abonnement Unibet Coolblue
pi_168883381
Hallo,

1 Maart ga ik voor 4 maand naar Canada voor een stage. Ik zal hierbij ook aardige stagevergoeding krijgen.
Nu kom ik er niet helemaal uit hoe het zit met de volgende dingen:

Loonbelasting:
Ik neem aan dat er in Canada loonbelasting wordt geheven over mijn salaris. Moet ik dit volgend jaar ook opgeven op mijn Nederlandse aangifte en hoe zorg ik ervoor dat ik geen dubbele belasting ga betalen?

Zorg:
Wat ik ervan begreep, omdat ik minder dan een jaar naar het buitenland ga blijf ik verplicht om mijn Nederlandse basiszorgverzekering te houden en krijg ik hiervoor dus ook gewoon zorgtoeslag ontvangen. Echter is deze zorgverzekering niet geldig omdat ik inkomsten uit het buitenland ontvang. Op andere forums lees ik dat mensen deze inkomsten verzwijgen zodat ze geen expat verzekering af hoeven te sluiten. Hebben mensen hier ervaring mee? Is dit verstandig? Zo niet, weet iemand waar ik een goedkope zorgverzekering kan afsluiten? Doe ik dat ik NL, internationaal of in Canada zelf?

Huurtoeslag:
Ik ontvang op dit moment huurtoeslag, en ik zal in de periode dat ik afwezig ben gewoon mijn kamer behouden. Kan ik mij gewoon in NL ingeschreven laten staan en mijn huurtoeslag blijven ontvangen zonder problemen?

Ik hoop dat er mensen zijn die hier ervaring mee hebben O-)
gr gr
pi_168924718
Geen ervaring mee, maar toen ik 4 maanden in het buitenland op stage ging (is wel al een dikke 10 jaar geleden), heb ik hier gewoon niets doorgegeven. Kamer aangehouden, huur betaald, in Noorwegen een stempel bij het politiebureau gehaald en vervolgens vrolijk in Noorwegen gewoond.
Allemaal niet helemaal volgens het boekje, maar het gaf bij mij het minste gezeik en gedoe voor maar een paar maanden.

Maar wellicht dat het voor Canada allemaal formeler moet. Je kunt je wel afvragen in hoeverre Canada en NL dit soort gegevens uitwisselen (niet dat ik je tot illegale dingen wil aanzetten, maar pragmatisme is soms ook wat waard...)
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')