abonnement Unibet Coolblue
pi_168932990
Ik woon in een zorg instelling en word 4x per dag behandeld met insuline .
Ik woon hier vanwege een Psychische aandoening.

1 Medewerker van de instelling noemde mij een interessante CASE.
Een andere medewerker liet mij weten dat ze mij puur als WERK zag.
Opmerkingen als onze relatie is strikt zakelijk.

Doen die gasten nu de hele dag toneel spelen dat ze je mogen en of aardig vinden ?

Ik wil geen CASE of WERK zijn ik ben toch ook gewoon een mens ? Met wat beperkingen dan wel.

Ik vind het wel moeilijk hoe ik hier mee om moet gaan. Ik kijk nu heel anders tegen de hulpverleners aan dan voordat ik dit soort benamingen gehoord had.
Ik heb ook 2 persoonlijke begeleiders dat zijn de mensen die net ff wat meer tijd in je steken en waar je dus ook je verhaal bij kwijt moet kunnen.

Soms moet je dus mensen in vertrouwen nemen zodat je met hun je gedachten kunt delen maar nu de zaken zo lijken te zijn ben ik daar wat terughoudender mee geworden.

Ik snap best dat je niet een liefdes relatie of wat anders met dit soort mensen gaat beginnen maar het is wel heel koud als men zegt ik zie je puur als werk en de 28ste krijg ik mijn loon weer.
Ik snap ook nog wel dat zij mij niet mogen toevoegen op Facebook en dat ze niet op mijn mails reageren.

Ik heb dit bespreek baar gemaakt en de rest van de hulpverleners zeggen dat zij er niet zo in staan. Oké das goed nieuws dan maar ik vraag me toch af of zij mij toch niet stiekem ook als werk zien ?

Wat is nu echt en wat niet ?
Mijn Nederlands is bagger dat is bij mij bekend !!!!
pi_168933014
Sommige hulpverleneners zijn niet in staat om werk en prive te kunnen scheiden en neigen hierdoor naar een heel zakelijke houding uit zelfbehoud.

Geloof mij, afstand nabijheid is moeilijk/onmogelijk om aan te leren dus als je daar geen gevoel voor hebt kun je doorslaan naar heel zakelijk of te amicaal. Een goede hulpverlener is betrokken, empathisch en kan zowel luisteren als ook eigen ervaringen delen.
pi_168933169
Dat ze je als werk zien en als een interessante case hoeft natuurlijk niet te betekenen dat dat negatief is voor jou.
Hun werk is het zo goed mogelijk voor jou zorgen.

En geef ze eens ongelijk dat ze na hun shift de problemen van de cliënten op het werk laten.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_168933365
Het is toch ook hun werk?
Uitvinder van de biersmiley.
pi_168933414
Je noemt 2 hulpverleners, die een opmerking gemaakt hebben die je stoort...

Terecht verder, maar je begeeft je vervolgens wel op erg glad ijs door daarna alle hulpverleners op een hoop te gooien en het algemeen over 'ze' te hebben.

Punt is dat alle hulpverleners individuen zijn die ook onderling een verschillende houding tegenover hun werk en hun cliënten zullen hebben en daar anders over zullen praten.

Punt is wel; Ja, het _is_ hun werk en jij bent hun cliënt
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  donderdag 16 februari 2017 @ 08:51:38 #6
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_168933519
Je bent ook werk. Hoe je het ook wendt of keert. En werk kun je ook met liefde en toewijding doen.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  donderdag 16 februari 2017 @ 08:53:33 #7
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_168933539
Juist doordat ze je als werk zien, zou ik er meer vertrouwen in hebben. Hun werk is werken met mensen, op een professioneel niveau met zaken als beroepsgeheim en beroepseer.

Ik snap niet goed wat je verwacht had. Vrijwilligers die aan liefdadigheid doen? Potentiële partners? Ersatzmoeders en -vaders? Hoe had je gedacht dat dat werkte: als het op diepgaand emotponeel ersoonlijk niveau niet klikt met een patiënt, ontslaan we een medewerker?
pi_168933556
quote:
7s.gif Op donderdag 16 februari 2017 08:51 schreef Copycat het volgende:
Je bent ook werk. Hoe je het ook wendt of keert. En werk kun je ook met liefde en toewijding doen.
:Y

En ik zou liever een zorgverlener hebben die thuis niet meer aan mij denkt. In plaats van dat ik ga denken ja maar als ik dit zeg gaat ze hier heel de avond over piekeren :)
Hell To The Liars
pi_168933696
quote:
7s.gif Op donderdag 16 februari 2017 08:51 schreef Copycat het volgende:
Je bent ook werk. Hoe je het ook wendt of keert. En werk kun je ook met liefde en toewijding doen.
Ja dat snap ik wel. Ik miste bij deze 2 inderdaad de liefde en toewijding.

Kijk werk is natuurlijk onderverdeel baar werk je met varkens in een slachthuis en snij je regelmatig een varken de keel door dan is dat ander werk dan dat je met patiënten werkt. Het is allebeide werk maar toch heel verschillend.

Dus ja je verwacht niet die koude opstelling die een slager wel heeft :)

Lees wel veel reacties waar ik wat mee kan. Mijn dank daarvoor.
Mijn Nederlands is bagger dat is bij mij bekend !!!!
pi_168933730
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2017 09:06 schreef MMXMMX het volgende:
Ik miste bij deze 2 inderdaad de liefde en toewijding.
Hou er ook rekening mee dat dat JOUW gevoel is. Dat is niet goed of fout, maar het kan anders zijn dan anderen het voelen.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_168933831
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2017 08:38 schreef dimmak het volgende:
Het is toch ook hun werk?
Ja zeker daar heb je gelijk in .

Maar het ene soort werk in niet per definitie het zelfde als ander soort werk.
Ik heb ervaren dat hulpverleners echt een heel ander soort mensen zijn dan slagers en zij moeten daardoor zich ook heel anders opstellen ten opzichte van hun werk.
Niet dat slagers niet liev voor de mede mens kunnen zijn :)

Ik bedoel je bent een hulpverlener en dat zijn over het algemeen hele liefe mensen die net ff wat meer geduld en toewijding hebben met mensen dan een slager met zijn varken :)
LOL nu komen er zo een stel boze slagers in dit topic ;)

Mja het is moeilijk uit te leggen :Y
Mijn Nederlands is bagger dat is bij mij bekend !!!!
pi_168933851
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2017 09:08 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Hou er ook rekening mee dat dat JOUW gevoel is. Dat is niet goed of fout, maar het kan anders zijn dan anderen het voelen.
Jazeker dat snap ik :) Thanks
Mijn Nederlands is bagger dat is bij mij bekend !!!!
pi_168933892
Een slager hoeft ook niet geduldig te zijn met zijn varken.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_168933921
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2017 08:42 schreef RM-rf het volgende:
Je noemt 2 hulpverleners, die een opmerking gemaakt hebben die je stoort...

Terecht verder, maar je begeeft je vervolgens wel op erg glad ijs door daarna alle hulpverleners op een hoop te gooien en het algemeen over 'ze' te hebben.

Punt is dat alle hulpverleners individuen zijn die ook onderling een verschillende houding tegenover hun werk en hun cliënten zullen hebben en daar anders over zullen praten.

Punt is wel; Ja, het _is_ hun werk en jij bent hun cliënt
Het klopt wat je zegt ik heb dit met meerdere begeleiders al besproken en de meerderheid
Denkt er gelukkig anders over :)

Nu moet ik het alleen nog ff een plekje geven :)
Mijn Nederlands is bagger dat is bij mij bekend !!!!
pi_168933948
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2017 09:21 schreef spijkerbroek het volgende:
Een slager hoeft ook niet geduldig te zijn met zijn varken.
Ja dat bedoel ik het ene werk is niet het andere werk er zijn gewoon grote verschillen in werk die allemaal hun eigen aanpak vereisen.
Mijn Nederlands is bagger dat is bij mij bekend !!!!
pi_168933987
Geen tietentopic :N
pi_168934001
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2017 09:25 schreef MMXMMX het volgende:
Ja dat bedoel ik het ene werk is niet het andere werk er zijn gewoon grote verschillen in werk die allemaal hun eigen aanpak vereisen.
Idd, dus waarom je dat hele slagersverhaal erbij hebt gehaald, is mij een volslagen raadsel.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_168934225
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2017 09:29 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Idd, dus waarom je dat hele slagersverhaal erbij hebt gehaald, is mij een volslagen raadsel.
Om aan te geven dat elke baan een andere soort benadering nodig heeft. Ik ben geen varken en dus wil ik ook niet behadeld worden door een slager.
Ik ben een patient die je niet ff de keel doorsneid. Snap je ? Ik verwachte eigenlijk niet zo een loude behandeling.

Ja het is een beetje moeilijk om uit te leggen ik vind het jammer dat je me niet begrijpt.
Misschien geeft dat ook weer aan dat het een apart soort mensen is die het hulpverleners werk doen in deze instelling. De medewerkers hier hebben ook een speciale opleiding gevolgd hier voor :)
Mijn Nederlands is bagger dat is bij mij bekend !!!!
  donderdag 16 februari 2017 @ 09:47:48 #19
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_168934285
Je hulpverleners hebben voor een carrière in de zorg gekozen, niet voor het slagerschap. En zo gedragen ze zich ook niet. Ze gedragen zich als professionele zorgverleners. Jij bent de patiënt, niet zij.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  donderdag 16 februari 2017 @ 09:48:44 #20
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_168934296
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2017 09:44 schreef MMXMMX het volgende:

[..]

Om aan te geven dat elke baan een andere soort benadering nodig heeft. Ik ben geen varken en dus wil ik ook niet behadeld worden door een slager.
Ik ben een patient die je niet ff de keel doorsneid. Snap je ? Ik verwachte eigenlijk niet zo een loude behandeling.

Ja het is een beetje moeilijk om uit te leggen ik vind het jammer dat je me niet begrijpt.
Misschien geeft dat ook weer aan dat het een apart soort mensen is die het hulpverleners werk doen in deze instelling. De medewerkers hier hebben ook een speciale opleiding gevolgd hier voor :)
Geef dan eens een voorbeeld van die koude behandeling.
The love you take is equal to the love you make.
  donderdag 16 februari 2017 @ 09:50:12 #21
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_168934316
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2017 09:06 schreef MMXMMX het volgende:

[..]

Ja dat snap ik wel. Ik miste bij deze 2 inderdaad de liefde en toewijding.

Het gaat om liefde en toewijding betreffende hun werk, niet voor en aan jou. Misschien zijn ze ervan overtuigd dat ze hun werk beter doen als ze geen emotionele band met je opbouwen, of dat jij meer gebaat bent met een zakelijke opstelling.
pi_168934317
Hulpverleners zijn er toch om je te helpen en niet om een gat in liefde en genegenheid te vullen?
Zoek je niet het verkeerde bij de verkeerde mensen?
pi_168934442
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2017 09:50 schreef Allures het volgende:
Hulpverleners zijn er toch om je te helpen en niet om een gat in liefde en genegenheid te vullen?
Zoek je niet het verkeerde bij de verkeerde mensen?
Ik wil liever niet te veel uitweiden over mijn aandoeningen Maar die kunnen natuurlijk best de oorzaak zijn van mijn zienswijze en denkwijze dat wil ik best toe geven. Het zal ongetwijfeld invloed hebben.
Das natuurlijk ok 1 van de redenen waarom ik jullie meningen erg op prijs stel !
Mijn Nederlands is bagger dat is bij mij bekend !!!!
pi_168934559
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2017 09:50 schreef Allures het volgende:
Hulpverleners zijn er toch om je te helpen en niet om een gat in liefde en genegenheid te vullen?
Zoek je niet het verkeerde bij de verkeerde mensen?
Wat je zegt klopt :Y

Snap ook dat TS dat wel zoekt in de hulpverlening of het zo wil ervaren.
Hulpverleners zijn maar passanten die je in een periode heel goed leert kennen, maar die ook een professionel afstand dienen te bewaren. Uit zelfbescherming.
Hell To The Liars
pi_168934604
Ben je werkelijk verbaasd of ontstemd dat ze je niet toevoegen op Facebook?
Dat kun je toch niet menen?

Want als je snapt dat ze dat niet mogen dan lijkt het alsof je het geprobeerd hebt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 16 februari 2017 @ 11:10:49 #26
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_168935556
Ze gaan liever niet hun brood op het spel zetten door met een labiel figuur te kroelen.
pi_168935737
Ze hebben gelijk want je bent ook werk. En je zorgen over werk neem je liever niet verder mee dan de werkvloer. Dus ze hebben imo gewoon gelijk. Het zijn hulpverleners en niet je vrienden.
pi_168936227
Dus :)

Oke dan.

Bedankt voor jullie input Ik heb er absoluut wat aan gehad.
Mijn Nederlands is bagger dat is bij mij bekend !!!!
pi_168936275
Jij mailt en facebookt met je verzorgers en zij houden zich professioneel en afstand van jou.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
  donderdag 16 februari 2017 @ 11:58:16 #30
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_168936358
Ik denk dat het ook beter is voor jou. Die mensen komen en gaan. Verhuizen van afdeling, krijgen iemand anders toegewezen, roosterverschuivingen...of jij verplaatst of krijgt andere behandelingen.

Jij wil je denk ik ook niet continu gaan hechten aan mensen. Wat dat betreft kan je het spelletje meespelen. Zij zien jou als werk, jij ziet hen als leverancier.

Product afnemen, soms een beetje mee lachen, maar meer ook niet.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  donderdag 16 februari 2017 @ 13:57:13 #31
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_168938312
quote:
13s.gif Op donderdag 16 februari 2017 07:47 schreef MMXMMX het volgende:

Een andere medewerker liet mij weten dat ze mij puur als WERK zag.
Opmerkingen als onze relatie is strikt zakelijk.

Wat moet ze anders zeggen als je haar probeert te regelen?
pi_168941370
quote:
7s.gif Op donderdag 16 februari 2017 11:58 schreef SpecialK het volgende:
Ik denk dat het ook beter is voor jou. Die mensen komen en gaan. Verhuizen van afdeling, krijgen iemand anders toegewezen, roosterverschuivingen...of jij verplaatst of krijgt andere behandelingen.

Jij wil je denk ik ook niet continu gaan hechten aan mensen. Wat dat betreft kan je het spelletje meespelen. Zij zien jou als werk, jij ziet hen als leverancier.

Product afnemen, soms een beetje mee lachen, maar meer ook niet.
Dat klopt ja en dan zijn der ook nog de stagiaires die zijn der vaak 6 maanden maar inderdaad ze komen en gaan.
Het spelletje meespelen :) Das een hele goede dat is volgens mij het beste voor iedereen :)

Thanks man hier kan ik echt wat mee.
Mijn Nederlands is bagger dat is bij mij bekend !!!!
pi_168942501
Als ik jou was, zou ik me richten op herstel. En niet op hoe anderen naar je kijken.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_168944543
quote:
13s.gif Op donderdag 16 februari 2017 07:47 schreef MMXMMX het volgende:
Een andere medewerker liet mij weten dat ze mij puur als WERK zag.
Opmerkingen als onze relatie is strikt zakelijk.
Hoe komt zij daar zo bij?
Zocht jij of zij toenadering of is er iets "onprofessioneels" gebeurt?
quote:
Doen die gasten nu de hele dag toneel spelen dat ze je mogen en of aardig vinden ?
Alle professionele omgang met mensen zal een zekere mate van toneelspel omvatten.
Dit geldt voor voor een hulpverlener maar evengoed voor een serveerster of leraar.
Daar moet je je ook niet druk om maken maar zakelijk bekijken of je van ze krijgt wat je hebben wil.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_168945721
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2017 19:37 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

Hoe komt zij daar zo bij?
Zocht jij of zij toenadering of is er iets "onprofessioneels" gebeurt?

[..]

Alle professionele omgang met mensen zal een zekere mate van toneelspel omvatten.
Dit geldt voor voor een hulpverlener maar evengoed voor een serveerster of leraar.
Daar moet je je ook niet druk om maken maar zakelijk bekijken of je van ze krijgt wat je hebben wil.
Nee niks onprofessioneels. Het ging over een foto van een uitje die ik graag wilde hebben van een mederwerker die al een tijdje geleden naar een andere werk plek was verhuist binnen de organisatie.
Die foto kwam via een andere mederwerker tog bij mij terecht en toen ik vroeg hoezo dat zo is gegaan toen werd mij dus door haar verteld dat de mederwerker met de foto mij niet meer mag of wil benaderen omdat ze dus niet meer bij onze afdeling werkt. En toen kwam zij dus met die opmerkingen.
Niks geen onprofessioneels dus.
Mijn Nederlands is bagger dat is bij mij bekend !!!!
pi_168992535
quote:
1s.gif Op donderdag 16 februari 2017 10:11 schreef Leandra het volgende:
Ben je werkelijk verbaasd of ontstemd dat ze je niet toevoegen op Facebook?
Dat kun je toch niet menen?

Want als je snapt dat ze dat niet mogen dan lijkt het alsof je het geprobeerd hebt.
Schoonmoeder (en volgens mij redelijk mensen in dat vak) heegt een andere naam op Facebook, door dat soort mensen (en mensen die zich erg interesseren in bijv. Haar kleinkinderen. Reden ook dat ze van ons maar beperkt foto's mag delen).
pi_168992636
Anyhow. Mijn schoonmoeder werkt met schizofrenen, borderliners e.d.

Op haar werk komt ze best hard over (stelt duidelijk grenzen en wanneer dreiging nummer zoveel 'Jaaaa ik hang mezelf op als ik dit en dat niet mag' zich aandient weet ze echt wel wanneer ze dat wel en niet serieus moet nemen, meestal dus niet echt), en ja, het is werk. Dat merk ik ook duidelijk aan haar. Wat ik ook wel merk is dat ze wel hart heeft voor haar cliënten. Hoe moeilijk sommigen (extreme borderline) het haar ook maken.

Je moet wanneer je die taak hebt ook wel een duidelijke grens optrekken. Dat betekent niet dat jullie (de cliënten) niets voor ze betekenen verder. Er is gewoon een grens, en neem van mij aan dat thuis echt wel zo nu en dan iets van het hart moet, omdat er wel degelijk emoties zijn, maar jullie zijn niet de personen om dat aan te laten merken (veel zouden daar enkel misbruik van maken en dat zijn ook de zorgverleners die uiteindelijk aan het kortste eind trekken in haar vakgebied).

Ze zijn of kunnen je vrienden niet zijn. Ze menen het verder wel goed met je.

[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 18-02-2017 23:24:49 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')