abonnement Unibet Coolblue
pi_169179857
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2017 11:05 schreef Ferrari_Tape het volgende:

[..]

je LIEGT.
Geen nieuwe v50 of v70 willen :')
Wel als je die gratis kijgt.
Als ik een V50 gratis zou krijgen, zou ik hem gelijk op marktplaats zetten (of inruilen op een andere Volvo). Een V70 zou ik over nadenken.....mits hij rond de 300pk heeft. :)
"This engine produces a maximum power of 240 PS (237 bhp - 177 kW) at 5300 rpm and a maximum torque of 330 Nm (221 lb.ft) at 2000-5600 rpm."
Torque is useless without rpm. :)
pi_169192781
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2017 19:01 schreef powerflux het volgende:

[..]

Gratis is wel een uitzonderingssituatie, dat klopt.
Maar dan wel met alles erop en eraan, een zo volvo-mogelijke motor.
Geen PSA-bagger. Meer liters is meer beter. En AWD sinds RWD niet meer bestaat.

Maar dan nog.. een 20+ jaar oude Volvo is ook al zo goed als gratis
en ze hebben toch echt meer karakter en praktische aspecten.
Goedkope onderdelen, en een gevoel van voeldoening als er weer 100K op de teller bij kon.

Dat de nieuwe v90 (die ik van voor en van opzij echt prachtig vind!) een schuine achterklep met niet-vierkante vorm heeft is erg lastig om te accepteren :P

Ik geef toe, heb wel eens zitten kijken naar een v50 met de 5-cylinder. Wat lichter, wat voordeliger en toch leuk om te rijden. Maar dat achterbakje en die dikke A-stijlen :') De gewone v70's vind ik niks bijzonders te bieden hebben t.o.v. de 1997 v90 3.0 die ik nu heb. Kleiner van binnen, groter van buiten. Zinloos.

Nee, als ik iets nieuwers zou willen dan wat ik nu rij is het hoogstens een V70R AWD. Zo een met tegen de 280pk. Maar die krijg je niet gratis. Dus ik blijf lekker doorkarren :)
Ik vind zowel de v90, 850 en de v70 Classic niks, ik heb de vroege V70N en ik vind die veeeeeelll volwassener dan bovengenoemde, het geluidsinstallatie, stoelen, interieur en het T5 blok (variabele kleptimig verminderd het turbo gat aardig tegenover de oudere t5 blokjes) vind ik beter.

Wat ik wel jammer vind aan de N is dat achterlijke magneti marelli gasklephuis, maar die heb ik vervangen en geen last van dus.
life happens while you're pusing the throttle.
  dinsdag 7 maart 2017 @ 08:54:10 #178
46794 Berkery
Fat bastard
pi_169346374
4 jaar is mijn record, maar ik ken in mijn omgeving wel wat gevallen:

-Een vriend van me heeft in 2005 de Seat Toledo van zijn schoonvader overgenomen een rijd hier nog steeds in;
-Mijn schoonouders hebben niet zoveel geld en rijden altijd in een barrel. Hun laatste barrel kochten ze in 2008, een Toyota Starlet die toen al 14 jaar oud was. Het kreng haalt nog elk jaar fluitend zijn APK.
-Mijn oom kocht eind jaren '80 een nieuwe Mercedes 190d, en heeft daar 20 jaar in gereden;
Ich fälle Bäume und hupf und spring, steck Blumen in die Vas
Ich schlupf in Frauenkleider, und lummel mich in Bars
pi_169346470
Binnen nu en 2,5 maand rij ik mijn derde Volvo over de 400.000km heen. Ik heb nog nooit een nieuwe auto gekocht, maar altijd eentje die al aardig ingereden was. Afschrijving is nul, onderhoud moet je uiteraard niet op bezuinigen. De motor kan deze kilometrages prima aan, maar er zijn andere onderdelen die op een gegeven moment wel op zijn. Zo is laatst de intercooler vervangen, die toch 375.000 km mee is gegaan. Ook elektromotortjes met koolborstels overleven in het algemeen de motor niet.
  dinsdag 7 maart 2017 @ 19:42:42 #180
116562 boertie
Zonder hoofdletter dus.
pi_169357374
Mijn auto is in 1999 geleverd en sinds 2005 rijd ik er mijn kilometers mee. Bevalt nog steeds goed en na ruim 3 ton mag hij van mij nog steeds blijven ^O^ Degelijke blokken die TDI tjes. Het enig wat mij nog steeds aan m'n auto tegenvalt is de motorrijtuigenbelasting. De toeslag voor diesel is meer dan de wegenbelasting zelf :'(
Daarentegen als ik voor ¤60,- aan diesel in de tank kieper hoef ik de komende 1000 km niet meer te tanken ^O^
R.I.P. kat. Ik was er toch best gek mee. ;(
pi_169814572
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2017 10:34 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Ja, als jouw auto nog maar 600.- waard is en je moet m voor 1200.- laten repareren ben je geld aan het weggooien.
Tja dat is als je voor 600 euro meteen iets gelijkwaardigs hebt waarvan je zeker weet dat het verder goed is. Meestal is dit echter niet zo al helemaal niet in deze categorie. Aan je eigen gebakje weet je wat je hebt en kan het dus ook economisch goedkoper zijn om tócht je auto te laten repareren.
Gonna live while I'm alive, I'll sleep when I'm dead!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')