abonnement Unibet Coolblue
pi_168386233
Hallo,

Zijn hier mensen die ervaring hebben met een blaasonsteking dat niet overgaat met antibiotica? (ciproxine .)



Vorig week heb ik namelijk een kuur van 5dagen gehad maar m'n ontsteking is daarop niet verbeterd. Alleen dat brandend gevoel tijdens het plassen is weg. Maar sinds vrijdag heb ik verschrikkelijke pijn aan m'n rug. Als ik stap doet het enorm veel pijn, en heb daardoor heel het weekend op bed gelegen. Vandaag het ook niet gehaald op m'n stage en moest ik naar huis omdat ik onverdraagbare pijn had. Soms stilt de pijn wel even. Kan het om een gecompliceerd blaasonsteking gaan? Of is het eerder naar de nieren overgegaan? Ik voel me wel 'soms' ziek met koude rillingen enz maar heb denk ik verder geen koorts en zie ook geen bloed in de urine. En meesstal is koorts dan wel de belangrijkste symptoom denk ik.

Ps. Pijnstillers zoals dafalgan en nurofen helpt niet.

Alvast bedankt voor de tips :)
  maandag 23 januari 2017 @ 22:50:21 #2
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_168386357
Terug naar de dokter. En daar niet te lang mee wachten.
The love you take is equal to the love you make.
pi_168390344
Terug naar de huisarts. Het kan zijn dat je een bacterie hebt die niet reageert op de antibiotica die je hebt voorgeschreven gekregen.
pi_168390448
Ga naar je huisarts. Nu.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_168390557
Huisartssss. Nierbekkenontsteking is echt hels.
pi_168393036
Ben geweest, maar vergeten andere symptomen op te noemen behalve rugpijn:(
Hij heeft gezegt dat het Lumbago was ofzo.
Nu hopen dat het dat ook is..
  dinsdag 24 januari 2017 @ 12:29:23 #7
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_168393255
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2017 12:16 schreef E1999 het volgende:
Ben geweest, maar vergeten andere symptomen op te noemen behalve rugpijn:(
Hij heeft gezegt dat het Lumbago was ofzo.
Nu hopen dat het dat ook is..
Ook niet genoemd dat je een blaasontsteking had?
The love you take is equal to the love you make.
pi_168393643
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 januari 2017 12:29 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ook niet genoemd dat je een blaasontsteking had?
Ik had zoveel rugpijn dat mun cocentratie alleen daarop gericht was. Overgins was dit ook de grootste klacht. Daarnaast heb ik nog soms buikpijn, misselijkheid, duizeligheid en af en toe koude rilligen. Dus dat had ik vergeten op te noemen. Wel is de pijn tijdens het plassen weg, maar moet nog altijd vaak. Maar ik denk niet dat het naar de nieren gestegen is, anders zou ik mij normaal gezien heel ziek gevoeld hebben.( denk ik )
pi_168393653
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 januari 2017 12:50 schreef E1999 het volgende:

[..]

Ik had zoveel rugpijn dat m'n cocentratie alleen daarop gericht was. Overgins was dit ook de grootste klacht. Daarnaast heb ik nog soms buikpijn, misselijkheid, duizeligheid en af en toe koude rilligen. Dus dat had ik vergeten op te noemen. Wel is de pijn tijdens het plassen weg, maar moet nog altijd vaak. Maar ik denk niet dat het naar de nieren gestegen is, anders zou ik mij normaal gezien heel ziek gevoeld hebben.( denk ik )
pi_168393694
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 januari 2017 12:50 schreef E1999 het volgende:

[..]

Ik had zoveel rugpijn dat mun cocentratie alleen daarop gericht was. Overgins was dit ook de grootste klacht. Daarnaast heb ik nog soms buikpijn, misselijkheid, duizeligheid en af en toe koude rilligen. Dus dat had ik vergeten op te noemen. Wel is de pijn tijdens het plassen weg, maar moet nog altijd vaak. Maar ik denk niet dat het naar de nieren gestegen is, anders zou ik mij normaal gezien heel ziek gevoeld hebben.( denk ik )
Je klinkt nu niet echt gezond...
Bel anders even op, zeg dat je die verschijnselen bent vergeten te noemen en overleg even. Heb je een thermomerter in huis? Kun je checken of je koorts hebt.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_168393780
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 januari 2017 12:53 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Je klinkt nu niet echt gezond...
Bel anders even op, zeg dat je die verschijnselen bent vergeten te noemen en overleg even. Heb je een thermomerter in huis? Kun je checken of je koorts hebt.
Mijn thermometer werkt niet. En ik heb niet vaak koud hoor. En het duurt dan ook niet lang. Dus denk niet dat ik nu koorts heb. Maar denk wel dat ik het gehad heb. Maar zal wel zien hoe het verder loopt na de medicatie dat ik tegen Lumbago gekregen heb. Als het niet helpt zal ik misschien eens bellen. Merci voor de reactie's alleszinds :)
  dinsdag 24 januari 2017 @ 13:06:30 #12
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_168393884
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 januari 2017 12:50 schreef E1999 het volgende:

[..]

Ik had zoveel rugpijn dat mun cocentratie alleen daarop gericht was. Overgins was dit ook de grootste klacht. Daarnaast heb ik nog soms buikpijn, misselijkheid, duizeligheid en af en toe koude rilligen. Dus dat had ik vergeten op te noemen. Wel is de pijn tijdens het plassen weg, maar moet nog altijd vaak. Maar ik denk niet dat het naar de nieren gestegen is, anders zou ik mij normaal gezien heel ziek gevoeld hebben.( denk ik )
Voor de volgende keer: het is wel belangrijk dat je zoveel mogelijk noemt wat relevant is.
The love you take is equal to the love you make.
pi_168394226
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 januari 2017 12:57 schreef E1999 het volgende:

[..]

Mijn thermometer werkt niet. En ik heb niet vaak koud hoor. En het duurt dan ook niet lang. Dus denk niet dat ik nu koorts heb. Maar denk wel dat ik het gehad heb. Maar zal wel zien hoe het verder loopt na de medicatie dat ik tegen Lumbago gekregen heb. Als het niet helpt zal ik misschien eens bellen. Merci voor de reactie's alleszinds :)
Jouw lijf, jouw beslissing.
Lumbago betekent niks anders dan rugpijn. Je zult wel pijnstillers hebben meegekregen. Mocht je blaasontsteking toch aan het doorslaan zijn naar je nieren dan doen die pijnstillers daar dus niks tegen. Ikzelf had even gebeld voor de zekerheid.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_168394383
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 januari 2017 13:30 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Jouw lijf, jouw beslissing.
Lumbago betekent niks anders dan rugpijn. Je zult wel pijnstillers hebben meegekregen. Mocht je blaasontsteking toch aan het doorslaan zijn naar je nieren dan doen die pijnstillers daar dus niks tegen. Ikzelf had even gebeld voor de zekerheid.
Vond het al raar dat dafalgan en nurofen niets geholpen heeft. Straks even naar de apotheek gaan voor andere pijnstillers.
pi_168395566
Heb je koorts? Rug- of flankpijn is wel erg suggestief voor pyelonefritis (nierbekkenontsteking). Zeker met recentelijk een blaasontsteking in de voorgeschiedenis. Plus goed ziek voelen.
pi_168396437
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2017 14:51 schreef Skeletor. het volgende:
Heb je koorts? Rug- of flankpijn is wel erg suggestief voor pyelonefritis (nierbekkenontsteking). Zeker met recentelijk een blaasontsteking in de voorgeschiedenis. Plus goed ziek voelen.
Voel mij niet echt ziek. Alleen duizeligheid ( soms) , beetje moe en soms begint mijn hart sneller te slaan. Pijn straalt ook soms uit naar been of arm, waardoor ik nog meer moeite heb om te stappen.
  dinsdag 24 januari 2017 @ 16:19:57 #17
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_168397357
Ga asjeblieft nogmaals heen, je hoeft je niet compleet beroerd te voelen als het naar je nieren geslagen is, maar het is belangrijk dat er zo snel mogelijk iets aan gedaan wordt als het wel zo is want anders gaan je nieren achteruit. En geloof mij, dat wil je echt niet ;)
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_168397719
ik heb eens nierbekkenontsteking gehad. mijn blaasontsteking ging ook niet (goed) over, vervolgens kreeg ik koude rillingen en fikse rugpijn (dat je niet meer weet hoe je een houding te geven, maar vooral dat je niet wil staan), af en toe koorts en algeheel niet echt lekker. ik had destijds ook dat het brandende gevoel wel (bijna) weg was, maar moest nog steeds vaak plassen.
ergo: terug naar de huisarts en vertel alles. nierbekkenontsteking is echt helemaal kut en verergert snel.
pi_168398485
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2017 16:34 schreef NoralyZ het volgende:
ik heb eens nierbekkenontsteking gehad. mijn blaasontsteking ging ook niet (goed) over, vervolgens kreeg ik koude rillingen en fikse rugpijn (dat je niet meer weet hoe je een houding te geven, maar vooral dat je niet wil staan), af en toe koorts en algeheel niet echt lekker. ik had destijds ook dat het brandende gevoel wel (bijna) weg was, maar moest nog steeds vaak plassen.
ergo: terug naar de huisarts en vertel alles. nierbekkenontsteking is echt helemaal kut en verergert snel.
Hoelang duurde het bij jouw? Een anderhalf week geleden kreeg ik rug-en onderbuik pijn. Dan ben ik vorig week maandag naar de huisarts geweest en die heeft mij dan vervolgens Ciproxin voorgeschreve voor 5 dagen. Vorig week vrijdag kreeg ik dan die erg stekende pijn in buik en rug. In het weekend was dit ook zo tot op vandaag. Maar de pijn is wel niet continu. S'ochtends valt het nog mee maar dan neemt het toe. Meestal als ik rondloop verergerd de pijn en kan ik er soms gewoon niet van stappen. Als ik lig veel minder of niet. Is het niet zo dat het bij een nierbekkenonsteking continu blijft zeuren, en niet dat het even stilt of weg is als je ligt of zit?
pi_168399646
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 januari 2017 17:09 schreef E1999 het volgende:

[..]

Hoelang duurde het bij jouw? Een anderhalf week geleden kreeg ik rug-en onderbuik pijn. Dan ben ik vorig week maandag naar de huisarts geweest en die heeft mij dan vervolgens Ciproxin voorgeschreve voor 5 dagen. Vorig week vrijdag kreeg ik dan die erg stekende pijn in buik en rug. In het weekend was dit ook zo tot op vandaag. Maar de pijn is wel niet continu. S'ochtends valt het nog mee maar dan neemt het toe. Meestal als ik rondloop verergerd de pijn en kan ik er soms gewoon niet van stappen. Als ik lig veel minder of niet. Is het niet zo dat het bij een nierbekkenonsteking continu blijft zeuren, en niet dat het even stilt of weg is als je ligt of zit?
ik ben naar de huisarts gegaan na 1,5 dag. toen kreeg ik een straffe antibioticakuur en was het over. de klachten na 2 dagen, maar de kuur was wel dik een week geloof ik. dus hoe lang ze zouden aanhouden als ik niet was gegaan, weet ik niet...
pi_168400048
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 januari 2017 17:09 schreef E1999 het volgende:

[..]

Hoelang duurde het bij jouw? Een anderhalf week geleden kreeg ik rug-en onderbuik pijn. Dan ben ik vorig week maandag naar de huisarts geweest en die heeft mij dan vervolgens Ciproxin voorgeschreve voor 5 dagen. Vorig week vrijdag kreeg ik dan die erg stekende pijn in buik en rug. In het weekend was dit ook zo tot op vandaag. Maar de pijn is wel niet continu. S'ochtends valt het nog mee maar dan neemt het toe. Meestal als ik rondloop verergerd de pijn en kan ik er soms gewoon niet van stappen. Als ik lig veel minder of niet. Is het niet zo dat het bij een nierbekkenonsteking continu blijft zeuren, en niet dat het even stilt of weg is als je ligt of zit?
Je huisarts kan je op deze vragen een veel beter antwoord geven dan de gemiddelde FOK!user. Waarom heb je vanmiddag niet even teruggebeld?
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_168400206
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 januari 2017 18:32 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Je huisarts kan je op deze vragen een veel beter antwoord geven dan de gemiddelde FOK!user. Waarom heb je vanmiddag niet even teruggebeld?
Straks denkt hij nog dat ik me aanstel. En ik wil zo niet overkomen.
pi_168400233
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 januari 2017 18:39 schreef E1999 het volgende:

[..]

Straks denkt hij nog dat ik me aanstel. En ik wil zo niet overkomen.
Je stelt je onzekerheid boven je gezondheid dus.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  dinsdag 24 januari 2017 @ 18:41:39 #24
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_168400245
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 januari 2017 18:39 schreef E1999 het volgende:

[..]

Straks denkt hij nog dat ik me aanstel. En ik wil zo niet overkomen.
Dat denkt de huisarts echt niet. Liever dat je te vaak belt dan 1 keer te weinig.
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_168400430
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2017 18:41 schreef LPFAN het volgende:

[..]

Dat denkt de huisarts echt niet. Liever dat je te vaak belt dan 1 keer te weinig.
Ik heb gewoon een groot verleden op dat vlak. Ik viel heel vaak flauw door hyperventillatie, en stresste ook erg snel waardoor ik verschillende lastige klachten had. Als ik ook klachten had werd dit altijd veroorzaakt door stress. Daarom ga ik echt niet graag naar de dokter of ziekenhuis omdat ik zelf denk dat het door de stress komt. Door zo'n kutverleden durf ik het gewoon niet meer. Anders zou ik het wss wel gewoon gedaan hebben. Ben al trots dat ik 2de keer durfde terug te komen.
  dinsdag 24 januari 2017 @ 18:51:25 #26
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_168400462
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 januari 2017 18:50 schreef E1999 het volgende:

[..]

Ik heb gewoon een groot verleden op dat vlak. Ik viel heel vaak flauw door hyperventillatie en stresste ook erg snel waardoor ik verschillende lastige klachten had. Als ik ook klachten had werd dit altijd veroorzaakt door stress. Daarom ga ik echt niet graag naar de dokter of ziekenhuis omdat ik zelf denk dat het door de stress komt. Door zo'n kutverleden durf ik het gewoon niet meer. Anders zou ik het wss wel gewoon gedaan hebben. Ben al trots dat ik 2de keer durfde terug te komen.
Ja oke dat kan wel zo zijn en is ook erg lastig maar ik zou morgen wel weer bellen als ik jou was, want je wilt het echt niet bij je nieren hebben. Het is voor je eigen bestwil.

[ Bericht 1% gewijzigd door LPFAN op 24-01-2017 19:15:58 ]
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_168410530
TS, hoe gaat het nu?
pi_168411468
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2017 00:25 schreef Skeletor. het volgende:
TS, hoe gaat het nu?
Duizelig, moe en af en toe pijn. Vandaag eens beginnen met medicatie, en als dat niet helpt weet ik het niet.
  woensdag 25 januari 2017 @ 07:35:38 #29
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_168411669
quote:
1s.gif Op woensdag 25 januari 2017 06:16 schreef E1999 het volgende:

[..]

Duizelig, moe en af en toe pijn. Vandaag eens beginnen met medicatie, en als dat niet helpt weet ik het niet.
Dokter bellen en je klachten vertellen. Als het geen lumbago is maar wat jij vreest, krijg je nu dus niet de goede medicatie.
The love you take is equal to the love you make.
pi_168413537
quote:
1s.gif Op woensdag 25 januari 2017 06:16 schreef E1999 het volgende:

[..]

Duizelig, moe en af en toe pijn. Vandaag eens beginnen met medicatie, en als dat niet helpt weet ik het niet.
Welke medicijnen?
pi_168413865
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 januari 2017 18:50 schreef E1999 het volgende:

[..]

Ik heb gewoon een groot verleden op dat vlak. Ik viel heel vaak flauw door hyperventillatie, en stresste ook erg snel waardoor ik verschillende lastige klachten had. Als ik ook klachten had werd dit altijd veroorzaakt door stress. Daarom ga ik echt niet graag naar de dokter of ziekenhuis omdat ik zelf denk dat het door de stress komt. Door zo'n kutverleden durf ik het gewoon niet meer. Anders zou ik het wss wel gewoon gedaan hebben. Ben al trots dat ik 2de keer durfde terug te komen.
Snap hierdoor dat het niet fijn is om weer naar de huisarts te gaan. Maar die is echt wel gewend aan mensen die door ziekte/pijn/stress vergeten dingen te vertellen. Teruggaan om wel alles te vertellen zal de huisarts dan ook niet als aanstellen zien, maar als iets dat vele mensen overkomt en zeer verstandig is om alsnog te vertellen.

Bel desnoods, kan je zeggen dat je het een en ander vergeten bent te vertellen en kunnen ze je adviseren (om terug te komen). Zeg ook gerust dat je je zorgen maakt om een nierbekken ontsteking door die blaasontsteking, is dat niet aan de orde dan kan de arts je geruststellen en je vertellen waarom hij/zij denkt dat dat niet het geval is (en weet jij daardoor beter waar je op moet letten).
Maar de kans is best aanredelijk dat het een nierbekken ontsteking is, die kans is groot genoeg om het echt belangrijk te maken dat je contact met je arts opneemt. Of met een andere huisarts, als je maar contact opneemt met een arts.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_168415216
quote:
1s.gif Op woensdag 25 januari 2017 06:16 schreef E1999 het volgende:

[..]

Duizelig, moe en af en toe pijn. Vandaag eens beginnen met medicatie, en als dat niet helpt weet ik het niet.
dan weet je het wel: huisarts bellen
  woensdag 25 januari 2017 @ 12:45:39 #33
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_168415779
Bel gewoon je huisarts...
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_168418019
quote:
1s.gif Op woensdag 25 januari 2017 10:23 schreef Skeletor. het volgende:

[..]

Welke medicijnen?
Tegen Lumbago. Chlarozaxone. Kvoelde me vandaag ook erg flauw en misselijk. Met onderbuikdpijn. Maar de pijn was dan wel even weer over ( zoals gewoonlijk ). Zwak gevoel in m'n benen ook.

[ Bericht 3% gewijzigd door E1999 op 25-01-2017 15:11:36 ]
pi_168418143
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2017 10:49 schreef erodome het volgende:

[..]

Snap hierdoor dat het niet fijn is om weer naar de huisarts te gaan. Maar die is echt wel gewend aan mensen die door ziekte/pijn/stress vergeten dingen te vertellen. Teruggaan om wel alles te vertellen zal de huisarts dan ook niet als aanstellen zien, maar als iets dat vele mensen overkomt en zeer verstandig is om alsnog te vertellen.

Bel desnoods, kan je zeggen dat je het een en ander vergeten bent te vertellen en kunnen ze je adviseren (om terug te komen). Zeg ook gerust dat je je zorgen maakt om een nierbekken ontsteking door die blaasontsteking, is dat niet aan de orde dan kan de arts je geruststellen en je vertellen waarom hij/zij denkt dat dat niet het geval is (en weet jij daardoor beter waar je op moet letten).
Maar de kans is best aanredelijk dat het een nierbekken ontsteking is, die kans is groot genoeg om het echt belangrijk te maken dat je contact met je arts opneemt. Of met een andere huisarts, als je maar contact opneemt met een arts.
Ik vond het al raar dat hij nooit een urine-of bloedonderzoek gedaan heeft en zomaar Antiboitica heeft gegeven. Ksnap wel dat je dan als arts grote ervaring hebt enz maar ik vind dat toch raar. Je kan dat toch niet 100% zeker zijn of het wel om een (blaas) onsteking gaat? Of doen zij dat altijd zo?
pi_168419902
quote:
1s.gif Op woensdag 25 januari 2017 14:46 schreef E1999 het volgende:

[..]

Ik vond het al raar dat hij nooit een urine-of bloedonderzoek gedaan heeft en zomaar Antiboitica heeft gegeven. Ksnap wel dat je dan als arts grote ervaring hebt enz maar ik vind dat toch raar. Je kan dat toch niet 100% zeker zijn of het wel om een (blaas) onsteking gaat? Of doen zij dat altijd zo?
Vraag het je huisarts.
Je stelt echt geen rare vragen, alleen stel je ze op de verkeerde plek.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  woensdag 25 januari 2017 @ 16:35:31 #37
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_168420408
quote:
1s.gif Op woensdag 25 januari 2017 16:05 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Vraag het je huisarts.
Je stelt echt geen rare vragen, alleen stel je ze op de verkeerde plek.
Dit. Bel naar de huisarts.
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_168422932
quote:
1s.gif Op woensdag 25 januari 2017 16:05 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Vraag het je huisarts.
Je stelt echt geen rare vragen, alleen stel je ze op de verkeerde plek.
Ik wil niet overkomen alsof hem niet vertrouw. En eerlijk gezegd, vertrouw ik hem ook niet zo goed. Ksnap nie dat je niet spontaan een urinonderzoek laat uitvoeren als je als dokter een onsteking vermoedt. Ben mss wel geen dokter, maar volgens mij kan je niet zomaar antibiotica geven zonder een urine of bloedondezoek te doen. En hoe kan je nu zomaar zeggen dat de patient Lumbago of dergelijke aandoening heeft door een kleine aanraking op de rug? En dan vervolgens medicatie uitgeschrijven. Ik weet wel dat wantrouwen niet goed is, maar is in mijn geval toch normaal. Gewoon omdat bij mijn oma hij ook een keer medicatie uit de kast heeft gehaald die ze niet nodig had en ze werkt daar onwel van. Ze is dan naar onze vorige huisarts geweest en die heeft zijn collega vervolgens daarop aangesproken, en hij ontkende het ook nog..
  woensdag 25 januari 2017 @ 18:47:49 #39
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_168423270
quote:
1s.gif Op woensdag 25 januari 2017 18:34 schreef E1999 het volgende:

[..]

Ik wil niet overkomen alsof hem niet vertrouw. En eerlijk gezegd, vertrouw ik hem ook niet zo goed. Ksnap nie dat je niet spontaan een urinonderzoek laat uitvoeren als je als dokter een onsteking vermoedt. Ben mss wel geen dokter, maar volgens mij kan je niet zomaar antibiotica geven zonder een urine of bloedondezoek te doen. En hoe kan je nu zomaar zeggen dat de patient Lumbago of dergelijke aandoening heeft door een kleine aanraking op de rug? En dan vervolgens medicatie uitgeschrijven. Ik weet wel dat wantrouwen niet goed is, maar is in mijn geval toch normaal. Gewoon omdat bij mijn oma hij ook een keer medicatie uit de kast heeft gehaald die ze niet nodig had en ze werkt daar onwel van. Ze is dan naar onze vorige huisarts geweest en die heeft zijn collega vervolgens daarop aangesproken, en hij ontkende het ook nog..
Dus je blijft rondlopen met deze klachten zonder het er nog eens met een arts over te hebben?
The love you take is equal to the love you make.
pi_168425220
quote:
1s.gif Op woensdag 25 januari 2017 18:34 schreef E1999 het volgende:

[..]

Ik wil niet overkomen alsof hem niet vertrouw. En eerlijk gezegd, vertrouw ik hem ook niet zo goed. Ksnap nie dat je niet spontaan een urinonderzoek laat uitvoeren als je als dokter een onsteking vermoedt. Ben mss wel geen dokter, maar volgens mij kan je niet zomaar antibiotica geven zonder een urine of bloedondezoek te doen. En hoe kan je nu zomaar zeggen dat de patient Lumbago of dergelijke aandoening heeft door een kleine aanraking op de rug? En dan vervolgens medicatie uitgeschrijven. Ik weet wel dat wantrouwen niet goed is, maar is in mijn geval toch normaal. Gewoon omdat bij mijn oma hij ook een keer medicatie uit de kast heeft gehaald die ze niet nodig had en ze werkt daar onwel van. Ze is dan naar onze vorige huisarts geweest en die heeft zijn collega vervolgens daarop aangesproken, en hij ontkende het ook nog..
Maar wat wil je nu eigenlijk? Je voelt je niet lekker en zit boordevol twijfels, twijfelt aan je huisarts maar wil je vragen daar niet voorleggen. En wil je twijfel aan zijn diagnose daar ook niet bespreken, ook al vind je zelf ook wel dat je twijfel normaal is in dit geval. Wij kunnen niet in jouw lijf en het hoofd van je arts kijken. Man up en ga het gesprek aan.

Ik heb zelf in een soortgelijke situatie gezeten als wat je nu beschrijft: huisarts maakte fouten bij familielid. En in dit geval levensbedreigende fouten. Mee geconfronteerd, veel uitvluchten maar nooit excuus gekregen, meteen bij een andere huisarts ingeschreven. Want het is een mens, en die kunnen fouten maken. Maar als ze er niet voor durven uitkomen dan gaan bij mij alle alarmbellen rinkelen en hoeft die echt niet meer aan mijn lijf te komen.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  woensdag 25 januari 2017 @ 20:12:17 #41
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_168425395
Nee idd, mijn huisarts heeft ook grote fouten bij mij gemaakt, maar heeft het gelukkig wel erkend, dus zit er nog steeds maar wel flink boos over geweest, maar ook in die periode ben ik wel gewoon heen gegaan als ik wat had, want ik ga niet onnodig lang lopen met klachten, dat heb ik gedaan en heb daar de consequenties wel van gevoeld. Dus nogmaals, gewoon heen gaan!
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')