abonnement Unibet Coolblue
pi_168935724
Momenteel hebben we een 40 inch TV. Op zich niks mis mee, maar we zitten in ons nieuwe huis een meter of 3.5 - 4 van de televisie af dus dan lijkt het maar een vrij klein scherm.

Nou heb ik even zitten kijken voor een nieuwe TV en dan wordt het vanaf 60 inch eigenlijk pas echt leuk.
Maar, voor die prijs is er ook een vrij goede beamer / projector te krijgen met een scherm van 2.5 meter. Dat is natuurlijk wel erg mooi film kijken denk ik.

We hebben een vrij donker huis en kijken ook eigenlijk alleen 's avonds TV en films, dus dat het wat minder lichtopbrengst heeft is het probleem niet.

Wat me een beetje tegenhoudt:

- Het ophangen van de projector aan de muur of plafond en het wegwerken van de kabels.
- Het geluid van de koeling van de beamer. Vooral als deze boven ons bankstel komt te staan.
- Geen ervaring mee en totaal niet in het wereldje thuis.

Maar eigenlijk lijkt me het wel een veel mooiere ervaring om alles te kijken op een groot scherm. 70-80 inch projecteren lijkt me geen probleem van zo'n afstand toch?

Nog tips waar ik rekening mee moet houden? Iemand die een goede beamer kan adviseren?
We willen ongeveer 1000 euro uitgeven alles bij elkaar.
Speakers hebben we al (setje PC speakers met 3.5 mm kabel), al zal dat in de toekomst ook wel worden geupgrade.

Hoor het wel,
Dank.
  donderdag 16 februari 2017 @ 15:32:55 #2
381112 PressPlayOnTape
Loading.. Ready... Run!
pi_168939840
Ben zelf in het bezit van dit kekke dingetje. Bevalt mij uitstekend! De lichtopbrengst (1400 lumen) is niet zo hoog als sommige andere beamers, maar ik vind het meer dan prima te doen. Geeft een prachtig full HD beeld. Zelfs op de hoogste eco-stand, waarbij je de beamer totaal niet hoort. Wel is de lichtopbrengst te laag om overdag met de gordijnen open te kijken, maar 's avonds of in een goed verduisterde kamer is het genieten.

Ik heb er zelf mijn desktop via een versterker aan gekoppeld om zo van films en series een bioscoopervaring te maken en ook gamen werkt er mijns inziens uitstekend op. De beamer is relatief klein en dus makkelijk te plaatsen, kan tot 120" projecteren en het grootste voordeel wat mij betreft is het feit dat het een LED beamer betreft.

Dat betekent zuinig, stil en (praktisch) nooit een lamp verwisselen, aangezien de LED lamp zo'n 15.000 uur mee zou moeten gaan.

Kortom, ik ben er maar wat blij mee en kan hem absoluut aanraden :)
You know, I rather like this God fellow. He’s very theatrical. A little pestilence here, a plague there... Omnipotence...got to get me some of that.
  donderdag 16 februari 2017 @ 16:32:34 #3
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_168941018
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2017 11:18 schreef matigeuser het volgende:
- Het ophangen van de projector aan de muur of plafond en het wegwerken van de kabels.
Je kan een short-throw projector overwegen.
It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')