abonnement Unibet Coolblue
pi_168774358
Ik heb een 120gb ssd als C: schijf en 1 Tb als secundaire schijf voor opslag.

Een probleem dat steeds terugkeert is dat de C schijf volraakt. Ik installeer er helemaal niks op. Ik heb er ook geen games op maar op een of andere manier raakt die steeds vol.

Ik heb al meerdere dingen geprobeerd zoals disk cleanup en kijken of ik per ongeluk applicaties op de C: schrijf heb maar er is niks. Hebben jullie dit ook? Op het moment heb ik maar 2 gb van de 120 gb.
pi_168774695
Ccleaner
pi_168774932
Je documenten op een andere schijf zetten?
O+ BlaBlub O+
pi_168775045
Doe idd de disk cleanup, maar klik dan op de knop "system files" of systeembestanden opruimen...
En vink dan alles aan.

En als je de eigenschappen opvraagt van de mappen documenten, afbeeldingen, desktop, videos, muziek, dan kun je die verplaatsen naar de D:\ schijf. Maak vantevoren even netjes de respectievele mappen aan.
pi_168775048
C:\Windows\Temp , zal wel een gig of 30 aan update zooi en .cab staan.
Download Treesize even, prima programmatje

https://www.jam-software.com/treesize_free/
pi_168775062
ik zou inderdaad eens beginnen met al je gebruikersfolders (documenten, muziek, video e.d.) te verhuizen naar de andere schijf.

vervolgens met treesize eens kijken waar de meeste ruimte aan op gaat en daar proberen wat vrij te krijgen..

aangezien je een SSD hebt is het aangeraden minimaal 10% vrij te houden, anders stort de snelheid in (in jou geval dus 12GB minimaal vrij houden)
  donderdag 9 februari 2017 @ 11:43:33 #7
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_168775124
Hibernation-modus uitschakelen
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_168775301
Ja, voor alle SSD's doe ik altijd het commando: powercfg -h off
(in een command prompt met administrator rechten!)
Scheelt weer een paar GB
pi_168777118
Grotere schijf kopen.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_168777318
wellicht veel temp bestanden in de windows temp folder?
ik zou anders ook je mijn documenten laten verplaatsen naar je 1 TB schijf :)
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
pi_168777410
En als systeem herstel aan staat kan de hidden directory "System Volume Information" héél groot worden. Dan moet je maar een paar herstelpunten weg gooien of systeem herstel helemaal uit zetten.
pi_168777652
Gebruik TreeSize en controleer waar de meeste ruimte naartoe is gegaan:
https://www.jam-software.(...)163095&article_no=80
Don't let my username fool you...
pi_168870724
quote:
1s.gif Op donderdag 9 februari 2017 11:03 schreef Atak het volgende:

Ik heb een 120gb ssd als C: schijf en 1 Tb als secundaire schijf voor opslag.

Een probleem dat steeds terugkeert is dat de C schijf volraakt. Ik installeer er helemaal niks op. Ik heb er ook geen games op maar op een of andere manier raakt die steeds vol.

Ik heb al meerdere dingen geprobeerd zoals disk cleanup en kijken of ik per ongeluk applicaties op de C: schrijf heb maar er is niks. Hebben jullie dit ook? Op het moment heb ik maar 2 gb van de 120 gb.
Op een een command prompt onder administrator mode op de C schijf en typ het volgende in:

cleanmgr /sageset:1

vink alles aan en klik op ok. type in

cleanmgr /sagerun:1

Nu is bijna alle overbodige meuk van je Windows update weg.

Download vervolgens patch cleaner en laat die zijn werk doen. Deze wist alle niet-gelinkte windows bestanden van microsoft update. Deze werkt ook prima onder Windows 10.

Gebruik je Steam op je ssd, dan kun je SteamCleaner overwegen die alle overbodige Steam software van je schijf af haalt.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_168873596
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2017 11:13 schreef Mr_Belvedere het volgende:

[..]

Op een een command prompt onder administrator mode op de C schijf en typ het volgende in:

cleanmgr /sageset:1

vink alles aan en klik op ok. type in

cleanmgr /sagerun:1

Nu is bijna alle overbodige meuk van je Windows update weg.

Download vervolgens patch cleaner en laat die zijn werk doen. Deze wist alle niet-gelinkte windows bestanden van microsoft update. Deze werkt ook prima onder Windows 10.

Gebruik je Steam op je ssd, dan kun je SteamCleaner overwegen die alle overbodige Steam software van je schijf af haalt.
Bedankt. Ga ik vanavond proberen.

Ik had gisteren al treesize gebruikt. Dat is precies wat ik zocht. Nu heb ik 5 gb vrij maar ik weet niet waar die andere 85 gb is?

Ik heb al mijn games op de D schijf trouwens.
pi_168873608
quote:
1s.gif Op maandag 13 februari 2017 14:23 schreef Atak het volgende:

Ik heb al mijn games op de D schijf trouwens.
Tenzij je in steam bij elke installatie specifiek heel duidelijk aangeeft dat het naar de D schijf moet, maakt ie automatisch gebruik van de C schijf.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_168873636
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2017 13:57 schreef Metalfreak het volgende:
Gebruik TreeSize en controleer waar de meeste ruimte naartoe is gegaan:
https://www.jam-software.(...)163095&article_no=80
Bedankt voor de tip.
pi_168873711
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2017 14:24 schreef Mr_Belvedere het volgende:

[..]

Tenzij je in steam bij elke installatie specifiek heel duidelijk aangeeft dat het naar de D schijf moet, maakt ie automatisch gebruik van de C schijf.
Klopt. Met treesize zag ik dat die sommige bestanden op C opslaat maar die mappen waren maar 200 Mb per map. Dus niet zo groot dat die 90 gb C schijf kan volraken.
pi_168873728
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2017 13:44 schreef Z-A het volgende:
En als systeem herstel aan staat kan de hidden directory "System Volume Information" héél groot worden. Dan moet je maar een paar herstelpunten weg gooien of systeem herstel helemaal uit zetten.
Waar kan ik die herstelpunten vinden? Denk niet dat ik dat aan heb.
pi_168873746
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2017 13:40 schreef sjoemie1985 het volgende:
wellicht veel temp bestanden in de windows temp folder?
ik zou anders ook je mijn documenten laten verplaatsen naar je 1 TB schijf :)
Nee dat was het eerste wat ik schoon heb gemaakt. Dat was maar 800 mb.
pi_168873769
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2017 13:28 schreef HSG het volgende:
Grotere schijf kopen.
Heb ik geen plaats voor in mijn systeem. Heb al 2 SSD's en twee harde schijven. Op mijn harde schijven heb ik nog genoeg ruimte. 60-70% noet benut maar de SSD's raken snel vol.
pi_168873800
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2017 11:40 schreef mschol het volgende:
ik zou inderdaad eens beginnen met al je gebruikersfolders (documenten, muziek, video e.d.) te verhuizen naar de andere schijf.

vervolgens met treesize eens kijken waar de meeste ruimte aan op gaat en daar proberen wat vrij te krijgen..

aangezien je een SSD hebt is het aangeraden minimaal 10% vrij te houden, anders stort de snelheid in (in jou geval dus 12GB minimaal vrij houden)
Goeie tip op het laatst. Ik installeer niks op de C schijf. Daar heb ik mijn 120gb SSD schijf als D. Helaas raakt alles zo snel vol. Heb geen zin om mijn huidige SSD weg te gooien om bijv voor een 250gb te gaan.
pi_168874771
quote:
1s.gif Op maandag 13 februari 2017 14:30 schreef Atak het volgende:

Klopt. Met treesize zag ik dat die sommige bestanden op C opslaat maar die mappen waren maar 200 Mb per map. Dus niet zo groot dat die 90 gb C schijf kan volraken.
Ik vermoed dat veel van die crap gewoon system folder crap is. En die zie je niet als normale user. Slechts als admin of system mode. Een enorm uitegbreide cleanmgr/patchcleaner/steamcleaner opruimactie kan al gigabytes schelen.

Tijdelijke bestanden moet je laten verwijzen naar d:\temp (wel even die folder maken). Dat scheelt veel ruimte en veel schrijfacties. Zie hiero.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_168875098
Waar gaat de schijfruimte naartoe? Met Treesize moet je dat heel eenvoudig kunnen zien.
pi_168877785
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2017 15:33 schreef oheng het volgende:
Waar gaat de schijfruimte naartoe? Met Treesize moet je dat heel eenvoudig kunnen zien.
upload pic
pi_168877867
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2017 15:18 schreef Mr_Belvedere het volgende:

[..]

Ik vermoed dat veel van die crap gewoon system folder crap is. En die zie je niet als normale user. Slechts als admin of system mode. Een enorm uitegbreide cleanmgr/patchcleaner/steamcleaner opruimactie kan al gigabytes schelen.

Tijdelijke bestanden moet je laten verwijzen naar d:\temp (wel even die folder maken). Dat scheelt veel ruimte en veel schrijfacties. Zie hiero.
Thanks. Ga ik zo doen. Even kijken of het gaat lukken.
pi_168878081
quote:
en open die windows en user map is. je NVIDIA map op de c kun je wel weg gooien. je hebt zowiezo teveel troep in de users map

[ Bericht 3% gewijzigd door wootahH op 13-02-2017 18:21:35 ]
:]
  maandag 13 februari 2017 @ 19:53:44 #27
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_168880151
In de Users map:

Je kunt dingen als Pictures en Documents (sorry ik heb geen Nederlandse Windows versie) verhuizen naar een andere schijf. Klik op properties (eigenschappen?) voor je Afbeeldingen en Documenten folder, en onder Lokatie kun je de lokatie veranderen naar ergens op de D:\ schijf. Dat scheelt een hoop, zeker als je erg veel foto's hebt....
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_168880265
quote:
2s.gif Op maandag 13 februari 2017 19:53 schreef maartena het volgende:
In de Users map:

Je kunt dingen als Pictures en Documents (sorry ik heb geen Nederlandse Windows versie) verhuizen naar een andere schijf. Klik op properties (eigenschappen?) voor je Afbeeldingen en Documenten folder, en onder Lokatie kun je de lokatie veranderen naar ergens op de D:\ schijf. Dat scheelt een hoop, zeker als je erg veel foto's hebt....
En de standaard Downloadfolder was bij mij ook de C. Kwam ik zaterdag achter :')
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_168887648
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2017 19:57 schreef Syrena het volgende:

[..]

En de standaard Downloadfolder was bij mij ook de C. Kwam ik zaterdag achter :')
Die download laat ik altijd naar buroblad wijzen. Dan ruim je het vanzelf wel weer op.
pi_168887670
quote:
1s.gif Op maandag 13 februari 2017 14:34 schreef Atak het volgende:

[..]

Heb ik geen plaats voor in mijn systeem. Heb al 2 SSD's en twee harde schijven. Op mijn harde schijven heb ik nog genoeg ruimte. 60-70% noet benut maar de SSD's raken snel vol.
Je kan een kleine SSD klonen en vervangen door een grotere.
  dinsdag 14 februari 2017 @ 08:33:07 #31
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_168887831
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2017 17:59 schreef Atak het volgende:

[..]

Thanks. Ga ik zo doen. Even kijken of het gaat lukken.
Zie ook eerdere posten maar hier meer uitleg om het schonen te automatiseren.
http://www.reindejong.nl/tipisch-rhino-schijfopruiming
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')