Hogedrukreiniger werkt ook.quote:Op woensdag 15 februari 2017 15:55 schreef OxygeneFRL het volgende:
Antwoord op je bonusvraag: spuitbus remmenreiniger leegspuiten op je blok.
Dat zou ik dan weer niet doen...quote:
Ik ook niet, maar het werkt wel.quote:Op woensdag 15 februari 2017 16:27 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
Dat zou ik dan weer niet doen...
Daar ben ik ook een beetje bang voor, en de wax van je thermostaat.. niet vergeten dat koelvloeistof ook een smerende werking heeft.. ik zou lekker spoelen met H²O.. beproefde shit, en dan lekker frisse kvs erin..quote:Op woensdag 15 februari 2017 16:45 schreef vaginabeheerder het volgende:
Die vaatwastablet tast het aluminium aan in je motor.
Ik denk dat de kvs vol met roest is, het is al in geen 10 jaar vervangen en tevens is er blauwe + rode kvs gemengd. Ik heb eventueel een klein lekje in pakking ook, maar dat hangt er een beetje van af hoe snel de kvs weer vies word nadat ik hem vervang. De derrie is wat zwart-bruinachtige derrie wat ik wel wat weg vind hebben van zand. Dit zit niet in de kvs zelf maar is uitgeslagen op de binnenkant van mijn expansievat.quote:Op woensdag 15 februari 2017 15:54 schreef Worteltjestaart het volgende:
Ook de spoelvloeistof is chemisch afval.
Geen andere middelen gebruiken, kan alleen maar fout gaan.
Beste vraag is eigenlijk, hoe komt het dat je KVS bruin met derrie is? In principe is het een gesloten systeem. Verkleuring en troep duidt op mogeljike problemen.
Werkt dat ook op een redelijk dikke laag zwarte uitgedroogde olie? Vorige eigenaar had wat teveel olie er in gegooid wat er via de vuldop uitgekomen is..quote:Op woensdag 15 februari 2017 15:55 schreef OxygeneFRL het volgende:
Antwoord op je bonusvraag: spuitbus remmenreiniger leegspuiten op je blok.
Ik heb een aantal electrische componenten die op het blok zitten die ook olie d'r op hebben. Onderandere de oliedruksensor. Kan je hier gewoon water over heen spoelen? Vooral de oliedruksensor is heel moeilijk te ontwijken als ik het blok afspoel.quote:Op woensdag 15 februari 2017 17:04 schreef Sounddragon het volgende:
Motorblok zelf schoonmaken kan vaak bij wat uitgebreidere wasstraten/wasboxen.. dan kun je er een cleaner overheen spuiten, schoonraggen met een borstel of de pruik van de buurvrouw en dan afspoelen.. SPOELEN, niet spuiten.
Nee, ik heb een Skoda Felicia met de 1.3liter motor uit 1998. Ik heb wel eerder een topic gemaakt over dat er ergens wat koelvloeistof verdwijnt, maar omdat dit minder dan 1L per 20 000km was heb ik toen besloten om er niets aan te doen, auto doet het verder gewoon goed en kost me maar 50 euro per jaar aan onderhoud.quote:Op woensdag 15 februari 2017 19:05 schreef Fer het volgende:
Had jij zo'n Peugeot waarvan de koppakkingen allemaal eraan gingen?
Op een paar autoforums heb ik dat gelezen, vond het zelf ook een beetje vreemd dus daarom vroeg ik het hier na voor de zekerheid. Blij dat ik dat gedaan heb.quote:Op donderdag 16 februari 2017 14:01 schreef Jism het volgende:
Wie heeft je dat advies gegeven een vaatwastablet in je koelsysteem te planten
Echt dat is het domste dat je kunt doen. Wil je het flushen dan is het legen voldoende, en er een tuinslang in steken met wat water erachter ook voldoende.
Erna bijvullen, motor warm laten draaien, eventueele luchtbellen eruit (laten) rijden, en bijvullen indien nodig.
Dan zal het ook niet heel ernstig zijn.quote:Op woensdag 15 februari 2017 19:15 schreef gogosweden het volgende:
maar omdat dit minder dan 1L per 20 000km was heb ik toen besloten om er niets aan te doen
Klopt, ik heb met een beetje pech een klein lek in een pakking ergens denk ik zelf, ook omdat er een beetje troep in mijn kvs zit. Maar de auto is uit '98 en is motorisch verder gewoon goed. Ik vervang jaarlijks de olie etc. Mocht nu de kvs na een verversing en doorspoeling van motor + radiator wel weer snel vies worden dan zal ik er eens verder naar gaan kijken, maar op dit moment is het het geld niet waard.quote:Op donderdag 16 februari 2017 14:19 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
Dan zal het ook niet heel ernstig zijn.
Niet onwaarschijnlijk dat er via het drukventiel in de dop van koelvloeistofvaatje wat verdampt. Als het zó weinig is, is het ook maar de vraag of ze er snel achter komen door druk op het systeem te zetten.
Het hoort overigens op zich niet.
Ik had op een moment een heel langzaam dalend niveau wat achteraf lijkt te zijn geweest door een paar minuscule luchtbellen in het systeem na een distributieriemvervanging. Dat duurde alles bij elkaar 5000 km voordat alle belletjes eruit waren. Toen weer bijgevuld en sindsdien blijft het op niveau.
Houd er ook rekening mee dat warme koelvloeistof fractioneel meer volume inneemt dan koude. Als je dus wil checken of je wat verliest, altijd met koude motor checken.
ook een keer gedaan: ook bruine smurrie tot gevolg en het hele systeem kunnen flushen.quote:Op woensdag 15 februari 2017 18:53 schreef gogosweden het volgende:
tevens is er blauwe + rode kvs gemengd.
Perfect! Wat heb je met het water van het spoelen gedaan? Ik zit er aan te denken om het gewoon in de put te laten lopen, de concentratie glycol is dan toch zo laag..quote:Op donderdag 16 februari 2017 15:12 schreef eXplorer1 het volgende:
Bij de felicia 1.3 van mijn ex was KVS ook verkloot, ik heb het volgende gedaan:
• Alles eruit laten lopen
• Thermostaat eruit en water met azijn erin
• Warm laten worden
• Weer eruit laten lopen
• Alleen water erin gedaan en warm laten lopen
• eruit laten lopen en dan weer netjes KVS erin
is sindsdien mooi schoon gebleven.
Alright, misschien dat daar die bruine smurrie dus van komt!quote:Op donderdag 16 februari 2017 15:19 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
ook een keer gedaan: ook bruine smurrie tot gevolg en het hele systeem kunnen flushen.
daarna bij 1 soort gehouden en dat blijft al jaren prima
Hoezo water met azijn en in welke verhouding?quote:Op donderdag 16 februari 2017 15:12 schreef eXplorer1 het volgende:
Bij de felicia 1.3 van mijn ex was KVS ook verkloot, ik heb het volgende gedaan:
• Alles eruit laten lopen
• Thermostaat eruit en water met azijn erin
• Warm laten worden
• Weer eruit laten lopen
• Alleen water erin gedaan en warm laten lopen
• eruit laten lopen en dan weer netjes KVS erin
is sindsdien mooi schoon gebleven.
Bijna 4 liter als ik het mij goed herinner.quote:Op donderdag 16 februari 2017 15:28 schreef gogosweden het volgende:
[..]
Perfect! Wat heb je met het water van het spoelen gedaan? Ik zit er aan te denken om het gewoon in de put te laten lopen, de concentratie glycol is dan toch zo laag..
Hoeveel liter kvs gaat er in die kar trouwens?
[..]
Alright, misschien dat daar die bruine smurrie dus van komt!
Azijn om kalk af te voeren, ik dacht "ik ben toch bezig, kan ik net zo goed azijn meteen ff erin flikkeren"quote:Op donderdag 16 februari 2017 19:55 schreef duud het volgende:
[..]
Hoezo water met azijn en in welke verhouding?
motorontvetter 60 graden bij de wasstraat werkt topquote:Op woensdag 15 februari 2017 16:27 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
Dat zou ik dan weer niet doen...
Kalk waarvan? Je gooit er toch koelvloeistof in, geen water.quote:Op donderdag 16 februari 2017 23:54 schreef eXplorer1 het volgende:
[..]
[..]
Azijn om kalk af te voeren, ik dacht "ik ben toch bezig, kan ik net zo goed azijn meteen ff erin flikkeren"
Ik heb een halve liter gebruikt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |