Die ligt bij GM zover ik weet, denk niet dat ze de patenten daarvan mee kunnen kopen, hooguit technologie licenties. Zoals Mercedes het van Tesla heeft.quote:
Zover ik gelezen heb was dat toch wel de reden. Gm elektrische kennis ligt bij Opel.quote:Op donderdag 23 februari 2017 18:03 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Die ligt bij GM zover ik weet, denk niet dat ze de patenten daarvan mee kunnen kopen, hooguit technologie licenties. Zoals Mercedes het van Tesla heeft.
Ik vind dat PSA met een 208 GTi of een CACTUS nog wel eens zijn nek uit steekt. Die uitgekauwde eenheidsmeuk van VAG ken ik ook wel. Maar voor de lefgozers qua design moeten we toch echt naar de V90 station of de Talisman station.quote:Op donderdag 23 februari 2017 20:59 schreef bokkepoot het volgende:
Beiden nietszeggende merken die helaas niets meer toevoegen in de huidige markt...
Vroegah, toen kwamen er tenminste nog mooie dingen bij opel en PSA vandaan, het huidige aanbod is bedroevend imho...
Het is niet waar dat ze niets toevoegen. 20% van de bevolking kiest nog steeds voor (imho) deze 13-in-een-dozijn-automobielen.quote:Op donderdag 23 februari 2017 20:59 schreef bokkepoot het volgende:
Beiden nietszeggende merken die helaas niets meer toevoegen in de huidige markt...
Hey kijk daar... wat doen we met die oude deurpanelen? hmmm hey laten we ze eens aan de buitenkant plakken, vast wel wat hipsters die erin trappen....quote:Op donderdag 23 februari 2017 23:38 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ik vind dat PSA met een 208 GTi of een CACTUS nog wel eens zijn nek uit steekt. Die uitgekauwde eenheidsmeuk van VAG ken ik ook wel. Maar voor de lefgozers qua design moeten we toch echt naar de V90 station of de Talisman station.
Gewone mensen zijn verantwoordelijk voor alle lelijke en goedkope gebakjes die mij in de weg rijden.quote:Op vrijdag 24 februari 2017 11:10 schreef Pietverdriet het volgende:
Heb sowieso de indruk dat de auto industrie teveel naar petrol heads luisteren.
GM ging eens met gewone mensen praten en waren stomverbaasd dat mensen dingen als cup holders heel belangrijk vonden.
Nee, dat is ook de schuld van de auto industrie en van de overheid die autos duur maakt.quote:Op vrijdag 24 februari 2017 11:41 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Gewone mensen zijn verantwoordelijk voor alle lelijke en goedkope gebakjes die mij in de weg rijden.
Vind de 508 een erg mooie en prettig rijdende auto. De CRZ vond ik ook erg mooiquote:Op donderdag 23 februari 2017 23:38 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ik vind dat PSA met een 208 GTi of een CACTUS nog wel eens zijn nek uit steekt. Die uitgekauwde eenheidsmeuk van VAG ken ik ook wel. Maar voor de lefgozers qua design moeten we toch echt naar de V90 station of de Talisman station.
In tegenstelling tot de 508, onderscheidt mijn lijkwagen zich in ieder geval van de grote grijze massa (en is ook nog een klap sneller).quote:Op vrijdag 24 februari 2017 11:49 schreef Pietverdriet het volgende:
Vind de 508 een erg mooie en prettig rijdende auto. De CRZ vond ik ook erg mooi
5,75% marktaandeel in Europa, niet écht een belangrijke speler dus.quote:Op vrijdag 24 februari 2017 13:35 schreef kaasplankje het volgende:
Opel is voor de Europese markt wel belangrijk, opa had een kadett, papa een astra en zoonlief een corsa. Ook met bedrijfswagens wel aardig wat marktaandeel.
Bij psa hebben ze vorig jaar erg goed gedraaid dus geld over.
Kugh EV-1 Kughquote:Op donderdag 23 februari 2017 18:03 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Die ligt bij GM zover ik weet, denk niet dat ze de patenten daarvan mee kunnen kopen, hooguit technologie licenties. Zoals Mercedes het van Tesla heeft.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik weet niet met welke wapens de derde wereldoorlog uitgevochten zal worden, maar de vierde wereldoorlog wordt uitgevochten met stokken en stenen.
Eisen aan crashveiligheid, stroomlijn en verbruik werken dat in de hand, en autos die het niet zijn verkopen gewoon niet zo goed.quote:Op vrijdag 24 februari 2017 17:22 schreef Fer het volgende:
Ik rijd al jaren Europees middensegment en het wordt steeds meer een eenheidsworst. Kwa onderliggende techniek zouden vrijwel het hele segment uit hetzelfde vaatje kunnen tappen.
Logisch gevolg van de schaalvergroting bij fabrikanten. Binnenkort wellicht dus ook opels met PSA blokken, onderstel, knopjes dash etc.quote:Op vrijdag 24 februari 2017 17:22 schreef Fer het volgende:
Ik rijd al jaren Europees middensegment en het wordt steeds meer een eenheidsworst. Kwa onderliggende techniek zouden vrijwel het hele segment uit hetzelfde vaatje kunnen tappen.
Ik doel voornamelijk op de rijeigenschappen. Ze sturen allemaal hetzelfde, koppelen hetzelfde, motoren reageren hetzelfde. Enige verschil is design en merkje voorop.quote:Op vrijdag 24 februari 2017 17:26 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Eisen aan crashveiligheid, stroomlijn en verbruik werken dat in de hand, en autos die het niet zijn verkopen gewoon niet zo goed.
Mja, zelfs Franse autos worden steeds "sportiever" afgeveerd, lees, harder en minder comfortabel.quote:Op vrijdag 24 februari 2017 17:59 schreef Fer het volgende:
[..]
Ik doel voornamelijk op de rijeigenschappen. Ze sturen allemaal hetzelfde, koppelen hetzelfde, motoren reageren hetzelfde. Enige verschil is design en merkje voorop.
Overigens is GM misschien wel het domste bedrijf ter wereld. Op een of andere manier krijgen ze het niet winstgevend voor elkaar de in Duitsland ontwikkelde techniek succesvol toe te passen op hun premium yank's.
Skoda is hard bezig betere "volkswagens" in elkaar aan het zetten dan volkswagen zelf, vinden ze in Wolfsburg helemaal niet leuk. Ik mag die Tsjechen wel.quote:Op vrijdag 24 februari 2017 17:39 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Logisch gevolg van de schaalvergroting bij fabrikanten. Binnenkort wellicht dus ook opels met PSA blokken, onderstel, knopjes dash etc.
Vind ik op zich best oke, je ziet dat het bij bijv. Dacia ook goed werkt. Ik hoef er geen maar er is voldoende vraag naar.
208 GTI is naar mijn mening gewoon een kleine hothatch net zoals een Fiesta ST oid. Is niet echt vernieuwendquote:Op donderdag 23 februari 2017 23:38 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ik vind dat PSA met een 208 GTi of een CACTUS nog wel eens zijn nek uit steekt. Die uitgekauwde eenheidsmeuk van VAG ken ik ook wel. Maar voor de lefgozers qua design moeten we toch echt naar de V90 station of de Talisman station.
Meestal vanwege de prijs, en dit zijn ook de mensen die meestal niet echt merkentrouw zijn.quote:Op vrijdag 24 februari 2017 10:29 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Het is niet waar dat ze niets toevoegen. 20% van de bevolking kiest nog steeds voor (imho) deze 13-in-een-dozijn-automobielen.
Holden gaat eind 2017 stoppen met fabricage in Australië. Vauxhall is al decennia een Opel met andere logootjes. Denk opheffen dus.quote:Op zondag 5 maart 2017 11:38 schreef Fer het volgende:
Wat gebeurt er eigenlijk met Vauxhall en Holden?
...
Nopequote:
Enige wat ik zie is meer labels om dezelfde auto met andere styling te verkopenquote:Op zondag 5 maart 2017 11:42 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Holden gaat eind 2017 stoppen met fabricage in Australië. Vauxhall is al decennia een Opel met andere logootjes. Denk opheffen dus.
Zie het nut voor PSA niet echt. Concurrent opkopen en opheffen, resten doorverkopen naar China?
Maar dan moet er wel wat afstand tussen de merken zitten, vlgns. mij.quote:Op zondag 5 maart 2017 12:01 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Enige wat ik zie is meer labels om dezelfde auto met andere styling te verkopen
VAG verkoopt onder de naam VW, AUDI, Seat, Skoda in principe dezelfde auto's
Afzetgroei kan je dan hier ook wel op je buik schroeven. Pure vervangingsmarkt.quote:Op zondag 5 maart 2017 12:11 schreef TargaFlorio het volgende:
...
Een autogigant als GM niet meer actief in Europa.
Vauxhall = opel in de UKquote:Op zondag 5 maart 2017 12:11 schreef TargaFlorio het volgende:
Blijkbaar valt Vauxhall ook onder de deal met PSA.
Een autogigant als GM niet meer actief in Europa.
Zelfs daar verkloot GM het met maar 575.000 Silverado's.quote:Op zondag 5 maart 2017 12:23 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Afzetgroei kan je dan hier ook wel op je buik schroeven. Pure vervangingsmarkt.
Kan je beter in Azië of de Amerika's zitten als je je standaard producten kwijt.
In de VS verkochten ze in 2016 meer dan twee keer zoveel Ford F150's als de totale verkoop van nieuwe auto's in NL. 820.000 stuks tov. 328.000. Om even een indruk te geven.
DS?quote:Op zondag 5 maart 2017 12:08 schreef TargaFlorio het volgende:
Dat doet PSA natuurlijk ook al met Peugeot, Citroen en DS.
Kijk, weer wat wijzerquote:Op zondag 5 maart 2017 14:51 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
https://en.wikipedia.org/wiki/DS_Automobiles
quote:
Maar echt succesvol is het niet...quote:Year Worldwide sales
2012 129,000
2013 122,694
2014 118,472
2015 102,335
2016 85,981
Beetje het PSA verhaal, doen erg hun best, leveren mooie, goed afgewerkte autos, maar echt een succes ermee hebben doen ze niet.quote:Op zondag 5 maart 2017 15:12 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
[..]
Maar echt succesvol is het niet...
De Koreaanse Chevrolets zullen wel terug komen.quote:Op zondag 5 maart 2017 12:11 schreef TargaFlorio het volgende:
Blijkbaar valt Vauxhall ook onder de deal met PSA.
Een autogigant als GM niet meer actief in Europa.
Dat was een mislukking dus dat geloof ik niet.quote:Op zondag 5 maart 2017 15:22 schreef Fer het volgende:
[..]
De Koreaanse Chevrolets zullen wel terug komen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |