abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 16 februari 2017 @ 11:57:28 #51
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_168936344
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2017 00:29 schreef Bananenpap het volgende:
Rijke mensen geven meer dan arme mensen.
Omdat dat moet. Niet omdat ze dat leuk vinden om te doen. :P
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_168936455
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2017 11:57 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Omdat dat moet. Niet omdat ze dat leuk vinden om te doen. :P
Nee hoor. Ik kom uit een redelijk welvarend gezin en wij geven regelmatig aan goede doelen of andere instanties omdat wij het kunnen missen. Ik weet zeker dat wij meer geven dan de gemiddelde bijstandstrekker die hele dagen loopt te klagen dat rijke mensen niet aan anderen denken.
  donderdag 16 februari 2017 @ 12:04:12 #53
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_168936479
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2017 12:03 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

Nee hoor. Ik kom uit een redelijk welvarend gezin en wij geven regelmatig aan goede doelen of andere instanties omdat wij het kunnen missen. Ik weet zeker dat wij meer geven dan de gemiddelde bijstandstrekker die hele dagen loopt te klagen dat rijke mensen niet aan anderen denken.
Ah dat kan kloppen ja. :)
Ik dacht dat je het over de belastingen had.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_168939007
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2017 12:03 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

Nee hoor. Ik kom uit een redelijk welvarend gezin en wij geven regelmatig aan goede doelen of andere instanties omdat wij het kunnen missen. Ik weet zeker dat wij meer geven dan de gemiddelde bijstandstrekker die hele dagen loopt te klagen dat rijke mensen niet aan anderen denken.
Dat is mooi. Jammer weer van de laatste zin. Als je het alleen in perspectief plaatst geven arme mensen in verhouding meer uit aan goede doelen en collectebussen. Als ze überhaupt al wat kunnen missen. Maar dat hoeft ook niet altijd wat te zeggen, want ik kan begrijpen dat mensen in dit informatietijdperk niet altijd meer ergens achter staan en vraagtekens zetten bij een bepaald goed doel. Empathie is uiteraard ook niet uit te drukken in geld , maar of je je ook daadwerkelijk kan inleven in de situatie en gevoelens van anderen. Als ik af en toe zie hoe makkelijk mensen oordelen of anderen zelfs de dood toe wensen is een begrip zoals empathie soms ver te zoeken. En ja, dat komt voor in alle lagen van de bevolking. Als je al in die termen wilt praten.
pi_168939338
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2017 14:38 schreef Rattataki het volgende:

[..]

Dat is mooi. Jammer weer van de laatste zin. Als je het alleen in perspectief plaatst geven arme mensen in verhouding meer uit aan goede doelen en collectebussen. Als ze überhaupt al wat kunnen missen. Maar dat hoeft ook niet altijd wat te zeggen, want ik kan begrijpen dat mensen in dit informatietijdperk niet altijd meer ergens achter staan en vraagtekens zetten bij een bepaald goed doel. Empathie is uiteraard ook niet uit te drukken in geld , maar of je je ook daadwerkelijk kan inleven in de situatie en gevoelens van anderen. Als ik af en toe zie hoe makkelijk mensen oordelen of anderen zelfs de dood toe wensen is een begrip zoals empathie soms ver te zoeken. En ja, dat komt voor in alle lagen van de bevolking. Als je al in die termen wilt praten.
De conclusie in de OP is kort door de bocht en wat mij betreft totaal niet toepasbaar in Nederland. Ik heb helemaal niet het idee dat de 'armen' van Nederland meer empathie tonen in de medemens.
pi_168939745
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2017 15:00 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

De conclusie in de OP is kort door de bocht en wat mij betreft totaal niet toepasbaar in Nederland. Ik heb helemaal niet het idee dat de 'armen' van Nederland meer empathie tonen in de medemens.
Klopt. We kunnen ook niet weten wat er leeft in het hoofd van andere mensen, we kunnen er hoogstens een mening over vormen. Als ik alleen van sommige reacties het woordgebruik en vooroordelen lees zijn we er nog lang niet.
  donderdag 16 februari 2017 @ 16:36:39 #57
3542 Gia
User under construction
pi_168941081
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2017 18:28 schreef 0906 het volgende:

[..]

http://evajinek.kro-ncrv.(...)-je-meer-aan-anderen

Rijke mensen zijn egoïsten. Grootste deel van geld is onrechtmatig verkregen.
Oh God, weer zo'n 906 'want zij zijn groot en ik ben klein' topic.
  donderdag 16 februari 2017 @ 16:43:01 #58
3542 Gia
User under construction
pi_168941154
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2017 11:23 schreef Perrin het volgende:
Ze beginnen allemaal vriendelijk en arm.
Precies. En dan werken ze hard, en klimmen hoger en hoger, vanuit het magazijn naar de postkamer, naar kantoor, afdelingschef, steeds meer verantwoordelijkheid over die nietsnutten in het magazijn en tja, daar word je dan chagrijnig van tegen de tijd dat je CEO bent.

TS wil gewoon meteen een baantje als CEO, die hele loopbaan overslaan en hij is dan een lieve vriendelijke baas. Win-win, toch?
pi_168954579
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2017 19:15 schreef Rattataki het volgende:

Maar ik denk wel dat mensen uit een "lagere sociale klasse" zich vaak beter kunnen inleven in anderen en voorstellen hoe het is, omdat ze in dezelfde situatie verkeren of hebben gezeten.
Inderdaad. Mensen wier leven niet volgens het boekje verloopt komen vaker in de lagere klasse terecht. Deze mensen hebben door schade en schande geleerd dat het leven niet maakbaar is. Zij hebben meer empathie dan al die 25 jarige broekies hier.

Dat zijn van die jochies uit stabiele omgevingen, die nog nooit met ziekte, financiële stress of andere problemen hebben hoeven dealen. Die daardoor gladjes door hun studie heen hebben kunnen rollen. En die vervolgens de rest van de wereld even de les menen te moeten lezen.

'Had je iets van je leven hadden moeten maken' :')

Ik ken genoeg voorbeelden van mensen die op hun twintigste een snel oordeel hadden over mensen die op overheidshulp waren aangewezen. Luie profiteurs allemaal. Ze konden toch gewoon wel een baan zoeken ofzow? Totdat de harde realiteit van het leven ook bij hen hard in kickte. Sindsdien weten ze dat het allemaal zo makkelijk niet is.

En ja, genoeg rijke mensen die dat ook prima snappen, verder. :)

[ Bericht 4% gewijzigd door TripleSec op 17-02-2017 05:54:33 ]
pi_168954600
Arme mensen hebben ook meer empathie voor hun land dan rijkere mensen. En voor hun stad, voor hun straat. Zij willen zich er meer voor inzetten.
pi_168954605
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2017 18:33 schreef jatochneetoch het volgende:
Volgensmij zijn het juist de mensen uit de lagere klasse die wilders stemmen en vluchtelingen het liefst terug naar syrie sturen, en de rijke "linkse elite" die juist vluchtelingen wil helpen.
Volgens mij is er een verschil tussen empathie op persoonlijke schaal en empathie op wereldschaal. Je kan empathie hebben met de vluchtelingen op het achtuur journaal en tegelijkertijd in je eigen omgeving vooral jezelf op één zetten. En andersom. Wat dat betreft valt dit onderzoek wel te rijmen met het antivluchtelingensentiment.

Armen hebben dan meer empathie naar de mensen in hun eigen sociale omgeving. En dan is het logisch dat vooral anonieme vluchtelingen snel de zondebok worden.

Arme mensen zijn namelijk ook vaak van de overheid afhankelijk. En zij krijgen door bezuinigingen steeds vaker een ‘nee’ te horen. Tien jaar wachten op een huurhuis is niet ongebruikelijk, en steeds meer noodzakelijke zorg kent een eigen bijdrage. Tegelijkertijd zien ze dat er wel ‘geld’ is voor vluchtelingen. En dat die goedkope woonvoorzieningen die er eerst echt, echt niet af konden, nu ineens wél gebouwd kunnen worden.

Ondertussen worden ze door hun lage opleiding op de arbeidsmarkt ook nog eens verdrongen door jonge, fitte en goedkope ‘buitenlanders’.

Dan snap ik wel dat er wat frustratie komt, al praat ik dat verder niet goed of zo….

[ Bericht 0% gewijzigd door TripleSec op 17-02-2017 05:56:46 ]
pi_168954639
Armere mensen beschikken over meer waarschuwingslichtjes waar rijke mensen willen doordenderen. Net zoals een lichaam dat sober gevoed wordt, zich beter tegen allerlei welvaartsziekten wapent dan een lichaam dat overvoed wordt. Die waarschuwingslichtjes werken zowel op lichamelijk als op geestelijk niveau. Daarom zien armere mensen het ook beter als het de verkeerde kant opgaat met een land. In die zin zijn zij slimmer dan de zogenaamde slimme mensen met hoge opleiding.

Hoe rijker, hoe minder empathie verklaart ook de bizarre wreedheid van een Jihadi John, die uit een welgesteld gezin kwam.

Het is niet voor niks dat veel grote kunstenaars uit het verleden een sober leven leidden, sober maakt gevoeliger.

[ Bericht 14% gewijzigd door Loekie1 op 17-02-2017 06:44:04 ]
  vrijdag 17 februari 2017 @ 06:59:49 #63
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_168954681
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 06:38 schreef Loekie1 het volgende:
Armere mensen beschikken over meer waarschuwingslichtjes waar rijke mensen willen doordenderen. Net zoals een lichaam dat sober gevoed wordt, zich beter tegen allerlei welvaartsziekten wapent dan een lichaam dat overvoed wordt. Die waarschuwingslichtjes werken zowel op lichamelijk als op geestelijk niveau. Daarom zien armere mensen het ook beter als het de verkeerde kant opgaat met een land. In die zin zijn zij slimmer dan de zogenaamde slimme mensen met hoge opleiding.

Hoe rijker, hoe minder empathie verklaart ook de bizarre wreedheid van een Jihadi John, die uit een welgesteld gezin kwam.

Het is niet voor niks dat veel grote kunstenaars uit het verleden een sober leven leidden, sober maakt gevoeliger.
zo herkenbaar dit
Ik ben zelf iemand die een lage loon krijgt
en werk veel met mensen die aan de top hebben gestaan of nu nog zitten
maar vaak bemerk ik problemen eerder op en ook door zie ik vaak dingen waar hun niet aan denken ...

ten tweede is het ook zo dat veel van die rijke mensen , problemen willen op lossen door er geld tegen aan te gooien , terwijl ik juist kijkt naar hoe kan ik het oplossen met de spullen die ik al heb
we gaan wel even naar de gamma of zo dan halen we wel de spullen die we nodig hebben
zonder maar ook eerst te kijken of we het al in huis hebben ....
vaak hebben we het al in huis maar toch willen dan dat er nieuw gehaald word

maar dan wel aan het einde van het jaar klagen dat ze te kort komen ......
maar goed we hebben wel voor " 50 dozen " aan lampen staan , of voor een hele inrichting van een huis aan kabels en schroten liggen

en ook zo met schoonmaak spullen , gaan ze eerste heel veel spullen kopen , dus veel geld uit geven , en dan 3 weken later beslissen dat ze een schoonmaak dienst inhuren die hun eigen spullen mee neemt :-(

en maar klagen waar het geld blijft
vaak zijn die rijke mensen ook van het eerst doen en dan pas denken .....
Ik stijg als een vogel, maar kom never in nesten…!
pi_168986734
Rijken willen de noodzakelijke arbeid, zo goedkoop mogelijk verricht hebben. Want ze zijn te lui en te dom om de noodzakelijke arbeid zelf te doen. Ook willen de rijken dat de armen hen amuseren en aan het lachen houden. Zonder dat de rijken de amusante, intelligentere armen willen betalen voor die dienst..
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')