abonnement Unibet Coolblue
pi_168915575
Omdat de privacy van kopschoppers dan geschonden wordt. Dat kan je die lieve kopschoppers niet aandoen.
  woensdag 15 februari 2017 @ 12:27:24 #27
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_168915663
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2017 12:21 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:

[..]

al het geweld is illegaal dus?
Nee. Al het geweld dat niet gesanctioneerd is door de bevoegde autoriteiten is illegaal.
  woensdag 15 februari 2017 @ 12:35:35 #28
452947 frietenstamp
Thierry! Thierry! Thierry!
pi_168915845
Grote bek tot je zelf een keer slachtoffer bent van een ernstig delict en je erachter komt dat je hemel en aarde moet bewegen om überhaupt aangifte te kunnen doen (om vervolgens onderop de stapel te belanden).
  woensdag 15 februari 2017 @ 12:50:39 #29
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_168916164
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2017 12:09 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Als je het verschil niet snapt tussen de opsporing naar een verdachte en de zoektocht naar een kind, heeft een discussie niet zo heel veel zin.
In veel gevallen is er helemaal geen verschil natuurlijk.
And so is the past
pi_168916401
quote:
14s.gif Op woensdag 15 februari 2017 12:50 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

In veel gevallen is er helemaal geen verschil natuurlijk.
Bij Amber Alert wordt vooral gezocht naar het slachtoffer. Bij Opsporing Verzocht naar de dader.
pi_168916453
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2017 11:58 schreef SeLang het volgende:
Ik begrijp de overweging wel dat je beelden liever niet meteen openbaar maakt als je genoeg andere aanwijzingen hebt maar als je na 3-4 dagen nog steeds niemand hebt gearresteerd dan vind ik het tijd worden om die beelden openbaar te maken want dat is dan mogelijk je enige kans om die daders te pakken. Elke dag dat je wacht worden de beelden minder bruikbaar omdat mensen zich details niet meer herinneren.

Het gaat hier niet over een fietsendiefstal maar om een poging tot doodslag. De kans dat iemand daarmee zou kunnen wegkomen omdat de beelden te laat openbaar zijn gemaakt is volstrekt onacceptabel.
En dan gaat de dader er vandoor met een zeer lage straf, als je beelden publicieerd dan word zo dader aangetast in zijn privacy en krijgt hij een maatschappelijke straf(iedereen kan hem herkennen) daar houden rechters vaak rekening mee waardoor straffen zeer laag uitvallen.
pi_168916469
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2017 11:47 schreef Toefjes het volgende:
Omdat dit opsporingsmiddel pas wordt toegepast als alle andere op niks zijn uitgelopen. Hierna wil ik graag een moeilijke vraag.
Waar hebben ze dan 4 maanden op gewacht? Totdat dit volk een ander homo paar half dood trapt en ze misschien wat betere beelden hebben?

Dat ze niet meteen dezelfde dag de beelden vrijgeven kan ik begrijpen, maar 4 maanden later is het andere uiterste. het gaat hier niet om diefstal van een tube tandpasta, maar om een aanslag op een homo paar alleen omdat ze homo zijn. Dit valt onder een terroristische aanslag.
  woensdag 15 februari 2017 @ 13:05:50 #33
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_168916487
quote:
1s.gif Op woensdag 15 februari 2017 13:00 schreef Physsic het volgende:

[..]

Bij Amber Alert wordt vooral gezocht naar het slachtoffer. Bij Opsporing Verzocht naar de dader.
Bij AA wordt gezocht naar beide. Bij OV enkel de daders. Voorbeeldje.

And so is the past
  User die je het meest gemist hebt 2022 woensdag 15 februari 2017 @ 13:11:31 #34
78918 SeLang
Black swans matter
pi_168916607
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2017 13:03 schreef icloud het volgende:

[..]

En dan gaat de dader er vandoor met een zeer lage straf, als je beelden publicieerd dan word zo dader aangetast in zijn privacy en krijgt hij een maatschappelijke straf(iedereen kan hem herkennen) daar houden rechters vaak rekening mee waardoor straffen zeer laag uitvallen.
Hoog tijd om die wetgeving aan te passen. De dader kiest hier namelijk zelf voor. Hij kan ook zichzelf aangeven en dan komen die beelden nooit in het openbaar.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_168916632
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2017 13:11 schreef SeLang het volgende:

[..]

Hoog tijd om die wetgeving aan te passen. De dader kiest hier namelijk zelf voor. Hij kan ook zichzelf aangeven en dan komen die beelden nooit in het openbaar.
De afspraak is nog altijd dat zolang de politie voldoende aanwijzingen heeft er geen beelden in het openbaar komen, dat is echt het allerlaatste middel.
pi_168916723
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2017 13:11 schreef SeLang het volgende:

[..]

Hoog tijd om die wetgeving aan te passen. De dader kiest hier namelijk zelf voor. Hij kan ook zichzelf aangeven en dan komen die beelden nooit in het openbaar.
De dader kiest niet voor mongolen die het recht in eigen handen denken te kunnen nemen.
pi_168916734
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2017 13:04 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:
Dit valt onder een terroristische aanslag.
  User die je het meest gemist hebt 2022 woensdag 15 februari 2017 @ 13:17:39 #38
78918 SeLang
Black swans matter
pi_168916743
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2017 13:12 schreef icloud het volgende:

[..]

De afspraak is nog altijd dat zolang de politie voldoende aanwijzingen heeft er geen beelden in het openbaar komen, dat is echt het allerlaatste middel.
Dan moet nodig veranderen wat "voldoende" aanwijzingen betekent. Als je een dader niet binnen 3-4 dagen hebt kunnen arresteren dan heb je wat mij betreft niet voldoende aanwijzingen. Elke dag vertraging gaat er ook bewijs verloren, evenals opsporingsmogelijkheden door mensen die details vergeten.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_168916804
quote:
14s.gif Op woensdag 15 februari 2017 13:17 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Maar volgens jou een varkenskop op de stoep van een moskee wel toch?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  User die je het meest gemist hebt 2022 woensdag 15 februari 2017 @ 13:21:43 #40
78918 SeLang
Black swans matter
pi_168916822
quote:
7s.gif Op woensdag 15 februari 2017 13:16 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

De dader kiest niet voor mongolen die het recht in eigen handen denken te kunnen nemen.
Oneens. Hij kiest er wel degelijk zelf voor om dat risico te nemen. Daarnaast is het nog steeds niet meer dan een klein risico en geen vaststaand feit dat er mogelijk mensen eigen rechter zouden kunnen gaan spelen (die mensen worden daarmee dan zelf misdadiger).
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_168916824
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2017 13:20 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Maar volgens jou een varkenskop op de stoep van een moskee wel toch?
Ik ben wel erg benieuwd waar je dat gelezen hebt.
pi_168916834
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2017 13:21 schreef SeLang het volgende:

[..]

Oneens. Hij kiest er wel degelijk zelf voor om dat risico te nemen.
Nee, want dat maakt geen deel uit van het strafrecht.
pi_168916854
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2017 13:05 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Bij AA wordt gezocht naar beide. Bij OV enkel de daders. Voorbeeldje.

[ afbeelding ]
Ja, maar is vooral bedoeld om het slachtoffer in veiligheid te brengen omdat op dat moment vermoed wordt dat het kind ernstig in gevaar is. Dat is iets heel anders dan een dader vinden.

Ik vind overigens ook dat ze die beelden eerder moeten vrijgeven.
pi_168917908
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2017 13:12 schreef icloud het volgende:

[..]

De afspraak is nog altijd dat zolang de politie voldoende aanwijzingen heeft er geen beelden in het openbaar komen, dat is echt het allerlaatste middel.
Een middel wat dan niet meer zo goed werkt.

Ik vind het echt onzin, zeker in het licht van hoe politie en justitie doorgaans met de privacy omgaan. Illegaal kentekens scannen, toe maar. De bevoegheid tot staande houden misbruiken voor het maken van televisie en daarbij de privacy van mensen schenden, de politie doet het al jaren. En dan heb ik het nog niet eens over het vervolgingsbeleid inzake strafbare privacyschendingen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_168918020
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2017 14:15 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Een middel wat dan niet meer zo goed werkt.

Ik vind het echt onzin, zeker in het licht van hoe politie en justitie doorgaans met de privacy omgaan. Illegaal kentekens scannen, toe maar. De bevoegheid tot staande houden misbruiken voor het maken van televisie en daarbij de privacy van mensen schenden, de politie doet het al jaren. En dan heb ik het nog niet eens over het vervolgingsbeleid inzake strafbare privacyschendingen.
Welke kentekens worden illegaal gescand en op welke manier wordt de bevoegdheid tot staande houden misbruikt?
pi_168918740
quote:
1s.gif Op woensdag 15 februari 2017 14:19 schreef Physsic het volgende:

[..]

Welke kentekens worden illegaal gescand en op welke manier wordt de bevoegdheid tot staande houden misbruikt?
De kentekens van automobilisten. De bevoegdheid tot staande houden is er niet om programma's als wegmisbruikers te maken. Het argument dat er gefilmd mag worden op de openbare weg gaat niet zomaar op omdat de politie die cameraman zelf meeneemt, en degene die wordt staande gehouden niet mag weglopen voor de camera zoals normaal gesproken op de openbare weg wel kan. Het onherkenbaar maken van de burger in kwestie heeft weinig zin aangezien die wel degelijk herkenbaar in beeld is.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_168918860
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2017 14:58 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

De kentekens van automobilisten. De bevoegdheid tot staande houden is er niet om programma's als wegmisbruikers te maken. Het argument dat er gefilmd mag worden op de openbare weg gaat niet zomaar op omdat de politie die cameraman zelf meeneemt, en degene die wordt staande gehouden niet mag weglopen voor de camera zoals normaal gesproken op de openbare weg wel kan. Het onherkenbaar maken van de burger in kwestie heeft weinig zin aangezien die wel degelijk herkenbaar in beeld is.
Is dit gewoon jouw mening of zijn er al mensen die hun gelijk hebben gehaald bij de rechter?
pi_168918919
quote:
1s.gif Op woensdag 15 februari 2017 15:04 schreef Physsic het volgende:

[..]

Is dit gewoon jouw mening of zijn er al mensen die hun gelijk hebben gehaald bij de rechter?
Ik geloof niet dat het al bij de bestuursrechter is geweest, en die zal ook wel weer lekker tegen het bestuur aanschurken.

Het punt is dat als de politie nou stelselmatig principieel deed over de privacy ik nog enig respect voor deze beslissingen zou kunnen opbrengen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_168918996
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2017 12:15 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Wat nou als de dader heel veel op jou lijkt, en je drie keer in een week door omstanders aangehouden wordt voor een misdaad die je helemaal niet begaan hebt?
Dat risico is groter als je het pas na 4 maanden openbaar maakt, want dan is de herinnering veel vager
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_168919490
quote:
7s.gif Op woensdag 15 februari 2017 13:21 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ik ben wel erg benieuwd waar je dat gelezen hebt.
Gezien je reacties die je uit bij iedere actie tegen moslims....
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')