Tijdens het schijten een autobild lezen en dan denken dat je helemaal op de hoogte bent.quote:Op zondag 10 december 2017 20:50 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Nee, hoor. Testen van de ADAC, bijvoorbeeld. Of Autobild. Geloof je die dan wel, omdat ze Duits zijn?
Veel leesplezier: https://www.tirerack.com/tires/tests/testDisplay.jsp?ttid=116quote:Op zondag 10 december 2017 20:50 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Nee, hoor. Testen van de ADAC, bijvoorbeeld. Of Autobild. Geloof je die dan wel, omdat ze Duits zijn?
Testen op een plastic ondergrond.....heeeeeeel geloofwaardig.quote:Op zondag 10 december 2017 20:53 schreef weethetevennietmeer het volgende:
Veel leesplezier: https://www.tirerack.com/tires/tests/testDisplay.jsp?ttid=116
Jij had je verloren momenten tijdens het schijten nuttiger kunnen gebruiken. Bijvoorbeeld even een linkje plaatsen van dat onderzoek van de Universiteit van Langenfeld waarin aangetoond is dat winterbanden 'veiliger' zijn.quote:Op zondag 10 december 2017 20:52 schreef VEM2012 het volgende:
Tijdens het schijten een autobild lezen en dan denken dat je helemaal op de hoogte bent.
Er staat letterlijk Ice track bij. En nu ben ik er klaar mee. Succes met je zomerbanden.quote:Op zondag 10 december 2017 20:55 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Testen op een plastic ondergrond.....heeeeeeel geloofwaardig.
Op een ijshockeybaan bedoel je.quote:Op zondag 10 december 2017 20:55 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Testen op een plastic ondergrond.....heeeeeeel geloofwaardig.
Jij bent de enige die een onderzoek als argument inbrengt en wil dat zelf niet delen.quote:Op zondag 10 december 2017 20:57 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Jij had je verloren momenten tijdens het schijten nuttiger kunnen gebruiken. Bijvoorbeeld even een linkje plaatsen van dat onderzoek van de Universiteit van Langenfeld waarin aangetoond is dat winterbanden 'veiliger' zijn.
En als je verder leest zie je dat het een 'ice rink' is. En die hoeft niet van ijs te zijn.quote:Op zondag 10 december 2017 20:57 schreef weethetevennietmeer het volgende:
[..]
Er staat letterlijk Ice track bij. En nu ben ik er klaar mee. Succes met je zomerbanden.
Zegt uber-troll.quote:Op zondag 10 december 2017 21:01 schreef VEM2012 het volgende:
Jij bent de enige die een onderzoek als argument inbrengt en wil dat zelf niet delen.
Er staat onderbouwing en plaatjes bij, lees toch eens niet zo selectief..quote:Op zondag 10 december 2017 21:02 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
En als je verder leest zie je dat het een 'ice rink' is. En die hoeft niet van ijs te zijn.
Overigens is er geen sprake van een 'onderzoek'. Het zijn drie paragraven zonder onderbouwing.
Valt ontzettend mee:quote:Op zondag 10 december 2017 16:15 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Rare keuze. Het moment dat banden doorslaggevend zijn (bij winterse omstandigheden) kies je voor de slechtste keuze.
Onzin, zomerbanden worden steeds meer op eco gezet. Minder rolweerstand. Zie je ook duidelijk aan het profiel van huidige zomerbanden. Vroeger waren ze duidelijk meer ook voor slechtere omstandigheden. De prestaties op sneeuw worden ook steeds slechter.quote:Op zondag 10 december 2017 22:41 schreef Tomatenboer het volgende:
Zomer- en winterbanden, het is echt een verschijnsel van de laatste jaren. Echt een marketing-verzinsel van de automotivebranche, en het is goed aangeslagen moet ik zeggen.
Zomerbanden zijn in feite geen zomerbanden (want gewoon geschikt voor alle weertypen, altijd geweest ook maar daar worden ook nog steeds vorderingen in geboekt), en winterbanden zijn eigenlijk officieel gewoon sneeuwbanden, want dat is ook de enige situatie waarin die banden significant beter presteren dan fatsoenlijke zomerbanden.
zit wat in; als je niet kunt rijden, gaan die winterbanden je ook niet redden.quote:Op zondag 10 december 2017 22:31 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
In onderzoek is de invloed van het soort vand aangetoond, maar verreweg het belangrijkste is hoe je als bestuurder bent. Je kunt beter als een icepro rijden met zomerbanden dan te snel of juist met witte knokkels aan het stuur op je winterrubbers.
Zit wel wat in natuurlijk. Maar het is ook drukker geworden en wagens gaan sneller/trekken sneller op, mensen lijken minder op te letten. Etc. Winterbanden kunnen dan gewoon helpen het net even veiliger te maken. Dat je bijv. wel net de auto voor je mist ipv tegen de bumper aan te knallen. Heb vandaag 3 ongelukjes (blikschade) gezien terwijl ik een halfuurtje op de weg zat. Geen idee of dat door zomerbanden of onkunde kwam. Maar dat gezegd hebbende, ook wij gingen vroeger gewoon met de 626, zonder gordels op de achterbank en met zomerbanden naar Tirol in de winter. En we leven nog steedsquote:Op zondag 10 december 2017 23:14 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
zit wat in; als je niet kunt rijden, gaan die winterbanden je ook niet redden.
We rijden al sinds 1903 in gemotoriseerde voertuigen, ook als het sneeuwde. We zijn niet uitgestorven, dus stiekem is dat best nog aardig gelukt, zélfs in de tijden dat auto's ook al sneller dan 100 km/u konden en reden. Tegenwoordig hebben we auto's die je aan alle kanten elektronisch helpen, en dan maken we een gigantisch drama van welk rubbertje je eronder hebt liggen.
Tuurlijk helpt een goede winterband, maar de meeste hulp krijg je van een rechtervoet die goed communiceert met die grijze spaghetti tussen je oren.
Niet harder rijden als je kunt nadenken. En ja, dat is voor iedereen verschillend, met of zonder winterbandjes, gewoon beetje rekening mee houden, dan komt alles goed.
Heppie sliding
Dat telt voor beide kampen. En beide zijn eigenlijk niet voor rede vatbaar.quote:Op zondag 10 december 2017 23:04 schreef Ridocar het volgende:
Wat dan wel opvallend is: Eén dagje sneeuw, en de winterbandenfetisjisten hebben hun standaardverhaaltjes.
- Zie je wel, het is ook wel eens minder goed weer.
- Iedereen die niet op winterbanden rijdt, opzouten, van de weg.
- Rij jij maar tegen mij aan, dan zal ik [vul hier uw fantasieclaim in]
Het lijkt wel of je bij zo'n setje gelamelleerd zacht rubber een ego krijgt dat bijna niet in de auto past. Het Apple-effect zeg maar.
Vaak worden de effecten en verwachtingen van winterbanden ook enorm overdreven.quote:Op zondag 10 december 2017 23:22 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Zit wel wat in natuurlijk. Maar het is ook drukker geworden en wagens gaan sneller/trekken sneller op, mensen lijken minder op te letten. Etc. Winterbanden kunnen dan gewoon helpen het net even veiliger te maken. Dat je bijv. wel net de auto voor je mist ipv tegen de bumper aan te knallen. Heb vandaag 3 ongelukjes (blikschade) gezien terwijl ik een halfuurtje op de weg zat. Geen idee of dat door zomerbanden of onkunde kwam. Maar dat gezegd hebbende, ook wij gingen vroeger gewoon met de 626, zonder gordels op de achterbank en met zomerbanden naar Tirol in de winter. En we leven nog steeds
Zeker ook een zomerbanden rijder? Er is aantoonbaar verschil tussen (een langere) stopafstand met een zomerband tov een winterband.quote:Op maandag 11 december 2017 00:07 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Vaak worden de effecten en verwachtingen van winterbanden ook enorm overdreven.
Eigenlijk hebben die sneeuwbanden, want dat zijn het, alleen significant voordeel bij sneeuw. Bij alle andere winterse omstandigheden (bijvoorbeeld vrieskou) maakt het echt nauwelijks tot geen verschil en soms zelfs onder die omstandigheden slechter dan 'zomerbanden' (wat eigenlijk dus een foute benaming is).
Wat je wel veel ziet en hoort is dat mensen met winterbanden zich ineens superieur en onkwetsbaar achten en vervolgens net zo gaan rijden met sneeuw als onder droge omstandigheden.
Maar het kan soms beter net iets kouder zijn dan schommelend rond het vriespunt.quote:Op zondag 10 december 2017 20:32 schreef skrn het volgende:
[..]
Misschien. Weet ik niet zeker maar het is hier vaak wel een paar graden warmer. Genoeg gezien dat in het in de rest van het land ellende is maar hier wat regen. Vandaag was wel de uitzondering.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |