abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 21 februari 2017 @ 01:44:47 #101
451005 Grems
Clown World
pi_169038219
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 februari 2017 01:43 schreef agter het volgende:

[..]

Dan hoop ik dat we snel een verandering gaan zien in topposities.
Moeten de dames wel full-time gaan werken.
pi_169038220
quote:
Vrouwen en mannen in de geneeskunde: de balans slaat door

Geschreven door Marlies de Rond, Beleidsadviseur algemeen

Marlies de Rond
De geneeskunde is aan het feminiseren. De overgrote meerderheid van de geneeskundestudenten (70 procent) is vrouw. Deze trend heeft zich inmiddels ook doorgezet naar de aios. Hoe wenselijk is dit? Vrouwen én mannen zijn nodig in de geneeskunde. Een pleidooi voor positieve discriminatie op mannen.
https://www.knmg.nl/actua(...)alans-slaat-door.htm
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_169038223
quote:
Op zich is het selectiecriterium van eindcijfer 8 of hoger prima, ware het niet dat het steeds duidelijker wordt dat meisjes op de middelbare school hogere cijfers halen dan jongens. Meisjes zijn bij de loting dus duidelijk in het voordeel.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_169038235
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2017 01:39 schreef ludovico het volgende:

[..]

Leuke theorie natuurlijk maar heb je daar bewijzen voor? Wat let het overigens voor gediscrimineerde mensen zogezegd om hun eigen bedrijf te starten en daarmee te concurreren?

Ik snap best dat je niet zomaar Heineken bent hoor, maar de poel van mensen die uberhaupt hoge posities kunnen bekleden zijn wat vrouwen betreft ook gewoon fors lager.
Lees jezelf maar in in het principe van in-group favoritism. Dat is echt basismaterie.

quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2017 01:31 schreef ludovico het volgende:

[..]

Okay, wat kids betreft, misschien leuk voor feministen om de totaal onderbelichte mannen eens wat extra rechten te gunnen? Kan zomaar ook voor meer gelijkheid zorgen onder de sexes, wat vreemd dat dat nooit gebeurt is eigenlijk?? (sorry maar feministen strijden uiteraard voornamelijk voor extra rechten voor vrouwen en niet zozeer voor gelijkheid tussen man/vrouw)

Waarom verhogen we de zwangerschapsverlof voor mannen niet met een week of 3?
In Zweden, een land waar het feminisme toch wel flinke voet aan de grond heeft (sommigen zouden zeggen dat het het land in zijn greep heeft) krijgen vaders een vrij lange vaderschalsverlof en voldoende feministen in andere landen die dat willen bereiken. Ik heb dus meer het idee dat jij het vooral niet wil zien wanneer feministen mannen extra rechten willen geven om gelijkheid na te streven.
pi_169038240
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 februari 2017 01:49 schreef AnanYaw het volgende:
Lees jezelf maar in in het principe van in-group favoritism. Dat is echt basismaterie.
Ik ontken je verhaal niet, ik stel alleen dat het een slappe verklaring is. Binnen een kapitalistische wereld overigens zelfs onmogelijk want dan word je er als bedrijf zijnde gewoon uit geconcurreerd omdat de lonen van vrouwen lager liggen en bedrijven met vrouwen de markt overnemen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_169038246
Ik zou dat gedeelde ouderschapsverlof graag hier ook hebben.
Make my day!
pi_169038254
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 februari 2017 01:49 schreef AnanYaw het volgende:
In Zweden, een land waar het feminisme toch wel flinke voet aan de grond heeft (sommigen zouden zeggen dat het het land in zijn greep heeft) krijgen vaders een vrij lange vaderschalsverlof en voldoende feministen in andere landen die dat willen bereiken. Ik heb dus meer het idee dat jij het vooral niet wil zien wanneer feministen mannen extra rechten willen geven om gelijkheid na te streven.
Mwoah, ik loop al aardig lang rond op deze aardkloot om wel te kunnen zien dat feministen structureel voor meer vrouwenrechten strijden i.p.v. gelijke rechten. Dat is een observering.

Je mag best zeggen dat ik selectief blind ben hoor maar ik geloof daar zelf niet in.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_169038259
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2017 01:51 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ik ontken je verhaal niet, ik stel alleen dat het een slappe verklaring is. Binnen een kapitalistische wereld overigens zelfs onmogelijk want dan word je er als bedrijf zijnde gewoon uit geconcurreerd omdat de lonen van vrouwen lager liggen en bedrijven met vrouwen de markt overnemen.
Wat je hier doet is ontkennen. Dat eruit concurreren gaat niet op als het mechanisme in de verschillende concurrende bedrijven net zo goed opgaat.
pi_169038271
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 februari 2017 01:56 schreef AnanYaw het volgende:

[..]

Wat je hier doet is ontkennen. Dat eruit concurreren gaat niet op als het mechanisme in de verschillende concurrende bedrijven net zo goed opgaat.
Ahja, het is universeel afgesproken en er bestaan geen gradaties in hoe de verschillende bedrijven vrouwen discrimineren....

Als vrouwen minder verdienen dan mannen hebben ze alle ruimte om een efficiënt bedrijf te beginnen waar ze met zijn allen meer verdienen. Bedrijven die meer vrouwen aannemen omdat die goedkoper zijn hebben ook concurrentie voordeel.

Ik ontken niks, ik zie met open ogen dat groepen elkaar opzoeken, alleen heb ik niet de indruk dat uiterlijke kenmerken belangrijker zijn voor het aannemen van personen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_169038285
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2017 01:54 schreef ludovico het volgende:

[..]

Mwoah, ik loop al aardig lang rond op deze aardkloot om wel te kunnen zien dat feministen structureel voor meer vrouwenrechten strijden i.p.v. gelijke rechten. Dat is een observering.

Je mag best zeggen dat ik selectief blind ben hoor maar ik geloof daar zelf niet in.
Ook feministen hebben te kampen met het principe dat ze hun eigen groep bevoordelen. Dat is niet omdat ze gemeen zijn, of omdat ze slechte mensen zijn. Dat is omdat ze zelf tot die groep behoren en zich bewuster zijn van de problemen en benodigdheden van hun eigen groep.

Daarom is het dus belangrijk dat er in belangrijke posities een goede vertegenwoordiging is van verscheidene groepen, zodat alle belangen worden vertegenwoordigd. Daarvoor kunnen quota nuttig zijn (in het bedrijfsleven ben ik er geen voorstander van). Maar om de één of andere reden zien sommige mensen bij bijvoorbeeld femisten bijvoorbeeld wel in dat ze soms wat makkelijk voorbijgaan aan het belang van de man, maar schatten ze de andere kant wel zó capabel in dat dat nooit andersom zou gebeuren.
pi_169038288
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 februari 2017 02:04 schreef AnanYaw het volgende:
Maar om de één of andere reden zien sommige mensen bij bijvoorbeeld femisten bijvoorbeeld wel in dat ze soms wat makkelijk voorbijgaan aan het belang van de man, maar schatten ze de andere kant wel zó capabel in dat dat nooit andersom zou gebeuren.
Je bedoelt nu mannen die vrouwen over het hoofd zien?

Ik zie vrouwen die zich geen feministe noemen prima in staat zijn om gelijkheid tussen man en vrouw te zien. Vrouwen die zich daadwerkelijk feminist noemen zijn vaak te eenzijdig gefocust op vrouwenrechten en verliezen daarmee oog voor de man. Iets dat mij opvalt als je alle artikelen leest die je op internet tegenkomt in ieder geval.

Die waanzin wordt ook veel te weinig tegengesproken door andere vrouwen / feministen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_169038307
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2017 01:59 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ahja, het is universeel afgesproken en er bestaan geen gradaties in hoe de verschillende bedrijven vrouwen discrimineren....

Als vrouwen minder verdienen dan mannen hebben ze alle ruimte om een efficiënt bedrijf te beginnen waar ze met zijn allen meer verdienen. Bedrijven die meer vrouwen aannemen omdat die goedkoper zijn hebben ook concurrentie voordeel.

Ik ontken niks, ik zie met open ogen dat groepen elkaar opzoeken, alleen heb ik niet de indruk dat uiterlijke kenmerken belangrijker zijn voor het aannemen van personen.
Nieuwe bedrijven hebben daarentegen weer een concurrentienadeel. Verder zullen er zeker gradaties zitten in de moeite die het een vrouw kost om door te breken in een toppositie, maar tenzij een bedrijf er actief beleid tegen voert is er niet bijzonder veel reden om aan te nemen dat het heel erg uit elkaar loopt.

Je inschatting van de werking van het kapitalisme is te simpel. Er zijn veel belangrijkere factoren dan het kleine salarisverschil tussen man en vrouw die het succes van een bedrijf beïnvloeden.

Waarschijnlijker is dat het door de jaren steeds gelijker trekt. Omdat oudere generaties sterven en vrouwen hoger opgeleid worden en er ook steeds meer zijn die vol voor hun carrière kiezen. Maar dat gaat niet zo snel als jij lijkt te denken dat zou moeten, vanwege de onzichtbare hand van de markt. En het wordt ook nog afgeremd doordat de mensen die nu in de positie zitten om de volgende carrièretijger aan te stellen vaker geneigd zullen zijn om bij gelijke geschiktheid een man aan te stellen.
pi_169038308
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2017 02:05 schreef ludovico het volgende:

[..]

Je bedoelt nu mannen die vrouwen over het hoofd zien?

Ik zie vrouwen die zich geen feministe noemen prima in staat zijn om gelijkheid tussen man en vrouw te zien. Vrouwen die zich daadwerkelijk feminist noemen zijn vaak te eenzijdig gefocust op vrouwenrechten en verliezen daarmee oog voor de man. Iets dat mij opvalt als je alle artikelen leest die je op internet tegenkomt in ieder geval.

Die waanzin wordt ook veel te weinig tegengesproken door andere vrouwen / feministen.
Het is zeer onwaarschijnlijk dat wanneer je alleen mannen of alleen vrouwen de mogelijkheid geeft om voor iedereen te bepalen ze dan gelijkheid tussen man en vrouw zullen creëren. Ook niet als die vrouwen zich geen feminist noemen en die mannen zich geen men's right activist noemen.
pi_169038316
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 februari 2017 02:21 schreef AnanYaw het volgende:

[..]

Het is zeer onwaarschijnlijk dat wanneer je alleen mannen of alleen vrouwen de mogelijkheid geeft om voor iedereen te bepalen ze dan gelijkheid tussen man en vrouw zullen creëren. Ook niet als die vrouwen zich geen feminist noemen en die mannen zich geen men's right activist noemen.
Dat kunt u denken, ik denk dat het prima mogelijk is.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_169038551
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2017 02:27 schreef ludovico het volgende:

[..]

Dat kunt u denken, ik denk dat het prima mogelijk is.
Dit topic bewijst al dat die verhoudingen nog steeds scheef liggen.
pi_169038690
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 februari 2017 01:44 schreef Grems het volgende:

[..]

Moeten de dames wel full-time gaan werken.
Moet er wel betaald werk zijn. Hoeveel mannen doen vrijwilligerswerk en dan bedoel ik werk wat wel nodig is (jij wil bijv. Ook op je oude dag of als je invalide wordt nog verzorgd worden als je kinderen fulltime werken) maar is wegbezuinigd? Op heel veel beroepen waar vrouwen zich meer tot aangetrokken voelen wordt bezuinigd. Stel jij zat werkloos thuis en er was veel werk in de baby opvang, zou je dan geen enkele twijfel hebben bij je omscholing?
Ik ken vrouwen die graag een eigen bedrijf willen starten maar het gewoon niet durven, en dan vind ik het alleen maar goed als zij een steuntje in de rug krijgen dmv training of iets dergelijks.

[ Bericht 4% gewijzigd door geeninspiratie1235 op 21-02-2017 08:45:22 ]
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
  dinsdag 21 februari 2017 @ 09:50:30 #117
451005 Grems
Clown World
pi_169039681
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 februari 2017 07:58 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Moet er wel betaald werk zijn. Hoeveel mannen doen vrijwilligerswerk en dan bedoel ik werk wat wel nodig is (jij wil bijv. Ook op je oude dag of als je invalide wordt nog verzorgd worden als je kinderen fulltime werken) maar is wegbezuinigd?
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)leeftijd-en-geslacht

quote:
1s.gif Op dinsdag 21 februari 2017 07:58 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Op heel veel beroepen waar vrouwen zich meer tot aangetrokken voelen wordt bezuinigd.
Het is wat meid, helaas is betaalde arbeid geen vrijetijdsbesteding. Als mannen dezelfde houding hadden zaten we nog steeds in een grot. Of denk je dat vuilnismannen er als kind van dromen om hun achter zo'n stinkwagen aan te lopen? Accountants kunnen niets leukers verzinnen dan tijdens het seizoen 60 uur per week op kantoor te zitten?

quote:
1s.gif Op dinsdag 21 februari 2017 07:58 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Ik ken vrouwen die graag een eigen bedrijf willen starten maar het gewoon niet durven, en dan vind ik het alleen maar goed als zij een steuntje in de rug krijgen dmv training of iets dergelijks.
Hoeveel steuntjes hebben vrouwen nog nodig? Beetje zielig wel, vind je zelf niet?
pi_169040065
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 februari 2017 01:18 schreef Grems het volgende:

[..]

Omdat feministen niet bepaald staan te schreeuwen om quota's in diepzee lassen, handjes schudden met Satan in de mijnen of met Odin hoog in een electriciteitsmast.
Dat is simpelweg zo omdat er al voldoende toegang is voor vrouwen in smerige, rottige en laagbetaalde baantjes.

Dat is in die hogere banen niet zo, daar loopt het gewoon scheef, dat terwijl er wel vrouwen staan te dringen. Nederland scoort gewoon echt heel slecht op dat gebied.

Weet niet of we aan de 30% kunnen komen, maar een zekere 20% zou prima moeten kunnen lukken zonder aan kwaliteit in te boeten. Het is nu amper 10%.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  dinsdag 21 februari 2017 @ 10:18:04 #119
451005 Grems
Clown World
pi_169040082
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 februari 2017 10:15 schreef erodome het volgende:

[..]

Dat is simpelweg zo omdat er al voldoende toegang is voor vrouwen in smerige, rottige en laagbetaalde baantjes.

Dat is in die hogere banen niet zo, daar loopt het gewoon scheef, dat terwijl er wel vrouwen staan te dringen. Nederland scoort gewoon echt heel slecht op dat gebied.

Weet niet of we aan de 30% kunnen komen, maar een zekere 20% zou prima moeten kunnen lukken zonder aan kwaliteit in te boeten. Het is nu amper 10%.
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)n-op-de-arbeidsmarkt

"Ongeveer een kwart van de werkende vrouwen werkte in 2014 fulltime, tegen driekwart van de werkende mannen."

Staan ze te dringen ja? :')
  dinsdag 21 februari 2017 @ 10:37:31 #120
332757 Dizorn
Herrieschopper.
pi_169040343
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 februari 2017 10:15 schreef erodome het volgende:

[..]

Dat is simpelweg zo omdat er al voldoende toegang is voor vrouwen in smerige, rottige en laagbetaalde baantjes.

Dat is in die hogere banen niet zo, daar loopt het gewoon scheef, dat terwijl er wel vrouwen staan te dringen. Nederland scoort gewoon echt heel slecht op dat gebied.

Weet niet of we aan de 30% kunnen komen, maar een zekere 20% zou prima moeten kunnen lukken zonder aan kwaliteit in te boeten. Het is nu amper 10%.
Het lastige aan die getallen is dat het niet duidelijk maakt hoeveel moeilijker het zou zijn voor vrouwen om in de top te komen. Daarom vind ik persoonlijk dat een bepaald getal nastreven of een quotum invoeren een beetje dubbelzinnig is.

Aangezien ik geen vrouw ben én ik niet in "de top" zit heb ik geen directe blik op hoe erg hier gediscrimineerd wordt. Die getallen leggen mij niet uit hoe groot het probleem daadwerkelijk is. En het probleem met 'case reports' en verhalen van mensen is dat ze ook moeilijk te interpreteren zijn; het is heel moeilijk om een probleem als (on)bewuste discriminatie te objectiveren.

Hoewel antwoorden uit dit topic zeker doen vermoeden dat er nog zeker een (groot) probleem is. Then again, de meeste fokkers zullen zeker niet in de top zitten :+
WFPB!
pi_169040346
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2017 01:59 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ahja, het is universeel afgesproken en er bestaan geen gradaties in hoe de verschillende bedrijven vrouwen discrimineren....

Als vrouwen minder verdienen dan mannen hebben ze alle ruimte om een efficiënt bedrijf te beginnen waar ze met zijn allen meer verdienen. Bedrijven die meer vrouwen aannemen omdat die goedkoper zijn hebben ook concurrentie voordeel.

Ik ontken niks, ik zie met open ogen dat groepen elkaar opzoeken, alleen heb ik niet de indruk dat uiterlijke kenmerken belangrijker zijn voor het aannemen van personen.
Tuurlijk bestaan er wel gradaties,zo blijkt dat buitenlandse bedrijven in Nederland het veel beter doen op dat gebied, wel tussen de 15 en de 25% vrouwen zitten.
Zo blijkt ook dat in freaky Pakistan er mee vrouwen aan de top zijn dan hier, Nederland bungelt onderaan de lijst hiermee.
In Rusland zitten ze zelfs vrij dicht tegen een 50/50 verdeling...
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_169040387
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2017 10:18 schreef Grems het volgende:

[..]

https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)n-op-de-arbeidsmarkt

"Ongeveer een kwart van de werkende vrouwen werkte in 2014 fulltime, tegen driekwart van de werkende mannen."

Staan ze te dringen ja? :')
Ja, in die branche staan ze idd te springen en dat gaat helemaal niet over het deel part time werkende vrouwen, maar over vrouwen die al een fikse full time carrière achter de rug hebben.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  dinsdag 21 februari 2017 @ 10:41:02 #123
451005 Grems
Clown World
pi_169040394
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 februari 2017 10:37 schreef erodome het volgende:

[..]

Tuurlijk bestaan er wel gradaties,zo blijkt dat buitenlandse bedrijven in Nederland het veel beter doen op dat gebied, wel tussen de 15 en de 25% vrouwen zitten.
Zo blijkt ook dat in freaky Pakistan er mee vrouwen aan de top zijn dan hier, Nederland bungelt onderaan de lijst hiermee.
In Rusland zitten ze zelfs vrij dicht tegen een 50/50 verdeling...
Dat kan natuurlijk komen omdat ze vrouwen hoger in achting hebben staan in.. Pakistan :')

Of het kan komen door het feit dat vrouwen, wanneer ze de keuze hebben, liever geen 50 uur per week werken.
pi_169040420
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2017 10:37 schreef Dizorn het volgende:

[..]

Het lastige aan die getallen is dat het niet duidelijk maakt hoeveel moeilijker het zou zijn voor vrouwen om in de top te komen. Daarom vind ik persoonlijk dat een bepaald getal nastreven of een quotum invoeren een beetje dubbelzinnig is.

Aangezien ik geen vrouw ben én ik niet in "de top" zit heb ik geen directe blik op hoe erg hier gediscrimineerd wordt. Die getallen leggen mij niet uit hoe groot het probleem daadwerkelijk is. En het probleem met 'case reports' en verhalen van mensen is dat ze ook moeilijk te interpreteren zijn; het is heel moeilijk om een probleem als (on)bewuste discriminatie te objectiveren.

Hoewel antwoorden uit dit topic zeker doen vermoeden dat er nog zeker een (groot) probleem is. Then again, de meeste fokkers zullen zeker niet in de top zitten :+
Dat is voor een fiks deel wel duidelijk en zeker als je het tegen andere landen en verschillende bedrijven hier aan legt.

Dat percentage van 30% komt niet uit de lucht vallen je, waarbij gezegd moet worden dat een kleine 20% ook geaccepteerd zou worden. Als er maar groei daarheen zou zijn. Wat dus niet het geval is in Nederland. Nederland scoort echt extreem laag.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_169040440
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2017 10:41 schreef Grems het volgende:

[..]

Dat kan natuurlijk komen omdat ze vrouwen hoger in achting hebben staan in.. Pakistan :')

Of het kan komen door het feit dat vrouwen, wanneer ze de keuze hebben, liever geen 50 uur per week werken.
Ook andere welvarende landen doen het beter, wij bungelen echt ver onderaan.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')