abonnement Unibet Coolblue
pi_169083772
Hoi,

Ik ben nu 3.5 jaar werkzaam als uitzendkracht bij 1 opdrachtgever. Deze opdrachtgever heeft meerdere vestigingen in het land en ik werk vrijwel alleen bij 1 specifieke vestiging.

Nu is het moment van contractverlenging en heeft deze vestiging aangegeven niet verder met mij te willen.

Mijn werkgever heeft aangegeven dat ik nog wel in andere vestigingen kan werken en is dus bereid om mijn contract te verlengen. Omdat ik dus altijd bij deze vestiging heb gewerkt zie ik dat niet zo zitten en wil dus eigenlijk dat het contract niet verlend wordt.

Verlies ik nu het recht op de transitievergoeding en een eventuele uitkering bij het uwv?
  donderdag 23 februari 2017 @ 04:26:59 #2
465002 Petram
Hallo, ik heet Petram.
pi_169083774
Ik vrees van wel...
Geen auto, geen bus, maar een tram voor Petram.
pi_169083783
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2017 04:26 schreef Petram het volgende:
Ik vrees van wel...
Mja ik was hier ook wel bang voor. Overigens is helemaal niet zeker dat ik voldoende uren bij die andere vestigingen kan krijgen. Of dat ik naar de dichtstbijzijnde kan. De opdrachtgever zit over het hele land verspreid. Ik hoopte eigenlijk omdat ik zolang in die vestiging heb gewerkt het dan 'onredelijk ' ofzo zou zijn om dan daar te moeten werken.


De werkgever is trouwens ook te laat met het melden omdat ik op vakantie ben en hij mijn vakantie niet wilde verpesten. Ik weet het alleen omdat ik er via mail naar heb gevraagd.

Die eventuele transitievergoeding wil ik nog wel laten gaan maar niet die uitkering mocht ik geen werk kunnen vinden.
pi_169084338
quote:
1s.gif Op donderdag 23 februari 2017 04:41 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Mja ik was hier ook wel bang voor. Overigens is helemaal niet zeker dat ik voldoende uren bij die andere vestigingen kan krijgen. Of dat ik naar de dichtstbijzijnde kan. De opdrachtgever zit over het hele land verspreid. Ik hoopte eigenlijk omdat ik zolang in die vestiging heb gewerkt het dan 'onredelijk ' ofzo zou zijn om dan daar te moeten werken.


De werkgever is trouwens ook te laat met het melden omdat ik op vakantie ben en hij mijn vakantie niet wilde verpesten. Ik weet het alleen omdat ik er via mail naar heb gevraagd.

Die eventuele transitievergoeding wil ik nog wel laten gaan maar niet die uitkering mocht ik geen werk kunnen vinden.
Dan ga je lekker bij een van die andere vestigingen aan de slag. Je bent uitzendkracht en vervangbaar, kom op zeg. Niks onredelijks aan als ze niets meer voor je hebben. Het is niet dat je rechten opbouwt oid.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  donderdag 23 februari 2017 @ 08:28:14 #5
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_169084361
Dat jij het niet zo ziet zitten lijkt me niet relevant. Je hebt geluk gehad dat je altijd bij de zelfde vestiging terecht kon, maar als uitzendkracht kun je over al neer gezet worden.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  donderdag 23 februari 2017 @ 08:31:07 #6
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_169084398
Als je daar 3,5 jaar zit heb je wellicht al een mooie fase bereikt of niet? Lijkt me zonde om dat op te geven, genoeg uzb's die je voor die tijd eruit gooien.

Verder zal in je uitzendcontract wel iets staan over werkgebied / inzetbaarheid elders?
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_169084438
quote:
1s.gif Op donderdag 23 februari 2017 08:25 schreef Skv het volgende:

[..]

Dan ga je lekker bij een van die andere vestigingen aan de slag. Je bent uitzendkracht en vervangbaar, kom op zeg. Niks onredelijks aan als ze niets meer voor je hebben. Het is niet dat je rechten opbouwt oid.
Het is gewoon een vraag dus je zou je toon wel wat kunnen minderen:)
pi_169084458
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2017 08:31 schreef Tyr80 het volgende:
Als je daar 3,5 jaar zit heb je wellicht al een mooie fase bereikt of niet? Lijkt me zonde om dat op te geven, genoeg uzb's die je voor die tijd eruit gooien.

Verder zal in je uitzendcontract wel iets staan over werkgebied / inzetbaarheid elders?
Ja fase b nu. En gemiddeld 30 uur per week maar dat staat niet op papier.
  donderdag 23 februari 2017 @ 08:42:55 #9
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_169084507
quote:
1s.gif Op donderdag 23 februari 2017 08:36 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ja fase b nu. En gemiddeld 30 uur per week maar dat staat niet op papier.
En niks over plaatsing, straal van x km vanaf y, etc?

Misschien willen ze je zo wegpesten zodat je geen C krijgt.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_169084575
quote:
1s.gif Op donderdag 23 februari 2017 08:42 schreef Tyr80 het volgende:

[..]

En niks over plaatsing, straal van x km vanaf y, etc?

Misschien willen ze je zo wegpesten zodat je geen C krijgt.
Ja geloof dat er wel iets over instaat. Maar weet niet precies wat. De beslissing komt van de vestiging zelf en niet het uitzendbureau. Ik mag nog 2 tijdelijke contracten krijgen voor fase c. Dus vertelde het uitzendbureau dat ik dan als ik wil in andere vestigingen terecht kan maar dat wil ik niet. En dat betekent dan eigenlijk dat il zelf het contract niet verleng.
pi_169084923
Ligt eraan wat de reisafstand wordt en welke tegemoetkomingen de werkgever biedt maar het moet wel heel extreem worden wil UWV het te erg vinden.
pi_169088565
quote:
1s.gif Op donderdag 23 februari 2017 08:47 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ja geloof dat er wel iets over instaat. Maar weet niet precies wat. De beslissing komt van de vestiging zelf en niet het uitzendbureau. Ik mag nog 2 tijdelijke contracten krijgen voor fase c. Dus vertelde het uitzendbureau dat ik dan als ik wil in andere vestigingen terecht kan maar dat wil ik niet. En dat betekent dan eigenlijk dat il zelf het contract niet verleng.
En maximaal nog een half jaar fase B. Maar je hebt inderdaad niet heel veel rechten als je zelf niet akkoord gaat.
Ik ben een sukkel voor de liefde, koning in de discotheek
  donderdag 23 februari 2017 @ 19:02:08 #13
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_169097748
quote:
1s.gif Op donderdag 23 februari 2017 08:36 schreef Yasmin23 het volgende:
Ja fase b nu. En gemiddeld 30 uur per week maar dat staat niet op papier.
Maakt niet uit wat er op papier staat, het gaat om de werkelijk gemaakte uren. Dus zorg ervoor dat jij een kopie hebt van je werkbriefjes.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_169107165
Je kunt je beroepen op het rechtsvermoeden wat betreft je uren! Het gemiddelde aantal uren van de laatste 3 maanden, dat is waar je recht op hebt in je contract. (Artikel 7:610b BW)

Fase B duurt maximaal 4 jaar met max 6 contracten in die periode, Je werkt er 3.5 jaar. Is dat half jaartje niet te overbruggen? Fase c zal je waarschijnlijk niet krijgen, waardoor je over 6 maanden alsnog aanspraak kan maken op je transitievergoeding en eventuele ww.
pi_169109558
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2017 19:02 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Maakt niet uit wat er op papier staat, het gaat om de werkelijk gemaakte uren. Dus zorg ervoor dat jij een kopie hebt van je werkbriefjes.
Ja dat heb ik wel maar denk dat je er geen vrienden mee maakt. Overigens heb ik echt niets te klagen over het uitzendbureau. Ze doen echt hun best om mij voldoende uren te geven maar door het aantal uitzendkrachten en de beschikbare uren is het soms wel wat minder.
pi_169109561
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2017 23:20 schreef Visualthinker het volgende:
Je kunt je beroepen op het rechtsvermoeden wat betreft je uren! Het gemiddelde aantal uren van de laatste 3 maanden, dat is waar je recht op hebt in je contract. (Artikel 7:610b BW)

Fase B duurt maximaal 4 jaar met max 6 contracten in die periode, Je werkt er 3.5 jaar. Is dat half jaartje niet te overbruggen? Fase c zal je waarschijnlijk niet krijgen, waardoor je over 6 maanden alsnog aanspraak kan maken op je transitievergoeding en eventuele ww.
Ja dit is wel een optie. Dat ik het idd verleng en dan hopen dat fase c niet komt :p lijkt mij ook stug dat ze dat zouden doen.


Andere gedachte was dat ik misschien kan vragen of ze aangeven dat het contract op hun initiatief niet is verlengd maar weet niet of dat kan.

Maar een half jaar wat ik zelf even vergeten was is idd niet lang.


Toevoeging:

Bedenk mij nu dat je eerst 1.5 jaar fase a hebt. Ik ben daar begonnen dus dat zou eigenlijk betekenen dat ik niet over 6 maanden fase c moet krijgen toch?
pi_169109562
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2017 09:22 schreef Wespensteek het volgende:
Ligt eraan wat de reisafstand wordt en welke tegemoetkomingen de werkgever biedt maar het moet wel heel extreem worden wil UWV het te erg vinden.
De reisafstanden vallen mee en er is zelfs een auto beschikbaar als ik dat wil dus dat is het probleem niet.
  vrijdag 24 februari 2017 @ 08:54:14 #18
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_169110318
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 05:54 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ja dat heb ik wel maar denk dat je er geen vrienden mee maakt.
Hoe hard proberen zij vrienden met jou te blijven?
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_169110442
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 05:58 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

De reisafstanden vallen mee en er is zelfs een auto beschikbaar als ik dat wil dus dat is het probleem niet.
wat is dan wel het probleem?
pi_169110485
Niemand die er over valt dat je helemaal niet 2,5 jaar op uitzendbasis mag werken? Je had allang een normaal contract moeten hebben.

https://www.fnv.nl/sector(...)n/uitzendcontracten/
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  vrijdag 24 februari 2017 @ 09:16:38 #21
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_169110558
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 09:11 schreef delano.888 het volgende:
Niemand die er over valt dat je helemaal niet 2,5 jaar op uitzendbasis mag werken? Je had allang een normaal contract moeten hebben.

https://www.fnv.nl/sector(...)n/uitzendcontracten/
Uit je eigen bron:

Fase B van de ABU cao en fase 3 van de NBBU duren maximaal 4 jaar waarin maximaal 6 contracten voor bepaalde tijd kunnen worden afgesloten. Na doorlopen van deze fasen kan de uitzendkracht in fase C (ABU) of fase 4 (NBBU) komen met een contract voor onbepaalde tijd met het uitzendbureau.
Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
pi_169110586
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 09:11 schreef delano.888 het volgende:
Niemand die er over valt dat je helemaal niet 2,5 jaar op uitzendbasis mag werken? Je had allang een normaal contract moeten hebben.

https://www.fnv.nl/sector(...)n/uitzendcontracten/
Nee, want dat mag wel:

Van de door jouw gelinkte pagina:

quote:
Het uitzendbeding is van toepassing gedurende de eerste 78 gewerkte weken bij een uitzendbureau[...] (waarna je dus naar Fase B gaat)

Fase B van de ABU cao en fase 3 van de NBBU duren maximaal 4 jaar waarin maximaal 6 contracten voor bepaalde tijd kunnen worden afgesloten. Na doorlopen van deze fasen kan de uitzendkracht in fase C (ABU) of fase 4 (NBBU) komen met een contract voor onbepaalde tijd met het uitzendbureau.

pi_169110592
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 09:16 schreef Bugno het volgende:

[..]

Uit je eigen bron:

Fase B van de ABU cao en fase 3 van de NBBU duren maximaal 4 jaar waarin maximaal 6 contracten voor bepaalde tijd kunnen worden afgesloten. Na doorlopen van deze fasen kan de uitzendkracht in fase C (ABU) of fase 4 (NBBU) komen met een contract voor onbepaalde tijd met het uitzendbureau.
Ah, jij leest en/of typt sneller :)
pi_169110706
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 08:54 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Hoe hard proberen zij vrienden met jou te blijven?
Heb eigenlijk niks te klagen over ze :p
pi_169110762
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 09:16 schreef Bugno het volgende:

[..]

Uit je eigen bron:

Fase B van de ABU cao en fase 3 van de NBBU duren maximaal 4 jaar waarin maximaal 6 contracten voor bepaalde tijd kunnen worden afgesloten. Na doorlopen van deze fasen kan de uitzendkracht in fase C (ABU) of fase 4 (NBBU) komen met een contract voor onbepaalde tijd met het uitzendbureau.
Oh lol misschien had ik even beter moeten lezen. Op ons werk gaat altijd het verhaal rond dat het niet mag en dat je daarom een normaal contract krijgt. Maar blijkbaar klopt dat dan niet.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  vrijdag 24 februari 2017 @ 20:00:02 #26
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_169123084
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 09:27 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Heb eigenlijk niks te klagen over ze :p
Waarom ga je dan niet akkoord met een contract op een andere locatie?
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  zaterdag 25 februari 2017 @ 02:34:31 #27
409812 Visualthinker
Online since 1993
pi_169129991
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 05:56 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ja dit is wel een optie. Dat ik het idd verleng en dan hopen dat fase c niet komt :p lijkt mij ook stug dat ze dat zouden doen.

Andere gedachte was dat ik misschien kan vragen of ze aangeven dat het contract op hun initiatief niet is verlengd maar weet niet of dat kan.

Maar een half jaar wat ik zelf even vergeten was is idd niet lang.

Toevoeging:

Bedenk mij nu dat je eerst 1.5 jaar fase a hebt. Ik ben daar begonnen dus dat zou eigenlijk betekenen dat ik niet over 6 maanden fase c moet krijgen toch?
Idd, Fase A vergeet ik mee te tellen, dan komen er dus nog 78 weken bij..

Als ze je zwart op wit een rede geven dat het hen initiatief zou zijn, dan heb jij daarmee weer zwart op wit dat je recht hebt op een transitievergoeding.. Zullen ze niet doen denk ik, wat dan ook weer de rede is waarom ze je een andere werkplek aanbieden..Met je rug tegen de muur sta je ;) Of je stapt op en verspeeld je transitie en ww, of je blijft en verhuist mee, dat rijmt.
pi_169130255
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 20:00 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Waarom ga je dan niet akkoord met een contract op een andere locatie?
Omdat ik eigenlijk al een hele tijd met tegenzin bij de opdrachtgever heb gewerkt. Maar omdat ik leuke collega's had en de plek kende ben ik gebleven. De opdrachtgever zelf wil ik dus liever niet meer.


Het was eigenlijk beter geweest als het het contract met het uitzendbureau gewoon helemaal was beëindigd.
pi_169130257
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2017 02:34 schreef Visualthinker het volgende:

[..]

Idd, Fase A vergeet ik mee te tellen, dan komen er dus nog 78 weken bij..

Als ze je zwart op wit een rede geven dat het hen initiatief zou zijn, dan heb jij daarmee weer zwart op wit dat je recht hebt op een transitievergoeding.. Zullen ze niet doen denk ik, wat dan ook weer de rede is waarom ze je een andere werkplek aanbieden..Met je rug tegen de muur sta je ;) Of je stapt op en verspeeld je transitie en ww, of je blijft en verhuist mee, dat rijmt.
Ik heb ze idd nog niet gevraagd of dit wel een mogelijkheid is. Maar ik denk niet dat het slim is om ww te laten schieten mocht ik geen werk vinden. Andere optie is dan het contract verlengen en parttime bij die andere vestigingen te werken en naar iets er bij zoeken.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')