Saab heeft geen banden meer met Opel en GM.quote:Op maandag 6 maart 2017 08:47 schreef Fer het volgende:
Ik begrijp dat Vauxhall meegaat in de deal en dat Opel bepaalde modellen zal blijven leveren aan Buick en Holden, zoals de Insignia.
Zou er nog hoop zijn voor Saab dat in zo'n consortium, om weer uit het as te herrijzen?
Saab als automerk bestaat niet meer. De merknaam is in handen van de vliegtuigbouwer SAAB AB en de boedel is nu van National Electric Vehicle Sweden (NEVS)quote:Op maandag 6 maart 2017 08:47 schreef Fer het volgende:
Ik begrijp dat Vauxhall meegaat in de deal en dat Opel bepaalde modellen zal blijven leveren aan Buick en Holden, zoals de Insignia.
Zou er nog hoop zijn voor Saab dat in zo'n consortium, om weer uit het as te herrijzen?
Dat karkas is toch verkocht aan een Chinees bedrijf?quote:Op maandag 6 maart 2017 08:47 schreef Fer het volgende:
Zou er nog hoop zijn voor Saab dat in zo'n consortium, om weer uit het as te herrijzen?
Nee, GM wilde dat niet, weigerde licenties voor de technologiequote:Op maandag 6 maart 2017 15:57 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Dat karkas is toch verkocht aan een Chinees bedrijf?
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Saab_Automobilequote:Op 26 januari 2010 meldde GM dat Saab Automobile wordt overgenomen door Spyker Cars voor $400 miljoen.[8] Spyker Cars kreeg vrijwel alle stemrechten en een aandelenbelang van $74 miljoen (18,5%) en was verplicht om voor eind 2016 de overige preferente aandelen ($326 miljoen) over te nemen.[8] GM stopte direct met de afbouw van de activiteiten van Saab, hierdoor bleven 3400 banen in de Saab-fabriek in Trollhättan gespaard. Spyker Cars leende de $400 miljoen van de Europese Investeringsbank (EIB) met behulp van een garantie van de Zweedse overheid.[8] De overname werd op 23 februari afgerond en het bedrijf ging verder onder de naam "Saab Spyker Automobiles N.V." In de maanden daarna ging het steeds slechter met Saab. Saab verlaagde de kosten, maar toeleveranciers werden niet meer betaald en zij staakten de levering van onderdelen. Vervolgens viel bij Saab in april 2011 de productie vrijwel stil terwijl de salariskosten gewoon doorgingen.
De directie van Saab, onder leiding van Muller, ging op zoek naar investeerders. De Zweedse overheid sprong financieel bij door, onder het regiem van een reorganisatie, een aantal maanden de salarissen door te betalen. Een ondergang kon mogelijk worden afgewend door een investering of overname. Uit China leek de oplossing te komen en twee bedrijven, Pang Da en Youngman, toonden interesse in Saab. Echter General Motors weigerde om de licentie van hun techniek aan een andere partij dan Saab te geven.[9] GM wilde voorkomen dat een concurrent auto's zou gaan verkopen met de techniek van GM.
In 2011 dreigde een faillissement voor Saab en sinds april 2011 lag de productie zelfs geheel stil.[10] waardoor de toonzalen van veel Belgische dealers grotendeels leeg stonden.[11] Saab vroeg in december 2011 faillissement aan.[12] Op 19 december 2011 verklaarde een Zweedse rechtbank Saab failliet. In april 2012 maakte de curatoren bekend dat Saab een schuld naliet van meer dan 1 miljard euro; na aftrek van de waarde van de bezittingen.[13] De voornaamste oorzaken van het faillissement waren een combinatie van een gebrek aan verkoop en verkeerde keuzes door het management.
Dank,quote:Op maandag 6 maart 2017 16:03 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, GM wilde dat niet, weigerde licenties voor de technologie
[..]
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Saab_Automobile
Het klopte wel, maar is niet voltooidquote:Op maandag 6 maart 2017 16:06 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Dank,
Denk dat ik even in de war was met Rover.
Dat was grappig. Bestaat Saab nog dan?quote:Op maandag 6 maart 2017 11:25 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Saab heeft geen banden meer met Opel en GM.
Ik doelde op NEVS.quote:Op maandag 6 maart 2017 17:15 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
Dat was grappig. Bestaat Saab nog dan?
Elke Saab 93 was vroeger al een CANBUS Vectra.
Hilarisch was dat. "Opel is pauper. Saab is status".
Zelden zo gelachen.
En de lijmtechniek ging via GM naar Lotus. Dat heeft nog de Opel Speedster en Lotus Elise opgelevert.
SAAB is wat anders. Die maken Gripens.... (Wat Piet zegt).
Waarom niet, de 308 is al vrij Duits er zit echt weinig verschil meer tussen de Europese merken. Enige verschil zal straks het design zijn. De techniek hetzelfde.quote:Op maandag 6 maart 2017 18:30 schreef TargaFlorio het volgende:
Ik vraag me trouwens wel af of deze deal voor PSA en Opel/Vauxhall gaat werken.
Het ziet er op papier niet gek uit, zelfde platform gebruiken voor meer merken, heeft VW ook geen windeieren gelegd.quote:Op maandag 6 maart 2017 18:30 schreef TargaFlorio het volgende:
Ik vraag me trouwens wel af of deze deal voor PSA en Opel/Vauxhall gaat werken.
Je weet dat dit een BMW motor is?quote:
Wat is je definitie van 'vreselijk goed'? De 1.6ltr motoren zijn degenen die in de leasewereld het vaakst worden vervangen....binnen de eerste 2 jaar.quote:Op maandag 6 maart 2017 22:45 schreef Pietverdriet het volgende:
Je weet dat dit een BMW motor is?
De Dieselmotoren van PSA zijn vreselijk goed
We hebben ook die 1.2 kettingen gehad bij "bepaalde" merken.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 10:35 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Wat is je definitie van 'vreselijk goed'? De 1.6ltr motoren zijn degenen die in de leasewereld het vaakst worden vervangen....binnen de eerste 2 jaar.
Binnen 30.000 km soms naar de klote.quote:Op maandag 6 maart 2017 22:45 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je weet dat dit een BMW motor is?
De Dieselmotoren van PSA zijn vreselijk goed
bmw motor ja, maar het langst in Peugeot's geleverd. Heb een 308 thp 150 gehad. Gekocht bij 70k km(1 vorige eigenaar, namelijk een bejaard stel), bij 80k distributieketting vervangen plus tandwielen en olieleidingen moeten doorspoelen. Vervolgens.vanaf 120k-ish continue problemen met het vermogen. In totaal 2 maanden de auto kwijt geweest, bij verschillende Peugeot experts ermee geweest en niemand die het probleem kon oplossen. Op ten duur waren ze erachter dat de kleppen gaar waren. Die niet meer laten repareren omdat ik in de 2 jaar dat ik hem had al zeker 3000¤ aan motoronderhoud had laten doen. (Ketting, flush, checks etc)Peugeot zelf vond mijn auto te oud voor de coulance regeling.quote:Op maandag 6 maart 2017 22:45 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je weet dat dit een BMW motor is?
De Dieselmotoren van PSA zijn vreselijk goed
En nu?quote:
Ligt er maar aan waar de loonkosten per auto lager zijn en de vakbonden minder stakingsgeil.quote:Op zaterdag 11 maart 2017 13:30 schreef Fer het volgende:
Uiteindelijk zal in Russelheim alleen ontwerpdivisie blijven zitten voor de buitenkant, binnenzijde en bedieningselectronica.
Dan heb je het over productie, dan kunnen ze het beste richting de Zwarte zee landen.quote:Op zaterdag 11 maart 2017 13:33 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ligt er maar aan waar de loonkosten per auto lager zijn en de vakbonden minder stakingsgeil.
Nah, die kunnen de kwaliteit nog niet leveren. Bovendien, een fabriek openen in Oostduitsland brengt veel subsidie.quote:Op zaterdag 11 maart 2017 14:11 schreef Fer het volgende:
[..]
Dan heb je het over productie, dan kunnen ze het beste richting de Zwarte zee landen.
Dat sluit Frankrijk in elk geval uitquote:Op zaterdag 11 maart 2017 13:33 schreef Pietverdriet het volgende:
de vakbonden minder stakingsgeil.
Zondequote:Op dinsdag 2 mei 2017 07:30 schreef Pietverdriet het volgende:
De volgende Corsa wordt op een PSA platform ontwikkeld.
http://www.n-tv.de/wirtsc(...)article19817799.html
Klopt, maar ik vind PSA ook niet bijster bijzonder. Daarnaast heeft Opel wel een bepaalde stijlquote:Op dinsdag 2 mei 2017 12:47 schreef Fer het volgende:
[..]
Waarom? Den hhuidige Fiat-GM is toch niet bijzonder?
Maar een platform heeft toch weinig met stijl te maken?quote:Op dinsdag 2 mei 2017 13:10 schreef PascalDutch het volgende:
[..]
Klopt, maar ik vind PSA ook niet bijster bijzonder. Daarnaast heeft Opel wel een bepaalde stijl
Klopt, maar PSA gaat dus zijn eigen stijl toe passen op het Corsa platform. De Opel stijl komt daar dan dus te vervalen (zoals ik het begreep, maar ik kan geen Duits dus Google translate) wat ik erg jammer vind.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 13:17 schreef Fer het volgende:
[..]
Maar een platform heeft toch weinig met stijl te maken?
Kijk naar VAG een platform 4 stijlen.
Nee, Opel gaat gewoon op het PSA platform een auto bouwen, bij VAG heb je de autos van Seat, VW, Audi en Skoda op dezelfde platforms. Die verschillen ook nogal.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 13:25 schreef PascalDutch het volgende:
[..]
Klopt, maar PSA gaat dus zijn eigen stijl toe passen op het Corsa platform. De Opel stijl komt daar dan dus te vervalen (zoals ik het begreep, maar ik kan geen Duits dus Google translate) wat ik erg jammer vind.
Oh oké. Gelukkig Nogmaals brak Duits (en vervolgens slecht vertaald) moet ik echt eens wat aan gaan doenquote:Op dinsdag 2 mei 2017 14:30 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, Opel gaat gewoon op het PSA platform een auto bouwen, bij VAG heb je de autos van Seat, VW, Audi en Skoda op dezelfde platforms. Die verschillen ook nogal.
Er staat in het artikel niets over het vervallen van de opel stijl
recht en hoekig idd, zonder flair of mooie lijnenquote:Op dinsdag 2 mei 2017 13:10 schreef PascalDutch het volgende:
Daarnaast heeft Opel wel een bepaalde stijl
Oké, jouw mening. Vind ze persoonlijk wel leuk.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 14:49 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
recht en hoekig idd, zonder flair of mooie lijnen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |