Moderne vooral..
Ik scheer ze allemaal over dezelfde kam en ik ga dit even onderbouwen.
Ik speel zelden spellen. Ik denk dat ik al weer zo'n 15-20 jaar niet heel actief meer ben. Maar zo nu en dan speelde ik weleens een managementspel omdat het naast de administratie wel een leuke voor onder de alt-tab is.
Maar waar ik bij bijna alle Mac/PC spellen in het verleden en heden tegenaan loop zijn corrupte savefiles of andere corrupte instructiea na een x aantal seizoenen of dat het bekende bugs heeft in een bepaalde handeling zoals een stadionuitbreiding. Zelfs over de 2016 versie van bekende games lees ik over soortgelijke problemen.
Ik kan slechts gissen waar het qua corrupte files aan ligt, maar ik heb een sterk vermoeden dat de drukke interactieve en progressieve simulaties in actieve databases er de oorzaak van zijn. Bij de wat oudere statischere spellen kon je tot in lengte van dagen doorgaan. Maar tegenwoordig is de crashgevoeligheid veel hoger omdat er veel meer in elkaar overloopt en men voordat er evt patches zijn alweer een nieuw deel heeft.
Daarom is zoiets imho wel even aardig maar nooit erg lang houdbaar.