abonnement Unibet Coolblue
pi_168907746
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 20:42 schreef Andromache het volgende:
Ik ben gelijkwaardig aan westerse mannen, maar sta kilometers verheven boven islamitische mannelijke zandapen.
fixed
pi_168907887
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 21:02 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Maakt niet uit, het is discriminatie.
Lol, je wordt steeds dommer.

Hoezo discriminatie? Een islamitische man die een vrouw geen hand geeft heeft niks te doen met superioriteit. Overigens ook islamitische vrouwen geven de man geen hand, maar dat noem je natuurlijk geen discriminatie. Noch wordt dat door anderen genoemd als vrouwen staan boven de vrouw in de islam want ze geven mannen geen hand en achten dus...
pi_168908177
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 22:55 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Lol, je wordt steeds dommer.

Hoezo discriminatie? Een islamitische man die een vrouw geen hand geeft heeft niks te doen met superioriteit. Overigens ook islamitische vrouwen geven de man geen hand, maar dat noem je natuurlijk geen discriminatie. Noch wordt dat door anderen genoemd als vrouwen staan boven de vrouw in de islam want ze geven mannen geen hand en achten dus...
Zie hier het voorbeeld van een onderdrukte vrouw mensen. Ze weet inmiddels al niet meer beter. Triest en aandoenlijk om te zien eigenlijk.
Hopelijk ben je gelukkig ^O^
U MAD?
pi_168908230
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 23:03 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Zie hier het voorbeeld van een onderdrukte vrouw mensen. Ze weet inmiddels al niet meer beter. Triest en aandoenlijk om te zien eigenlijk.
Hopelijk ben je gelukkig ^O^
Achtervolg je me?

Grappig hoe men zijn mond altijd vol heeft van vrijheid. Totdat iemand geheel uit eigen wil kiest voor een bepaalde overtuiging dat niet strookt met de 'Europese.' Dan heet het ineens geen vrijheid meer en kan men niet gelukkig zijn. LOL.

Maak jij je maar geen zorgen om mij. Hoe aandoenlijk het ook is.
pi_168908268
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 23:05 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Achtervolg je me?

Grappig hoe men zijn mond altijd vol heeft van vrijheid. Totdat iemand geheel uit eigen wil kiest voor een bepaalde overtuiging dat niet strookt met de 'Europese.' Dan heet het ineens geen vrijheid meer en kan men niet gelukkig zijn. LOL.

Maak jij je maar geen zorgen om mij. Hoe aandoenlijk het ook is.
OK, goed om te horen.
U MAD?
pi_168909647
Man en vrouw zijn volledig gelijkwaardig.
Alle mensen zijn even waardeloos. :Y
pi_168909752
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 23:05 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Achtervolg je me?

Grappig hoe men zijn mond altijd vol heeft van vrijheid. Totdat iemand geheel uit eigen wil kiest voor een bepaalde overtuiging dat niet strookt met de 'Europese.' Dan heet het ineens geen vrijheid meer en kan men niet gelukkig zijn. LOL.

Maak jij je maar geen zorgen om mij. Hoe aandoenlijk het ook is.
Dat noemen ze indoctrinatie, er gelden andere regels voor vrouwen dan voor mannen, dat is in eerste opzicht natuurlijk alleen "andere regels" maar sorry, binnen deze maatschappij gaat handen schudden over contact leggen, dat mogen vrouwen dus niet en de man wel... De optie niet vs wel is niet zo gelijkwaardig.....

Ook die lelijke gewaden die gedragen worden zijn er puur om vrouwen contactdood te maken, je participeert niet als je geen handen schud en jezelf verdekt op straat.

Dat moslimgeloof is zo idioot als de neten mevrouw, en als je dit soort woorden gebruikt als ik, dan ben je je leven niet meer zeker..... Te triest voor woorden dat Theo van Gogh doodgeschoten is en dat Wilders zwaar bewaakt rond loopt, zijn leven niet zeker is.

Te triest voor woorden hoeveel Moslims in Nederland afreizen naar Syrië, te ziek voor woorden hoeveel Moslims IS goedkeuren.

Wat een fucking idioten zitten er bij jullie kerk zeg. Gelukkig krijgen de priesters er gewoon van langs bij de Christenen, maar bij de Moslims, ho maar. Heb je daarvoor autoriteit voor nodig? Volgens mij kwam het bij de Christenen ook uit de samenleving... Een beetje initiatief tegen dat hele IS gezeik van allerlei Immams of Moslims zie je niet.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  dinsdag 14 februari 2017 @ 23:55:21 #33
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_168910079
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 22:06 schreef Grems het volgende:
TS is racist :')

Stem je ook PVV TS?
Je zit er vol-le-dig naast. Maar dan ook volledig.

quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 23:05 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Achtervolg je me?

Grappig hoe men zijn mond altijd vol heeft van vrijheid. Totdat iemand geheel uit eigen wil kiest voor een bepaalde overtuiging dat niet strookt met de 'Europese.' Dan heet het ineens geen vrijheid meer en kan men niet gelukkig zijn. LOL.

Maak jij je maar geen zorgen om mij. Hoe aandoenlijk het ook is.
Vrijheid van religie was altijd bedoeld dat de staat niets te zeggen heeft over welk geloof jij in je privéleven aanhangt. We hebben gelukkig geen staatsgodsdienst. Lijkt me heel eng.

Als individu, als mens, vind ik echter wel dat ik iets mag zeggen van religieuze uitingen die naar mijn mening dwars ingaan tegen algemene fatsoensnormen.
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
  dinsdag 14 februari 2017 @ 23:57:02 #34
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_168910150


[ Bericht 100% gewijzigd door Andromache op 14-02-2017 23:57:18 (maar even een combireactie van gemaakt) ]
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
pi_168910254
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 23:55 schreef Andromache het volgende:

[..]

Je zit er vol-le-dig naast. Maar dan ook volledig.

[..]

Vrijheid van religie was altijd bedoeld dat de staat niets te zeggen heeft over welk geloof jij in je privéleven aanhangt. We hebben gelukkig geen staatsgodsdienst. Lijkt me heel eng.

Als individu, als mens, vind ik echter wel dat ik iets mag zeggen van religieuze uitingen die naar mijn mening dwars ingaan tegen algemene fatsoensnormen.
Moet ook veel meer gedaan worden, ik heb de indruk dat 80% van de mensen het een verwerpelijke cultuur vindt, maar ja, we laten ze maar lekker... Zo liberaal zijn we dan ook weer, maar niemand is er blij mee.

En maar meer van binnenhalen en maar meer van binnenhalen... Discussies mijden, wegkijken...
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  woensdag 15 februari 2017 @ 00:20:00 #36
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_168910497
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2017 00:01 schreef ludovico het volgende:

[..]

Moet ook veel meer gedaan worden, ik heb de indruk dat 80% van de mensen het een verwerpelijke cultuur vindt, maar ja, we laten ze maar lekker... Zo liberaal zijn we dan ook weer, maar niemand is er blij mee.

En maar meer van binnenhalen en maar meer van binnenhalen... Discussies mijden, wegkijken...
Als je als cultuur rekent een bepaalde geloofsbeleving waarin waarin vrouwen apart van mannen moeten zitten in het gebedshuis of op een andere manier behandeld worden, dan vind ik dat persoonlijk wel verwerpelijk, ja. Men mág het doen hoor, daar niet van. Joden en zwartekousenchristenen mogen het ook. Geloofsbeleving zie ik als cultuur, en als iets anders dan het geloof op zich.

Ik vond het wel frappant dat er nieuwsberichten kwamen dat veel Syrische islamitische vluchtelingen weinig op hadden met de Turkse moskeeën in Duitsland; te conservatief en ouderwets in vergelijking met de doorontwikkelde geloofsbeleving/cultuur in overwegend islamitische landen, ten opzichte van misschien wat versteende opvattingen in migrantengroepen in Europa. Ja, die kloof tussen (sub)culturen, de ene conservatief, de andere in de basis progressief en vrijzinnig, baart mij wel lichtelijk zorgen. Dat botst. Op de werkvloer, op scholen, enzovoorts. En de natuurlijke reflex is dan om allerlei wetten op te gaan leggen, maar dan zou je juist doen wat tegen de waarden van Nederland ingaat, in mijn ogen. Verdomd lastig allemaal. Ik vind het niet meer dan normaal dat er in de samenleving actief gewerkt wordt aan respect voor wat anders is dan jijzelf. Nieuwkomers, op zich geen probleem, maar wel met wetenschap en onderschrijven van wat in Nederland belangrijk is. En hoe zorg je daar nou voor?
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
pi_168910534
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 22:55 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Lol, je wordt steeds dommer.

Hoezo discriminatie? Een islamitische man die een vrouw geen hand geeft heeft niks te doen met superioriteit. Overigens ook islamitische vrouwen geven de man geen hand, maar dat noem je natuurlijk geen discriminatie. Noch wordt dat door anderen genoemd als vrouwen staan boven de vrouw in de islam want ze geven mannen geen hand en achten dus...
Als islamitische vrouwen boven mannen staan, en het niet-handen-schudden niet denigrerend bedoeld is maar als teken van respect voor de lichamelijke integriteit van de vrouw. Dan zou je toch bijna denken dat als een westerse vrouw aangeeft dat zij wel gewoon graag een hand wilt omdat zij haar integriteit niet geschonden voelt door een handdruk, een Islamitische man daar dan gewoon gehoor aan kan geven en daarmee zijn respect voor haar en haar visie toont. Maar zo werkt het blijkbaar niet. Wat de vrouw er zelf van vindt boeit dus niet echt. Vind ik eigenaardig.

[ Bericht 1% gewijzigd door probeer op 15-02-2017 00:40:21 ]
"Pools are perfect for holding water"
pi_168910593
quote:
1s.gif Op woensdag 15 februari 2017 00:23 schreef probeer het volgende:

[..]

Als islamitische vrouwen boven mannen staan, en het niet-handen-schudden niet denigrerend bedoeld is maar als teken van respect voor de lichamelijke integriteit van de vrouw. Dan zou je toch bijna denken dat als een westerse vrouw aangeeft dat zij wel gewoon graag een hand wilt omdat zij haar integriteit niet geschonden voelt door een handdruk, een Islamitische man daar dan gewoon gehoor aan kan geven en daarmee zijn respect voor haar en haar visie toont. Maar zo werkt het blijkbaar niet. Wat de vrouw er zelf van vindt boeit dus niet echt. Vind ik eigenaardig.
Je begint met een assumptie die ook niet klopt, wat al je conclusies waardeloos maakt. Geen handen schudden is een doorgeslagen vorm van kuisheid. Het heeft niks te maken met dat het ene geslacht boven het andere zou staan.
pi_168910594
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2017 00:20 schreef Andromache het volgende:

[..]

Als je als cultuur rekent een bepaalde geloofsbeleving waarin waarin vrouwen apart van mannen moeten zitten in het gebedshuis of op een andere manier behandeld worden, dan vind ik dat persoonlijk wel verwerpelijk, ja. Men mág het doen hoor, daar niet van. Joden en zwartekousenchristenen mogen het ook. Geloofsbeleving zie ik als cultuur, en als iets anders dan het geloof op zich.

Ik vond het wel frappant dat er nieuwsberichten kwamen dat veel Syrische islamitische vluchtelingen weinig op hadden met de Turkse moskeeën in Duitsland; te conservatief en ouderwets in vergelijking met de doorontwikkelde geloofsbeleving/cultuur in overwegend islamitische landen, ten opzichte van misschien wat versteende opvattingen in migrantengroepen in Europa. Ja, die kloof tussen (sub)culturen, de ene conservatief, de andere in de basis progressief en vrijzinnig, baart mij wel lichtelijk zorgen. Dat botst. Op de werkvloer, op scholen, enzovoorts. En de natuurlijke reflex is dan om allerlei wetten op te gaan leggen, maar dan zou je juist doen wat tegen de waarden van Nederland ingaat, in mijn ogen. Verdomd lastig allemaal. Ik vind het niet meer dan normaal dat er in de samenleving actief gewerkt wordt aan respect voor wat anders is dan jijzelf. Nieuwkomers, op zich geen probleem, maar wel met wetenschap en onderschrijven van wat in Nederland belangrijk is. En hoe zorg je daar nou voor?
Mooie post. Kan me er helemaal in vinden.

Maarja, dat is dan ook zo'n beetje onze (liberale) paradox; vanuit onze waarden van vrijheid (van keuze, mening, geloof) kan je moeilijk iemand met andere waarden gaan dwingen om die vrijheids-waarden te respecteren en ook toe te passen.

Een eeuwenlange discussie tussen positieve en negatieve vrijheid.
"Pools are perfect for holding water"
pi_168910619
quote:
1s.gif Op woensdag 15 februari 2017 00:28 schreef AnanYaw het volgende:

[..]

Je begint met een assumptie die ook niet klopt, wat al je conclusies waardeloos maakt. Geen handen schudden is een doorgeslagen vorm van kuisheid. Het heeft niks te maken met dat het ene geslacht boven het andere zou staan.
Ok, dan interpreteerde ik de post die ik quotte verkeerd. Laat dan die 1e zin maar weg:

Als het niet-handen-schudden niet denigrerend bedoeld is maar als teken van respect voor de lichamelijke integriteit van de vrouw. Dan zou je toch bijna denken dat als een westerse vrouw aangeeft dat zij wel gewoon graag een hand wilt omdat zij haar integriteit niet geschonden voelt door een handdruk, een Islamitische man daar dan gewoon gehoor aan kan geven en daarmee zijn respect voor haar en haar visie toont. Maar zo werkt het blijkbaar niet. Wat de vrouw er zelf van vindt boeit dus niet echt. Vind ik eigenaardig.
"Pools are perfect for holding water"
  woensdag 15 februari 2017 @ 11:07:38 #41
338880 haan33
Studerende Boy
pi_168914191
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 20:57 schreef AnanYaw het volgende:
Het heeft niks met gelijkwaardigheid te maken. Het zou fijn zijn als mensen dat eerst snappen. Daarna valt er namelijk pas een echte discussie over te voeren.
"Cos I'm the one with the fat mad skills, and I won't choke like the Buffalo Bills
Sittin at the pad just chillin, cos Larry Parker just got two million, oh what a feelin"
'The Don Mega'
pi_168914260
quote:
1s.gif Op woensdag 15 februari 2017 00:23 schreef probeer het volgende:

[..]

Als islamitische vrouwen boven mannen staan, en het niet-handen-schudden niet denigrerend bedoeld is maar als teken van respect voor de lichamelijke integriteit van de vrouw. Dan zou je toch bijna denken dat als een westerse vrouw aangeeft dat zij wel gewoon graag een hand wilt omdat zij haar integriteit niet geschonden voelt door een handdruk, een Islamitische man daar dan gewoon gehoor aan kan geven en daarmee zijn respect voor haar en haar visie toont. Maar zo werkt het blijkbaar niet. Wat de vrouw er zelf van vindt boeit dus niet echt. Vind ik eigenaardig.
Wat zeg je allemaal? Ik leg uit dat als het niet schudden van een hand te maken heeft met superioriteit ( wat vaak door domme Hollanders gezegd wordt) dan geldt dat ook voor de vrouw. Ook de islamitische vrouw schudt de man geen handen en voelt zich daarmee dus volgens de achterlijken superieur.
  woensdag 15 februari 2017 @ 11:12:49 #43
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_168914277
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 20:43 schreef NightH4wk het volgende:
Mond houden, vrouw.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_168914287
quote:
1s.gif Op woensdag 15 februari 2017 00:30 schreef probeer het volgende:

[..]

Ok, dan interpreteerde ik de post die ik quotte verkeerd. Laat dan die 1e zin maar weg:

Als het niet-handen-schudden niet denigrerend bedoeld is maar als teken van respect voor de lichamelijke integriteit van de vrouw. Dan zou je toch bijna denken dat als een westerse vrouw aangeeft dat zij wel gewoon graag een hand wilt omdat zij haar integriteit niet geschonden voelt door een handdruk, een Islamitische man daar dan gewoon gehoor aan kan geven en daarmee zijn respect voor haar en haar visie toont. Maar zo werkt het blijkbaar niet. Wat de vrouw er zelf van vindt boeit dus niet echt. Vind ik eigenaardig.
En weer maak je er een 'vrouwenonderdrukking' verhaal van. Hoe vaak moet ik je nog uitleggen dat een vrouw ook geen handen schudt? Wat de (niet-islamitische) man ervan vindt boeit dus niet.

Het is wel duidelijk dat je alsmaar probeert jezelf in een slachtoffer rol te plaatsen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-02-2017 11:14:21 ]
  woensdag 15 februari 2017 @ 11:17:04 #45
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_168914340
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2017 11:13 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Hoe vaak moet ik je nog uitleggen dat een vrouw ook geen handen schudt?
Niet generaliseren he! Er zijn zelfs moslima's die je drie zoenen op de wang mag geven _O_

quote:
Het is wel duidelijk dat je alsmaar probeert jezelf in een slachtoffer rol te plaatsen.
Een bekende kwaal. Splinter-en-balkverhaal.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_168914350
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2017 00:20 schreef Andromache het volgende:

[..]

Als je als cultuur rekent een bepaalde geloofsbeleving waarin waarin vrouwen apart van mannen moeten zitten in het gebedshuis of op een andere manier behandeld worden, dan vind ik dat persoonlijk wel verwerpelijk, ja. Men mág het doen hoor, daar niet van. Joden en zwartekousenchristenen mogen het ook. Geloofsbeleving zie ik als cultuur, en als iets anders dan het geloof op zich.

Ik vond het wel frappant dat er nieuwsberichten kwamen dat veel Syrische islamitische vluchtelingen weinig op hadden met de Turkse moskeeën in Duitsland; te conservatief en ouderwets in vergelijking met de doorontwikkelde geloofsbeleving/cultuur in overwegend islamitische landen, ten opzichte van misschien wat versteende opvattingen in migrantengroepen in Europa. Ja, die kloof tussen (sub)culturen, de ene conservatief, de andere in de basis progressief en vrijzinnig, baart mij wel lichtelijk zorgen. Dat botst. Op de werkvloer, op scholen, enzovoorts. En de natuurlijke reflex is dan om allerlei wetten op te gaan leggen, maar dan zou je juist doen wat tegen de waarden van Nederland ingaat, in mijn ogen. Verdomd lastig allemaal. Ik vind het niet meer dan normaal dat er in de samenleving actief gewerkt wordt aan respect voor wat anders is dan jijzelf. Nieuwkomers, op zich geen probleem, maar wel met wetenschap en onderschrijven van wat in Nederland belangrijk is. En hoe zorg je daar nou voor?
Dat vind jij ja. Jouw mening is niet de norm, noch is jouw mening superieur. Jij mag zoveel vinden vanuit jouw westerse paradigma, maar om nou te doen alsof jouw mening over gescheiden zitten de waarheid is, is ronduit zum kotsen. Typisch hoor, de white man's burden zit echt bij vele Nederlanders in het bloed.

Daar waar jij gezamenlijk zitten de normaalste zaak vindt en negatief uitlaat over gescheiden zitten, zijn er vele mensen en culturen die gemengd zitten walgelijk vinden en dat weer niet begrijpen. Laten we het erop houden dat elk volk, cultuur en religie er andere regels en standaarden op nahoudt.

Begrijp ook niet waarom jij je daar zo zorgen om maakt? Als ik een gescheiden bruiloft wil houden in Nederland is dat mijn keus en zaak. Wat jij of andere Nederlanders vindt kan me niks schelen. Net zoals het mij ook niet boeit dat jij wel gemengde bruiloften bijwoont.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-02-2017 11:19:32 ]
pi_168914372
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2017 11:17 schreef Dven het volgende:

[..]

Niet generaliseren he! Er zijn zelfs moslima's die je drie zoenen op de wang mag geven _O_
Klopt. En niet iedereen is heel strikt in het schudden van de handen. Dat verschilt echt per individu. Maar wat ik duidelijk wou hebben dat er ook vrouwen zij die geen hand schudden. Men doet echt alsof het een mannenzaak is.
pi_168914391
Je daar druk om maken :')!
  woensdag 15 februari 2017 @ 11:21:01 #49
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_168914417
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2017 11:18 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Klopt. En niet iedereen is heel strikt in het schudden van de handen. Dat verschilt echt per individu. Maar wat ik duidelijk wou hebben dat er ook vrouwen zij die geen hand schudden. Men doet echt alsof het een mannenzaak is.
Sowieso snap ik niet waarom veel mensen er zo'n drama van maken. Als iemand geen hand wil schudden, dan schud je zijn/haar hand toch niet? :D Wat een gedoe om niets. _O-
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_168914424
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2017 11:19 schreef jamesdeen het volgende:
Je daar druk om maken :')!
Bizar inderdaad. Heb neven die geen handen schudden. Boeiend dat ze me de hand niet willen schudden. Heb respect voor hun keus en waardeer hun standvastigheid in overtuiging ( iets wat vandaag de dag bijna nergens meer te vinden is). Als ik ergens in Alaska ben en de eskimo's weigeren me de hand te geven omdat ze vanuit hun cultuur een begroeting met de neus normaal vinden is dat ook prima. Boeit me echt niet.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-02-2017 11:22:08 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')