abonnement Unibet Coolblue
pi_168819114
quote:
3s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 05:44 schreef Stien_Struis het volgende:

[..]

Ja maar als er ineens 1 in de buurt komt wordt het wakker.
Oké. Nou ik ga slapen. Daaag.
my ambition is handicapped by my laziness
pi_168819116
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 05:44 schreef SlugGuts het volgende:

[..]

en jij praat over elkaar gelijk behandelen..
Heb respect voor hun absurde mening wanneer ik er met te maken heb.
Wanneer ze werk goed doen voel ik me niet geroepen om te oordelen.
  zaterdag 11 februari 2017 @ 06:48:10 #153
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_168819176
Wist je dat je bij de vomar wel 20 eieren kan mopen boor maar 1.49 staat hier op fok
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_168819990
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 februari 2017 05:09 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Irrelevante informatie.
Woon jij nog in de plaats waar je bent geboren? Zo nee, dan ben je allochtoon in je huidige woonplaats en autochtoon in je geboorteplaats.
Ik ben verhuisd naar een gemeente die grenst aan de gemeente waar ik geboren ben. 6.5km van mijn geboorteplaats. Dan ben ik dus toch een allochtoon ?

[ Bericht 2% gewijzigd door Sjemmert op 11-02-2017 11:16:58 ]
  zaterdag 11 februari 2017 @ 12:30:15 #155
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_168822611
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 09:32 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Ik ben verhuisd naar een gemeente die grenst aan de gemeente waar ik geboren ben. 6.5km van mijn geboorteplaats. Dan ben ik dus toch een allochtoon ?
In de gemeente waar je nu woont dus wel.
Merk op dat erbij gezegd moet worden waar dat allochtoon-zijn geldt:
In Almere wonen xxx allochtonen. Xxx van hen is afkomstig uit Amsterdam.
Of: In Nederland wonen xxx allochtonen. Xxx van hen komt uit Duitsland en België.
Of: In Europese Unie wonen xxx allochtonen, waarvan xxx uit Azië en xxx uit Istanboel.
Minder gebruikelijk: In Nederland wonen xxx allochtonen, waarvan xxx uit Amsterdam. (Blijkbaar zijn er significant veel Amsterdammers die buiten Amsterdam zijn gaan wonen, ongeacht waar, binnen Nederland).

Het is allemaal niet zo moeilijk als je loslaat dat autochtoon iets met nationaliteit of een cultuur of religie heeft te maken.
Wel zijn de islam, het jodendom en het christendom in Nederland "van elders" afkomstig, dus allochtone godsdiensten. Maar de aanhangers ervan noemen we geen allochtonen.
pi_168823161
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 12:30 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

In de gemeente waar je nu woont dus wel.
Merk op dat erbij gezegd moet worden waar dat allochtoon-zijn geldt:
In Almere wonen xxx allochtonen. Xxx van hen is afkomstig uit Amsterdam.
Of: In Nederland wonen xxx allochtonen. Xxx van hen komt uit Duitsland en België.
Of: In Europese Unie wonen xxx allochtonen, waarvan xxx uit Azië en xxx uit Istanboel.
Minder gebruikelijk: In Nederland wonen xxx allochtonen, waarvan xxx uit Amsterdam. (Blijkbaar zijn er significant veel Amsterdammers die buiten Amsterdam zijn gaan wonen, ongeacht waar, binnen Nederland).

Het is allemaal niet zo moeilijk als je loslaat dat autochtoon iets met nationaliteit of een cultuur of religie heeft te maken.
Wel zijn de islam, het jodendom en het christendom in Nederland "van elders" afkomstig, dus allochtone godsdiensten. Maar de aanhangers ervan noemen we geen allochtonen.
Ik vind jou omschrijving van allochtoon/autochtoon wel een vreemde. Allochtoon in mijn woonplaats is toch onzin het gaat juist wel om nationaliteit.
  zaterdag 11 februari 2017 @ 13:36:11 #157
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_168823638
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 13:07 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Ik vind jou omschrijving van allochtoon/autochtoon wel een vreemde. Allochtoon in mijn woonplaats is toch onzin het gaat juist wel om nationaliteit.
Nee, het gaat niet om nationaliteit. Kijk maar in het woordenboek en vergeet de etymologie ervan niet.
Nergens is een definitie waar het over nationaliteit of natie gaat.
Los van de Griekse term is het woord in Nederland voor het eerst gebruikt in de geologie, voor gesteenten "van elders" (o.a. zwerfkeien).

Wat het CBS loopt te klooien met policor termen is irrelevant.
pi_168824298
Toch wel apart dat de defenities van een Allochtoon van het CBS en de Van Dale verschillen en er in de volksmond weer een andere draai aan wordt gegeven. En het om de zo veel tijd weer veranderd. Het is ook eigenlijk een totale non-discussie.
pi_168824600
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 14:04 schreef Rattataki het volgende:
Toch wel apart dat de defenities van een Allochtoon van het CBS en de Van Dale verschillen en er in de volksmond weer een andere draai aan wordt gegeven. En het om de zo veel tijd weer veranderd. Het is ook eigenlijk een totale non-discussie.
Klopt, of je het nu allochtoon, licht getinte, rijksgenoot, mensen met een migratie achtergrond noemt, elke normale Nederlander weet dan hoe laat het is en welke problemen er dan zijn.
Naamgeving lost het probleem niet op
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_168825816
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 13:36 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Nee, het gaat niet om nationaliteit. Kijk maar in het woordenboek en vergeet de etymologie ervan niet.
Nergens is een definitie waar het over nationaliteit of natie gaat.
Los van de Griekse term is het woord in Nederland voor het eerst gebruikt in de geologie, voor gesteenten "van elders" (o.a. zwerfkeien).

Wat het CBS loopt te klooien met policor termen is irrelevant.
http://www.vandale.nl/opzoeken?pattern=allochtoon&lang=nn

In de van dale staat ook dat het cbs die definitie hanteert.
  zaterdag 11 februari 2017 @ 15:19:46 #161
405850 Eiwitshake
Russische Trol
pi_168826093
We hebben in Nederland twee definities van Allochtonen namelijk; Westerse Allochtonen en Niet Westerse Allochtonen. Die eerste groep is doorgaans rustig en beschaafd en deelt grotendeels dezelfde cultuur en dezelfde normen en waarden.

De laatste groep wil graag meeprofiteren van de welvaart die de dominante cultuur heeft voortgebracht zonder de cultuur en normen en waarden over te nemen die diezelfde welvaart in eerste instantie heeft mogelijk gemaakt. Deze mensen leven veelal op kosten van de staat en vullen hun portomonee meestal tijdens nachtelijke praktijken verder aan.
Daarbij wenst een groot deel van hen de dominante cultuur te onderwerpen aan een achtergestelde vrouwonvriendelijke ideologie gebaseerd op geweld en pedofilie.


Bovenstaande zou als een soort handleiding kunnen fungeren zodat de kinderen de vragenlijst meer waarheidsgetrouw kunnen invullen.
"Wij zweren de voorkeur te geven aan een wisse dood boven een smadelijke behandeling, en nooit te dulden dat de geringste inbreuk gemaakt wordt op Neêrlands roem of de eer der vlag.”
- Jan Van Speijk
pi_168826273
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 februari 2017 18:04 schreef SecretPret het volgende:
Je kan overal allebei invullen. Tenzij je gaat beoordelen op uiterlijk wat je overigens best triest maakt.
Je moet overal 'kan allebei' invullen. Anders is het gewoon fout ingevuld.
  zaterdag 11 februari 2017 @ 20:07:01 #163
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_168832181
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 15:19 schreef Eiwitshake het volgende:
We hebben in Nederland twee definities van Allochtonen namelijk; Westerse Allochtonen en Niet Westerse Allochtonen. Die eerste groep is doorgaans rustig en beschaafd en deelt grotendeels dezelfde cultuur en dezelfde normen en waarden.

De laatste groep wil graag meeprofiteren van de welvaart die de dominante cultuur heeft voortgebracht zonder de cultuur en normen en waarden over te nemen die diezelfde welvaart in eerste instantie heeft mogelijk gemaakt. Deze mensen leven veelal op kosten van de staat en vullen hun portomonee meestal tijdens nachtelijke praktijken verder aan.
Daarbij wenst een groot deel van hen de dominante cultuur te onderwerpen aan een achtergestelde vrouwonvriendelijke ideologie gebaseerd op geweld en pedofilie.


Bovenstaande zou als een soort handleiding kunnen fungeren zodat de kinderen de vragenlijst meer waarheidsgetrouw kunnen invullen.
Juist voor mensen als jij, die geen benul hebben van de betekenis van het woord, is die test bedoeld. Heb je meer dan twee keer "kan allebei" aangevinkt, dan ben je een rechtse tokkie en een erg domme ook nog.
  zaterdag 11 februari 2017 @ 20:11:23 #164
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_168832327
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 14:04 schreef Rattataki het volgende:
Toch wel apart dat de defenities van een Allochtoon van het CBS en de Van Dale verschillen en er in de volksmond weer een andere draai aan wordt gegeven. En het om de zo veel tijd weer veranderd. Het is ook eigenlijk een totale non-discussie.
Taboes, eufemismen en policor. Niks aparts aan. En juist daarom is het belangrijk de oorspronkelijke betekenis te kennen.
Dan zie je ook de spelfout in Melanchthonweg.
pi_168833852
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 20:11 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Taboes, eufemismen en policor. Niks aparts aan. En juist daarom is het belangrijk de oorspronkelijke betekenis te kennen.
Dan zie je ook de spelfout in Melanchthonweg.
Als je het oudgriekse woord wil hanteren betekent het van een andere/vreemde aarde/gebied. Maar is dat dan wel specefiek genoeg ? Hoe dan ook, dat we hier over geen eenduidig begrip hanteren blijft bestaan. Daar zullen we beide niet veel aan veranderen. ( De defenitie die het CBS gebruikt is me trouwens ook zo aangeleerd met maatschappijleer. Dus je mag het beklag daar doen :) )

[ Bericht 11% gewijzigd door Rattataki op 11-02-2017 21:05:45 ]
  zaterdag 11 februari 2017 @ 22:50:54 #166
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_168838808
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 20:47 schreef Rattataki het volgende:

[..]

Als je het oudgriekse woord wil hanteren betekent het van een andere/vreemde aarde/gebied. Maar is dat dan wel specefiek genoeg ?
Voor iets specifiekers kun je andere woorden gebruiken.
pi_168838883
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 22:50 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Voor iets specifiekers kun je andere woorden gebruiken.
Ik hanteer gewoon de cbs term. Zo heb ik het vroeger ook geleerd. Die onzin van jou maakt bijna iedereen een allochtoon.
  zondag 12 februari 2017 @ 13:25:24 #168
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_168850048
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 22:52 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Ik hanteer gewoon de cbs term. Zo heb ik het vroeger ook geleerd. Die onzin van jou maakt bijna iedereen een allochtoon.
Wat is er erg aan een allochtoon te zijn?

Overigens gebruikt het CBS die definitie niet meer?
pi_168850125
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2017 18:12 schreef tong80 het volgende:

[..]

Een allochtoon kan ook een witte Zweed zijn met rasta haar. Of niet Henke ?

:P
Witte :')
Denken dat Larsson blank is :')
Je zou mij willen zijn gladde sales boy en na het werk crimi
pi_168850259
quote:
1s.gif Op zondag 12 februari 2017 13:25 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Wat is er erg aan een allochtoon te zijn?

Overigens gebruikt het CBS die definitie niet meer?
Niks mis mee maar je bent pas een allochtoon als je uit een ander land gekomen bent. Niet uit een andere plaats in het zelfde land.

[ Bericht 0% gewijzigd door Sjemmert op 12-02-2017 13:41:08 ]
pi_168850350
quote:
1s.gif Op zondag 12 februari 2017 13:35 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Niks mis mee maar je bent pas een allochtoon als je uit een ander land gekomen bent. Niet uit een andere plaats in datzelfde land.
Nee hoor, je bent al allochtoon als één van je ouders uit een ander land is gekomen.
Allah Al Watan Al Malik
  Trouwste user 2022 zondag 12 februari 2017 @ 13:45:48 #172
7889 tong80
Spleenheup
pi_168850435
quote:
1s.gif Op zondag 12 februari 2017 13:29 schreef MrSalazar het volgende:

[..]

Witte :')
Denken dat Larsson blank is :')
Mijn opmerking niet begrijpen. :{

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  zondag 12 februari 2017 @ 15:24:45 #173
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_168853318
quote:
1s.gif Op zondag 12 februari 2017 13:35 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Niks mis mee maar je bent pas een allochtoon als je uit een ander land gekomen bent. Niet uit een andere plaats in het zelfde land.
Nee, dat klopt niet. Iedereen die "van elders" komt is allochtoon. Het ligt aan de definitie van "hier" wat "elders" of "inboorling" is.
  zondag 12 februari 2017 @ 15:28:34 #174
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_168853421
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2017 13:41 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Nee hoor, je bent al allochtoon als één van je ouders uit een ander land is gekomen.
_O-
Dat is de helft van de CBS-definitie die sowieso al debiel was. Zou je niet even naar de antwoorden van de test kijken voordat je je hier als pauper presenteert?
Tokkie :') _!
pi_168853460
quote:
1s.gif Op zondag 12 februari 2017 15:24 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Nee, dat klopt niet. Iedereen die "van elders" komt is allochtoon. Het ligt aan de definitie van "hier" wat "elders" of "inboorling" is.
Ja en jou definitie daarvan is fout naar mijn mening.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')