abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 17 februari 2017 @ 11:44:25 #51
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_168957837
quote:
14s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 11:42 schreef MichaelScott het volgende:
Kunnen die jongeren mooi wat bijverdienen door identiteitsdocumenten te verkopen op de zwarte markt.

Zo komen ze wel uit de armoede.
Wat bijklussen aangaat zit het wel goed bij de gemeente Amsterdam. Ook zonder deze jongeren.
http://www.volkskrant.nl/(...)-amsterdam~a4338505/
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_168957849
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 11:42 schreef Megumi het volgende:

[..]

Klopt. Maar denk dat dit nieuws ook landelijk wel wat effect zal hebben.
Ja, nou ja er zijn ook veel mensen die dit een uitstekend idee vinden. Meeste criminelen zal het een rotzorg zijn, die opteren vaak niet voor een kutbaantje bij de gemeente.
I´m back.
pi_168957864
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 11:42 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Lijkt me sterk, dat zijn overtredingen geen misdaden hè. Krijg je normaliter een acceptgirootje met een schikkingsvoorstel in de bus.
Ja, schikkingsvoorstel inderdaad. Meer dan 30km/u te hard valt niet meer onder de Wet Mulder. Meerdere van zulke overtredingen kan bijvoorbeeld gevolgen hebben voor het krijgen van een VOG als je taxichauffeur wil worden.

Zie ook:
http://www.advocaat-verke(...)ding-30-kmu-te-hard/
pi_168957876
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 11:43 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Zolderkamerbewoners die nooit buiten komen niet inderdaad.

Maar je begrijpt toch hoop ik wel wat ik bedoel?
Nou nee, eigenlijk, ik ken ook totaal geen criminelen verder of mensen die stommiteiten hebben begaan in hun jeugd. Dus nee, ik begrijp niet wat je bedoelt.
I´m back.
  vrijdag 17 februari 2017 @ 11:46:55 #55
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_168957890
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 11:44 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ok.

Maar als dat op een goede manier kan worden begeleid en je haalt ze daarmee uit de criminaliteit lijkt het mij toch een win-win.
Ik weet het niet? Het top 600 probleem is iets wat al jaren speelt in Amsterdam. En er zijn wel meer leuke projectjes geweest met uiteindelijk 0% resultaat.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  vrijdag 17 februari 2017 @ 11:48:14 #56
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_168957919
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 11:45 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, nou ja er zijn ook veel mensen die dit een uitstekend idee vinden. Meeste criminelen zal het een rotzorg zijn, die opteren vaak niet voor een kutbaantje bij de gemeente.
Dus is het idee zinloos als het echt met name de top 600 aangaat. En dus weer een voorbeeld van het verspillen van belastinggeld.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_168957921
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 11:44 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ok.

Maar als dat op een goede manier kan worden begeleid en je haalt ze daarmee uit de criminaliteit lijkt het mij toch een win-win.
Zoveel naïviteit, wat schattig O+
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_168957936
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 11:48 schreef Megumi het volgende:

[..]

Dus is het idee zinloos als het echt met name de top 600 aangaat. En dus weer een voorbeeld van het verspillen van belastinggeld.
Ja, klopt idd.
I´m back.
pi_168958015
Het is heel; simpel, die top 600 moet gewoon permanent naar een goelag in Siberie. Die is al verloren, het is nu zaak om de meelopers tegen zichzelf te beschermen en dat doe je het beste door te zorgen dat degene waar ze tegen op kijken permanent verdwijnen uit de maatschappij.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  vrijdag 17 februari 2017 @ 11:52:08 #60
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_168958018
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 11:49 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, klopt idd.
Er zijn deskundigen die beweren dat deze mensen juist beter af zijn in de gevangenis.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  vrijdag 17 februari 2017 @ 11:53:34 #61
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_168958037
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 11:52 schreef Boris_Karloff het volgende:
Het is heel; simpel, die top 600 moet gewoon permanent naar een goelag in Siberie. Die is al verloren, het is nu zaak om de meelopers tegen zichzelf te beschermen en dat doe je het beste door te zorgen dat degene waar ze tegen op kijken permanent verdwijnen uit de maatschappij.
Ik denk niet dat Siberië op de top 600 zit te wachten.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_168958103
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 11:53 schreef Megumi het volgende:

[..]

Ik denk niet dat Siberië op de top 600 zit te wachten.
Ach, siberie is groter in formaat als noord amerika en er wonen net zoveel mensen als in de benelux. Er zijn dus genoeg plekken waar niemand last van ze heeft. En bewakers zijn ook niet nodig. gewoon een klein dorpje waar die schatjes alles lekker zelf mogen uitzoeken.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  vrijdag 17 februari 2017 @ 11:57:41 #63
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_168958130
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 11:56 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Ach, siberie is groter in formaat als noord amerika en er wonen net zoveel mensen als in de benelux. Er zijn dus genoeg plekken waar niemand last van ze heeft. En bewakers zijn ook niet nodig. gewoon een klein dorpje waar die schatjes alles lekker zelf mogen uitzoeken.
Ben geen voorstander van de dood straf.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_168958176
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 11:52 schreef Megumi het volgende:

[..]

Er zijn deskundigen die beweren dat deze mensen juist beter af zijn in de gevangenis.
De bewoners van Amsterdam zijn daar in ieder geval beter mee af. :P
  vrijdag 17 februari 2017 @ 12:01:49 #65
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_168958201
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 12:00 schreef Physsic het volgende:

[..]

De bewoners van Amsterdam zijn daar in ieder geval beter mee af. :P
De top 600 bestaat eigenlijk omdat deze jongeren niet te helpen zijn helaas. Mede omdat ze vaak weer vervallen in het oude gedrag.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_168958282
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 11:18 schreef .Alektorophobia. het volgende:

[..]

Als ik effe snel rond kijk zie ik dat ook het Parool, AT5 en het AD het melden.
Nee hoor, alleen de Telegraaf heeft er van gemaakt dat de gemeente Amsterdam jongeren met een strafblad gaat werven. En dat is gewoon niet waar.
Telegraaf:
quote:
Amsterdam werft jongeren met strafblad
Parool, AD en AT5 melden dat Amsterdam jongeren met een strafblad in dienst neemt (in bepaalde functie). Dat is wel waar: jongeren zonder VOG kunnen in bepaalde functies worden aangenomen.
Parool:
quote:
Amsterdam gaat jongeren met een strafblad in dienst nemen
AD
quote:
Amsterdam gaat jongeren met een strafblad in dienst nemen
AT5
quote:
Gemeente neemt jongeren met strafblad in dienst


[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-02-2017 12:09:27 ]
pi_168958394
Jammer trouwens dat dit weer in een ongenuanceerde onderbuikdiscussie verzandt. Dat jongeren die een misstap hebben begaan nergens meer aan de bak komen is een groot maatschappelijk probleem. Wat denk je dat die jongeren gaan doen als ze nergens op een normale manier een inkomen kunnen verdienen? Stel je voor dat je ooit wegens een misstap met justitie in aanraking bent gekomen (vechtpartij, winkeldiefstal, vernieling, fraude of iets anders) en je hebt je straf gehad, je hebt er van geleerd en wil je leven op een normale manier voortzetten, dan moet je op een normale manier je geld kunnen verdienen.
pi_168958470
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 12:16 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Jammer trouwens dat dit weer in een ongenuanceerde onderbuikdiscussie verzandt. Dat jongeren die een misstap hebben begaan nergens meer aan de bak komen is een groot maatschappelijk probleem. Wat denk je dat die jongeren gaan doen als ze nergens op een normale manier een inkomen kunnen verdienen? Stel je voor dat je ooit wegens een misstap met justitie in aanraking bent gekomen (vechtpartij, winkeldiefstal, vernieling, fraude of iets anders) en je hebt je straf gehad, je hebt er van geleerd en wil je leven op een normale manier voortzetten, dan moet je op een normale manier je geld kunnen verdienen.
Je kunt een gewone baan vinden hoor in het bedrijfsleven. Daar is meestal, als in vrijwel nooit, een VOG niet vereist.
I´m back.
pi_168958598
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 12:16 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Jammer trouwens dat dit weer in een ongenuanceerde onderbuikdiscussie verzandt. Dat jongeren die een misstap hebben begaan nergens meer aan de bak komen is een groot maatschappelijk probleem. Wat denk je dat die jongeren gaan doen als ze nergens op een normale manier een inkomen kunnen verdienen? Stel je voor dat je ooit wegens een misstap met justitie in aanraking bent gekomen (vechtpartij, winkeldiefstal, vernieling, fraude of iets anders) en je hebt je straf gehad, je hebt er van geleerd en wil je leven op een normale manier voortzetten, dan moet je op een normale manier je geld kunnen verdienen.
Om dit probleem te ondervangen kent de VOG terugkijktermijnen voor misdrijven. Na een bepaalde periode telt het misdrijf niet meer mee bij het aanvragen van een VOG. Voor jongeren t/m 23 jaar is de terugkijktermijn maar twee jaar (versus vier jaar).

Wat betreft dit punt zie ik dus geen reden om een VOG af te schaffen.
pi_168958630
Vooral de Amsterdamse gemeenteraadsleden zijn toch vaak voorzien van een fleurig strafblad?
Op een paar na die nog niet betrapt en veroordeeld zijn en/of een bevriende ovj hadden die het dossier kon laten verdwijnen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Stokken_en_stenen op 17-02-2017 12:44:37 ]
Ik weet niet met welke wapens de derde wereldoorlog uitgevochten zal worden, maar de vierde wereldoorlog wordt uitgevochten met stokken en stenen.
pi_168958677
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 12:22 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Je kunt een gewone baan vinden hoor in het bedrijfsleven. Daar is meestal, als in vrijwel nooit, een VOG niet vereist.
Ik werk regelmatig in het bedrijfsleven voor opdrachtgevers die een VOG vereisen.
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 12:30 schreef grimselman het volgende:

[..]

Om dit probleem te ondervangen kent de VOG terugkijktermijnen voor misdrijven. Na een bepaalde periode telt het misdrijf niet meer mee bij het aanvragen van een VOG. Voor jongeren t/m 23 jaar is de terugkijktermijn maar twee jaar (versus vier jaar).

Wat betreft dit punt zie ik dus geen reden om een VOG af te schaffen.
Er wordt ook helemaal niet gesproken over het afschaffen van de VOG.

Het enige dat de gemeente Amsterdam wil, is voor een aantal functies waarbij dat kan, een VOG niet meer verplicht te stellen. Dat je een veroordeelde fraudeur niet met de financiele administratie vertrouwt begrijp ik, maar voor een aantal andere functies hoeft die veroordeling helemaal niet zo relevant te zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-02-2017 12:36:47 ]
pi_168959119
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 11:57 schreef Megumi het volgende:

[..]

Ben geen voorstander van de dood straf.
Het is ook geen doodstraf, ze krijgen daar onderdak en eten (1 keer per week dumpen we voedselpakketten via een vliegtuig). Als maatschappij hebben we geen last van ze en zij hebben niemand om zich heen die ze vertelt wat ze wel en niet mogen doen, lijkt me een win win situatie.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  vrijdag 17 februari 2017 @ 13:42:32 #73
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_168959920
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 11:29 schreef VEM2012 het volgende:
Prima idee. Iedereen flikt wel eens iets wat niet mag als hij jong is. Dom, maar dat hoort ook bij jong zijn.

Juist om te voorkomen dat het een loopbaan wordt is het goed om ze een baan te kunnen geven.
Nope. En de meeste mensen die ik ken ook niet. Waar het idee van komt dat het niet abnormaal is om een strafblad(je) te kweken is mij eigenlijk een raadsel. Ik ben als 20-jarige nog maar 1x met de politie in aanraking gekomen en dat was voor de aangifte van m'n gepikte fiets.

Slecht idee bijgevolg, ambtenaren hebben een voorbeeldfunctie (of zouden die moeten hebben) en moeten imo dus ook brandschoon zijn.
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
pi_168960521
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 11:46 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nou nee, eigenlijk, ik ken ook totaal geen criminelen verder of mensen die stommiteiten hebben begaan in hun jeugd. Dus nee, ik begrijp niet wat je bedoelt.
Jij houdt jezelf altijd braaf aan alle regeltjes en deed dat zelfs in je jeugd?

Best saai eigenlijk.
pi_168960578
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 13:42 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Nope. En de meeste mensen die ik ken ook niet. Waar het idee van komt dat het niet abnormaal is om een strafblad(je) te kweken is mij eigenlijk een raadsel. Ik ben als 20-jarige nog maar 1x met de politie in aanraking gekomen en dat was voor de aangifte van m'n gepikte fiets.

Slecht idee bijgevolg, ambtenaren hebben een voorbeeldfunctie (of zouden die moeten hebben) en moeten imo dus ook brandschoon zijn.
Ik ben nooit betrapt, dus je vindt ook in mijn historie niets terug. Gelukkig maar, want ik zou dan wel een vrij serieus lijstje gehad hebben.

Wat je aan brandschoon hebt op papier ontgaat mij derhalve.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')