abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_169360969
quote:
2s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 19:34 schreef JimmyDean het volgende:
Mensen die lang in spiegels kijken zijn over het algemeen onzeker over zichzelf.
de meerderheid van de mensen die 's ochtends hun haar doen gebruikt een spiegel

FEIT
pi_169362889
ik kijk soms via de spiegels naar chickies .
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_169364204
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 20:17 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

In psychologie noemen ze dat gezond narcisme. Is hetzelfde als zelfvertrouwen.

Narcisme betekent trouwens zelf liefde. Je hebt narcisme als persoonlijkheidseigenschap en als een stoornis. Iedereen is enigszins narcistisch. Sommige mensen zijn niet narcistisch genoeg, sommigen zijn gezond narcistisch en sommigen zijn te narcistisch.
Nee, narcisme betekent enkel zichzelf lief kunnen hebben.

Net zoals alle andere persoonlijkheidsstoornissen, is narcisme een combinatie van verschillende persoonlijkheidseigenschappen. Het is geen op zichzelf staande persoonlijkheidseigenschap.

Wat jij bedoelt is egocentrisch. Iedereen is enigszins egocentrisch, sommige mensen niet genoeg, sommige mensen te veel.

Egocentrisme kan wel een kenmerk zijn van narcisme, maar het is absoluut niet hetzelfde als narcisme.
  dinsdag 7 maart 2017 @ 23:54:27 #79
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_169364614
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 23:37 schreef madam-april het volgende:

[..]

Nee, narcisme betekent enkel zichzelf lief kunnen hebben.
In de eerste plaats betekent het volgens mij gewoon liefde voor jezelf. Of 'zelfliefde'. Dus daar is zeker wel een gezonde dosis van te hebben. Een ongezonde dosis, waarbij het echt een complex vormt van problemen waarvan narcisme de spil vormt, wordt een narcistische PS genoemd.

We leven ook wel een beetje in een tijd waarin narcisme in z'n hoogtijdagen zit. Het wordt erg sterk weerspiegelt in de huidige entertainmentindustrie, met z'n idolengebeuren.

Veel mensen hebben ook het gevoel te falen aan het door narcisme gedreven ideaalbeeld in de media (videoclips, films, beroemdheden), en daar vloeien een hoop persoonlijke problemen uit voort m.b.t. het zelfbeeld van een hoop (jonge) mensen.
Onschuldig is het allemaal zeker niet iig.
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
pi_169365075
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 23:54 schreef Villas__Rubin het volgende:

[..]

In de eerste plaats betekent het volgens mij gewoon liefde voor jezelf. Of 'zelfliefde'. Dus daar is zeker wel een gezonde dosis van te hebben. Een ongezonde dosis, waarbij het echt een complex vormt van problemen waarvan narcisme de spil vormt, wordt een narcistische PS genoemd.

We leven ook wel een beetje in een tijd waarin narcisme in z'n hoogtijdagen zit. Het wordt erg sterk weerspiegelt in de huidige entertainmentindustrie, met z'n idolengebeuren.

Veel mensen hebben ook het gevoel te falen aan het door narcisme gedreven ideaalbeeld in de media (videoclips, films, beroemdheden), en daar vloeien een hoop persoonlijke problemen uit voort m.b.t. het zelfbeeld van een hoop (jonge) mensen.
Onschuldig is het allemaal zeker niet iig.
Zelf liefde is geen synoniem van narcisme, pas wanneer er sprake is van extreme/ziekelijke/obsessieve zelf liefde is er sprake van narcisme.
  woensdag 8 maart 2017 @ 07:58:36 #81
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_169365974
quote:
1s.gif Op woensdag 8 maart 2017 00:33 schreef madam-april het volgende:

[..]

Zelf liefde is geen synoniem van narcisme, pas wanneer er sprake is van extreme/ziekelijke/obsessieve zelf liefde is er sprake van narcisme.
Het is maar een woord. In ieder geval, geloof niet dat alles wat je op internet erover tegenkomt. Vaak halen mensen de psychopaat en narcist door elkaar en weten mensen zelf niet eens of ze nou voor voren of van achteren leven. Heel wat sites lullen maar wat.
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
pi_169366074
Narcisme is een obsessie met jezelf. Letterlijk betekent het zelfliefde inderdaad, maar dat heeft enkel betrekking op de oppervlakkige uiting. Pathologisch narcisme is eerder een reactie op onzekerheid dan een opgeblazen ego.
  woensdag 8 maart 2017 @ 08:26:39 #83
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_169366142
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2017 08:17 schreef AnanYaw het volgende:
Narcisme is een obsessie met jezelf. Letterlijk betekent het zelfliefde inderdaad, maar dat heeft enkel betrekking op de oppervlakkige uiting. Pathologisch narcisme is eerder een reactie op onzekerheid dan een opgeblazen ego.
Het één sluit het ander niet uit... Goed voorbeeld van zo'n echte narcist vind ik Madonna altijd wel.
Zelfverzekerd tot en met. Maar zou je heel diep gaan graven, tot in de onderbewuste zones, dan zou je waarschijnlijk stuiten op een diepe onzekerheid. Oorzaken als dat je ouders je nooit zagen/erkenden, waaruit een drang is ontstaan om dan de wereld maar van je te laten houden o.i.d. kan bijvoorbeeld een goed fundament voor later narcisme zijn (bij Madonna werkte het ook zo dacht ik ooit in een interview gelezen te hebben).

Je ziet alleen van die onzekerheid bijna niets meer terug, omdat het heel diep is weggestopt. Er is een persoonlijkheid op gebouwd. Degene zal zelf vaak niet eens meer bij die onzekere delen van zichzelf kunnen komen waarschijnlijk.
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
pi_169366336
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2017 08:26 schreef Villas__Rubin het volgende:

[..]

Het één sluit het ander niet uit... Goed voorbeeld van zo'n echte narcist vind ik Madonna altijd wel.
Zelfverzekerd tot en met. Maar zou je heel diep gaan graven, tot in de onderbewuste zones, dan zou je waarschijnlijk stuiten op een diepe onzekerheid. Oorzaken als dat je ouders je nooit zagen/erkenden, waaruit een drang is ontstaan om dan de wereld maar van je te laten houden o.i.d. kan bijvoorbeeld een goed fundament voor later narcisme zijn (bij Madonna werkte het ook zo dacht ik ooit in een interview gelezen te hebben).

Je ziet alleen van die onzekerheid bijna niets meer terug, omdat het heel diep is weggestopt. Er is een persoonlijkheid op gebouwd. Degene zal zelf vaak niet eens meer bij die onzekere delen van zichzelf kunnen komen waarschijnlijk.
Ik ben niet bekend met Madonna haar persoonlijkheid, maar wat je zegt klopt. Alleen denk ik persoonlijk dat dat wel de blik van buiten is en dat een pathologisch narcist zelf de eigen onzekerheid wel degelijk opmerkt. Misschien niet altijd beseffend dat het onzekerheid is, maar bij analyse van het eigen gedrag al vrij snel.
pi_169368698
Er hangt een dun draadje tussen narcisme, onzekerheid en zelfverzekerdheid. Bij dit soort kwesties moet ik altijd denken aan van die fitness gasten die wekelijks met een ontbloot lijf op social media staan. Ik vraag mij altijd af of die mensen dat doen uit zelfverzekerdheid, want er zullen genoeg mensen zijn die nog niet eens met ontbloot lijf op het strand durven lopen. Aan de ene kant vind ik het enorm narcistisch om je op zo'n manier te fotograferen. En ergens denk ik ook wel dat het met onzekerheid te maken heeft, telkens weer die bevestiging van anderen nodig.
pi_169395651
Zolang je niet zoals narcissus verdrinkt in je eigen spiegelbeeld zou ik het vooral blijven doen. Volstrekt normaal
pi_169583967
Ik kijk elke dag ook lang in de spiegel ( minstens half uur of zo of langer). Vaak omdat ik vind dat ik er mooi uitzie of aantrekkelijk. Zodra een man meer aandacht heeft voor een ander en mij geen blik waardig keurt of dat zo lijkt, begin ik in gedachten al een geruststellende opsomming van alle redenen waarom ik volgens mijzelf wel aantrekkelijk ben. Zo voel ik mij in ieder geval nooit slecht omdat ik ben afgewezen. Vroeger maakte ik heel veel selfies en filmpjes en ik schreef verhalen over mezelf en mijn dates, zodat ik ze dan later vanuit het perspectief van 'de ander' kon herbeleven.
Ik ben psychologisch getest op een narcistische persoonlijkheidsstoornis, door een psycholoog en zelf via een uitgebreide psychologische test op internet. Uit beiden testen kwamen zowat alle stoornssen BEHALVE de narcistische. Hoewel ik het niet eens ben en vind dat er niet genoeg is doorgevraagd, betekent dit dus denk ik dat jezelf graag bekijken geen echt narcistisch trekjd is. Met narcistische trekken bedoelen psychologen gewoon asociaal gedrag en belust zijn op status en macht, niets meer dan dat, want dat is waar de buitenwereld last van heeft. Terwijl dat niet wil zeggen dat je er niet ook last van kan hebben als je gezonder narcisme hebt. Ik probeer mn ijdelheid iig te beperken, omdat ik er anders letterlijk gek van word.

[ Bericht 1% gewijzigd door geeninspiratie1235 op 17-03-2017 00:39:12 ]
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')