abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 28 februari 2017 @ 19:09:56 #26
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_169204223
Ik had verwacht dat de auto in het plaatje een BMW was, dat het een Peugeot concept was zag ik niet aankomen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 28 februari 2017 @ 20:19:09 #27
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_169205800
Ik denk dat het ook voor een groot deel is wennen aan uit handen geven van controle. We gaan van cruise control, of zoiets als automatisch inparkeren naar adaptive cruise control, naar semi autonoom wat je nu al ziet in nieuwe modellen, dan naar volledig autonoom en uiteindelijk naar een auto die van A naar B kan rijden zonder bestuurder.
pi_169208080
Ik heb net wat Tesla autopilotvideos bekeken en ik vind het systeem zo op het eerste gezicht best goed werken. Dat kiezen-tussen-twee-kwaden-dilemma zou op een gegeven moment geëlimineerd kunnen worden doordat de auto al rekening houdt met bepaalde situaties door langzamer te rijden waar de uitwijkmogelijkheden een stuk minder worden. Bij nul uitwijkmogelijkheid (dus het vraagstuk nestje bejaarden vs baby) zou de autopilot gewoon de auto moeten stoppen en de besturing aan de bestuurder moeten overdragen, nog voordat de situatie zich voor kan doen. Hoe beter en verder de sensoren werken en hoe gedetailleerder de computers een overzicht hiervan kunnen maken, hoe eerder kan worden ingegrepen. Er moet een moment komen waarop de autopilot (hoe lullig ook) de knuppel in het hoenderhok gooit.
"Veiligheid niet meer gegarandeerd, auto stopt!"

Ik denk dat volledig veilig autonoom rijden pas kan worden gegarandeerd als er (grotendeels) geen bestuurders meer betrokken zijn in het verkeer.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')