abonnement Unibet Coolblue
pi_167432942
Dag leden,

Ik ben nieuw op het forum. Ik ben mijzelf even aan het oriënteren en het leek me interessant om eens een topic te openen over een van mijn favoriete onderwerpen: muziek. Smaken verschillen natuurlijk, maar wie zou voor jullie op 1 staan als het gaat om de beste band ooit?

Voor mij is dit Guns n' Roses. Een lekkere hardrocksound, geweldige studioalbums en een zanger die in mijn ogen de beste mannelijke vocalist is binnen een band in de muziekgeschiedenis.

~Hsals
pi_167433004
Welkom op het forum Slash
pi_167433275
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2016 22:32 schreef Hsals het volgende:
Dag leden,

Ik ben nieuw op het forum. Ik ben mijzelf even aan het oriënteren en het leek me interessant om eens een topic te openen over een van mijn favoriete onderwerpen: muziek. Smaken verschillen natuurlijk, maar wie zou voor jullie op 1 staan als het gaat om de beste band ooit?

Voor mij is dit Guns n' Roses. Een lekkere hardrocksound, geweldige studioalbums en een zanger die in mijn ogen de beste mannelijke vocalist is binnen een band in de muziekgeschiedenis.

~Hsals
ik vind HIM super!!

vind het helemaal leuk dat ze allemaal ook een ander instrument kunnen bespelen en dus naast HIM nog een band hebben genaamd Daniel lioneye.
pi_167433295
Zep uiteraard.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_167433307
De Michelin Pilot Sport 3.
pi_167433666
Kensington
  zondag 18 december 2016 @ 23:01:54 #7
344250 75020
ik weet niet beter
pi_167433845
Voor mij is het Anthrax. Heerlijk strakke en snelle gitaargeluiden. Alhoewel ik het laatste album iets anders vind klinken. Joey Belladonna is in mijn ogen de beste metalzanger.

Ben al fan van Anthrax sinds '89 en ga in februari weer naar een concert van ze.
pi_167433871
The Doors
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_167434179
The Beatles... hoogst populair, maar ook vernieuwend door in een paar jaar tijd van vier-akkoordenliedjes naar regelrechte meesterwerken te gaan, de grens van de studiotechniek opzoekend en de toon zettend voor de vele bands die na hen kwamen.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_167434296
quote:
1s.gif Op zondag 18 december 2016 23:13 schreef Jordy-B het volgende:
The Beatles... hoogst populair, maar ook vernieuwend door in een paar jaar tijd van vier-akkoordenliedjes naar regelrechte meesterwerken te gaan, de grens van de studiotechniek opzoekend en de toon zettend voor de vele bands die na hen kwamen.
Errug goed. Ik ga ook voor de Beatles, maar er is nog zoveel!
Whatever...
pi_167434502
quote:
1s.gif Op zondag 18 december 2016 23:18 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Errug goed. Ik ga ook voor de Beatles, maar er is nog zoveel!
natuurlijk meer briljante bands, zoals een Queen. Geweldige nummers, eveneens vernieuwend, een enorme groei doorgemaakt, met verschillende stijlen terwijl ze herkenbaar wisten te blijven als Queen. En stuk voor stuk briljante muzikanten.

Maar zonder de Beatles was de muziekgeschiedenis vermoedelijk heel anders gelopen en had Queen mogelijk niet bestaan. Daarom gaat mijn keus naar The Beatles.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  zondag 18 december 2016 @ 23:36:37 #12
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_167434768
Iron Maiden, zonder twijfel.

Luister al naar ze sinds ik 11/12 was. Schitterende muziek. En elk nieuw album dat ze uitbrengen vind ik elke keer weer geweldig.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  zondag 18 december 2016 @ 23:42:30 #13
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_167434876
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2016 22:55 schreef Loveless85 het volgende:
Kensington
Godver :')
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_167439886
quote:
1s.gif Op zondag 18 december 2016 23:13 schreef Jordy-B het volgende:
The Beatles... hoogst populair, maar ook vernieuwend door in een paar jaar tijd van vier-akkoordenliedjes naar regelrechte meesterwerken te gaan, de grens van de studiotechniek opzoekend en de toon zettend voor de vele bands die na hen kwamen.
Volledig mee eens. Vooral het proces dat de Beatles hebben doorgemaakt is bijzonder. En ze waren in veel opzichten baanbrekend.
  Overall beste user 2022 maandag 19 december 2016 @ 11:51:23 #15
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_167440197
De Shorts natuurlijk. Hoe ze met een keyboard het geluid van een accordion wisten na te doen is ongeëvenaard. Daarbij nog zingen in het Nederlands èn het Frans in één nummer. Comment ça va behoort tot het beste wat er in de popmuziek gemaakt is. De band is nog beter dan Roberto Jacketti & the Scooters die met I Save the Day toch ook een klassieker wisten te maken. Zelfs Blackstar van Georgie Davis kan er niet aan tippen, en ďàt wil wat zeggen!
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_167441180
Wel lastige vraag, de beste band moet natuurlijk amper slechte nummers hebben, maar het liefst ook nog hele nieuwe wegen ingeslagen zijn (vind ik zelf dan). En dan gaat het voor mij uiteindelijk tussen The Beatles en Kraftwerk. En als ik nu moet kiezen ga ik voor Kraftwerk, maar dat kan morgen alweer anders zijn :P

(als solo artiesten ook meetelden, ging het bij mij om hun 2 en Miles Davis denk ik :) )
nee, jij dan!
pi_167441204
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2016 11:51 schreef Ulx het volgende:
De Shorts natuurlijk. Hoe ze met een keyboard het geluid van een accordion wisten na te doen is ongeëvenaard. Daarbij nog zingen in het Nederlands èn het Frans in één nummer. Comment ça va behoort tot het beste wat er in de popmuziek gemaakt is. De band is nog beter dan Roberto Jacketti & the Scooters die met I Save the Day toch ook een klassieker wisten te maken. Zelfs Blackstar van Georgie Davis kan er niet aan tippen, en ďàt wil wat zeggen!
:D
nee, jij dan!
  Moderator maandag 19 december 2016 @ 14:17:11 #18
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_167443163
Boh dit vind ik een onmogelijke vraag, vooral omdat er niet één continu de beste is.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_167450198
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2016 22:32 schreef Hsals het volgende:
Dag leden,

Ik ben nieuw op het forum. Ik ben mijzelf even aan het oriënteren en het leek me interessant om eens een topic te openen over een van mijn favoriete onderwerpen: muziek. Smaken verschillen natuurlijk, maar wie zou voor jullie op 1 staan als het gaat om de beste band ooit?

Voor mij is dit Guns n' Roses. Een lekkere hardrocksound, geweldige studioalbums en een zanger die in mijn ogen de beste mannelijke vocalist is binnen een band in de muziekgeschiedenis.

~Hsals
Led Zeppelin. Een soort van Guns N Roses, maar dan veel beter. :)
pi_167450222
quote:
2s.gif Op maandag 19 december 2016 14:17 schreef Bosbeetle het volgende:
Boh dit vind ik een onmogelijke vraag, vooral omdat er niet één continu de beste is.
Bono denkt van wel. :)
pi_167454370
quote:
1s.gif Op zondag 18 december 2016 23:26 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

natuurlijk meer briljante bands, zoals een Queen. Geweldige nummers, eveneens vernieuwend, een enorme groei doorgemaakt, met verschillende stijlen terwijl ze herkenbaar wisten te blijven als Queen. En stuk voor stuk briljante muzikanten.

Maar zonder de Beatles was de muziekgeschiedenis vermoedelijk heel anders gelopen en had Queen mogelijk niet bestaan. Daarom gaat mijn keus naar The Beatles.
The prodigy, Hendrix, Led zeppelin, Otis Redding, Prince, Michael Jackson, The Stones, the Doors, Radiohead, Muse, Billy Holiday, Amy Winehouse... Allemaal muzikanten die in mijn ogen uniek zijn of waren en iets bijzonders hebben toegevoegd. Op verschillende manieren overigens, de één bijzonderder dan een ander
Whatever...
pi_167469067
Live vind ik Queen het beste.
pi_167469572
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2016 18:45 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Led Zeppelin. Een soort van Guns N Roses, maar dan veel beter. :)
Zou je kunnen uitleggen waarom? :)
pi_167476398
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2016 20:43 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

The prodigy, Hendrix, Led zeppelin, Otis Redding, Prince, Michael Jackson, The Stones, the Doors, Radiohead, Muse, Billy Holiday, Amy Winehouse... Allemaal muzikanten die in mijn ogen uniek zijn of waren en iets bijzonders hebben toegevoegd. Op verschillende manieren overigens, de één bijzonderder dan een ander
Ja, iedereen bouwt verder op het werk van de voorgangers en voegt vervolgens iets toe.

Maar de impact van The Beatles was enorm groot. Niet alleen in popmuziek, maar ook in klassieke/orkestmuziek, waar men compleet de weg zoek was en zich concentreerde op a-muzikale werken.

Jimi Hendrix was natuurlijk ook een enorme sprong vooruit en hij is een voorbeeld voor alle hedendaagse elektrische gitaristen, maar hij heeft niet de discografie of populariteit om als beste artiest/band ooit door te kunnen gaan. Dat was wellicht een ander verhaal geweest als hij niet zo vroeg was overleden. Hetzelfde gaat op voor Janis Joplin en Amy Winehouse.

Led Zeppelin heeft wel de populariteit en heeft ook een belangrijke groei doorgemaakt. Geweldige muzikanten en is dus ook een goede kandidaat voor de beste band ooit, maar ik heb een persoonlijke voorkeur voor The Beatles. Led Zeppelin hangt toch wel erg aan blues en folk. En dat doen ze geweldig, maar het latere experimentele werk vind ik persoonlijk niet zo interessant als dat van de Beatles.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_167476704
We hebben hier ooit eens een gezamenlijke lijst voor samengesteld, check:MUZ / Fok! Artiesten top 100 allertijden......De Uitslag
En de aanloop: MUZ / FOK! artiesten top 100 allertijden

Kwa bands kwam het toen voor mij op:
1. The Kinks
2. The Police
3. The Waterboys
Ik zie geen reden om dat te herzien
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')