Een benzinemotor gaat op einde rotonde naar adem happen in zijn 5quote:Op dinsdag 7 maart 2017 11:17 schreef Beetjegek het volgende:
Een kennis deed wel eens de rotonde met 25km/u in zn 5de versnelling. Maarja de 1.8 van zijn mx-5 is dan ook geen lullige ecolitertje.
Maar leuker om het niet te doen. Gummen!quote:Op dinsdag 7 maart 2017 11:27 schreef Nattekat het volgende:
[..]
En vooral niet te snel op laten komen
Het is wel zuiniger om gewoon uit te rollen in de hoge versnelling.
Je bak om zeep helpen?quote:Op dinsdag 7 maart 2017 11:36 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Maar leuker om het niet te doen. Gummen!
In de tijd van de houten gulden ja, toen de verhoudingen van de versnellingsbakken nog waren afgestemd op de twintig hele pk's die een beetje auto leverde.quote:
Van een beetje gas geven, flikkert echt niet je bak eronderuit.quote:
Bij Nattefap wel.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 12:46 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Van een beetje gas geven, flikkert echt niet je bak eronderuit.
Tjah, waarom remmen op de koppeling als je ook kunt bijremmen in zijn 3? Echt, wat heeft dat voorn nut?quote:Op dinsdag 7 maart 2017 01:30 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Ik rem juist helemaal niet. Door terug te schakelen naar 2, remt de motor automatisch af naar 15 per uur zonder dat ik de rem gebruik.
8 versnellingen voor een personen auto?quote:Op dinsdag 7 maart 2017 11:48 schreef Leipo666 het volgende:
het nummertje van de versnelling zegt niets: pak de versnelling waarbij de snelheid past bij de situatie en waarbij de motor zich goed voelt (ergens in het midden van de toeren-range dus)
iedere auto is anders: mijn VW heeft 4 versnellingen, mijn BMW heeft er 8
waar ik bij de VW meestal in z'n 2 een rotonde neem is zelfs dat soms nog te veel en moet ik terug naar z'n 1 (die vrij lang is)
de BMW zit zowat in z'n 6 bij een rotonde
BMW automaat: hebben tegenwoordig allemaal 8 versnellingenquote:Op dinsdag 7 maart 2017 13:26 schreef ludovico het volgende:
[..]
8 versnellingen voor een personen auto?
Gemaakt om lange stukken in Duitsland efficient 180 te rijden?
Die heb je idd nodig in Nederlandquote:Op dinsdag 7 maart 2017 13:39 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
BMW automaat: hebben tegenwoordig allemaal 8 versnellingen
grotere overlap = soepel doorschakelen zonder uit de powerband te raken
Niet remmen op de koppeling, maar op de versnellingsbak. Remmen op de koppeling zou dom zijn.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 13:24 schreef ludovico het volgende:
Tjah, waarom remmen op de koppeling als je ook kunt bijremmen in zijn 3? Echt, wat heeft dat voorn nut?
Efficienter en zuiniger. Maakt niet uit in welke land je rijdt.quote:
Mja maar de 2, het verschilt natuurlijk per auto, maar daar wil je de auto over het algemeen niet in zetten als je harder rijdt dan 30kmh.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 14:01 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Niet remmen op de koppeling, maar op de versnellingsbak. Remmen op de koppeling zou dom zijn.
Bijremmen in een hogere versnelling kost meer blokken en schijven en er komt meer fijnstof vrij.
het is de enige automaat welke ik soepel vind schakelen en waar ik me niet steeds aan erger, dus ja: die heb ik nodig in Nederlandquote:
Met welke slakkegang kom je aanrijden dan? Ik moet 9 van de 10x remmen als ik bij een rotonde aankom, dan terugschakelen en de rotonde oprijden.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 01:30 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Ik rem juist helemaal niet. Door terug te schakelen naar 2, remt de motor automatisch af naar 15 per uur zonder dat ik de rem gebruik.
Ja klopt idd, maar dat doe je niet, want dan is hij zo deaud als een pierquote:Op dinsdag 7 maart 2017 08:37 schreef yup het volgende:
[..]
Meestal hebben die apparaten super korte versnellingsbaken dus je jan juist in een hoge versnelling langaam rijden. Heb een Corsa A met 1.2 motor gereden en die kon gwn vanaf 50 in zijn 5 (zonder brommen van de motor) komt door de ultra korte versnellingsbak. Een uur met 120 kmu en je bent doof
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |