Een auto waarvan het wisselen van een motor net zo eenvoudig is als het wisselen van een wiel.quote:
net alsof het wisselen van een wiel zo eenvoudig is.quote:Op vrijdag 3 februari 2017 23:56 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Een auto waarvan het wisselen van een motor net zo eenvoudig is als het wisselen van een wiel.
Ik vind het een essentiele vaardigheid dat iedereen zou moeten beheersen.quote:Op zaterdag 4 februari 2017 00:01 schreef Anthonie24 het volgende:
[..]
net alsof het wisselen van een wiel zo eenvoudig is.
denk jij echt dat het mij wat kan schelen? ik vind die modulaire auto van jouw toch maar onzin.quote:Op zaterdag 4 februari 2017 00:36 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Ik vind het een essentiele vaardigheid dat iedereen zou moeten beheersen.
Maar dan ben jij niet de doelgroep voor wie de modulaire auto is bedoeld.
Dat kan. Ik zeg niet dat het dé auto van de toekomst wordt. Ieder zijn type auto.quote:Op zaterdag 4 februari 2017 00:37 schreef Anthonie24 het volgende:
[..]
denk jij echt dat het mij wat kan schelen? ik vind die modulaire auto van jouw toch maar onzin.
maar goed....jij kan dus makkelijk de wielen van je eigen auto vervangen zeg maar?quote:Op zaterdag 4 februari 2017 00:43 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Dat kan. Ik zeg niet dat het dé auto van de toekomst wordt. Ieder zijn type auto.
Ja, maar dat is niet zo heel bijzonder. Ik ben geen monteur. Ik kan bijvoorbeeld geen motor vervangen.quote:Op zaterdag 4 februari 2017 00:44 schreef Anthonie24 het volgende:
[..]
maar goed....jij kan dus makkelijk de wielen van je eigen auto vervangen zeg maar?
ik ook niet.quote:Op zaterdag 4 februari 2017 01:06 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Ja, maar dat is niet zo heel bijzonder. Ik ben geen monteur. Ik kan bijvoorbeeld geen motor vervangen.
Motoren zitten al sinds de uitvinding vast met een paar bouten. 2 of 3, soms 4 stuks. Niet zo heel spannend.quote:Op zaterdag 4 februari 2017 01:34 schreef Ridocar het volgende:
Maar straks wel, als de motor met een paar bouten helemaal los te maken is...
En als je het toch uitbesteed, kost het minder manuren.
Dat is waar, maar al die aansluitingen van brandstof, uitlaat, elektra, koeling... Daar zit 'm de crimequote:Op zaterdag 4 februari 2017 15:43 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Motoren zitten al sinds de uitvinding vast met een paar bouten. 2 of 3, soms 4 stuks. Niet zo heel spannend.
Naast de airco heb je eigenlijk alles al genoemd. Spannend hè?quote:Op zaterdag 4 februari 2017 16:54 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Dat is waar, maar al die aansluitingen van brandstof, uitlaat, elektra, koeling... Daar zit 'm de crime
Niet als er een soort universele snelkoppeling bestaat waarmee je in één handeling kunt koppelen én afsluiten.quote:Op zaterdag 4 februari 2017 17:34 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Naast de airco heb je eigenlijk alles al genoemd. Spannend hè?
quote:Op zondag 5 februari 2017 08:50 schreef adder77 het volgende:
Je zult dan wel een zwaardere motor willen, dan zul je de transmissie ook moeten aanpassen. Ik denk niet dat het eenvoudig is uit te voeren
Ja, als het eenvoudig was, zou het er al lang zijn. Ik geef toe, een motor of versnellingsbak modulair maken is een uitdaging, maar veel componenten zouden makkelijk aan te passen zijn. Neem als voorbeeld een accu. Zo'n ding zou met een soort stekker en klemsysteem zelfs door een leek geinstalleerd kunnen worden.quote:Op zondag 5 februari 2017 08:52 schreef bokkepoot het volgende:
Technisch te complex.
Om alles modulair te maken moet je ruimte opofferen en componenten duurder uitvoeren.
Oftewel, je auto word groter, duurder en zwaarder dan een niet modulaire auto. Dit houd in dat niemand zo'n auto zal kopen.
Klopt, maar zulk soort systemen nemen extra ruimte in. En zijn gewoon duurder om te implementeren.quote:Op zondag 5 februari 2017 09:25 schreef Ridocar het volgende:
[..]
[..]
Ja, als het eenvoudig was, zou het er al lang zijn. Ik geef toe, een motor of versnellingsbak modulair maken is een uitdaging, maar veel componenten zouden makkelijk aan te passen zijn. Neem als voorbeeld een accu. Zo'n ding zou met een soort stekker en klemsysteem zelfs door een leek geinstalleerd kunnen worden.
Zekers, maar nieuwerwetse auto's hebben vaak een speciale accu nodig. Ook moeten deze units soms ingeleerd worden.quote:Op zondag 5 februari 2017 10:36 schreef jitzzzze het volgende:
Maar wat is er dan zo ingewikkeld aan het vervangen van een accu? Ook nu is dat een kwestie van 3 steeksleutels gebruiken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |