abonnement Unibet Coolblue
pi_167119009


quote:
Costa del Sol onder water
MARBELLA - Ook na vannacht is het nog één groot drama aan de Costa del Sol, waar sinds gisteren door extreme regenval het hele gebied onder water staat. „Er vinden nog altijd reddingsacties plaats om honden, katten, paarden en ezels uit dierenasiels te redden. „Ik ga nu naar Los Barrios want daar staan nog driehonderd honden tot hun nek in het water”, zegt Peter Koekebakker uit La Línea die gisteren zelf in zijn dierenopvang ’Animal In Need’ honderden dieren van de verdrinkingsdood moest redden.

„Ik kan nu niet eens meer ons asiel bereiken. Maar onze dieren kunnen in ieder geval niet meer verdrinken, dus ga ik ergens anders helpen. De komende dagen moeten we wel met spoed zes vrachtwagen zand storten om de boel op te hogen anders eindigt het voor ons alsnog in een drama. De stoppenkast is al verwoest en de twee koelkasten waar vaccinaties en bloedtesten in staan zijn ook kapot. De schade is enorm. Maar het redden van dieren is nu het belangrijkste.”

Veel mensen zitten zonder elektriciteit. „Dat is hier allemaal zo onprofessioneel aangelegd”, vervolgt Koekebakker. „Aardlekschakelaars kennen ze hier niet. Dit gebied is niet gebouwd voor dergelijke regenval. Het heet hier niet voor niks Costa del Sol.”

Auto’s tot achteruitkijkspiegel in de modder
De Nederlander Erwin Gerlach heeft op de luchthaven van Málaga een parkeerplaats waar veel Nederlandse tweede huisbezitters hun auto stallen. „Mijn plek ligt gelukkig wat hoger dus onze klanten hoeven zich geen zorgen te maken, maar bij veel collega’s staan de auto’s tot de achteruitkijkspiegel in de modder”, vertelt hij. „De luchthaven is ook alleen nog via de nieuwe weg te bereiken. Tunnels, viaducten je kan er niet meer doorheen. Je hebt echt een 4wheel drive terreinwagen nodig als je de weg op moet.”

Mariska Turkenburg en Jan Blind beheren appartementencomplex Luny Mar Golf in Estepona. „Onze tuin is veranderd in een wildwaterpark, het zwembad een modderpool en de kelders en liftschacht zijn onder water gelopen”, vertelt Mariska. „Huiseigenaren bellen ons verontrust op. Wij proberen de ernstigste lekkages en waterschades te verhelpen. Meer kunnen we op dit moment niet doen. Het regent nog steeds. De komende dagen of weken zullen we onze handen vol hebben aan het opruimen van de puinhopen.”

Volgens de Spaanse media is dit de ergste regenval sinds 30 jaar. Inmiddels zijn er twee mensen overleden. Een jonge vrouw verdronk in een laaggelegen ruimte in een horecazaak in Estepona en een elektricien overleed toen zijn auto door een vloedgolf werd getroffen. Politie en brandweer moesten tientallen mensen en hun huisdieren redden. Met behulp van helikopters werden mensen van daken van huizen en auto’s in veiligheid gebracht. Scholen in de omgeving blijven vandaag dicht.
  maandag 5 december 2016 @ 17:11:54 #3
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')