abonnement Unibet Coolblue
pi_168157848
Hallo Allemaal,

Ik weet niet of ik dit in de goede topic plaatst, maar ik vroeg me af of er hier mensen zijn die mij kunnen helpen met info over vrijwilligerswerk(met name gericht op special needs kinderen) doen in Sri Lanka.

Wat is mijn probleem?
Ik heb gekeken om met een organisatie mee te gaan om vervolgens vrijwilligerswerk te kunnen doen in Sri Lanka. Echter kost dit met een organisatie een hoop geld, waarvan een groot deel van het geld(3/4) gedoneerd word aan de organisatie zelf.

Eventuele oplossing?
Waar ik dus aan zat te denken. Bestaat er de mogelijkheid om naar Sri Lanka zelf te reizen en vervolgens daar ter plekke zelf een Weeshuis/project/dergelijke aan te spreken en daarbij vervolgens mee te helpen, zonder dat de een groot deel van je geld wordt gedoneerd?

Ik zou namelijk super graag vrijwilligerswerk willen doen in Sri Lanka bij kinderen met bijvoorbeeld een verstandelijke handicap zonder dat geld zomaar gedoneerd word...

Mocht je hier ervaring mee hebben, hoor ik het graag!?
pi_168158207
Was er niet laatst ergens zo'n artikel dat door het weeshuistoerisme, er juist weeshuizen werden gebouwd en ouders hun kinderen daar konden brengen om zo op die manier wat geld te verdienen ofzo :')?

Hier een linkje gevonden: http://www.bettervolunteeringbettercare.org/
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_168158632
Mag ik dit zeggen?
Ga gewoon lekker op vakantie en steun de locale horeca en jungle Tourleiders ed.
Verstandelijk gehandicapten knuffelen kan je in NL ook.
pi_168159097
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2017 13:22 schreef To-Sweet het volgende:
Hallo Allemaal,

Ik weet niet of ik dit in de goede topic plaatst, maar ik vroeg me af of er hier mensen zijn die mij kunnen helpen met info over vrijwilligerswerk(met name gericht op special needs kinderen) doen in Sri Lanka.

Wat is mijn probleem?
Ik heb gekeken om met een organisatie mee te gaan om vervolgens vrijwilligerswerk te kunnen doen in Sri Lanka. Echter kost dit met een organisatie een hoop geld, waarvan een groot deel van het geld(3/4) gedoneerd word aan de organisatie zelf.

Eventuele oplossing?
Waar ik dus aan zat te denken. Bestaat er de mogelijkheid om naar Sri Lanka zelf te reizen en vervolgens daar ter plekke zelf een Weeshuis/project/dergelijke aan te spreken en daarbij vervolgens mee te helpen, zonder dat de een groot deel van je geld wordt gedoneerd?

Ik zou namelijk super graag vrijwilligerswerk willen doen in Sri Lanka bij kinderen met bijvoorbeeld een verstandelijke handicap zonder dat geld zomaar gedoneerd word...

Mocht je hier ervaring mee hebben, hoor ik het graag!?
Ik zou ook zorgen voor een goede sociale netwerk strategie zodat iedereen kan zien hoe goed jij bent voor den mensheid.
Ik noem een henkie spanky, tinny treus en natuurlijk willy wortel. Allemaal helden uit de brouwerij.
  zondag 15 januari 2017 @ 14:00:48 #5
17882 Razor21
Sinds 2001 op Fok!
pi_168159108
Kijk eens de uitzending van Rambam terug http://www.npo.nl/npo3/ra(...)rijwilligersvakantie voordat je straks een foto met een kindje post op Facebook. :')
Zo Razor21 misschien kunnen we de conducteurs afluisteren" vervolgens hoor je keihard door die trein GRRGG...Hallo hier ...blalblalb @#$%%@.....en iedereen kijkt dan onze kant op ook mijn kant..
  zondag 15 januari 2017 @ 14:01:51 #6
428995 speciaalaangemeldvoorbier
Altijd Tijd voor BIER!!!
pi_168159143
Waarom komen er nu nooit eens Sri-lankanen deze kant op om tegen betaling van HUN eigen geld hier weeskinderen te helpen?
BasOne is een zieligerd... :)
  zondag 15 januari 2017 @ 14:04:06 #7
17882 Razor21
Sinds 2001 op Fok!
pi_168159212


Geweldige uitzending was dat van Rambam.
Ik heb altijd een hekel aan die wereldverbeteraars die zichzelf het liefst bevlekken met dit soort foto's. :')

Waarom niet zielige kindjes in Nederland opzoeken en helpen? Nee het moet altijd het liefst zo ver weg mogelijk om te laten zien hoe goed je wel niet bent voor die kindjes.

Met kerst zeker ook je nagels gelakt? Hoor je nu ook niemand meer over.
Zo Razor21 misschien kunnen we de conducteurs afluisteren" vervolgens hoor je keihard door die trein GRRGG...Hallo hier ...blalblalb @#$%%@.....en iedereen kijkt dan onze kant op ook mijn kant..
pi_168159329
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2017 14:04 schreef Razor21 het volgende:
[ afbeelding ]

Geweldige uitzending was dat van Rambam.
Ik heb altijd een hekel aan die wereldverbeteraars die zichzelf het liefst bevlekken met dit soort foto's. :')

Waarom niet zielige kindjes in Nederland opzoeken en helpen? Nee het moet altijd het liefst zo ver weg mogelijk om te laten zien hoe goed je wel niet bent voor die kindjes.
Het gaat mij in eerste instantie om het bezichtigen van het land. Het leek mij mooi om daarnaast ook nog mijn handen uit mijn mouwen te steken en iets bij te dragen..
pi_168159409
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2017 14:08 schreef To-Sweet het volgende:

[..]

Het gaat mij in eerste instantie om het bezichtigen van het land. Het leek mij mooi om daarnaast ook nog mijn handen uit mijn mouwen te steken en iets bij te dragen..
Door dat vrijwillig te dien verdring je de gewone sri lankaan van de arbeidsmarkt daar.
Je zou wel vrijwillig iets kunnen doen wat daar momenteel niet betaald gebeurt.
Maar wat dat is?
pi_168159433
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2017 14:10 schreef Razor21 het volgende:

[..]

Prima dat je graag je handen uit je mouwen wilt steken. Maar waarom moet dat altijd in een ver land? Ga eens op een zondagmiddag langs bij eenzame ouderen die wat hulp kunnen gebruiken. Kost je niets.
Dat is zeker zo! Er is ook nog niks zeker..
Ik ga de video van Rambam bekijken
pi_168159732
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2017 14:16 schreef Razor21 het volgende:

[..]

Gast plz stop eens met je modjes gedrag :')
Ik geef gewoon mijn mening over hoe ik er over denk en draag zeker bij aan deze discussie.
De aflevering gaat met name over een bijdrage aan kinderweeshuizen enz?
Ik heb zelf een HBO diploma ALO behaald en beschik dus daadwerkelijk wel over bepaalde kennis.
Geld dit dan hetzelfde over bijv. helpen binnen het onderwijs daar?
pi_168159811
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2017 14:21 schreef To-Sweet het volgende:

[..]

De aflevering gaat met name over een bijdrage aan kinderweeshuizen enz?
Ik heb zelf een HBO diploma ALO behaald en beschik dus daadwerkelijk wel over bepaalde kennis.
Geld dit dan hetzelfde over bijv. helpen binnen het onderwijs daar?
Je diploma is natuurlijk zat waard in NL, maar in een land met een andere cultuur en taal en een weesindustrie is het maar de vraag of het wat oplevert voor de kindjes daar.
pi_168159947
quote:
1s.gif Op zondag 15 januari 2017 14:24 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Je diploma is natuurlijk zat waard in NL, maar in een land met een andere cultuur en taal en een weesindustrie is het maar de vraag of het wat oplevert voor de kindjes daar.
Ja, dit zet mij wel aan het denken.. bedankt voor jullie reacties!
pi_168160029
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2017 14:28 schreef To-Sweet het volgende:

[..]

Ja, dit zet mij wel aan het denken.. bedankt voor jullie reacties!
Het lijkt me wel een erg tof vakantieland ^O^
pi_168160293
quote:
1s.gif Op zondag 15 januari 2017 14:30 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Het lijkt me wel een erg tof vakantieland ^O^
In het verleden heb ik gezocht bij bijvoorbeeld organisatie Pure.
Zij geven in Sri Lanka een project aan voor special needs children.
Dit is op een school waar je o.a. engelse les/zwemles enz. geeft, maar zoals ik al zei ontzettend duur en grote donatie gaat richting het project.
In hoeverre zou mijn vrijwilligerswerk dan behulpzaam zijn daar? Het komt wel als een oprecht project over?

http://purevolunteer.nl/vrijwilligerswerk/special-needs-srilanka/
pi_168160556
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2017 14:08 schreef To-Sweet het volgende:

[..]

Het gaat mij in eerste instantie om het bezichtigen van het land. Het leek mij mooi om daarnaast ook nog mijn handen uit mijn mouwen te steken en iets bij te dragen..
Je hebt die mensen niks anders te bieden dan je geld. Daarom accepteren ze je aanwezigheid, je omgang met een stel kinderen en laten ze je een paar leuke foto's maken in ruil voor je geld. Daarom betaal je er dus voor. Dat is ook zo als je daar bent.

Een dokter betaalt geen cent om ergens vrijwillig aan de slag te gaan. Die persoon heeft namelijk gewilde vaardigheden en daar maken ze graag gebruik. Wat voor kwalificaties heb jij om gehandicapte kinderen iets te bieden? Spreek je de taal überhaupt?
pi_168161066
Opgeruimd, graag ontopic reageren.
pi_168161633
quote:
1s.gif Op zondag 15 januari 2017 14:44 schreef AnanYaw het volgende:

[..]

Je hebt die mensen niks anders te bieden dan je geld. Daarom accepteren ze je aanwezigheid, je omgang met een stel kinderen en laten ze je een paar leuke foto's maken in ruil voor je geld. Daarom betaal je er dus voor. Dat is ook zo als je daar bent.

Een dokter betaalt geen cent om ergens vrijwillig aan de slag te gaan. Die persoon heeft namelijk gewilde vaardigheden en daar maken ze graag gebruik. Wat voor kwalificaties heb jij om gehandicapte kinderen iets te bieden? Spreek je de taal überhaupt?
Bekijk eerst de werkzaamheden via deze link http://purevolunteer.nl/vrijwilligerswerk/special-needs-srilanka/ .
Ik denk dat ik met mijn diploma(kennis), kinderen die daar een educatie volgen(geen weeshuiskinderen), de docent daar(Ik pak geen werk af, maar ondersteun/draag kennis over) kan helpen?
pi_168161777
quote:
1s.gif Op zondag 15 januari 2017 14:44 schreef AnanYaw het volgende:

[..]

Je hebt die mensen niks anders te bieden dan je geld. Daarom accepteren ze je aanwezigheid, je omgang met een stel kinderen en laten ze je een paar leuke foto's maken in ruil voor je geld. Daarom betaal je er dus voor. Dat is ook zo als je daar bent.

Een dokter betaalt geen cent om ergens vrijwillig aan de slag te gaan. Die persoon heeft namelijk gewilde vaardigheden en daar maken ze graag gebruik. Wat voor kwalificaties heb jij om gehandicapte kinderen iets te bieden? Spreek je de taal überhaupt?
http://purevolunteer.nl/kosten-transparantie-overzicht/
Deze link geeft ook aan in hoeverre geld gedoneerd en waar dit naar toe gaat..
pi_168162536
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2017 15:17 schreef To-Sweet het volgende:

[..]

Bekijk eerst de werkzaamheden via deze link http://purevolunteer.nl/vrijwilligerswerk/special-needs-srilanka/ .
Ik denk dat ik met mijn diploma(kennis), kinderen die daar een educatie volgen(geen weeshuiskinderen), de docent daar(Ik pak geen werk af, maar ondersteun/draag kennis over) kan helpen?
Wat voor diploma heb je? En nogmaals spreek je de taal?
pi_168162702
quote:
1s.gif Op zondag 15 januari 2017 15:42 schreef AnanYaw het volgende:

[..]

Wat voor diploma heb je? En nogmaals spreek je de taal?
Nee, dat spreek ik niet. Maar zoals ik al zei ik heb een ondersteunende rol voor de docenten daar die Engels spreken, dus dat lijkt mij geen vereiste?
HBO academisch lichamelijke opvoeding(ALO)
pi_168163737
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2017 15:47 schreef To-Sweet het volgende:

[..]

Nee, dat spreek ik niet. Maar zoals ik al zei ik heb een ondersteunende rol voor de docenten daar die Engels spreken, dus dat lijkt mij geen vereiste?
HBO academisch lichamelijke opvoeding(ALO)
Om aan de slag te gaan bij dit bedrijf is het niet vereist, maar jij overweegt om zelf naar Sri Lanka te gaan en jouw vaardigheden aan te bieden. De taal niet spreken beperkt de mate waarin je contact kan hebben met de juiste personen en de mate waarin je zelfstandig aan de slag kan.

Jouw diploma en dan vooral de vaardigheden die je erdoor bezit zijn denk ik best nuttig om met die kinderen te werken. Maar ik denk dat het zeer lastig zal zijn om de waarde daarvan uit te leggen aan de mensen daar. Dan komt daar dus ook nog bovenop dat je de taal niet spreekt en relatief kort blijft. Dat maakt je niet een zeer gewilde vrijwilliger. Dat kun je goedmaken met een fikse donatie, of je kunt het niet doen en iets meer uitgeven tijdens het zien van het land.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')