Grasquote:
Goed he Boss verhuiskriebelsquote:
Beetje beter na 2 weken griepwel/griepniet geschommel.quote:Op vrijdag 27 januari 2017 15:58 schreef Divje het volgende:
[..]
Goed he Boss verhuiskriebels
Met jou?
Ohh da's nait best mien jung. Snel weer helemaal fit zijnquote:Op vrijdag 27 januari 2017 16:02 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Beetje beter na 2 weken griepwel/griepniet geschommel.
Ga je verhuizen?
Project Orion door aan het rekenen? Waar doe je dat voor?quote:Op vrijdag 27 januari 2017 11:02 schreef t4600c het volgende:
[..]
Constructie:
And this will be true for any steel cylinder that is 13km long and consistent.
So the width of the cylinder will only matter when it comes to the weight of the interior and amount of exterior forces. so really, it only needs to be maybe one or a few meters thick.
It should be able to take a force equal to accelerating it at 146m/s2, as long as it's spread out evenly along the spacecrafts length.
There are probably other effects of physics that may interfere, such as the finite speed of forces. But I don't think the craft is going to accelerate at any higher rate than 10m/s2, for the comfort of the travellers. That's 1/14 of the force it can theoretically withstand when empty. And there are even stronger materials out there.
It's going to be hard to build, of course. But in space we have access to vacuum welding, where the welded surfaces are extremely homogenous with the material itself and it could be a good technique to use.
One issue is, that thickness of skin only adds to the mass issues and inertial issues.
That's what my calcualtions were trying to find out, how the thickness of the cylinder would change it's strength and mass. And it seems that the strength and mass scales at the same rate, which means that the width does not have an impact on the cylinders ability to support itself (but it will obviously have to be thick due to the weight of the interior and to be able to take exterior forces).
Voortstuwing:
It utilizes nuclear pulse propulsion by way of fusion bombs which when ejected emit a conically shaped thermonuclear detonation that impacts against a massive nanocarbon-coated (or just refined graphite) ablation plate of tungsten and titanium which absorbs the kinetic energy of the aforementioned blast through a system of shocks in order to afford the ship forward thrust... which theoretically overtime should allow for acceleration towards an upper maximum velocity of 0.25C; or 46,500 miles per second. Potentially greater if anti-matter catalyzed bomblets were developed in tandem with significant modifications being made to the ship's structure, fuselage and various component systems in order to endure such power output and stresses during relativistic travel approaching or exceeding 0.50C.
Anti-matter catalyzed bomblets have practically the same explosive properties as a thermonuclear explosion, except that the device which would be ejected from the rear of the ablation plate could be many many times smaller, which equates to greatly extended pulse magazine capacity.
The nuclear pulse propulsion concept doesn't necessarily rely on the concussive wave of an exploding nuclear device, but rather the shaped directed charge of particles resultant from that explosion which will be hitting the ablation plate at several hundred thousand miles per hour upon detonation.
Cumulatively, this translates to a massive transferal of kinetic energy from the pushed ablation plate into the shocks which are subsequently compressed as the craft is moved forward.
Acceleration or deceleration doesn't take place over "one second", or even across hundreds of thousands of miles.
It would most likely take months of not up to a year to reach .25C with the yield of bombs I have in mind.
Probleem: Teering snel dus, hoe rem je af en stop je netjes bij halte Alpha Cantauri?
Het gaat richting de 10 graden, dus ik vrees van niet.quote:Op vrijdag 27 januari 2017 16:47 schreef RM-rf het volgende:
Hallo allemaal..
Hoe staat het er in nederland momenteel voor met het ijs, kan er van het weekend geschaats worden?
Ik zit erover te denken dit weekend heen-en-weer te gaan naar nederland (vermoedelijk dan zuid-holland, Nieuwkoopse Plassen of Kinderdijk ) om te kunnen schaatsen, maar dan wil ik wel zeker hebben dat er geschaatst kan worden... Is het wat of is het hooguit mogelijk om ndergelopen weilanden?
Ik weet van een stel schaatsers dat ze vandaag geschaatst hebben op Ankeveen. Het ijs was super maar later in de middag werd het ijs al een stuk minder dus ben bang dat het nu snel gedaan is met de ijspret.quote:Op vrijdag 27 januari 2017 16:47 schreef RM-rf het volgende:
Hallo allemaal..
Hoe staat het er in nederland momenteel voor met het ijs, kan er van het weekend geschaats worden?
Ik zit erover te denken dit weekend heen-en-weer te gaan naar nederland (vermoedelijk dan zuid-holland, Nieuwkoopse Plassen of Kinderdijk ) om te kunnen schaatsen, maar dan wil ik wel zeker hebben dat er geschaatst kan worden... Is het wat of is het hooguit mogelijk om ndergelopen weilanden?
Ellendig is dat he? Gekwakkel.quote:Op vrijdag 27 januari 2017 16:02 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Beetje beter na 2 weken griepwel/griepniet geschommel.
Ga je verhuizen?
Machtig mooi he? Ik zag filmpjes van de mannen op Ankeveen en wat is het leuk om dat te zien.quote:Op vrijdag 27 januari 2017 18:20 schreef t4600c het volgende:
heb bier gedronken op natuurijs
Jammer van het dooien ja
Voelt prachtig om op dat virgin ijs te schaatsen! veel beter dan nep ijs waar al duizend keer op de zelfde centimeter is geschaats. Echt 100 keer soepeler.quote:
Geweldig om de omgeving eens vanaf de andere kant te zien he?quote:Op vrijdag 27 januari 2017 18:25 schreef t4600c het volgende:
[..]
Voelt prachtig om op dat virgin ijs te schaatsen! veel beter dan nep ijs waar al duizend keer op de zelfde centimeter is geschaats. Echt 100 keer soepeler.
En de omgeving natuurlijk!
jaja, de volgende keer neem ik mijn camera mee, maakt zeker voor wat unieke foto's.quote:Op vrijdag 27 januari 2017 18:27 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Geweldig om de omgeving eens vanaf de andere kant te zien he?
Ja, dat lijkt mij ook prachtig.quote:Op vrijdag 27 januari 2017 18:36 schreef t4600c het volgende:
[..]
jaja, de volgende keer neem ik mijn camera mee, maakt zeker voor wat unieke foto's.
Iets wat me mooi lijkt om te doen is een timelaps op het ijs in de nacht, met de sterrenhemel en het ijs in beeld. Nederland is daar alleen niet het beste land voor, erg dicht bevolkt dus veel lichtvervuiling.
Ik denk niet dat het zo is, maar het zou echt mooi zijn als de sterren reflecteren op het ijs.
Lekker man . Klinkt goed .quote:Op vrijdag 27 januari 2017 16:33 schreef Divje het volgende:
[..]
Ohh da's nait best mien jung. Snel weer helemaal fit zijn
Yess grotere woonruimte dichter bij centrum plantsoen naast de deur
Ja bah, maar gelukkig beterende hand. Las dat jij ook geveld was!quote:Op vrijdag 27 januari 2017 18:11 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ellendig is dat he? Gekwakkel.
Je werd gemist hoor
Afijn, Div is terug en nu jij ook weer
Ja joh. Zelden zo misselijk en beroerd geweest. Had een innige band met de toiletpot. Zóóóó blij dat het voorbij is. Maandag weer aan de bakquote:Op vrijdag 27 januari 2017 19:09 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Lekker man . Klinkt goed .
[..]
Ja bah, maar gelukkig beterende hand. Las dat jij ook geveld was!
Geen ultiemer bewijs dan een youtube filmpje met wat zwetsende mensen.quote:Op vrijdag 27 januari 2017 18:21 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ja? Ben je een faltearther geworden?
Je bent makkelijk om hoor ik hou het nog bij rondquote:Op vrijdag 27 januari 2017 19:20 schreef t4600c het volgende:
[..]
Geen ultiemer bewijs dan een youtube filmpje met wat zwetsende mensen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |