abonnement Unibet Coolblue
pi_168998202
quote:
14s.gif Op zaterdag 18 februari 2017 18:42 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Geen handige achternaam in dit gebeuren :').

Verder: een 'volledig' islamitische school. Tja. Dat hoort er bij tegenwoordig schijnbaar.
Gelovige scholen zouden er sowieso niet moeten zijn. Het bevordert niet echt kritisch denken wanneer je omringt bent door mensen die allemaal hetzelfde denken als jij. Naast dat het ook niet nodig is dat een school een religieus tintje heeft. School is school. Religie beleid je maar thuis en in de kerk.
pi_168998215
quote:
1s.gif Op zondag 19 februari 2017 12:18 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Gelovige scholen zouden er sowieso niet moeten zijn. Het bevordert niet echt kritisch denken wanneer je omringt bent door mensen die allemaal hetzelfde denken als jij. Naast dat het ook niet nodig is dat een school een religieus tintje heeft. School is school. Religie beleid je maar thuis en in de kerk.
Dat lijkt mij ook.
pi_168998238
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2017 12:13 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Het gaat over die kinderen. Die geef je iets mee. Dat moet niet zijn dat zij dit als fout moeten zien.
Wie maakt dat uit? Bovendien heb ik het niet zo op 'volwassenen' die over de rug van kinderen gaan bekvechten wat wel en wat niet kan.
pi_168998281
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2017 12:20 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Wie maakt dat uit? Bovendien heb ik het niet zo op 'volwassenen' die over de rug van kinderen gaan bekvechten wat wel en wat niet kan.
Het gaat over kinderen sturen. Dat moet je zo niet willen. Wat is er fout aan dit? Je geeft hen het idee dat het verkeerd is. Kinderen zijn kwetsbaar en die kan je indoctrineren. Daarom moet je dat niet doen en willen.
pi_168998338
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2017 12:22 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Het gaat over kinderen sturen. Dat moet je zo niet willen. Wat is er fout aan dit? Je geeft hen het idee dat het verkeerd is. Kinderen zijn kwetsbaar en die kan je indoctrineren. Daarom moet je dat niet doen en willen.
Ehm, wij indoctrineren onze kinderen ook. Dat is nou eenmaal onvermijdelijk.
Deze leraar voelt zich verantwoordelijk voor zijn klas en neemt een besluit. Niks mis mee.
  zondag 19 februari 2017 @ 12:26:47 #56
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_168998342
quote:
1s.gif Op zondag 19 februari 2017 12:18 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Gelovige scholen zouden er sowieso niet moeten zijn. Het bevordert niet echt kritisch denken wanneer je omringt bent door mensen die allemaal hetzelfde denken als jij. Naast dat het ook niet nodig is dat een school een religieus tintje heeft. School is school. Religie beleid je maar thuis en in de kerk.
Tussen (kritisch)denken en geloven zit een verschil, is niet hetzelfde.
En religie houd niet op bij de voordeur, het is vaak een levensinstelling.
There is only one religion
pi_168998352
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2017 12:26 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Ehm, wij indoctrineren onze kinderen ook.
Huh? Vertel?
pi_168998363
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2017 12:26 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Ehm, wij indoctrineren onze kinderen ook. Dat is nou eenmaal onvermijdelijk.
Deze leraar voelt zich verantwoordelijk voor zijn klas en neemt een besluit. Niks mis mee.
Ja. Deels. Ik geef hen vrijheid in denken deels. Dat je dat mag. Ik vertel niet dat dansende pinquins fout zijn.
pi_168998381
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2017 12:26 schreef Dance99Vv het volgende:

[..]

Tussen (kritisch)denken en geloven zit een verschil, is niet hetzelfde.
En religie houd niet op bij de voordeur, het is vaak een levensinstelling.
Ja prima, maar ik denk dat die levensinstelling een stuk gematigder wordt als we gewoon met zijn allem bepalen dat scholen niet religieus zijn.
pi_168998396
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2017 12:27 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Huh? Vertel?
Opvoeden is indoctrineren.
Simpeler kan ik het niet zeggen.
pi_168998405
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2017 12:26 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Ehm, wij indoctrineren onze kinderen ook. Dat is nou eenmaal onvermijdelijk.
Deze leraar voelt zich verantwoordelijk voor zijn klas en neemt een besluit. Niks mis mee.
Ik ben nergens mee geïndoctrineerd. Indoctrineren gaat wel wat verder dan simpelweg bepaalde normen en waarden meekrijgen.
pi_168998409
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2017 12:29 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Opvoeden is indoctrineren.
Simpeler kan ik het niet zeggen.
Opvoeden heeft doorgaans niets met indoctrinatie te maken. Simpeler kan ik het niet zeggen.
pi_168998411
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2017 12:27 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Ja. Deels. Ik geef hen vrijheid in denken deels. Dat je dat mag. Ik vertel niet dat dansende pinquins fout zijn.
Nee, maar jij hebt weer andere zaken die jij fout vind. Vind jij dan dat je het recht hebt om jou subjectieve mening aan kwetsbare kindertjes op te dringen?
pi_168998412
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2017 12:29 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Opvoeden is indoctrineren.
Simpeler kan ik het niet zeggen.
Je kan het wel beperken in invloed. JIJ bepaald wat je zegt en weet wat de impact is.
pi_168998418
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2017 12:29 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Opvoeden is indoctrineren.
Simpeler kan ik het niet zeggen.
Je kunt ook opvoeden door meerdere kanten te belichten van zalen. Zoals mijn ouders me niet hebben opgevoed met het idee dat God niet bestaat, maar dat ik dat voor mezelf moest bepalen.
pi_168998430
quote:
1s.gif Op zondag 19 februari 2017 12:30 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Je kunt ook opvoeden door meerdere kanten te belichten van zalen. Zoals mijn ouders me niet hebben opgevoed met het idee dat God niet bestaat, maar dat ik dat voor mezelf moest bepalen.
Ja. Toch werkt dat beter dan zeggen "wij hebben gelijk en zo werkt het".
pi_168998443
quote:
1s.gif Op zondag 19 februari 2017 12:29 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Ik ben nergens mee geïndoctrineerd. Indoctrineren gaat wel wat verder dan simpelweg bepaalde normen en waarden meekrijgen.
En jouw waarden en normen zijn automatisch beter?
pi_168998449
quote:
1s.gif Op zondag 19 februari 2017 12:30 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Je kunt ook opvoeden door meerdere kanten te belichten van zalen. Zoals mijn ouders me niet hebben opgevoed met het idee dat God niet bestaat, maar dat ik dat voor mezelf moest bepalen.
Voor jezelf bepalen of er een god bestaat?

Hm. Dat is ook best raar. Deden ze dat met alle niet-bestaande wezens? Monster onder je bed? Zelf maar bepalen of ie bestaat.
pi_168998453
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2017 12:32 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

En jouw waarden en normen zijn automatisch beter?
Je laat iemand vrij in het kiezen of geloven.
pi_168998465
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2017 12:32 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

En jouw waarden en normen zijn automatisch beter?
Als je je eigen normen en waarden niet beter vindt dan andere, dan wordt het tijd voor normen en waarden die je wel beter vindt.

Kannibalisme is niet alleen een kwestie van smaak, om maar even een voorbeeld te noemen.
  zondag 19 februari 2017 @ 12:36:06 #71
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_168998496
quote:
14s.gif Op zondag 19 februari 2017 12:28 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Ja prima, maar ik denk dat die levensinstelling een stuk gematigder wordt als we gewoon met zijn allem bepalen dat scholen niet religieus zijn.
De praktijk laat wat anders zien, openbare scholen zijn niet vrij van religieuzen (in het bijzonder islam)
There is only one religion
pi_168998549
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2017 12:32 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Je laat iemand vrij in het kiezen of geloven.
Het gaat in dit geval om een leraar. Die moet verantwoording afleggen bij de ouders.
Als het zou gaan om een Nederlandse leraar met zijn Nederlandse leerlingen, wiens kant zou je dan gekozen hebben?
Over kritisch denken: ik merk hier weinig van; bijna iedereen schiet automatisch in een kramp en begint meteen te kreunen en steunen over kwetsbare kindjes, vrijheid van meningsuiting en religie.
Weinig kritisch aan, het lijkt mij meer een soort pavlov reactie.
pi_168998561
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2017 12:34 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Als je je eigen normen en waarden niet beter vindt dan andere, dan wordt het tijd voor normen en waarden die je wel beter vindt.

Kannibalisme is niet alleen een kwestie van smaak, om maar even een voorbeeld te noemen.
Dat is niet de discussie.
pi_168998588
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2017 12:40 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Dat is niet de discussie.
O ja, hersenspoeling.

Wat is er zo indoctrinerend aan een opvoeding?
pi_168998592
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2017 12:39 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Het gaat in dit geval om een leraar. Die moet verantwoording afleggen bij de ouders.
Als het zou gaan om een Nederlandse leraar met zijn Nederlandse leerlingen, wiens kant zou je dan gekozen hebben?
Over kritisch denken: ik merk hier weinig van; bijna iedereen schiet automatisch in een kramp en begint meteen te kreunen en steunen over kwetsbare kindjes, vrijheid van meningsuiting en religie.
Weinig kritisch aan, het lijkt mij meer een soort pavlov reactie.
Ik kies voor mijzelf in denken. Ook niet altijd top en makkelijk. Ik kijk naar kinderen als iets nieuws. Ik kan dingen meegeven maar blijf jezelf. Zeker over geloof. Jij bent gelovig?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')