |
Hopelijk hebben ze nog een voorvleugel bij zich.
| |
Nattekat | woensdag 8 maart 2017 @ 16:06 |
Zie je wel dat er televisiebeelden zijn | |
sasquatsch | woensdag 8 maart 2017 @ 16:12 |
In het mediacentrum wel. | |
Evenstar | woensdag 8 maart 2017 @ 16:14 |
Misschien juist teken dat Ferrari inderdaad op 100% rijdt terwijl Mercedes en Red Bull rustig aan doet | |
tja77 | woensdag 8 maart 2017 @ 16:19 |
Mooie segway | |
Ener-G | woensdag 8 maart 2017 @ 16:20 |
live periscope: https://www.periscope.tv/OfficialMinis/1LyGBjwDqDbGN | |
Nattekat | woensdag 8 maart 2017 @ 16:35 |
Kleine moeite om te streamen. | |
Ener-G | woensdag 8 maart 2017 @ 16:37 |
De wagen van RB maakt wel een apart geluid als ie over de kerbs heen gaat, heel snerpend... bij de andere wagens hoor je alleen wat gezoem van de banden | |
Peterselieman | woensdag 8 maart 2017 @ 16:38 |
Max nu aan een longrun bezig | |
lord_bono | woensdag 8 maart 2017 @ 16:55 |
17 rondjes op de medium banden nu, low-1m26s and high-1m25s. | |
Jester65 | woensdag 8 maart 2017 @ 17:16 |
Verstappen zit inmiddels op 81 rondes, is nu overgestapt op soft banden. | |
Gezicht | woensdag 8 maart 2017 @ 17:21 |
altijd lachen met hem volgens mij | |
franklop | woensdag 8 maart 2017 @ 17:28 |
race sim lijkt het | |
lord_bono | woensdag 8 maart 2017 @ 17:32 |
Dit zijn de testen waar je het als team voor doet, meer dan 50 rondjes achter elkaar met nog een halfuur te gaan. | |
Peterselieman | woensdag 8 maart 2017 @ 17:37 |
geen Ferrari meer vandaag | |
Hanschje | woensdag 8 maart 2017 @ 17:39 |
en de 100 voor verstappen | |
XL | woensdag 8 maart 2017 @ 17:41 |
en hij staat stil | |
Peterselieman | woensdag 8 maart 2017 @ 17:41 |
En Max staat stil op het circuit ... | |
Fopje | woensdag 8 maart 2017 @ 17:42 |
Hanschje | woensdag 8 maart 2017 @ 17:42 |
Vast vergeten te tanken | |
Peterselieman | woensdag 8 maart 2017 @ 17:50 |
ik mag hopen dat het geen lege tank is, want 8 ronden van een gehele raceafstand afzitten, terwijl alle peut verbrand is zou betekenen dat de Renault te veel zuipt of de brandstoftank van de Red Bull te klein is | |
tja77 | woensdag 8 maart 2017 @ 17:50 |
Verbruik testje. | |
XL | woensdag 8 maart 2017 @ 17:50 |
https://www.periscope.tv/OfficialMinis/1yoKMeqDEYpKQ? Minuut 33:15 | |
Frozen-assassin | woensdag 8 maart 2017 @ 17:50 |
Was toch laatst andere ploeg die ook stilviel zonder benzine, bewust. | |
Hanschje | woensdag 8 maart 2017 @ 17:51 |
Ferrari | |
Peterselieman | woensdag 8 maart 2017 @ 17:54 |
Ferrari en volgens mij gisteren ook nog eentje | |
Hanschje | woensdag 8 maart 2017 @ 17:57 |
In Dit lijkt meer op een bak-probleem eigenlijk dan een lege tank. | |
beantherio | woensdag 8 maart 2017 @ 18:08 |
Het zit erop. Toch een prima dag voor RBR ondanks de interrupties. | |
beantherio | woensdag 8 maart 2017 @ 19:02 |
Het stilvallen was toch weer een probleem met de motor: Verstappen viel stil door probleem met power unit Max klinkt niet echt bezorgd. | |
lord_bono | woensdag 8 maart 2017 @ 19:12 |
franklop | woensdag 8 maart 2017 @ 19:12 |
Hopelijk niet het begin van een Honda probleem. Morgen zal RIC ook wel race sim doen denk ik zo | |
lord_bono | woensdag 8 maart 2017 @ 19:14 |
| |
beantherio | woensdag 8 maart 2017 @ 19:33 |
Deze week trouwens geen Ted's notebook meer? Ik kan er geen een van gisteren vinden. | |
Beach | woensdag 8 maart 2017 @ 19:43 |
dit was er wel bonus | |
Ooku | woensdag 8 maart 2017 @ 20:05 |
Max weet natuurlijk ook dat Red Bull hier met zandzakken rondrijdt. Zal mij niets verbazen als Red Bull met een hele andere auto start in Melbourne, o.a. zonder haaienvin | |
Ferry_76 | woensdag 8 maart 2017 @ 20:10 |
Alonso is duidelijk: "Komen dertig kilometer per uur tekort" "We liggen achter op schema, wat betreft betrouwbaarheid én performance", vervolgt de Spanjaard. "We komen dertig kilometer per uur tekort op het rechte stuk. Op ieder rechte stuk. Dat is veel te veel." Alonso sloot de persbijeenkomst af met een vrolijke noot. Of hij bocht drie vol gas kon nemen, wilde iemand weten. "Wij zeker. Wij kunnen bijna alle bochten vol gas nemen", lachte hij met de nodige zelfspot. Honda: Dreams of Power. | |
beantherio | woensdag 8 maart 2017 @ 20:12 |
In een ander interview was ie heel duidelijk over de oorzaak van de problemen van McLaren: Alonso slams 'no power, no reliability' Honda as ‘only problem’ | |
lord_bono | woensdag 8 maart 2017 @ 20:14 |
Enorm triest natuurlijk voor McLaren | |
Meike26 | woensdag 8 maart 2017 @ 20:19 |
Als dit zo doorgaat kan McLaren wel gedag zeggen tegen Alfons.. die is er dan wel klaar mee, gaat de 24h van LeMans rijden en zoekt ergens een stoeltje in het WEC. | |
nils7 | woensdag 8 maart 2017 @ 20:27 |
F1.com heeft een onboard online gezet van Bottas (op FB zag ik m dus weet niet hoe ik dat kan linken). Edit Op de vorige pagina staat ie ook | |
Ferry_76 | woensdag 8 maart 2017 @ 21:12 |
Had hij maar een GP2 engine op dit moment.. Hopelijk voor hem en natuurlijk ook Stoffel krijgt Honda snel de zaakjes op orde. Analyse (In het engels) van de nieuwe Ferrari: https://www.motorsport.co(...)39/?tp%5B0%5D=19&s=1 | |
nils7 | woensdag 8 maart 2017 @ 21:18 |
Waarom staat Honda er niet op om een tweede team te leveren? Nu weten ze nooit of het aan de Mac ligt of niet. Even afgezien van t feit of een ander team dat torretje van Honda zou willen. | |
beantherio | woensdag 8 maart 2017 @ 21:23 |
Ze zijn er mee bezig: ze willen graag in 2018 een tweede team bedienen. Zie o.a. http://autoweek.com/artic(...)-second-f1-team-2018 | |
Predator38 | woensdag 8 maart 2017 @ 21:24 |
De merc kan nog minimaal 1 seconde sneller, bottas rijd die ronde wel heel gemakkelijk met de nodige foutjes ook. | |
lord_bono | woensdag 8 maart 2017 @ 21:30 |
Zou mooi zijn, maar onder de huidige omstandigheden zie ik niemand daar met plezier instappen. Tenzij er een nieuw team op de grid zou komen. | |
Meike26 | woensdag 8 maart 2017 @ 21:37 |
Het voordeel is wel dat je als zusterteam wel volop mee ontwikkelt. Een achterhoede team kan de gok wagen om een grote stap voorwaarts te maken als Honda er in iedergeval in slaagt het torretje betrouwbaar te maken. De snelheid komt dan vanzelf. Sauber is de eerste in de rij, maar volgens mij kan de inschrijving van Marussia ook nog over gekocht worden tot een bepaalde datum/verstrijking van termijn. | |
Peterselieman | woensdag 8 maart 2017 @ 21:46 |
Super Aguri 2 | |
sasquatsch | woensdag 8 maart 2017 @ 22:23 |
Honda wilde wel, alleen Ron Dennis wilde de exclusieve klant zijn. Nu hij weg is kan dat wel veranderen. Gerucht gaat dat Sauber volgend jaar met de Honda's wil rijden. (Als ze dat nu nog willen ) | |
tja77 | donderdag 9 maart 2017 @ 08:49 |
Godver 30 km/uur http://www.gpupdate.net/n(...)eter-per-uur-tekort/ | |
Mexicanobakker | donderdag 9 maart 2017 @ 08:54 |
"Wij kunnen alle bochten vol gas nemen" wat een baas | |
tja77 | donderdag 9 maart 2017 @ 08:57 |
Het is de kleur, alle auto's met oranje als boventoon, rijden consequent achterin. | |
franklop | donderdag 9 maart 2017 @ 08:58 |
RIC werkt vandaag zelfde programma af als Max gisteren, dus in ieder geval ook een race-sim. | |
tja77 | donderdag 9 maart 2017 @ 09:00 |
Klopt, 's ochtends korte runs, 's middags een racesim. | |
franklop | donderdag 9 maart 2017 @ 09:00 |
En we zijn los | |
tja77 | donderdag 9 maart 2017 @ 09:04 |
Die Williams schijnt volgens vele "kenners" behoorlijk snel te zijn. Ik ben benieuwd hoe dat tijdens Q en races zal zijn, en hoe vaak die Stroll mensen eraf gaat rijden. Hij mag vandaag in ieder geval beginnen met de testdag. | |
Evenstar | donderdag 9 maart 2017 @ 09:06 |
Gaan we weer Die Williams is niet zo snel als dat die lijkt, want ze hebben zelf toegegeven dat ze die snelle tijden met een redelijk lege auto hebben gereden. Ik zeg niet dat het geen snelle auto is, maar sommige zogenaamde kenners doen alsof het de Mercedes killer gaat worden ... nou nee. Vooral niet met coureurs als Massa en meneer kreukels. Massa is mentaal nooit sterk geweest en meneer kreukels die gaat maar 2/3 van de races uitrijden en dan ben ik erg positief denk ik. | |
XL | donderdag 9 maart 2017 @ 09:09 |
Het zou wel leuk zijn als de snelle Bottas nu in de langzamere auto zit. Dat Williams zeg maar met een goede coureur races had kunnen winnen, maar dat ze met Massa en Stroll vastzitten. | |
tja77 | donderdag 9 maart 2017 @ 09:19 |
Dat zou nog heel goed kunnen, Massa is gewoon een net niet rijder (goed maar geen top 5 coureur), en Stroll lijkt nu nog een loose cannon. Vraag is en blijft of die Williams wel echt zo snel is, als dat veel mensen denken dat ie is. Volgens mij is Red Bull nog niet 1 keer ECHT voluit gegaan, en Mercedes ook niet. Ferrari lijkt me eerder op die grens te zitten. Tevens is het ook nog eens zo, dat de ene baan beter bij een bepaalde auto past dan een andere baan. Kortom koffiedrap kijken. | |
Rossdale | donderdag 9 maart 2017 @ 09:56 |
Ferrari en Williams trappen volgens mij redelijk door, niet volle sjas maar doen wel hun best. Red Bull en Mercedes lijken wel op hun dooie akkertje rondjes te draaien, volgens mij staan die er nog vrij ruim voor. Zeker gezien max zijn reactie:
| |
tja77 | donderdag 9 maart 2017 @ 09:59 |
Die indruk heb ik dus ook, vandaar ook dat er gisteren een Ferrari langs de baan stond. Als Williams nog heel veel over zou hebben, zou me dat echt verbazen. | |
XL | donderdag 9 maart 2017 @ 09:59 |
Dat Red Bull succes zo rooskleurig inschatten, dat begrijp ik niet precies? Op basis waarvan precies? | |
HerrFritz | donderdag 9 maart 2017 @ 10:01 |
Optimisme.... wens is de vader van de gedachte.... Maar tevens het gemak waar alles mee lijkt te gaan, de rust bij RB. het lijkt wel alsof RB weet dat er nog wat aan zit te komen... Het is een gevoel.. | |
tja77 | donderdag 9 maart 2017 @ 10:02 |
Op basis van vorig seizoen, en een krachtbron die nu nog meer vermogen levert. Het aerodynamische pakket van RBR is gewoon altijd al goed geweest. | |
franklop | donderdag 9 maart 2017 @ 10:03 |
Dat idee heb ik precies hetzelfde Het feit dat de Renault wagens (3 teams) qua long runs tot gisteren nog vrijwel niet hadden gedaan en dat Max ook nog eens tot 2x PU problemen had zou mij eerder zorgen baren. Als team zou je dat alleen niet willen laten merken, immers wil je je concurrentie ook niet wijzer maken. | |
XL | donderdag 9 maart 2017 @ 10:06 |
Precies dit. Renault heeft dikke problemen en Red Bull doet geen long runs. Gister deden ze er 1 en die ging mis. Ze hebben ok ronde tijden op medium, maar op de snellere banden rijden ze minder snel dan de teams die snel testen. Het zegt allemaal niks in deze tijd van het jaar.... maar ik ben wel voorzichtiger met mijn optimisme. | |
Peterselieman | donderdag 9 maart 2017 @ 10:08 |
Volgens Max moet dat probleem voor Melbourne verholpen zijn, omdat er al een oplossing in de maak is. | |
franklop | donderdag 9 maart 2017 @ 10:13 |
Maar goed, dat is dus niet getest (behalve op de testbank). | |
HerrFritz | donderdag 9 maart 2017 @ 10:15 |
Ricciardo vandaag ook pas 3 installatierondes gereden..... | |
HerrFritz | donderdag 9 maart 2017 @ 10:17 |
En net als ik dat tik gaat hij naar buiten en zet een tijd neer hahaha | |
franklop | donderdag 9 maart 2017 @ 10:17 |
Hij was al naar buiten, ronde 3 was zijn out-lap | |
tja77 | donderdag 9 maart 2017 @ 10:18 |
Ricciardo gaat nu pushen | |
Peterselieman | donderdag 9 maart 2017 @ 10:18 |
Klopt, maar ik ga er vanuit dat de teams met de Renault-motoren de race in Australië wel uit kunnen rijden. Ik snap niet waarom McLaren niet al in Australië is. Als ze nu aan de race zouden beginnen zouden ze misschien nog net het podium kunnen halen. Zijn ze later dan vallen ze er keihard buiten | |
franklop | donderdag 9 maart 2017 @ 10:23 |
4 uur mag het evenement toch maximaal duren? | |
ondeugend | donderdag 9 maart 2017 @ 10:26 |
Stroll nog niet gecrasht? | |
Floriz87 | donderdag 9 maart 2017 @ 10:27 |
https://hasstrollcrashedyet.com/ nope | |
Peterselieman | donderdag 9 maart 2017 @ 10:28 |
klopt, maar ik denk dat ze voor de McLaren een uitzondering moeten maken, want tussendoor moeten ze nog 3 motorwissels doen | |
tja77 | donderdag 9 maart 2017 @ 10:29 |
Hij rijdt volgens mij een stuk voorzichtiger, hij wil niet een Williams afschrijven waardoor Massa vandaag niet kan testen. | |
tja77 | donderdag 9 maart 2017 @ 10:49 |
Hamilton en Stroll de meest productieve rijders tot nu toe, het verschil tussen de 2 is echter meer dan 5 seconden. Misschien dat Williams nu eindelijk een keer met een volle tank aan het rijden is. | |
Frozen-assassin | donderdag 9 maart 2017 @ 11:03 |
24 uur Le Mans is zelfs te kort voor McLaren, die hebben 72 uur Le Mans nodig | |
Peterselieman | donderdag 9 maart 2017 @ 11:06 |
Of Strolldonado is de nieuwe Badoer | |
tja77 | donderdag 9 maart 2017 @ 11:20 |
http://f1maximaal.nl/inde(...)euwe-formule-1-held/ Weer een fan van Max erbij. | |
Peterselieman | donderdag 9 maart 2017 @ 11:36 |
1.19,3 op softs voor Vettel | |
Beach | donderdag 9 maart 2017 @ 11:40 |
Ik hoop dat Stroll Max genadeloos naar huis rijdt, puur om jullie de mond te snoeren. | |
tja77 | donderdag 9 maart 2017 @ 11:40 |
Ik verwacht/hoop eigenlijk nog wel een snelle ronde van Ricciardo, dit is zijn laatste testdag, en na de pauze komt de racesim. Ik neem aan dat ook Ricciardo nog even de limiet op wil zoeken. | |
franklop | donderdag 9 maart 2017 @ 11:41 |
Netjes hoor, rondje erop was ook 1.19,4, dus niet helemaal extreem leeg en blijft nog even doorrijden. | |
Peterselieman | donderdag 9 maart 2017 @ 12:10 |
Nu weer een 1.19,3 waarbij hij na het opkomen van het rechte stuk van start/finish nog van het gas ging ook was op supersofts, dus de Ferrari kan vandaag makkelijk in de 1.18 rijden | |
Evenstar | donderdag 9 maart 2017 @ 12:12 |
Heb je live beelden ofzo of hang je naast de baan? | |
tja77 | donderdag 9 maart 2017 @ 12:13 |
http://www.gpupdate.net/n(...)alunya-9-maart-2017/ | |
franklop | donderdag 9 maart 2017 @ 12:14 |
In het rondje erop was hij 0,7 sneller dan het rondje ervoor in laatste sector. Dus 1.18,6 zou makkelijk gekund hebben http://www.autosport.com/(...)nd-f1-test-day-three | |
Peterselieman | donderdag 9 maart 2017 @ 12:17 |
Autosport livefeed | |
Peterselieman | donderdag 9 maart 2017 @ 12:18 |
Stoffel Vandoorne staat met de McLaren stil Gaat lekker daar | |
franklop | donderdag 9 maart 2017 @ 12:20 |
McLaren staat stil Gras is groen | |
TagForce | donderdag 9 maart 2017 @ 12:21 |
code is rood | |
JJH | donderdag 9 maart 2017 @ 12:22 |
En de bal is rond. Die gaan Melbourne niet finishen. Hopen dat er heel snel een grote update bij honda vandaan gaat komen, anders gaan ze het lachtertje van het seizoen worden. | |
Peterselieman | donderdag 9 maart 2017 @ 12:22 |
Het is niet voor niets een oranje Manor | |
tja77 | donderdag 9 maart 2017 @ 12:24 |
Echt joh, die kleur is de oorzaak. | |
Fopje | donderdag 9 maart 2017 @ 12:24 |
Het zou toch goud zijn als ze dit allemaal zouden spelen | |
tja77 | donderdag 9 maart 2017 @ 12:26 |
Stoffel wereldkampioen, ik zou niet meer bijkomen denk ik. | |
JJH | donderdag 9 maart 2017 @ 12:26 |
Als ik Bouillier zou zijn zou ik ondertussen met dingen gaan gooien. | |
TagForce | donderdag 9 maart 2017 @ 12:26 |
Dat heeft ie geprobeerd, maar de motor was te zwaar om te tillen. | |
Themeparktommy | donderdag 9 maart 2017 @ 12:27 |
Ze willen dus niet laten zien dat ze sneller zijn... Ze houden nog wat achter de hand? | |
Peterselieman | donderdag 9 maart 2017 @ 12:28 |
niet alleen de kleur, maar de hele livery doet denken aan een achterhoedeteam | |
JJH | donderdag 9 maart 2017 @ 12:28 |
Moet ie ff zo'n klein japannertje opzoeken. | |
DutchTrain | donderdag 9 maart 2017 @ 12:28 |
Er wordt weer gereden | |
Ener-G | donderdag 9 maart 2017 @ 12:28 |
Live periscope https://www.periscope.tv/OfficialMinis/1rmxPnrYjODGN? | |
tja77 | donderdag 9 maart 2017 @ 12:29 |
En viel al uit elkaar voordat hij die kon gooien. | |
Peterselieman | donderdag 9 maart 2017 @ 12:32 |
1.19,1 voor Vettel. Valt tegen Ultrasofts dit keer | |
franklop | donderdag 9 maart 2017 @ 12:32 |
Op ultra's ook nog eens. | |
TagForce | donderdag 9 maart 2017 @ 12:36 |
De Ultra's houden het net geen ronde vol op Barcelona... Dus issie waarschijnlijk op SS sneller. | |
franklop | donderdag 9 maart 2017 @ 12:36 |
Ook weer niet vol uit laatste bocht gekomen volgens Autosport. | |
TagForce | donderdag 9 maart 2017 @ 12:38 |
Volgens mij stort bij iedereen die een snelle ronde op de US rijdt de laatste sector in. Zal dus aan de banden liggen dat ie de bocht niet vol haalt op de US. | |
tja77 | donderdag 9 maart 2017 @ 12:42 |
Dat bewust inhouden van Ferrari slaat toch helemaal nergens op? Iedereen kan die sectortijden toch gewoon zien, en zien dus ook dat Ferrari nog over heeft, dit kan ook juist averechts werken. | |
Peterselieman | donderdag 9 maart 2017 @ 12:42 |
Tiende sneller en weer op dezelfde manier. Rustig over het rechte stuk Die banden houden het wel vol, maar het hoeft nu nog niet | |
TagForce | donderdag 9 maart 2017 @ 12:46 |
Volgens mij worden ze te heet in de laatste sector, en hebben ze geen grip meer vanaf bocht 13. Na een rondje rustig aan rijden kunnen ze weer driekwart ronde mee, maar dan weer hetzelfde probleem. Dit circuit is ook niet geschikt voor de US, vandaar dat RB er zo weinig mee rijdt. Ze leren er niks nieuws mee. Aan de andere kant, als Vettel ze wel een heel rondje kan benutten rijd ie met gemak een 1:17.9 als ik de sectortijden zo hoor. | |
DutchTrain | donderdag 9 maart 2017 @ 12:48 |
Hammertime nu met Hamilton op de rode banden. En Ricciardo heeft het ijsracen op de witte zo te zien opgegeven. | |
SnowOokami | donderdag 9 maart 2017 @ 12:55 |
Honda weer een motor plof? Ik blijf het bizar vinden... ze testen die motoren toch maximaal in de fabriek? Dat doen ze zelfs met consumenten motoren | |
DutchTrain | donderdag 9 maart 2017 @ 12:57 |
En Stoffel staat weer stil. Dit keer recht voor me... | |
tja77 | donderdag 9 maart 2017 @ 12:57 |
weer een rode vlag... | |
Peterselieman | donderdag 9 maart 2017 @ 12:59 |
op ultrasoft nu naar 1.19,3 | |
Evenstar | donderdag 9 maart 2017 @ 12:59 |
Ze kunnen gewoon niet voluit op rechte stuk, dan ploffen ze. /knowitallkennermodeoff | |
Evenstar | donderdag 9 maart 2017 @ 13:00 |
Stoffel plof of iets anders? | |
Peterselieman | donderdag 9 maart 2017 @ 13:01 |
tobauto | |
DutchTrain | donderdag 9 maart 2017 @ 13:02 |
Geen rookwolk en geen oliespoor. In tweede rondje gestopt. Ze zijn m nu aan het inpakken en opladen. | |
sasquatsch | donderdag 9 maart 2017 @ 13:06 |
Ik las in een spaans artikel dat Alonso volgend jaar 5 opties heeft. Nasst aanbiedingen van Porsche voor de WEC en een IndyCar team zou hij ook aanbiedingen van 3 formule een teams hebben. Naast McLaren zijn dat Williams en Renault. Als Williams echt zo goed is zie ik hem daar volgend jaar nog wel heengaan. | |
SnowOokami | donderdag 9 maart 2017 @ 13:07 |
Alonso terug naar Renault | |
Peterselieman | donderdag 9 maart 2017 @ 13:07 |
Die eerste optie zou mij de aantrekkelijkste lijken | |
SnowOokami | donderdag 9 maart 2017 @ 13:54 |
http://www.gpupdate.net/e(...)ms-electrical-issue/ verrek.. geen motor probleem. | |
JJH | donderdag 9 maart 2017 @ 13:59 |
http://www.dumpert.nl/med(...)gen_de_boarding.html De glijer van Kimi van gister. Ik had hem hier nog niet zien staan. | |
Fir3fly | donderdag 9 maart 2017 @ 14:00 |
Porsche lijkt me de beste optie voor hem. Weet ie zeker dat ie mee kan doen om de winst. | |
lord_bono | donderdag 9 maart 2017 @ 14:01 |
Is morgen een normale training? Of weer nat? | |
franklop | donderdag 9 maart 2017 @ 14:02 |
Alleen als het regent wordt het een natte testdat | |
lord_bono | donderdag 9 maart 2017 @ 14:03 |
Oké bedankt | |
tralalala | donderdag 9 maart 2017 @ 14:04 |
https://twitter.com/raddie_cz/status/839806527326289923 Klinkt gezond | |
SnowOokami | donderdag 9 maart 2017 @ 14:06 |
alweer | |
franklop | donderdag 9 maart 2017 @ 14:07 |
Heb het idee dat de man bij de Autosport live tracker het beetje zat is dat er na de lunch niet direct actie is 14:09 ENGINE! CAR! 14:09 It's definitely not air con. The media centre is roasting. 14:09 ENGINE NOISE! Or is it air con? | |
Floriz87 | donderdag 9 maart 2017 @ 14:08 |
Peterselieman | donderdag 9 maart 2017 @ 14:08 |
Moest gelijk hier aan denken Maar bij de McLaren lukt het niet | |
tralalala | donderdag 9 maart 2017 @ 14:09 |
truedestiny | donderdag 9 maart 2017 @ 14:09 |
Ik hoor een schaap blaten | |
SnowOokami | donderdag 9 maart 2017 @ 14:11 |
Klinkt nog erger dan vorig jaar... hoeveel motoren hebben ze nu al wel niet gewisseld? | |
Weltschmerz | donderdag 9 maart 2017 @ 14:12 |
F1 is een sport met heel veel onbekenden, dat laat veel ruimte voor wishful thinking en ander chauvinisme. Zoals bij de Olympische Spelen elk land zijn eigen sporten uitzoekt om te laten zien hoe goed het eigen land wel niet is, zo gebeurt dat bij de F1 met de onbekende variabelen. Het verhaaltje van het oppermachtige Mercedes met superster Hamilton en uitdager RBR met de jonge Verstappen viel erg goed, dus moeten de feiten dat niet verpesten. Dat er met zoveel regelwijzingen geen enkele reden is om aan te nemen dat de verhoudingen ongeveer hetzelfde zijn gebleven doet er niet toe. Tests zeggen gewoon niet zoveel, maar iedereen werkt zich toch de pleuris, sandbaggen verleidt geen enkele concurrent tot achterover leunen. Daarnaast moeten ze data verzamelen en aan afstellingen werken, dus wil je weten hoe de auto op het randje functioneert. Misschien zijn er teams die wat aerodynamische vondsten achterhouden om de concurrentie niet op een spoort te zetten, maar dat is het dan wel zo'n beetje. Nee hoor, een paar jaar geleden was het ook qua aerodynamica helemaal niet goed, en alle motoren hebben meer vermogen. | |
tja77 | donderdag 9 maart 2017 @ 14:22 |
De laatste 8 jaar is RBR gewoon een podiumcontender geweest. De 4 jaar ervoor mogen gezien worden als opstartjaren. | |
Jester65 | donderdag 9 maart 2017 @ 14:26 |
Dat er nog wat issues met de Renault motor zijn lijkt me duidelijk. Als ze die onder controle krijgen lijkt RBR me gewoon weer top 3 materiaal te hebben. | |
DutchTrain | donderdag 9 maart 2017 @ 14:30 |
Hamilton heeft er wel zin in na de lunch, getuige de zwarte strepen die hij net neerlegt bij het uitrijden van zijn pitbox. Verder begint alles langzaam. Een run van Toro Rosso, Ocon die nog wat handtekeningen uitdeelt en op de foto gaat en Seb heeft net even naar het publiek gezwaaid. Maar de Red Bull en Williams zijn inmiddels ook op de baan en Ferrari heeft ondertussen de halve pitlane afgezet met schermen, omdat ze supergeheime pitstops gaan doen? | |
Peterselieman | donderdag 9 maart 2017 @ 14:31 |
Hamilton? Die zit al lang weer thuis. Bottas rijdt nu | |
franklop | donderdag 9 maart 2017 @ 14:33 |
Race simulation time at Ferrari? @AlbertFabrega spots the team even has its 'grid' equipment out in the pits, to make sure every detail will be run through. | |
Abdus18 | donderdag 9 maart 2017 @ 14:36 |
Oh god, even van je rijders eisen dat ze 2kg afvallen omdat je auto te zwaar is :x http://www.f1today.net/nl(...)eurs-moeten-afvallen | |
Floriz87 | donderdag 9 maart 2017 @ 14:36 |
Ah, daar ben je. Ik vroeg me al af of we het dit jaar zonder je moesten doen. | |
Tarado | donderdag 9 maart 2017 @ 14:38 |
tot gisteren waren het er 7 begreep ik | |
TheJanitor | donderdag 9 maart 2017 @ 14:38 |
Waarom is Red Bull zo traag vergeleken met de rest? | |
DutchTrain | donderdag 9 maart 2017 @ 14:39 |
Ah, uiteraard. Aan de helm zag ik zo snel niet en 77 lijkt nogal op 44 bij 300km/h | |
tja77 | donderdag 9 maart 2017 @ 14:41 |
Die rijden met andere bougievonkjes. | |
SnowOokami | donderdag 9 maart 2017 @ 14:44 |
Moeten ze dikke race bougies erin doen | |
DutchTrain | donderdag 9 maart 2017 @ 14:48 |
Inderdaad. Inclusief wat banden opschuren in de pitstraat en een racestart. Red Bull doet nu hetzelfde, dus goed vergelijkingsmateriaal | |
franklop | donderdag 9 maart 2017 @ 14:48 |
Zit er (weer) niet goed uit voor McLaren | |
JJH | donderdag 9 maart 2017 @ 14:57 |
Het is natuurlijk ook best lastig. | |
franklop | donderdag 9 maart 2017 @ 15:09 |
Vettel en Ricciardo zijn begonnen aan de race-sims. | |
tja77 | donderdag 9 maart 2017 @ 15:21 |
En als je het commentaar leest op raceworld.com is het niet al te best wat de RBR laat zien. | |
Frozen-assassin | donderdag 9 maart 2017 @ 15:23 |
Opheffen dan maar? | |
nils7 | donderdag 9 maart 2017 @ 15:24 |
Nu boeken als je wil gaan: http://publiek.ziggosporttotaal.nl/formule1 | |
tja77 | donderdag 9 maart 2017 @ 15:26 |
Want? | |
franklop | donderdag 9 maart 2017 @ 15:27 |
circa 2 seconden trager dan Ferrari, wel medium vs softs. | |
tja77 | donderdag 9 maart 2017 @ 15:29 |
Kvyat is sneller dan Ricciardo, dezelfde compound, echter weet je niet met hoeveel brandstof ze rijden. Maar ooggetuigen schijnen te zien dat de Ferrari veel beter door bocht 13 en de chicane kwam dan de RBR. | |
Floriz87 | donderdag 9 maart 2017 @ 15:30 |
Dit baart mij toch iets meer zorgen (dan de laptijden): 15:18 The Ferrari just looks so much easier to thread through Turn 13 and into the chicane. Ricciardo's making it much more of an 'S' – and that was the case before he took on a harder compound of tyre than Vettel. | |
franklop | donderdag 9 maart 2017 @ 15:31 |
Als je race-sim doet wil je alles nabootsen, dus ook het maximale/minimale gewicht normaal gesproken. Kan wel zijn dat RB iets terughoudender is dan dat Ferrari is ivm nog niet optimale motor. | |
franklop | donderdag 9 maart 2017 @ 15:33 |
Rode vlag door Kvyatt..
| |
Rossdale | donderdag 9 maart 2017 @ 15:35 |
Of Vettel rijdt met enorm veel vleugel om data in de bochten te genereren... Het is maar net wat je er zelf van wilt maken | |
DutchTrain | donderdag 9 maart 2017 @ 15:39 |
Ja, het leek leuk te worden met die racesimulaties, maar die Ferrari rijdt zoveel sneller, dat er geen strijd was. En Bottas reed iedere keer door de pits als anderen te dicht bij kwamen. Jammergenoeg nu iedereen weer in de pits... | |
Hanschje | donderdag 9 maart 2017 @ 15:40 |
Kvyat met een kapotte versnellingsbak | |
DutchTrain | donderdag 9 maart 2017 @ 15:42 |
Pluspunt: Bij de Italianen op de tribune is het gezellig. Verder vooral Nederlanders hier. En een enkele Deen, Duitser en Fin uiteraard. | |
de_boswachter | donderdag 9 maart 2017 @ 15:44 |
Dit wil niemand. | |
JJH | donderdag 9 maart 2017 @ 15:47 |
GROOEEENN!!!! | |
nils7 | donderdag 9 maart 2017 @ 15:51 |
Heb al geboekt | |
Hanschje | donderdag 9 maart 2017 @ 15:52 |
Alleen om rommel te trappen ;-) | |
Karstman | donderdag 9 maart 2017 @ 16:15 |
Lol ik heb ook geboekt. Hongarije, gezellig met Kampheus knuffelen | |
Themeparktommy | donderdag 9 maart 2017 @ 16:16 |
Wij zijn erbij, in de studio welteverstaan, bij Hongarije | |
TagForce | donderdag 9 maart 2017 @ 16:17 |
Ik ben er bij bij Canada, en mijn zus boekt ons nu in voor USA | |
nils7 | donderdag 9 maart 2017 @ 16:18 |
Ik heb Aus, Mon, Aze & Abu | |
tja77 | donderdag 9 maart 2017 @ 16:18 |
Ik dacht dat de stap van FOK!zolderautist naar de grote enge boze televisiewereld en te grote stap zou zijn. | |
Karstman | donderdag 9 maart 2017 @ 16:18 |
Gaat wel hard. Er zijn nu alleen voor de hele vroege en hele late nog plekken | |
Fopje | donderdag 9 maart 2017 @ 16:20 |
Oef nee dat lijkt me echt niks. Lekker op de bank hangen en kijken | |
TagForce | donderdag 9 maart 2017 @ 16:21 |
Ja, in het begin ging het traag... Toen een twitter berichtje van ZiggoSport F1, en vanaf dat moment is alles uitverkocht behalve de nose-bleed uitzendingen. | |
tralalala | donderdag 9 maart 2017 @ 16:21 |
Krijg je gratis bier ofzo dat iedereen er heen wil? Het gaat wel heel snel | |
nils7 | donderdag 9 maart 2017 @ 16:22 |
Je krijgt wel gratis drinken en broodjes | |
TagForce | donderdag 9 maart 2017 @ 16:23 |
Om de gevulde koeken en bitterballen niet te vergeten | |
Karstman | donderdag 9 maart 2017 @ 16:23 |
50 plekken per uitzending, dat is zo vol | |
nils7 | donderdag 9 maart 2017 @ 16:26 |
Oh die hebben we niet gehad vorig jaar maar toen was ik bij de eerste race dus wellicht dat voor een hoop de bitterballen sochtends iets te veel is | |
TagForce | donderdag 9 maart 2017 @ 16:26 |
Mja... Ik denk dat er wel meer in kunnen, maar die 50 zetten ze open. Vorig jaar GP van Duitsland zaten er volgens mij 75 man in de studio. | |
Hanschje | donderdag 9 maart 2017 @ 16:30 |
En allemaal vol. | |
Rossdale | donderdag 9 maart 2017 @ 16:31 |
De rest zal wel voor sponsoren zijn | |
TagForce | donderdag 9 maart 2017 @ 16:35 |
Ja, wat is het nou... In 12 dus heel netjes en met grip over door de bocht, en in bocht 13 geen grip? | |
tja77 | donderdag 9 maart 2017 @ 16:36 |
Ricciardo nu ook meer dan 100 rondjes. | |
Hanschje | donderdag 9 maart 2017 @ 16:38 |
En van onze vrienden van F1Today Red Bull complete 100 laps! Max Verstappen now crosses the line to complete 100 laps in the RB13 Update posted on 16:31:21 Dus die zitten een beetje te slapen nog. En nu: Rood door Palmer | |
Peterselieman | donderdag 9 maart 2017 @ 16:39 |
Palmer staat stil met de Renoot | |
Peterselieman | donderdag 9 maart 2017 @ 16:41 |
zal ook met de brandstofhoeveelheid te maken hebben. Geen grip in bocht 13 was op het moment van een volle tank. En veel grip in bocht 12 was al in de laatste stint | |
Geralt | donderdag 9 maart 2017 @ 16:53 |
Wij zaten vorig jaar bij de eerste race in de kroeg bij de voorbeschouwing eerst aan een kopje koffie en daarna gewoon aan het bier en voor de race begon stond de eerste schaal bitterballen al op tafel. Hoeveel er volgde van beiden weet ik niet meer. Was een gezellige ochtend. Ergens rond de middag goed in de olie thuis gekomen | |
beantherio | donderdag 9 maart 2017 @ 18:01 |
Dat was het weer voor vandaag.
| |
M.Melandri | donderdag 9 maart 2017 @ 18:55 |
Dan weet hij zeker dat hij nooit meer wat gaat winnen. Renault is een goede optie en de meest logische. | |
Meike26 | donderdag 9 maart 2017 @ 19:02 |
Denk dat het ook een goede lineup kan worden, Hulk en Alonso. Ik hoop dat ze dit jaar al gaan verrassen En beetje veel wishfull thinking ; Palmer bakt er niets van en Alonso is het echt kots beu bij McLaren halverwege dit seizoen en wil contract ontbinding.. | |
King_Merc | donderdag 9 maart 2017 @ 19:07 |
en een seizoen later is McLaren wereldkampioens materiaal ... | |
ElmarO | donderdag 9 maart 2017 @ 19:12 |
Renault heeft wat dat betreft mazzel dat Honda nog dramatischer is, want die betrouwbaarheid is daar toch ook nog niet geweldig. | |
nils7 | donderdag 9 maart 2017 @ 19:26 |
GP2 wordt F2 | |
HerrFritz | donderdag 9 maart 2017 @ 20:06 |
Ah dus we horen dit jaar van 'nando F2 engine F2 engine!! | |
Tijn | donderdag 9 maart 2017 @ 20:09 |
Hey, geen crashes van Stroll vandaag? | |
Gezicht | donderdag 9 maart 2017 @ 20:48 |
https://hasstrollcrashedyet.com | |
Sinister-D- | donderdag 9 maart 2017 @ 21:07 |
hmmm, benieuwd wat ze dan met GP3 gaan doen, want die wagen lijkt totaal niet op een F3 dus gewoon omnoemen gaat niet gaan.... | |
whosvegas | donderdag 9 maart 2017 @ 22:42 |
Ben benieuwd of Vettel komend jaar weer zo'n jankerd gaat zijn | |
Monolith | donderdag 9 maart 2017 @ 22:45 |
Ben vooral benieuwd naar de inhaalacties van Senna. | |
whosvegas | donderdag 9 maart 2017 @ 22:49 |
Volgens gaat het een tof seizoen worden of Verstappen nou mee doet voor de titel of niet Ik kan iig niet wachten Helaas kan ik de gp daarna niet zien | |
Gezicht | donderdag 9 maart 2017 @ 22:59 |
Ik geloof dat een tijdje geleden hier voorbij is gekomen dat zowel GP2 als GP3 voortaan F2 en F3 gaan heten. | |
Sjemmert | vrijdag 10 maart 2017 @ 04:36 |
Maar dan zullen de formule 3 en 4 dus anders moeten gaan heten ? | |
SnowOokami | vrijdag 10 maart 2017 @ 07:38 |
Iemand ooit bij de F1 van Singapore geweest? Ben aan het kijken of ik m'n vakantie kan plannen met die race maar heb geen idee wat een beetje leuk zitten/staan is daar. | |
Tarado | vrijdag 10 maart 2017 @ 07:45 |
ik ben er geweest, was uitgenodigd in een lounge, daar zat ik wel goed ja, was wel leuk maar zo'n avondschema haalt toch je weekend een beetje door elkaar. | |
franklop | vrijdag 10 maart 2017 @ 07:49 |
Mol bij 538. Kijken of hij een realistische blik op de zaken heeft. In ieder geval meer dan de meeste Nederlanders Denkt dat door de rust van RB dat ze nog wel iets hebben liggen, maar dat andere teams dat ook wel hebben. Niks over de motoren trouwens. [ Bericht 68% gewijzigd door franklop op 10-03-2017 07:57:14 ] | |
SnowOokami | vrijdag 10 maart 2017 @ 08:12 |
RBR hoeft zich in ieder geval geen echte zorgen meer te maken over de motor want Renault moet omwille van zichzelf ook goed presteren, dus dat scheelt al een hoop stress. | |
Sunri5e | vrijdag 10 maart 2017 @ 08:15 |
Dus dan hoef je daar niet druk meer om te maken? | |
franklop | vrijdag 10 maart 2017 @ 08:18 |
Honda moet ook presteren met McLaren na 2 'rampjaren' We weten hoe dat nu gaat. | |
SnowOokami | vrijdag 10 maart 2017 @ 08:23 |
Dat zei ik niet... "geen echte zorgen" en minder stress. | |
SnowOokami | vrijdag 10 maart 2017 @ 08:25 |
Honda heeft geen fabrieksteam die 300m+ per jaar kost. | |
franklop | vrijdag 10 maart 2017 @ 08:26 |
Nou ik zou om het belangrijkste deel van je wagen toch echt wel zorgen maken als je ziet wat daarmee kan gebeuren. Tuurlijk krijgen ze voor Australie al een update, maar dat is ook maar af te wachten of dat de problemen oplost. Misschien dat ze zich naar buiten toe wel rustig laten, maar intern zal er echt wel zorgen/stress zijn erom. | |
franklop | vrijdag 10 maart 2017 @ 08:26 |
Gezichtsverlies, op wat voor manier dan ook, zit Japanners hoog. | |
tja77 | vrijdag 10 maart 2017 @ 08:27 |
Ricciardo ziet het allemaal toch wat minder positief in, zal door velen hier wel weer gezien worden als verstoppertje spelen. http://www.gpupdate.net/n(...)s-momenteel-sterker/ | |
SnowOokami | vrijdag 10 maart 2017 @ 08:29 |
En toch lukt het ze niet nee... wel vreemd gezien de betrouwbare motor in de Indycar en ze hebben sowieso al een hele tijd de hybride techniek bij Honda. | |
tja77 | vrijdag 10 maart 2017 @ 09:03 |
En we zijn weer los | |
Peterselieman | vrijdag 10 maart 2017 @ 09:07 |
Hamilton ziet Ferrari op dit moment ook als voornaamste concurrent | |
Peterselieman | vrijdag 10 maart 2017 @ 09:07 |
nee, maar ze pompen wel veel geld in het ontwikkelen van een motor die niet verder dan het label GP2 engine komt | |
franklop | vrijdag 10 maart 2017 @ 09:08 |
Verstappen op de baan! We worden kampioen DOTD ALLES! | |
Tarado | vrijdag 10 maart 2017 @ 09:11 |
dat is natuurlijk ook een reden waarom de fouten laat aan het licht komen | |
tja77 | vrijdag 10 maart 2017 @ 09:14 |
Ik lees telkens dingen over een filmdag van RBR, wat houdt dat precies in? Mag er dan ook getest worden? Zou niet eerlijk zijn t.o.v. de andere teams. | |
franklop | vrijdag 10 maart 2017 @ 09:16 |
Ieder team mag buiten het testen om maximaal 100 km rijden bedoeld als filmdag. Vele teams hebben dat al voor de eerste testdag gedaan, Mercedes op Silverstone bijvoorbeeld, en Red Bull dus zondag. | |
WheeledWarrior | vrijdag 10 maart 2017 @ 09:16 |
Max 100 km op zo'n dag volgens mij. Dus weinig kans op testen. | |
tja77 | vrijdag 10 maart 2017 @ 09:17 |
thanks voor de info | |
Montelly | vrijdag 10 maart 2017 @ 09:20 |
Het is duidelijk, Mercedessen gaan weer heersen | |
Montelly | vrijdag 10 maart 2017 @ 09:21 |
Seizoen is redelijk kansloos met 4de - 5de tijden. | |
Peterselieman | vrijdag 10 maart 2017 @ 09:22 |
Max rijdt weer even met een wasrek rond Eigenlijk zou zoiets in dit gedeelte van de test nauwelijks meer nodig moeten zijn | |
franklop | vrijdag 10 maart 2017 @ 09:23 |
Hoorde dat ze een andere neus hadden. Kan zijn dat die wat laat klaar was, of op basis van de eerste tests is aangepast. Dan kunnen ze dat prima nog even controleren natuurlijk. | |
lord_bono | vrijdag 10 maart 2017 @ 09:23 |
Mwoah, wellicht hebben ze ergens iets aangepast. | |
tja77 | vrijdag 10 maart 2017 @ 09:24 |
Tenzij hij de bezwete overall van Ricciardo eroverheen flikkert om te luchten. | |
Peterselieman | vrijdag 10 maart 2017 @ 09:24 |
Dan is het wel logisch ja | |
tja77 | vrijdag 10 maart 2017 @ 09:25 |
Ik zie op deze foto niet dat holle zwarte gedeelte wat voor de neus uitsteekt. | |
admiraal_anaal | vrijdag 10 maart 2017 @ 09:29 |
Allemaal afleiding Zondag komen ze met een compleet andere wagen qua neus en vleugels denk ik gezien ze dan een filmdag hebben in Barcelona zonder pers en pottenkijkers zodat ze in Australie iedereen zoek rijden | |
franklop | vrijdag 10 maart 2017 @ 09:29 |
Stroll snelste. Williams kampioen | |
franklop | vrijdag 10 maart 2017 @ 09:29 |
Over 2 weken hebben we de eerste VT's al achter de rug | |
Peterselieman | vrijdag 10 maart 2017 @ 09:34 |
Hangt wel af van Renault, want door de brakke ERS kunnen die auto's op dit moment nog geen raceafstand afleggen | |
Schnitzels | vrijdag 10 maart 2017 @ 09:35 |
Ik ben wel klaar met testen. Wat voor een indruk we ook krijgen, we kunnen totaal niet beoordelen of het een realistisch beeld geeft en hoe welk team ervoor staat. | |
tja77 | vrijdag 10 maart 2017 @ 09:37 |
Dat zou dan behoorlijk dom zijn, want dan heb je de afgelopen 2 weken voor lul met de korte voornaam getest. | |
lord_bono | vrijdag 10 maart 2017 @ 09:40 |
De basis van de auto moet gewoon goed zijn, nu ze weten dat het op Renault na goed is. Kunnen ze relatief makkelijk nieuwe onderdelen er op zetten. De onderdelen die er misschien nog op komen, zijn toch al in luchttunnels en dergelijke getest. | |
tja77 | vrijdag 10 maart 2017 @ 09:46 |
Luchttunnel is iets anders dan de situatie op de baan. En het gaat om het totale pakket. Ik geloof er niet zo hard in dat ze op een filmdag met een totaal andere auto op de proppen komen. Wel verwacht ik bij het eerste raceweekend een hoop aerodynamische aanpassingen. | |
Gezicht | vrijdag 10 maart 2017 @ 09:48 |
RIC gaf ook al aan dat we in Melbourne een andere auto qua aero kunnen verwachten he. | |
SnowOokami | vrijdag 10 maart 2017 @ 09:58 |
En in Spanje een nieuwe motor | |
tja77 | vrijdag 10 maart 2017 @ 10:05 |
Dat is na 4 races al, ik verwacht zoiets meestal pas later in het seizoen, of zou deze krachtbron toch niet voldoen aan de verwachtingen? | |
Peterselieman | vrijdag 10 maart 2017 @ 10:14 |
Je hebt 4 motoren per coureur dit jaar, dus dan is het niet vreemd dat ze in race 5 een nieuwe brengen, zeker omdat met de start van het Europese seizoen de auto's flink verbeterd worden | |
SnowOokami | vrijdag 10 maart 2017 @ 10:15 |
Ze hebben gewoon toegegeven dat de nieuwe motor beter is, maar nog niet goed genoeg om de Mercedes bij te houden en ze hebben aangekondigd dat er in Spanje een nieuwe motor komt... ben ook wel benieuwd wat voor wijziging dat gaat zijn. | |
tja77 | vrijdag 10 maart 2017 @ 10:16 |
Ik dacht dat het oorspronkelijk een upgrade van dit huidige blok zou zijn, en niet een geheel nieuw blok. | |
Peterselieman | vrijdag 10 maart 2017 @ 10:19 |
De Toro Rosso viel van de krik af | |
tja77 | vrijdag 10 maart 2017 @ 10:25 |
Lijkt erop alsof de krik te ver naar rechts zit bij het omhoog krikken. | |
Hanschje | vrijdag 10 maart 2017 @ 10:26 |
Het lijkt niet een standaard achterkrik te zijn. | |
Luctor.et.Emergo | vrijdag 10 maart 2017 @ 10:27 |
Zin in de eerste race | |
Gezicht | vrijdag 10 maart 2017 @ 10:32 |
05.45 de wekker | |
Hanschje | vrijdag 10 maart 2017 @ 10:32 |
Grosjean wil wat steentjes voor zijn tuintje hebben | |
tja77 | vrijdag 10 maart 2017 @ 10:34 |
Net als Max weer de baan op is. | |
Peterselieman | vrijdag 10 maart 2017 @ 10:35 |
Zo'n F1-bolide is wel een goede schep. Dat heeft croisant dus goed bekeken | |
franklop | vrijdag 10 maart 2017 @ 10:44 |
GROEEEEEEEEEEEEEEEN GROEEEEEEEEEEEEEEEEEEN | |
tja77 | vrijdag 10 maart 2017 @ 10:45 |
Max meteen weer de baan op | |
Themeparktommy | vrijdag 10 maart 2017 @ 10:47 |
Hoppa! 1.20.2, maar dat gaat vast nog wel sneller | |
SnowOokami | vrijdag 10 maart 2017 @ 10:48 |
Dat noemen ze een nieuwe motor maar dan worden ook alle beschikbare blokken ook omgeruild (dus niet omgebouwd). | |
Peterselieman | vrijdag 10 maart 2017 @ 10:49 |
1.20,2 voor Max op softs Dat lijkt er meer op | |
SnowOokami | vrijdag 10 maart 2017 @ 10:52 |
http://www.gpupdate.net/n(...)probleem-in-de-maak/ | |
lord_bono | vrijdag 10 maart 2017 @ 10:54 |
Bottas en Stroll gewoon 1,5 seconde langzamer dan Max op dezelfde banden | |
franklop | vrijdag 10 maart 2017 @ 10:56 |
Stroll nu 0,1 langzamer. Williams kampioen | |
SnowOokami | vrijdag 10 maart 2017 @ 10:56 |
afvlaggen maar, P2 is voldoende. | |
Luctor.et.Emergo | vrijdag 10 maart 2017 @ 10:59 |
Race begint toch om 7:00 uur? | |
franklop | vrijdag 10 maart 2017 @ 10:59 |
Voorbeschouwing | |
lord_bono | vrijdag 10 maart 2017 @ 11:00 |
| |
Luctor.et.Emergo | vrijdag 10 maart 2017 @ 11:00 |
oh ja, daar zit ik niet zo op te wachten. | |
Predator38 | vrijdag 10 maart 2017 @ 11:02 |
Is dat ERS probleem tijdens het testen op de baan naar boven gekomen of wisten ze dat al langer ??? ze zijn al een tijdje aan het testen met die motoren op de testbank..... ah ik lees het al: Op de dyno, de testbank, kwam het al enigszins aan het licht. "Maar op de baan werd het probleem uitvergroot. | |
Evenstar | vrijdag 10 maart 2017 @ 11:02 |
Wisten ze al door testbank. Vandaar dat ze oplossing voor Melbourne klaar denken te hebben. | |
SnowOokami | vrijdag 10 maart 2017 @ 11:03 |
Dat staat er toch...
| |
ShaoliN | vrijdag 10 maart 2017 @ 11:04 |
Het zegt inderdaad dus geen reet. Want nu rijd hij gewoon op soft gewoon 8 tienden sneller dan Ric gisteren. | |
beantherio | vrijdag 10 maart 2017 @ 11:04 |
Ze lijken het niet al te spannend te vinden. Dus dan zal dat het ook wel niet zijn. | |
sasquatsch | vrijdag 10 maart 2017 @ 11:08 |
Vettel was met 1:19.9 al sneller op softs vorige week. Ricciardo trouwens ook met 1:20.077. | |
Predator38 | vrijdag 10 maart 2017 @ 11:09 |
de tijden zeggen erg weinig, zelfs vettel ging nog vol van zijn gas af gister en dan nog de snelste tijd van de afgelopen weken rijden. nog 2 weken wachten tot de qualifying !! | |
tja77 | vrijdag 10 maart 2017 @ 11:11 |
Heeft er iemand een overzichtje van de snelste rondetijden per compound, wik ben wel benieuwd hoeveel de verschillende compounds verschillen. | |
polderturk | vrijdag 10 maart 2017 @ 11:11 |
Ik ben benieuwd naar de prestaties van de Red Bull auto's dit jaar. Hopelijk kunnen ze concurreren met Mercedes. | |
franklop | vrijdag 10 maart 2017 @ 11:11 |
Lijkt me fijner dan bij Honda waar ze klaarblijkelijk eerst geen problemen zagen, op de filmdag zonder problemen konden rijden en toen het alsnog volledig misging | |
franklop | vrijdag 10 maart 2017 @ 11:12 |
Red Bull en/of Ferrari, het maakt me niet uit. Als er maar strijd komt | |
Beach | vrijdag 10 maart 2017 @ 11:12 |
lapo | |
Rossdale | vrijdag 10 maart 2017 @ 11:15 |
niet |