abonnement Unibet Coolblue
pi_168804813
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2017 15:43 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Bij de vrijmetselaars nu niet hoor.
Was ten tijde van kruistochten zo (bij de orde van de tempeliers).

Er is wel die overeenkomst tussen vrijmetselarij en scientology dat ze datgene waar ze in essentie in geloven verbergen en je in stappen/graden moet werken om tot die kennis te komen. Alleen de vrijmetselarij heeft die kennis tot de dag van vandaag nog goed weten te verbergen, maar ze bedreigen degenen die ingewijd worden dan ook met de dood als ze er iets van prijsgeven.
pi_168805146
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2017 16:47 schreef Tevik het volgende:

[..]

Was ten tijde van kruistochten zo (bij de orde van de tempeliers).

Er is wel die overeenkomst tussen vrijmetselarij en scientology dat ze datgene waar ze in essentie in geloven verbergen en je in stappen/graden moet werken om tot die kennis te komen. Alleen de vrijmetselarij heeft die kennis tot de dag van vandaag nog goed weten te verbergen, maar ze bedreigen degenen die ingewijd worden dan ook met de dood als ze er iets van prijsgeven.
Ben je weleens bij een open dag geweest?
pi_168805432
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2017 17:03 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ben je weleens bij een open dag geweest?
Nee :). Maar heb meer interesse in wat ze doen achter gesloten deuren en niet zozeer wat ze opvoeren voor het gewone volk. Ze schijnen ook goed te zijn in het spelen van toneelstukjes :P .
  vrijdag 10 februari 2017 @ 17:24:17 #29
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_168805480
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2017 17:21 schreef Tevik het volgende:

[..]

Nee :). Maar heb meer interesse in wat ze doen achter gesloten deuren en niet zozeer wat ze opvoeren voor het gewone volk. Ze schijnen ook goed te zijn in het spelen van toneelstukjes :P .
Veel aannames dan voor iemand die nooit op een open dag is geweest ;)
pi_168805587
Ik zie hier weer een hoop onzin over de vrijmetselarij voorbijkomen.. Ik heb nog nooit van de verborgen hand gehoord. Er is wel een houding waarbij de hand op het hart wordt gehouden.
En Napoleon een maçonniek gebaar toeschrijven is natuurlijk bespottelijk..
En wat me opvalt is dat buitenstaanders weer van alles weten over die club, zoals dat je je ziel verkoopt als je lid wordt, las ik.. Grappig dat 10.000-en mensen die soms al decennia lang lid zijn niet doorhebben wat er zich afspeelt, maar dat mensen die er geen bal mee te maken hebben weten te melden dat dit soort zaken tot op heden goed verborgen gehouden werd. Natuurlijk.
pi_168806261
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 februari 2017 17:24 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Veel aannames dan voor iemand die nooit op een open dag is geweest ;)
Sommige rituelen zijn gewoon beschreven door vrijmetselaars zelf. En er zijn ook genoeg documentaires erover te vinden waarin een aantal zaken door hen zelf worden uitgelegd.
pi_168806296
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2017 17:30 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Ik zie hier weer een hoop onzin over de vrijmetselarij voorbijkomen.. Ik heb nog nooit van de verborgen hand gehoord. Er is wel een houding waarbij de hand op het hart wordt gehouden.
En Napoleon een maçonniek gebaar toeschrijven is natuurlijk bespottelijk..
En wat me opvalt is dat buitenstaanders weer van alles weten over die club, zoals dat je je ziel verkoopt als je lid wordt, las ik.. Grappig dat 10.000-en mensen die soms al decennia lang lid zijn niet doorhebben wat er zich afspeelt, maar dat mensen die er geen bal mee te maken hebben weten te melden dat dit soort zaken tot op heden goed verborgen gehouden werd. Natuurlijk.
Hoe betrouwbaar is die Duncan's Ritual boek?
  vrijdag 10 februari 2017 @ 20:14:39 #33
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_168809276
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2017 16:46 schreef Wantie het volgende:

[..]

Dus je hebt het al eens aan een vrijmetselaar gevraagd. Wat voor antwoord krijg je dam?
Ik heb het zelf nooit gevraagd. Maar op tv en docu's doen ze er erg geheimzinnig over allemaal. Het lijkt wel of ze de heilige graal bewaken ofzo. :')
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  vrijdag 10 februari 2017 @ 20:18:04 #34
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_168809378
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2017 12:23 schreef theguyver het volgende:

[..]

Je moet er eerst lid van zijn, voor ze die shizzle gaan uitleggen en zo.
Zelfde als bij scientology, je hoort het verhaal van xenu pas op moment als je een bepaald graad hebt .. ( en bakken geld hebt gestort )

Heb ik eens een docu van gezien.
Een man had een hele hoge graad behaald binnen die kerk. En hij kon niet wachten om het grote geheim te horen. :D

Toen kreeg hij dus die Xenu onzin voorgeschoteld. Hij voelde zich daarna erg opgelicht, en is ook weggegaan volgens mij.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_168811679
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2017 20:14 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Ik heb het zelf nooit gevraagd. Maar op tv en docu's doen ze er erg geheimzinnig over allemaal. Het lijkt wel of ze de heilige graal bewaken ofzo. :')
Tja, ik wijs je er op dat je zelf met vrijmetselaars kunt babbelen door hun open dagen te bezoeken en dan kom jij met een of ander tv-programma aan.... :|W
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_168811748
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2017 20:18 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Heb ik eens een docu van gezien.
Een man had een hele hoge graad behaald binnen die kerk. En hij kon niet wachten om het grote geheim te horen. :D

Toen kreeg hij dus die Xenu onzin voorgeschoteld. Hij voelde zich daarna erg opgelicht, en is ook weggegaan volgens mij.
Het is ook nogal debiel dat een kerkelijke organisatie een groot geheim over hun geloof achter houdt voor een select groepje ingewijden. Dat had al een belletje bij hem moeten doen rinkelen. Maar ja, mensen willen zich graag speciaal voelen...
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_168811749
quote:
14s.gif Op donderdag 9 februari 2017 22:11 schreef Lavenderr het volgende:
Interessant topic.
ken je deze al?
plattegrond van Washington,
toeval ? waarom hebben andere steden in de buurt niet soortgelijke indeling




https://www.google.nl/maps/@38.8990312,-77.0204545,14z


pi_168811923
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2017 21:23 schreef Mytho het volgende:

[..]

ken je deze al?
plattegrond van Washington,
toeval ? waarom hebben andere steden in de buurt niet soortgelijke indeling

[ afbeelding ]

https://www.google.nl/maps/@38.8990312,-77.0204545,14z

[ afbeelding ]
Ja! Bijzonder is dat he?
Enneacanthus_Obesus had ooit een goed topic over Vrijmetselarij.
Effe zoeken.
pi_168812059
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2017 18:07 schreef Tevik het volgende:

[..]

Hoe betrouwbaar is die Duncan's Ritual boek?
Is dat een recent werk? Als het in de tijd van Duncan werd geschreven is er een goede kans dat het betrouwbaar is.
pi_168812520
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2017 18:07 schreef Tevik het volgende:

[..]

Hoe betrouwbaar is die Duncan's Ritual boek?
Is dat een recent werk? Als het in de tijd van Duncan werd geschreven is er een goede kans dat het betrouwbaar is.
In de vorm van een zg verradersgeschrift dus
pi_168812521
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2017 21:23 schreef Mytho het volgende:
ken je deze al?
plattegrond van Washington,
toeval ? waarom hebben andere steden in de buurt niet soortgelijke indeling
Toeval inderdaad, het lijkt op een pentagram, maar de verhoudingen kloppen niet en als je hem zelf op de kaart op zoekt, dan zijn ook niet alle lijnen van de ster aanwezig
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_168814189
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2017 21:30 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Is dat een recent werk? Als het in de tijd van Duncan werd geschreven is er een goede kans dat het betrouwbaar is.
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2017 17:30 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Ik zie hier weer een hoop onzin over de vrijmetselarij voorbijkomen.. Ik heb nog nooit van de verborgen hand gehoord. Er is wel een houding waarbij de hand op het hart wordt gehouden.
En Napoleon een maçonniek gebaar toeschrijven is natuurlijk bespottelijk..
En wat me opvalt is dat buitenstaanders weer van alles weten over die club, zoals dat je je ziel verkoopt als je lid wordt, las ik.. Grappig dat 10.000-en mensen die soms al decennia lang lid zijn niet doorhebben wat er zich afspeelt, maar dat mensen die er geen bal mee te maken hebben weten te melden dat dit soort zaken tot op heden goed verborgen gehouden werd. Natuurlijk.
Uit 1866: http://sacred-texts.com/mas/dun/index.htm

Deze vrijmetselaarsloge heeft de inhoud van het boek zelf ook op de site staan: Duncan's Masonic Ritual and Monitor

Dus ik neem aan dat het werk betrouwbaar is, en daarin staat wat jij noemt 'de verborgen hand' gewoon er tussen als een vrijmetselaars-gebaar: Royal Arch, or Seventh Degree

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_168814998
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2017 22:28 schreef Tevik het volgende:

[..]

[..]

Uit 1866: http://sacred-texts.com/mas/dun/index.htm

Deze vrijmetselaarsloge heeft de inhoud van het boek zelf ook op de site staan: Duncan's Masonic Ritual and Monitor

Dus ik neem aan dat het werk betrouwbaar is, en daarin staat wat jij noemt 'de verborgen hand' gewoon er tussen als een vrijmetselaars-gebaar: Royal Arch, or Seventh Degree

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hey wat gaaf! Die verborgen hand is nieuw voor mij.

Ik zie daar dat plaatje niet bij staan. En je hebt het ook over een andere Duncan. Dit is Malcolm Duncan en ik dacht dat het over Adam Duncan ging.
Het ziet er betrouwbaar genoeg uit. Dat veel nieuw is voor me, is logisch. Er is in de loop van de tijd wel het eea. veranderd en dit gaat ook over de Royal Arch.

[ Bericht 6% gewijzigd door Enneacanthus_Obesus op 10-02-2017 23:11:01 ]
pi_168815359
Zo leer je nog eens wat van iemand die nog nooit op een open dag is geweest :P
pi_168815617
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2017 23:03 schreef Tevik het volgende:
Zo leer je nog eens wat van iemand die nog nooit op een open dag is geweest :P
Dat is waar!
pi_168825953
Waarom zo geheim doen?
Waarom de obsessie /fascinatie met numerologie/ gematria?
Is de vrijmetselaarij meestal 'n Joodse ding?

Voelen vrijmetselaren beter dan andere volk?
' We know the secret and you don't' om 'n beetje slim te doen?

Smells of a sort of 'We know something you don't know!' type elitisme :)
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
pi_168826746
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 15:13 schreef Tingo het volgende:
Waarom zo geheim doen?
Waarom de obsessie /fascinatie met numerologie/ gematria?
Is de vrijmetselaarij meestal 'n Joodse ding?

Voelen vrijmetselaren beter dan andere volk?
' We know the secret and you don't' om 'n beetje slim te doen?

Smells of a sort of 'We know something you don't know!' type elitisme :)
Nee hoor, iedereen kan er bij.
pi_168828948
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 15:53 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Nee hoor, iedereen kan er bij.
Joodse geloof en vrijmetselarij allebei gek op numerologie zijn.
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
pi_168845767
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 18:05 schreef Tingo het volgende:

[..]

Joodse geloof en vrijmetselarij allebei gek op numerologie zijn.
Iedereen gek op getallen zijn
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_168845807
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 15:13 schreef Tingo het volgende:
Waarom zo geheim doen?
Waarom de obsessie /fascinatie met numerologie/ gematria?
Is de vrijmetselaarij meestal 'n Joodse ding?

Voelen vrijmetselaren beter dan andere volk?
' We know the secret and you don't' om 'n beetje slim te doen?

Smells of a sort of 'We know something you don't know!' type elitisme :)
Vrijmetselaar is geen volk.
En de rest is ook een van de motivaties voor complotdenken...
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')