abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 27 januari 2017 @ 00:21:21 #176
445108 t4600c
Preserving the Past for.......
pi_168459560
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2017 17:11 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Vandaag niet helaas. Ben weer een poging tot schrijven aan het doen. Ik had hier laatst een artikel ingestuurd voor een wetenschappelijk tijdschrift, en ben nu bezig om een antwoord te schrijven op de feedback die we van de reviewers hebben gekregen.
Schattig.

Ik ben bezig een ruimteschip te ontwikkelen. Ik ben op dit moment bezig de dikte van de cylinder buitekant uit te rekenen. Ik hoop alles zo te ontwikkelen dat het ruimteschip 1 jaar doet om te acelereren naar 0.25C, of 25% lichtsnelheid.

Heb het in het engels gedaan, vind ik makkelijker.

W = width of cylinder
T = tensile strength of material
D = density of material

8x2 mile cast hollow cylinder space craft = 13x3km (roughly)

cross sectional area of hollow cylinder = (1500m+Wm)2*pi - 15002m2*pi = 15002m2*pi+3000Wm2*pi+W2m2*pi-15002m2*pi = pi(3000Wm2+W2m2)

total strength of the cross section = TN/m2*pi(3000Wm2+W2m2)
mass of cylinder = pi(3000Wm2+W2m2)*13000m*Dkg/m3
maximum acceleration as a function of material and width = mass of cylinder/cross section strength = (13000m*Dkg/m3)/TN/m2
Interesting, the width does not matter.

Let's input "Steel, high strength alloy ASTM A514" 690 000 N/m2 yield strength, 7800kg/m3 density
(13000*7800)/690 000
= 146.9565217m/s2 (482,1408 feet/s2)
And this will be true for any steel cylinder that is 13km long and consistent. So the width of the cylinder will only matter when it comes to the weight of the interior and amount of exterior forces. so really, it only needs to be maybe one or a few meters thick.

Doelwit: Alpha Centauri
Watch me at: YouTube
Experience the past: Flickr
Support me on Patreon
  vrijdag 27 januari 2017 @ 00:24:21 #177
293036 DeMolay
Asmodeus & Me
pi_168459591
TTT [img]http://symboldictionary.net/library/graphics/symbols/tripletau.jpg[/img]
Δημοσθένης
http://www.youtube.com/watch?v=18FgnFVm5k0&fmt=37&hd=1&autoplay=1
  vrijdag 27 januari 2017 @ 00:53:56 #178
293036 DeMolay
Asmodeus & Me
pi_168459829


[ Bericht 100% gewijzigd door DeMolay op 27-01-2017 00:54:51 ]
TTT [img]http://symboldictionary.net/library/graphics/symbols/tripletau.jpg[/img]
Δημοσθένης
http://www.youtube.com/watch?v=18FgnFVm5k0&fmt=37&hd=1&autoplay=1
pi_168460263
Hoi ben op reis door Amerika zondag aangekomen in Miami en daar 4 dagen geweest.
Ben nu op Marathon (Florida Keys).

Tot nog toe super start van mijn reis. Nog niks gemerkt van Trump veranderingen maar als idd een muur gebouwd gaat worden in het zuidwesten heeft dat super gevolgen voor de natuur! kijk maar eens bv op Organ Pipe national park. daar komt zelfs vanuit zuid amerika de Jaguar op visite een muur zou volgens mij grote gevolgen hebben voor flora en fauna.....

Ik ga rijden van oost naar west. Ik kom 2 maart thuis terug en vlieg naar huis vanaf Las Vegas.

de planning is rijden via golf van Mexico-> New Orleans-> Houston_> San Antonio-> LA-> Frisco -Vegas.
Dit is mijn 7e winterreis in de USA.
Dit bericht hoeft niet Gequoot te worden want de komende weken zal ik amper misschien helemaal niet op Fok zijn.

Groet en allemaal een fijne dag.

PS mocht iemand mijn reis updates willen volgen die ik bijhou DM me even.
Het is 23.25 hier nu en ik ga slapen.(hoop ik) :P
pi_168460402
^koude morguh
  vrijdag 27 januari 2017 @ 09:16:37 #181
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_168461258
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2017 00:21 schreef t4600c het volgende:

[..]

Schattig.

Ik ben bezig een ruimteschip te ontwikkelen. Ik ben op dit moment bezig de dikte van de cylinder buitekant uit te rekenen. Ik hoop alles zo te ontwikkelen dat het ruimteschip 1 jaar doet om te acelereren naar 0.25C, of 25% lichtsnelheid.

Heb het in het engels gedaan, vind ik makkelijker.

W = width of cylinder
T = tensile strength of material
D = density of material

8x2 mile cast hollow cylinder space craft = 13x3km (roughly)

cross sectional area of hollow cylinder = (1500m+Wm)2*pi - 15002m2*pi = 15002m2*pi+3000Wm2*pi+W2m2*pi-15002m2*pi = pi(3000Wm2+W2m2)

total strength of the cross section = TN/m2*pi(3000Wm2+W2m2)
mass of cylinder = pi(3000Wm2+W2m2)*13000m*Dkg/m3
maximum acceleration as a function of material and width = mass of cylinder/cross section strength = (13000m*Dkg/m3)/TN/m2
Interesting, the width does not matter.

Let's input "Steel, high strength alloy ASTM A514" 690 000 N/m2 yield strength, 7800kg/m3 density
(13000*7800)/690 000
= 146.9565217m/s2 (482,1408 feet/s2)
And this will be true for any steel cylinder that is 13km long and consistent. So the width of the cylinder will only matter when it comes to the weight of the interior and amount of exterior forces. so really, it only needs to be maybe one or a few meters thick.

Doelwit: Alpha Centauri
<slecht schots accent> We canno do it cap'n! We dinnah have the pow'r!</slecht schots accent>
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  Moderator vrijdag 27 januari 2017 @ 10:24:40 #182
249559 crew  Lavenderr
pi_168462221
Goeiemorgen! c_/
Vance, heel veel plezier op je reis! Zal wel ietsje warmer zijn dan hier ;)
  vrijdag 27 januari 2017 @ 11:02:17 #183
445108 t4600c
Preserving the Past for.......
pi_168462802
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2017 09:16 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

<slecht schots accent> We canno do it cap'n! We dinnah have the pow'r!</slecht schots accent>
Constructie:

And this will be true for any steel cylinder that is 13km long and consistent.

So the width of the cylinder will only matter when it comes to the weight of the interior and amount of exterior forces. so really, it only needs to be maybe one or a few meters thick.

It should be able to take a force equal to accelerating it at 146m/s2, as long as it's spread out evenly along the spacecrafts length.

There are probably other effects of physics that may interfere, such as the finite speed of forces. But I don't think the craft is going to accelerate at any higher rate than 10m/s2, for the comfort of the travellers. That's 1/14 of the force it can theoretically withstand when empty. And there are even stronger materials out there.

It's going to be hard to build, of course. But in space we have access to vacuum welding, where the welded surfaces are extremely homogenous with the material itself and it could be a good technique to use.

One issue is, that thickness of skin only adds to the mass issues and inertial issues.

That's what my calcualtions were trying to find out, how the thickness of the cylinder would change it's strength and mass. And it seems that the strength and mass scales at the same rate, which means that the width does not have an impact on the cylinders ability to support itself (but it will obviously have to be thick due to the weight of the interior and to be able to take exterior forces).

Voortstuwing:

It utilizes nuclear pulse propulsion by way of fusion bombs which when ejected emit a conically shaped thermonuclear detonation that impacts against a massive nanocarbon-coated (or just refined graphite) ablation plate of tungsten and titanium which absorbs the kinetic energy of the aforementioned blast through a system of shocks in order to afford the ship forward thrust... which theoretically overtime should allow for acceleration towards an upper maximum velocity of 0.25C; or 46,500 miles per second. Potentially greater if anti-matter catalyzed bomblets were developed in tandem with significant modifications being made to the ship's structure, fuselage and various component systems in order to endure such power output and stresses during relativistic travel approaching or exceeding 0.50C.

Anti-matter catalyzed bomblets have practically the same explosive properties as a thermonuclear explosion, except that the device which would be ejected from the rear of the ablation plate could be many many times smaller, which equates to greatly extended pulse magazine capacity.

The nuclear pulse propulsion concept doesn't necessarily rely on the concussive wave of an exploding nuclear device, but rather the shaped directed charge of particles resultant from that explosion which will be hitting the ablation plate at several hundred thousand miles per hour upon detonation.

Cumulatively, this translates to a massive transferal of kinetic energy from the pushed ablation plate into the shocks which are subsequently compressed as the craft is moved forward.

Acceleration or deceleration doesn't take place over "one second", or even across hundreds of thousands of miles.
It would most likely take months of not up to a year to reach .25C with the yield of bombs I have in mind.

Probleem: Teering snel dus, hoe rem je af en stop je netjes bij halte Alpha Cantauri?
Watch me at: YouTube
Experience the past: Flickr
Support me on Patreon
pi_168464368
is dit de klb sc?
'Life is pain, highness. Anyone who says differently is selling something.'
  vrijdag 27 januari 2017 @ 12:31:56 #185
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_168464388
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2017 12:30 schreef Yiha3 het volgende:
is dit de klb sc?
Nee, BNW
pi_168464393
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2017 12:30 schreef Yiha3 het volgende:
is dit de klb sc?
moet je een hengst
Alles dankzij God en alles op eigen kracht
pi_168464397
quote:
10s.gif Op vrijdag 27 januari 2017 12:31 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Nee, BNW
ow, sorry :W
'Life is pain, highness. Anyone who says differently is selling something.'
  vrijdag 27 januari 2017 @ 12:33:14 #188
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_168464404
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2017 12:32 schreef Insomnia_ het volgende:

[..]

moet je een hengst
Heuj das helemaal niet lief
pi_168464466
Ik verdedig de grenzen van BNW SC.
THE WALL JUST GOT 5 FEET HIGHER.
Alles dankzij God en alles op eigen kracht
pi_168464486
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2017 12:30 schreef Yiha3 het volgende:
is dit de klb sc?
.
Rot op
Gino ♥
pi_168464492
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2017 12:37 schreef Insomnia_ het volgende:
Ik verdedig de grenzen van BNW SC.
THE WALL JUST GOT 5 FEET HIGHER.
Daarom hou ik van je
Gino ♥
  vrijdag 27 januari 2017 @ 12:41:51 #192
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_168464518
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 januari 2017 12:39 schreef Tjacka het volgende:

[..]

.
Rot op
Haal die stekel uit je bips.
pi_168464520
he will not divide us
'Life is pain, highness. Anyone who says differently is selling something.'
pi_168464526
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2017 12:42 schreef Yiha3 het volgende:
he will not divide us
hey ho hey ho
trump has got to go
Alles dankzij God en alles op eigen kracht
pi_168464818
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 januari 2017 12:39 schreef Tjacka het volgende:

[..]

.
Rot op
Pak 'm.
Nait Soezn Moar Broezn
pi_168464848
quote:
8s.gif Op vrijdag 27 januari 2017 12:41 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Haal die stekel uit je bips.
Al gedaan :@ sorry
Nait Soezn Moar Broezn
pi_168465179
'Life is pain, highness. Anyone who says differently is selling something.'
pi_168467438
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2017 12:42 schreef Yiha3 het volgende:
he will not divide us
We shall not be moved
Gino ♥
  vrijdag 27 januari 2017 @ 15:27:18 #199
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_168468149
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2017 05:23 schreef Vance het volgende:
Hoi ben op reis door Amerika zondag aangekomen in Miami en daar 4 dagen geweest.
Ben nu op Marathon (Florida Keys).

Tot nog toe super start van mijn reis. Nog niks gemerkt van Trump veranderingen maar als idd een muur gebouwd gaat worden in het zuidwesten heeft dat super gevolgen voor de natuur! kijk maar eens bv op Organ Pipe national park. daar komt zelfs vanuit zuid amerika de Jaguar op visite een muur zou volgens mij grote gevolgen hebben voor flora en fauna.....

Ik ga rijden van oost naar west. Ik kom 2 maart thuis terug en vlieg naar huis vanaf Las Vegas.

de planning is rijden via golf van Mexico-> New Orleans-> Houston_> San Antonio-> LA-> Frisco -Vegas.
Dit is mijn 7e winterreis in de USA.
Dit bericht hoeft niet Gequoot te worden want de komende weken zal ik amper misschien helemaal niet op Fok zijn.

Groet en allemaal een fijne dag.

PS mocht iemand mijn reis updates willen volgen die ik bijhou DM me even.
Het is 23.25 hier nu en ik ga slapen.(hoop ik) :P

ga je ook naar key west?, mooie zonsondergang en veel shemales.
  vrijdag 27 januari 2017 @ 15:30:00 #200
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_168468200
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2017 15:27 schreef THEFXR het volgende:

[..]

ga je ook naar key west?, mooie zonsondergang en veel shemales.
Goede combi wel.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')