abonnement Unibet Coolblue
pi_169067228
Hoi,
Ik zal even mijn situatie schetsen:
Ik heb in 2015 mijn HBO diploma gehaald en heb toen besloten om een master te gaan doen aan de UU. Hiervoor heb ik vorig jaar een pre-master gevolgd en ben ik in september 2016 gestart met de master. Ik ben er echter achter gekomen dat de master mij niet de diepgang gaf waar ik naar opzoek was en heb daarom besloten te stoppen en in plaats daarvan te gaan werken. De diepgang wil ik gaan zoeken in het behalen van bepaalde certificeringen en het doen van bepaalde cursussen, dus niet door het volgen van een andere opleiding.
Nou is het zo dat ik na het behalen van mijn HBO mijn studiefinanciering op 0 euro heb gezet, maar tot nu nog wel gebruik heb gemaakt van het studentenreisproduct.

Nu is mijn vraag: wat voor (financiėle) consequenties heeft het stoppen met mijn master? Het is namelijk zo dat het behalen van een Bachelor of Master je schulden 'kwijt scheldt'. Maar omdat ik een HBO bachelor heb, maar ervoor heb gekozen om nog met een Master verder te gaan, vraag ik mij af wat dit voor mij betekent. Ik heb gezocht naar mensen met vergelijkbare situaties, maar heb daar helaas niets over kunnen vinden.

Is er misschien iemand die mij toelichting kan geven over de consequenties van mijn keuze?
pi_169067477
Je hebt een hbo bachelor, dus je schulden worden nog steeds kwijtgescholden.
pi_169067857
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2017 13:30 schreef jatochneetoch het volgende:
Je hebt een hbo bachelor, dus je schulden worden nog steeds kwijtgescholden.
Maar zijn dat niet de schulden die ik zou hebben tot mijn HBO Bachelor?
pi_169070377
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2017 13:47 schreef infostudent94 het volgende:

[..]

Maar zijn dat niet de schulden die ik zou hebben tot mijn HBO Bachelor?
Studentreisproduct wordt sowieso volledig kwijtgescholden. Mensen die hem 5 jaar hebben hoeven niet aan jaar terug te betalen na een hbo bachelor.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')