Bepaalden jullie dat dan? Of hebben hotels hier zelf ook inspraak in?quote:Op zondag 4 december 2016 01:19 schreef spijkerbroek het volgende:
Ik heb in mijn tijd bij een bekende bookingsite wel het een en ander gezien dat heel snel van de site werd gehaald, als het er al op stond.
Hotels zetten hun data, inclusief foto's e.d., zelf op de site, maar wij konden die er wel weer vanaf halen als wij dachten dat het ongepast of iets dergelijks was. Reviews van gasten werd altijd van tevoren gelezen om te zien of er geen discriminerende, racistische of andere ongewenste zooi in voorkwam.quote:Op zondag 4 december 2016 01:20 schreef liesje1979 het volgende:
Bepaalden jullie dat dan? Of hebben hotels hier zelf ook inspraak in?
Ah ok, duidelijk. Maar kritiek in de review zelf lieten jullie wel staan dus.quote:Op zondag 4 december 2016 01:24 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Hotels zetten hun data, inclusief foto's e.d., zelf op de site, maar wij konden die er wel weer vanaf halen als wij dachten dat het ongepast of iets dergelijks was. Reviews van gasten werd altijd van tevoren gelezen om te zien of er geen discriminerende, racistische of andere ongewenste zooi in voorkwam.
Lol ja mensen kunnen soms ook enorm overdrijven. Ik neem het meestal ook wel met wat zout hoor.quote:Op zondag 4 december 2016 01:24 schreef FredvZ het volgende:
Ik zit nu in een hotel waarvan ooit iemand had geschreven dat er elke dag houseparties werden gegeven.
Wat in werkelijkheid gebeurd is tweemaal daags aquarobics met een playlist van eind jaren '90. En naar traditioneel Dominicaans gebruik staat de versterker op standje max.
Oh jazeker lieten wij kritiek staan. Als het ten minste een béétje geloofwaardig overkwam.quote:Op zondag 4 december 2016 01:27 schreef liesje1979 het volgende:
Ah ok, duidelijk. Maar kritiek in de review zelf lieten jullie wel staan dus.
Ik ben hier al eerder geweest en aangezien Dominicanen zelden iets veranderen begreep ik wel wat er bedoeld werd.quote:Op zondag 4 december 2016 01:29 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Lol ja mensen kunnen soms ook enorm overdrijven. Ik neem het meestal ook wel met wat zout hoor.
Teleurgesteld dat er geen houseparty's zijn?
Proest! Misschien wilden ze daar juist wel mee adverteren.quote:Op zondag 4 december 2016 01:32 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Oh jazeker lieten wij kritiek staan. Als het ten minste een béétje geloofwaardig overkwam.
Maar een foto van een hotel waarop drie mannen stonden die het een beetje té gezellig hadden onder de gezamenlijke douches hebben we toch maar van de site gehaald
Bingo! Dat is leuk. Heb je al wat gewonnen?quote:Op zondag 4 december 2016 01:34 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Ik ben hier al eerder geweest en aangezien Dominicanen zelden iets veranderen begreep ik wel wat er bedoeld werd.
Enige wat er veranderd is, is het entertainment de theatershows met schaarsgeklede dames zijn vervangen door een heuse bingo. Elke avond. In 5 talen
Dat wilden ze idd. Het was een gay hotel in Amsterdam, maar zo'n foto, dat kon gewoon echt niet Dus hebben ze in de beschrijving iets gezet als "een zeer homovriendelijk hotel" en "niet geschikt voor minderjarigen"quote:Op zondag 4 december 2016 01:41 schreef liesje1979 het volgende:
Proest! Misschien wilden ze daar juist wel mee adverteren.
Ik doe niet meequote:Op zondag 4 december 2016 01:42 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Bingo! Dat is leuk. Heb je al wat gewonnen?
Heb even in de sc op je gereageerd.quote:Op zondag 4 december 2016 01:46 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Ik doe niet mee
Hang aan de bar in de hoop wat vrijgezel vrouwelijk schoon te spotten dat niet het dubbele van mijn leeftijd heeft.
https://m.yelp.com/biz/el--motel-rosedalequote:This place was a total dump for $50 I can't believe what a shithole it is the people that work here are very rude I asked for the Wi-Fi pass and they screamed in my ear like 5 times over the telephone I understand its a motel on route 40 so the service can be excellent but Jesus Christ at least try to make your customer when I come back rooms are tiny like jail cells these rooms in my opinion are very overpriced I didn't expect it to be this shitty to get my money back and they said no refund so I guess I'm stuck here. I just don't come here unless you don't care about roaches crawling on you while you're sleeping either woke up to a fat roach by the microwave
Uhuh.quote:Op zondag 4 december 2016 02:07 schreef 24Fan het volgende:
Dit hotel in Amerika, Maryland:
[..]
https://m.yelp.com/biz/el--motel-rosedale
Serieus, het meest vieze hotel wat ik ooit heb gezien. Liggen overal naalden, vieze slijmerige vlekken en rondlopende insecten.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Kijk je even per ongeluk achter een kastje, vind je allerlei benodigdheden om heroïne te gebruiken.
Heb dit overigens van youtube, voor wie er een vooral komische review van wil zien.
De hele negatieve en de hele positieve negeer ik meestal, maar bij een hotel in Londen onlangs had ik dat beter niet kunnen doen. Nu hebben ze een negatieve review erbij.quote:Op zondag 4 december 2016 01:35 schreef spijkerbroek het volgende:
De reviews van gasten moet je inderdaad vaak met een behoorlijke schep zout nemen.
Daar heb ik ook wel wat ervaring mee. Oost-Europese hotels hadden er een handje van om foto's van schaarsgeklede dames toe te voegen aan hun profiel. Maar dat was niet helemaal compliantquote:Op zondag 4 december 2016 01:24 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Hotels zetten hun data, inclusief foto's e.d., zelf op de site, maar wij konden die er wel weer vanaf halen als wij dachten dat het ongepast of iets dergelijks was. Reviews van gasten werd altijd van tevoren gelezen om te zien of er geen discriminerende, racistische of andere ongewenste zooi in voorkwam.
Mooie plek om iemand op te barenquote:Op zondag 4 december 2016 01:12 schreef liesje1979 het volgende:
[ afbeelding ]
Ik vind de sfeer van deze slaapkamer een beetje raar.
Mooie muurschildering ook. Heb je toch nog wat extra buitengevoel.quote:Op zondag 3 februari 2019 21:43 schreef liesje1979 het volgende:
Voor als je toch een beetje wil kamperen.
[ afbeelding ]
Volgens mij hebben ze er verder geen kamers om te huren.
Ja en een actieve vakantie, met die fiets erbij.quote:Op maandag 4 februari 2019 09:59 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Mooie muurschildering ook. Heb je toch nog wat extra buitengevoel.
Oh eh ja, hier trek ik toch ook wel een beetje mijn wenkbrauwen bij op.quote:Op maandag 4 februari 2019 10:12 schreef Cinemaniak het volgende:
Gevonden bij een pagina van een Gambiaans resort en ik vroeg mij toch even af welk 'volk' ze hiermee willen aantrekken in een land met een bepaalde reputatie
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 24 oktober 2019 09:34 schreef UIO_AMS het volgende:
https://www.thebestsocial(...)_rh4AXIszgogc46MP3e0
quote:Op donderdag 24 oktober 2019 09:34 schreef UIO_AMS het volgende:
https://www.thebestsocial(...)_rh4AXIszgogc46MP3e0
quote:Hotelbaas bijt van zich af en noemt klanten ‘zuurpruim’ of ‘gierige krent’ na negatieve recensies
Een eigenaresse van een hotel in Amersfoort slikt de negatieve recensies op internet over haar hotel niet langer. Paula Bouwer geeft de ontevreden gasten een koekje van eigen deeg door online stevig van zich af te bijten. Zo noemt ze gasten ‘valse feeks’, ‘gierige krent’ of ‘zuurpruim’. Bouwer laat in een reactie weten ‘het niet langer allemaal maar te pikken’.
Chris Klomp 23-10-19, 14:23 Laatste update: 16:26
Het kleine Queens City Vintage Hotel in Amersfoort verscheen deze week op de website The Best Social Media. De site verzamelde een aantal tweets van twitteraar @JenniekvB. Zij speurde naar de recensies van gasten op het hotel en vond een aantal zeer opvallende reacties van het hotel zelf.
Zo valt onder meer te lezen: ‘als er een lijst voor zuurpruimen bestond, dan stond u op nummer 1’, ‘wij hebben zelden iemand gezien die zo onfatsoenlijk binnenkwam’ en ‘wat een ongelooflijk stel ondankbare zuurpruimen’. Het hotel zou naar eigen zeggen het liefst zelf de kritische gasten recenseren. In dat geval, zo schrijft het hotel, zou een gast ‘een 1 krijgen’. Ook worden gasten uitgescholden voor ‘valse feeks’ en ‘gierige krent’.
Fout
Eigenaresse Paula Bouwer laat desgevraagd weten dat zij inderdaad achter de reacties zit. ,,Ja, die zijn van mij. Alles kan maar op het internet, mensen mogen van alles zeggen. Terwijl ze vaak zelf de fout ingaan en dan laten ze bij ons een slechte recensie achter. Ik bijt van mij af omdat ik het niet langer pik.’’
Volgens Bouwer is het niet haar bedoeling om mensen te beledigen. ,,Het is ludiek, een beetje cabaret. Je ziet toch dat het geen alledaagse reacties zijn. Het is niet mijn bedoeling om mensen de grond in te boren, ik wil aankaarten dat hier iets mee gedaan wordt. Ik probeer misstanden aan te kaarten. De recensies bij Google en Booking.com, dat is soms bijna chanteren. Dat hoor ik ook om mij heen, dat klanten zeggen dat ze dingen willen omdat ze anders een slechte review schrijven. Omdat ze bijvoorbeeld geen gratis ontbijt krijgen.’’
Iedereen denkt op internet alles maar te kunnen zeggen zonder dat iemand iets terugzegt. Nou, ik zeg wel iets terug
Bouwer stelt dat het systeem nu niet eerlijk is. Ze komt met een voorbeeld waarbij een gast ‘de boel afbrak’ en toen ook nog een slechte recensie schreef op boek- en vergelijkingssite Booking.com. ,,Ik neem dat Booking.com kwalijk. Ik kan aantonen dat die gast zich misdroeg en dan verwijderen ze toch die recensie niet. Omdat ze zeggen dat het de mening van de klant is.’’
Voor Bouwer is het een principieel punt. ,,Iedereen denkt op internet alles maar te kunnen zeggen zonder dat iemand iets terugzegt. En dan vaak ook nog anoniem ook. Nou, ik zeg wel iets terug. Ik heb ook wel eens gedreigd met een aangifte als de recensie niet verwijderd zou worden.’’
De hotelbaas moet wel toegeven dat de reacties mogelijk niet goed kunnen vallen. ,,Ik denk dat het niet meer klanten op zal leveren, inderdaad. Helemaal niet nu jij er een stuk over gaat schrijven.’’
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |