nee dat bedrijf nietquote:Op dinsdag 6 december 2016 01:56 schreef snorauto het volgende:
Ik zou t niet betalen, laat ze lekker lullen, meestal zijn ze te bang/gierig om echt naar de rechter te gaan.
Dat is een verkeerde aanname. de organisatie staat namelijk volledig in zijn recht en zal dus gelijk krijgen.quote:Op dinsdag 6 december 2016 01:56 schreef snorauto het volgende:
Ik zou t niet betalen, laat ze lekker lullen, meestal zijn ze te bang/gierig om echt naar de rechter te gaan.
Zijn dat 3 verschillende opties of zou je ze in die volgorde allemaal doen?quote:Op dinsdag 6 december 2016 07:07 schreef BadderAapje het volgende:
[..]
Dat is een verkeerde aanname. de organisatie staat namelijk volledig in zijn recht en zal dus gelijk krijgen.
Als hij 100% zeker weet dat hij anoniem is via die blog zou ik:
- niet reageren
- website offline halen en niks meer mee doen als je toch geen bezoekers hebt
- aangeven dat je nader inzien fout zat, dit nooit meer zal doen en onderhandelen over de boete. (dit geeft iig aan dat je je fout erkent en dit wordt meegenomen in het besluit als je naar de rechter zou moeten)
Volgens mij gaat dit hier niet op, er bij mijn weten op Fok! al vaker te doen geweest over Permissionmachine (http://permissionmachine.com/nl/) waar voor zover ik weer uit kwam dat dit inderdaad een legitiem bedrijf is die dit soort zaken voor fotografen en persbureau's e.d. afhandeld.quote:Op dinsdag 6 december 2016 07:33 schreef Lunatiek het volgende:
Ik ken dit gebruik uit Duitsland. Het gaat daar om louche advocatenbedrijfjes die het internet afstruinen naar vermoedelijke illegale content op kleine particuliere sites. Dan mailen ze de webmaster een rekening, zoals in de OP.
Er wordt dus NIET gecontroleerd of je op de een of andere manier toestemming hebt om die content te gebruiken.
Als je betaalt, heb je vermoedelijk nog steeds geen recht op het gebruik van die foto. Als het echt een malafide bedrijf is, koop je geen licentie en koop je ook een eventuele rechtszaak niet af. Je betaalt dan alleen voor het dreigement dat ze anders naar de rechter stappen.
Zoek eerst uit of dat bedrijf inderdaad namens de rechtshebbende mag handelen. Zie ook de klacht tegen het bedrijf in het andere topic.
Aparte beredenatie. Zullen we films en muziek dan ook maar gratis maken?quote:Op dinsdag 6 december 2016 12:08 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Uiteraard is een foto ook het werk van iemand, maar aan de andere kant is die er al voor betaald als het goed is.
En dus mag iedereen die foto maar gebruiken.quote:Op dinsdag 6 december 2016 12:08 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Helaas is portret en/of auteursrecht nogal doorgeslagen tegenwoordig.
Uiteraard is een foto ook het werk van iemand, maar aan de andere kant is die er al voor betaald als het goed is.
Dan heeft de maker van de foto nog steeds rechten natuurlijk, maar om geld te gaan eisen als men de foto gebruikt op een non-commerciële site, is wat overdreven.
Je mag best een kopietje van mijn auto uit je 3d printer laten rollen hoor.quote:Op dinsdag 6 december 2016 12:25 schreef Armani XL het volgende:
[..]
En dus mag iedereen die foto maar gebruiken.
Dus ik mag jouw auto/fiets ook gewoon gebruiken want hij is al betaald?
Ze opereren alleen op agressieve wijze. Het zou van enig fatsoen getuigen om eerst te vragen of je toestemming hebt om die foto te gebruiken voordat je met een factuur gaat dreigen. Zeker bij een anonieme blog: je kunt niet weten of aan een anonieme persoon een licentie is verleend.quote:Op dinsdag 6 december 2016 11:13 schreef Dennism het volgende:
[..]
Volgens mij gaat dit hier niet op, er bij mijn weten op Fok! al vaker te doen geweest over Permissionmachine (http://permissionmachine.com/nl/) waar voor zover ik weer uit kwam dat dit inderdaad een legitiem bedrijf is die dit soort zaken voor fotografen en persbureau's e.d. afhandeld.
TS heeft in deze wel de mazzel dat zijn N.A.W niet bekend zijn, wat nog een behoorlijke drempel kan zijn voor dit bedrijf om echt actie te ondernemen.
Omdat we in 2016 leven?quote:Op dinsdag 6 december 2016 12:40 schreef MCH het volgende:
Hoezo regelt een Belgisch bureau deze zaken voor het ANP?
Dat zou je vast niet zeggen als jij de fabrikant van je auto was.quote:Op dinsdag 6 december 2016 12:28 schreef Nobu het volgende:
[..]
Je mag best een kopietje van mijn auto uit je 3d printer laten rollen hoor.
Daar zou ik niet al te zeker van zijn.quote:Op dinsdag 6 december 2016 13:31 schreef matigeuser het volgende:
Ik heb zelf het idee dat ze voor één fotootje dit hele traject niet in gaan
Malafide bedrijfjes opereren nu eenmaal graag vanuit failed states.quote:Op dinsdag 6 december 2016 12:40 schreef MCH het volgende:
Hoezo regelt een Belgisch bureau deze zaken voor het ANP?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |