abonnement Unibet Coolblue
pi_168756165
Ik ben voor een kennis opzoek naar een 14" laptop ivm defect van huidige laptop (een samsung chronos met een i5-2450m, 6GB ram en een 512GB SSD (later bijgezet, ter vervanging van de 500GB HDD); exact type nummer volgt)

De laptop waar ik op uitkom is de Lenovo Yoga 510-14ISK 80S7002BMH
fatsoenlijke reviews kan ik er echter niet van vinden, en degene die ik wel kan vinden hebben het over een matige bouwkwaliteit (wat mij niet handig lijkt i.v.m. het vele meenemen) en het hele hybride/convertable gebeuren is ook niet nodig

Andere optie is de Lenovo IdeaPad 710S
wordt door hardware.info goed beoordeelt

nadeel van beide is dat er geen 512GB SSD in zit en uitbreiding niet een optie lijkt..
ik heb dus wat tips nodig voor andere laptops die mogelijk in aanmerking komen, budget ligt rond de 800 euro, geen dikke videokaart nodig, het is een huis-tuin en keuken gebruiker maar die wil wel vlot kunnen werken
pi_168756212
http://www.notebookcheck.(...)Review.185385.0.html

Hier heb je een goede review. Aanrader deze website.
  woensdag 8 februari 2017 @ 13:58:22 #3
104871 remlof
Europees federalist
pi_168757458
2012 Macbook Pro 13". Uitstekende bouwkwaliteit en je kan er zelf van alles aan uitbreiden (tot 16 GB RAM en 2x 2.5" SSD)
url
  woensdag 8 februari 2017 @ 14:44:49 #5
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_168757526
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2017 13:27 schreef mschol het volgende:
Ik ben voor een kennis opzoek naar een 14" laptop ivm defect van huidige laptop (een samsung chronos met een i5-2450m, 6GB ram en een 512GB SSD (later bijgezet, ter vervanging van de 500GB HDD); exact type nummer volgt)

De laptop waar ik op uitkom is de Lenovo Yoga 510-14ISK 80S7002BMH
fatsoenlijke reviews kan ik er echter niet van vinden, en degene die ik wel kan vinden hebben het over een matige bouwkwaliteit (wat mij niet handig lijkt i.v.m. het vele meenemen) en het hele hybride/convertable gebeuren is ook niet nodig

Andere optie is de Lenovo IdeaPad 710S
wordt door hardware.info goed beoordeelt

nadeel van beide is dat er geen 512GB SSD in zit en uitbreiding niet een optie lijkt..
ik heb dus wat tips nodig voor andere laptops die mogelijk in aanmerking komen, budget ligt rond de 800 euro, geen dikke videokaart nodig, het is een huis-tuin en keuken gebruiker maar die wil wel vlot kunnen werken
Geen idee hoe kapot die oude laptop is maar als deze nog valt te kanibaliseren kan je daar natuurlijk gewoon de ssd uit halen en over zetten. Hoef je helemaal niet te kijken naar de capaciteit van de eventuele nieuwe laptop en scheelt je zo enkele tientjes.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_168757794
quote:
7s.gif Op woensdag 8 februari 2017 13:58 schreef remlof het volgende:
Een MacBook Air.
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2017 14:41 schreef Drommelsch85 het volgende:
2012 Macbook Pro 13". Uitstekende bouwkwaliteit en je kan er zelf van alles aan uitbreiden (tot 16 GB RAM en 2x 2.5" SSD)
mac is geen optie: gebruiker heeft beursprogramma's die niet onder mac werken

quote:
14s.gif Op woensdag 8 februari 2017 14:44 schreef jogy het volgende:

[..]

Geen idee hoe kapot die oude laptop is maar als deze nog valt te kanibaliseren kan je daar natuurlijk gewoon de ssd uit halen en over zetten. Hoef je helemaal niet te kijken naar de capaciteit van de eventuele nieuwe laptop en scheelt je zo enkele tientjes.
scherm is kaduuk, systeem werkt voor de rest wel.
Is vermoedelijk dus wel te fixen maar gebruiker heeft besloten dat na een jaar of 5 jaar dat ding wel vervangen mag worden

[ Bericht 29% gewijzigd door mschol op 08-02-2017 15:05:02 ]
pi_168772028
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2017 14:58 schreef mschol het volgende:

[..]


[..]

mac is geen optie: gebruiker heeft beursprogramma's die niet onder mac werken

[..]

scherm is kaduuk, systeem werkt voor de rest wel.
Is vermoedelijk dus wel te fixen maar gebruiker heeft besloten dat na een jaar of 5 jaar dat ding wel vervangen mag worden
Waarom is een Mac geen optie dan? Een MacBook draait Windows gewoon perfect, hoor.

Zit je gebonden aan een 14" scherm? De Dell XPS 15 heeft dan wel een 15,6" scherm, maar is door de minimale randen rond het scherm net zo klein als mijn 14" Razer Blade. En de XPS heeft uitstekende bouwkwaliteit en het mooiste scherm van alle laptops die momenteel op de markt zijn
pi_168772279
quote:
1s.gif Op donderdag 9 februari 2017 08:44 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Waarom is een Mac geen optie dan? Een MacBook draait Windows gewoon perfect, hoor.
en dat wordt officeel door een winkel ondersteund?
die specifieke macbook is ergens nieuw te koop voor het budget in de OP?
quote:
Zit je gebonden aan een 14" scherm? De Dell XPS 15 heeft dan wel een 15,6" scherm, maar is door de minimale randen rond het scherm net zo klein als mijn 14" Razer Blade. En de XPS heeft uitstekende bouwkwaliteit en het mooiste scherm van alle laptops die momenteel op de markt zijn
aangezien je nu met een 1500 euro kostende laptop op de proppen komt: heb je de OP wel gelezen?
overigens heb ik met gebruiker nog even overlegd, 15,6" is ook goed; de Lenovo IdeaPad 700-15ISK 80RU008PMH is nu een potentiele kandidaat, accuduur wordt als matig omschreven maar dat is voor de gebruiker geen probleem

[ Bericht 5% gewijzigd door mschol op 09-02-2017 09:16:35 ]
  donderdag 9 februari 2017 @ 09:12:48 #9
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_168772394
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2017 14:58 schreef mschol het volgende:
scherm is kaduuk, systeem werkt voor de rest wel.
Is vermoedelijk dus wel te fixen maar gebruiker heeft besloten dat na een jaar of 5 jaar dat ding wel vervangen mag worden
Dus die 512 SSD kan over gezet worden, hoef je je daar geen zorgen om te maken. Of een laptop met een laptop met een 256 schijf en ruimte voor een tweede schijf?
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_168772460
quote:
14s.gif Op donderdag 9 februari 2017 09:12 schreef jogy het volgende:

[..]

Dus die 512 SSD kan over gezet worden, hoef je je daar geen zorgen om te maken. Of een laptop met een laptop met een 256 schijf en ruimte voor een tweede schijf?
ik wil niet de oude installatie gebruiken op het nieuwe systeem en gezien de oude nog even gebruikt moet worden is het handigste plek voor een 2de schijf.. (de hierboven aangehaalde schijnt plek te hebben voor een M.2 ssd en een 2.5" SSD)
  donderdag 9 februari 2017 @ 09:25:36 #11
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_168772591
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2017 09:16 schreef mschol het volgende:

[..]

ik wil niet de oude installatie gebruiken op het nieuwe systeem en gezien de oude nog even gebruikt moet worden is het handigste plek voor een 2de schijf.. (de hierboven aangehaalde schijnt plek te hebben voor een M.2 ssd en een 2.5" SSD)
Oh als die nog even gebruikt gaat worden houdt het inderdaad wel op. Dan zou ik die lenovo doen. Als die m.2 gebruikt wordt kan je altijd nog naderhand die 2.5 SSD van de oude formateren wanneer deze niet meer wordt gebruikt en is het alleen maar leuk. Geen idee of lenovo er nog een handje van heeft om bloat/spyware op de installatie te plempen trouwens maar anders kan je altijd een kale installatie eroverheen gooien als het serienummer van de windows in de uefi is gepropt.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_168772876
quote:
14s.gif Op donderdag 9 februari 2017 09:25 schreef jogy het volgende:

[..]

Oh als die nog even gebruikt gaat worden houdt het inderdaad wel op.
er staan wat programma's geinstalleerd en vast nog wat automagisch opgeslagen wachtwoorden die er in iedergeval af moeten, dus ik wil hem nog een weekje operationeel houden, just in case.. :) (het zal niet de eerste keer zijn dat iemand weer eens een zooi wachtwoorden is vergeten en geen password manager gebruikt)

quote:
Dan zou ik die lenovo doen. Als die m.2 gebruikt wordt kan je altijd nog naderhand die 2.5 SSD van de oude formateren wanneer deze niet meer wordt gebruikt en is het alleen maar leuk. Geen idee of lenovo er nog een handje van heeft om bloat/spyware op de installatie te plempen trouwens maar anders kan je altijd een kale installatie eroverheen gooien als het serienummer van de windows in de uefi is gepropt.
Volgens mij is lenovo daarmee opgehouden, maar afhankelijk van wat er voorgeinstalleerd meegeleverd wordt haal ik decrapifier er wel nog overheen :)
kale installatie zou ik zelf persoonlijk wel doen.. maar als het niet perse nodig is hou ik laptops van andere zoveel mogelijk in originele staat, voor het gemak van de gebruiker. (die system image is erg handig als er weer eens wat is omgevallen, dan kunnen ze gewoon zonder externe media de boel herstellen)
pi_168772879
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2017 09:05 schreef mschol het volgende:

[..]

en dat wordt officeel door een winkel ondersteund?
die specifieke macbook is ergens nieuw te koop voor het budget in de OP?

[..]

aangezien je nu met een 1500 euro kostende laptop op de proppen komt: heb je de OP wel gelezen?
overigens heb ik met gebruiker nog even overlegd, 15,6" is ook goed; de Lenovo IdeaPad 700-15ISK 80RU008PMH is nu een potentiele kandidaat, accuduur wordt als matig omschreven maar dat is voor de gebruiker geen probleem
Dat wordt officieel ondersteund ja.

En ja, ik heb de OP gelezen. De XPS15 van vorig jaar moet je wel voor 900-1000 kunnen vinden. Mar ik begrijp dat de gebruiker liever op voorhand bezuinigt, dan iets meer uitgeven voor een laptop die langer mee gaat. Succes
  donderdag 9 februari 2017 @ 10:21:14 #14
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_168773566
quote:
1s.gif Op donderdag 9 februari 2017 09:43 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Dat wordt officieel ondersteund ja.

En ja, ik heb de OP gelezen. De XPS15 van vorig jaar moet je wel voor 900-1000 kunnen vinden. Mar ik begrijp dat de gebruiker liever op voorhand bezuinigt, dan iets meer uitgeven voor een laptop die langer mee gaat. Succes
Mijn plastic ASUS laptopje van 600 euro destijds is nog steeds niet kapot te krijgen na 7 jaar. Het apparaat is niet vooruit te fikken nu maar qua levensduur is er niets op aan te merken. Zolang je geen echt Chinees C merk gaat kopen (Lenovo is daar niet één van) is het tegenwoordig allemaal niet zo dramatisch.

800 euro voor een huis/tuin/keuken laptop met wat Office en internet is een prima budget. En ik heb bij mijn werk regelmatig dat er apparaten langs komen voor mensen die nog net 2 tabs openen op internet en outlook gebruiken en dan moeten we één of ander bakbeest voor ze configureren. Dan huil ik van binnen een beetje, gewoon zonde. Je moet (niks maar toch) je hardware bestellen op basis van je beoogde gebruik.

Anders gezegd: Een 800 euro laptop die 4 jaar mee gaat zonder gezeur en daarna begint te kuren tegenover een laptop van 1600 euro die eventueel 6 jaar meegaat zonder gezeur is nog steeds 400 euro duurder. En een 3D kaart die niet gebruikt wordt is geldverspilling. Koop het dan op gewicht en steek daar je extra geld in. een Surface pro oid.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_168774057
Bedankt dat jij precies voor mij invult wat ik bedoel :') Heerlijk.
  donderdag 9 februari 2017 @ 15:07:04 #16
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_168779132
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2017 10:48 schreef Splackavellie02 het volgende:
Bedankt dat jij precies voor mij invult wat ik bedoel :') Heerlijk.
Dan moet je misschien wat duidelijker zijn. edit-toevoeging: dus als het budget een bepaald bedrag is is het niet behulpzaam om er X2 overheen te denderen ( en naderhand suggereren dat refurbished/marktplaats ook een opite kan zijn), de levensduur van een 800 euro laptop kan even lang zijn als die van 1600 en in dit geval zou het dus overkill zijn (3D kaart die alvast niet gebruikt wordt)
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_168781240
quote:
10s.gif Op donderdag 9 februari 2017 15:07 schreef jogy het volgende:

[..]

Dan moet je misschien wat duidelijker zijn. edit-toevoeging: dus als het budget een bepaald bedrag is is het niet behulpzaam om er X2 overheen te denderen ( en naderhand suggereren dat refurbished/marktplaats ook een opite kan zijn), de levensduur van een 800 euro laptop kan even lang zijn als die van 1600 en in dit geval zou het dus overkill zijn (3D kaart die alvast niet gebruikt wordt)
Nogmaals, wederom begin je over de GPU, alsof dat het enige is wat een laptop duurder maakt. Bekijk het maar met je suggestieve reacties, ik ben weg.
pi_168804664
https://tweakers.net/pric(...)-5330/specificaties/

Dit niks? Ips scherm, Core i5-7200U, 8gb, 256mb ssd, alleen heeft/had acer niet zo'n goede naam maar dat is wel wat verbeterd de afgelopen jaren geloof ik.

Kost wel 50 euro meer dan je budget maar dat kan je heus wel besparen op iets onzinnigs zoals een vrouw.

http://www.notebookcheck.(...)Review.190916.0.html

Ik zie geen 14" laptops met standaard al 512 gb ssd onboard, althans niet met een ips scherm.

[ Bericht 12% gewijzigd door perezoso op 10-02-2017 16:49:12 ]
pi_168809831
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2017 13:27 schreef mschol het volgende:
Ik ben voor een kennis opzoek naar een 14" laptop ivm defect van huidige laptop (een samsung chronos met een i5-2450m, 6GB ram en een 512GB SSD (later bijgezet, ter vervanging van de 500GB HDD); exact type nummer volgt)

De laptop waar ik op uitkom is de Lenovo Yoga 510-14ISK 80S7002BMH
fatsoenlijke reviews kan ik er echter niet van vinden, en degene die ik wel kan vinden hebben het over een matige bouwkwaliteit (wat mij niet handig lijkt i.v.m. het vele meenemen) en het hele hybride/convertable gebeuren is ook niet nodig

Andere optie is de Lenovo IdeaPad 710S
wordt door hardware.info goed beoordeelt

nadeel van beide is dat er geen 512GB SSD in zit en uitbreiding niet een optie lijkt..
ik heb dus wat tips nodig voor andere laptops die mogelijk in aanmerking komen, budget ligt rond de 800 euro, geen dikke videokaart nodig, het is een huis-tuin en keuken gebruiker maar die wil wel vlot kunnen werken
Huh, een 710 kun je zo uit mijn hoofd wel upgraden hoor.

Wie zegt dat dat niet kan??? :?

Edit: ff een selectie gemaakt: https://tweakers.net/cate(...)ctNWah0-NBTg0jk2X5Rc

Edit: 2: oh je moet een SSD van 500GB hebben... Tja dat wordt ombouwen. Of... je knalt er een SD kaartje in! Hier, nog een linkje: https://tweakers.net/cate(...)aBpSrKPSOdMc0HCrtX4B

[ Bericht 9% gewijzigd door oheng op 10-02-2017 20:38:31 ]
pi_168819384
Is importeren een optie?

De Xiaomi Mi Air 13.3" kost rond de 750 euro en heel heel behoorlijke specs:

- 13,3" 1080p IPS scherm
- i5-6200U CPU
- Nvidia 940MX GPU
- 8GB RAM
- 256GB SSD

De laptop is helemaal van aluminium, heeft een uitstekend toetsenbord met backlight, een groot glazen touchpad, lange accuduur en weegt minder dan anderhalve kilo. Hij ziet er ook niet verkeerd uit:



Als je hem bij banggood koopt, kun je de fok-korting toepassen voor 5% korting en heb je gegarandeerd geen douanekosten met PDM shipping.

Enige nadeel is dat de laptop standaard geleverd wordt met Chinese Windows. Maar de licentie die erbij zit werkt ook om een Nederlandse versie te activeren.
pi_168819552
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 08:16 schreef Splackavellie02 het volgende:
Is importeren een optie?

De Xiaomi Mi Air 13.3" kost rond de 750 euro en heel heel behoorlijke specs:

- 13,3" 1080p IPS scherm
- i5-6200U CPU
- Nvidia 940MX GPU
- 8GB RAM
- 256GB SSD

De laptop is helemaal van aluminium, heeft een uitstekend toetsenbord met backlight, een groot glazen touchpad, lange accuduur en weegt minder dan anderhalve kilo. Hij ziet er ook niet verkeerd uit:

[ afbeelding ]

Als je hem bij banggood koopt, kun je de fok-korting toepassen voor 5% korting en heb je gegarandeerd geen douanekosten met PDM shipping.

Enige nadeel is dat de laptop standaard geleverd wordt met Chinese Windows. Maar de licentie die erbij zit werkt ook om een Nederlandse versie te activeren.
dat is een heel aardig ding om te zien,zou importeren geen issue zijn denk ik, alleen de levertijd is wat dan een beetje de boel opbreekt

ik heb de gebruiker gisteren wat opties gegeven, en hij heeft uiteindelijk zelf voor de 15,6" lenovo ideapad 700 gekozen

misschien niet zo klein, maar na wat opmeten was hij, naar zijn idee, ook niet te groot.
mocht het hem toch niet bevallen, de grootte of het gewicht, dan kan hij hem alsnog terugsturen

ik vind die xiaomi misschien wel een leuk ding voor mijzelf :D

iedereen bedankt voor het meedenken ^O^
pi_168819600
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 08:42 schreef mschol het volgende:

[..]

dat is een heel aardig ding om te zien,zou importeren geen issue zijn denk ik, alleen de levertijd is wat dan een beetje de boel opbreekt

ik heb de gebruiker gisteren wat opties gegeven, en hij heeft uiteindelijk zelf voor de 15,6" lenovo ideapad 700 gekozen

misschien niet zo klein, maar na wat opmeten was hij, naar zijn idee, ook niet te groot.
mocht het hem toch niet bevallen, de grootte of het gewicht, dan kan hij hem alsnog terugsturen

ik vind die xiaomi misschien wel een leuk ding voor mijzelf :D

iedereen bedankt voor het meedenken ^O^
Wij overwegen de Xiaomi hier ook te halen. Dochtertje van mijn vriendin gaat komend jaar naar de middelbare school en heeft dan een laptop nodig. Vooralsnog was ik van plan de 12" MacBook te halen, omdat die klein en licht is en ze bekend is met MacOS van de laptop van haar moeder. Maar de 12" versie van de Xiaomi biedt praktisch dezelfde specs voor de helft van de prijs. Misschien dat ik die bestel en alsnog de MacBook haal als deze haar niet bevalt. Geeft mij weer een excuus om een gadget te kopen :P

Mocht je hem wel voor jezelf bestellen, dan ben ik erg benieuwd naar je bevindingen :)
pi_168819950
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 08:48 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Wij overwegen de Xiaomi hier ook te halen. Dochtertje van mijn vriendin gaat komend jaar naar de middelbare school en heeft dan een laptop nodig. Vooralsnog was ik van plan de 12" MacBook te halen, omdat die klein en licht is en ze bekend is met MacOS van de laptop van haar moeder. Maar de 12" versie van de Xiaomi biedt praktisch dezelfde specs voor de helft van de prijs. Misschien dat ik die bestel en alsnog de MacBook haal als deze haar niet bevalt. Geeft mij weer een excuus om een gadget te kopen :P

Mocht je hem wel voor jezelf bestellen, dan ben ik erg benieuwd naar je bevindingen :)
ik zou het een mooi alternatief vinden voor mijn chinese windows tablet,die is weliswaar een stuk kleiner (8,9") maar het toetsenbordcase wat daar los bij zit is maximaal klote en een fullsize laptop meenemen vind ik ook weer niet nodig

tis alleen zo'n klap geld gelijk..
pi_168822180
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 08:16 schreef Splackavellie02 het volgende:
Is importeren een optie?

De Xiaomi Mi Air 13.3" kost rond de 750 euro en heel heel behoorlijke specs:

- 13,3" 1080p IPS scherm
- i5-6200U CPU
- Nvidia 940MX GPU
- 8GB RAM
- 256GB SSD

De laptop is helemaal van aluminium, heeft een uitstekend toetsenbord met backlight, een groot glazen touchpad, lange accuduur en weegt minder dan anderhalve kilo. Hij ziet er ook niet verkeerd uit:

[ afbeelding ]

Als je hem bij banggood koopt, kun je de fok-korting toepassen voor 5% korting en heb je gegarandeerd geen douanekosten met PDM shipping.

Enige nadeel is dat de laptop standaard geleverd wordt met Chinese Windows. Maar de licentie die erbij zit werkt ook om een Nederlandse versie te activeren.
Let wel; die kost bij BG ¤832 en PDM shipping is niet beschikbaar (totaal gewicht van doos is te hoog voor PDM).

Oh, en accuduur is juist niet echt denderend. En als je de GPU echt aan het werk zet wordt de laptop heet en gaat de GPU ook throttlen. Maar voor de rest inderdaad best een mooie laptop.
pi_168822288
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 11:57 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Let wel; die kost bij BG ¤832 en PDM shipping is niet beschikbaar (totaal gewicht van doos is te hoog voor PDM).

Oh, en accuduur is juist niet echt denderend. En als je de GPU echt aan het werk zet wordt de laptop heet en gaat de GPU ook throttlen. Maar voor de rest inderdaad best een mooie laptop.
Oh dat is goed om rekening mee te houden! Zie dat ze de prijs bij BG inderdaad omhoog gegooid hebben. Een maand geleden was het nog rond de 750. De 12" was toen minder dan 600 en daarvoor was PDM wel beschikbaar, vandaar dat ik ervan was uitgegaan dat dat voor de 13" ook zo was.

Edit: Ik zie dat de 12.5" versie met Core M3 nog steeds 563 euro is. Geen PDM beschikbaar helaas, maar voor bijna 300 euro minder is die wel interessant om te bestellen. Scheelt bijna 800 euro met een MacBook met exact dezelfde specs.

[ Bericht 10% gewijzigd door Splackavellie02 op 11-02-2017 13:20:36 ]
pi_168823160
in de lenovo zit een samsung mzvlw256hehp-000l2

volgens een snelle google actie is dat een m.2 pci-e ssd, dat zou betekenen dat ik de oude ssd gewoon erbij kan zetten tzt
pi_168823194
Asus ZenBook UX310UA-FC331T

100 euro duurder

Intel Core i5-7200U
8gb ram (makkelijk tot 16 uit te breiden)
256gb SSD
Ruimte om een extra 2,5 inch SSD bij te plaatsen
13,3 inch Full HD IPS paneel
verlicht toetsenbord

https://tweakers.net/pric(...)c331t/specificaties/

pi_168823244
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 13:09 schreef Molleman het volgende:
Asus ZenBook UX310UA-FC331T

100 euro duurder

Intel Core i5-7200U
8gb ram (makkelijk tot 16 uit te breiden)
256gb m2 SSD
Ruimte om een extra 2,5 inch SSD bij te plaatsen
13,3 inch Full HD IPS paneel
verlicht toetsenbord

https://tweakers.net/pric(...)c331t/specificaties/

[ afbeelding ]
dat zou weer 100 euro extra geweest zijn, en nog eens 100 euro extra kan je een nog betere krijgen en zo blijf je bezig

gebruiker heeft de laptop gisteravond besteld, en ik ben hem nu aan het updaten/inrichten e.d.
pi_168824321
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 12:06 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Oh dat is goed om rekening mee te houden! Zie dat ze de prijs bij BG inderdaad omhoog gegooid hebben. Een maand geleden was het nog rond de 750. De 12" was toen minder dan 600 en daarvoor was PDM wel beschikbaar, vandaar dat ik ervan was uitgegaan dat dat voor de 13" ook zo was.

Edit: Ik zie dat de 12.5" versie met Core M3 nog steeds 563 euro is. Geen PDM beschikbaar helaas, maar voor bijna 300 euro minder is die wel interessant om te bestellen. Scheelt bijna 800 euro met een MacBook met exact dezelfde specs.
Ja, die prijzen gaan alle kanten op inderdaad.

Want als je de 13.3" neemt voor ¤832 op BG en de invoerkosten erbij rekent, dan tik je bijna de ¤1100 euro aan (invoerkosten, BTW en afhandelingskosten).
En voor dat geld kun je in Nederland ook iets moois halen zoals bijvoorbeeld zo'n Zenbook als hierboven.

Hetzelfde geldt voor de 12.5"; met de extra bijkomende kosten komt die uit op zo'n ¤750.

[ Bericht 3% gewijzigd door Iemand91 op 11-02-2017 14:11:54 ]
pi_168824449
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 14:05 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Ja, die prijzen gaan alle kanten op inderdaad.

Want als je de 13.3" neemt voor ¤832 op BG en de invoerkosten erbij rekent, dan tik je bijna de ¤1100 euro aan (invoerkosten, BTW en afhandelingskosten).
En voor dat geld kun je in Nederland ook iets moois halen zoals bijvoorbeeld zo'n Zenbook als hierboven.
Precies. En dan kun je waarschijnlijk beter kiezen voor een optie waarbij je gewoon de winkel binnen kunt lopen voor garantie.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')