abonnement Unibet Coolblue
pi_166970888
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 november 2016 01:10 schreef MrSalazar het volgende:

[..]

dat gat is er niet eens. 8)7
Hij denkt zelf van wel, met z'n 20-30 zetels voorspelling.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-11-2016 01:12:35 ]
  dinsdag 29 november 2016 @ 01:14:01 #102
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_166970907
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 november 2016 01:12 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Hij denkt zelf van wel, met z'n 20-30 zetels voorspelling.
Ik denk het ook, de vraag is echter of het hem gaat lukken.
  dinsdag 29 november 2016 @ 08:37:17 #103
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_166972378
quote:
2s.gif Op dinsdag 29 november 2016 00:27 schreef Ringo het volgende:
Het sneue van Monasch is dat hij zichzelf zo ontzettend graag wil neerzetten als een jongen van de gestampte pot, als vriend van de gewone man. Maar zo bekend was ie toch helemaal niet vóór het akkefietje met die interne verkiezingen?
Klopt. Een achterban heeft ie ook niet echt, iets van 2000 voorkeursstemmen bij de laatste verkiezingen. Misschien niet zo bedroevend laag als sommige andere Kamerleden, maar ook niet bepaald veel.
pi_166972448
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 november 2016 08:37 schreef freako het volgende:

[..]

Klopt. Een achterban heeft ie ook niet echt, iets van 2000 voorkeursstemmen bij de laatste verkiezingen. Misschien niet zo bedroevend laag als sommige andere Kamerleden, maar ook niet bepaald veel.
Volgens mij was dat destijds met Wilders niet anders.
pi_166972669
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 november 2016 01:12 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Hij denkt zelf van wel, met z'n 20-30 zetels voorspelling.
Ja maar dat absurde aantal zeggen ze bijna standaard. Klinkt op het eerste gezicht nogal megalomaan, maar als je als nieuwe partij mikt op drie zetels dan had je inderdaad beter niet eens kunnen beginnen.
Je zou mij willen zijn gladde sales boy en na het werk crimi
  dinsdag 29 november 2016 @ 09:07:42 #106
462674 Veldmedewerker
Professioneel realist
pi_166972675
Waar is de poliklinische behandeling voor politieke keuzestress te vinden? Ik kom er online niet echt uit...!
Gek work k van die klapjosties ant ent van de straot, gek zeg ik je. Zo, en nu gaak om een bal gehakt!
pi_166974371
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 21:07 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Nee, het probleem zijn de simpele Harries. Die stemmen op achterlijke partijen.
Met het nieuwe systeem zijn er geen partijen meer, de burgers die door loting zijn aangewezen bepalen zelf wat goed is voor het land
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  dinsdag 29 november 2016 @ 11:49:07 #108
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_166975469
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2016 08:47 schreef Sylv3se het volgende:

[..]

Volgens mij was dat destijds met Wilders niet anders.
Klopt, maar die was al voor zijn vertrek bij de VVD bezig om zich te profileren, en had daar ook na zijn vertrek nog een jaar of 2 de tijd voor. Sjaak heeft 3 maanden.
  dinsdag 29 november 2016 @ 12:41:33 #109
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_166976579
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2016 10:53 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Met het nieuwe systeem zijn er geen partijen meer, de burgers die door loting zijn aangewezen bepalen zelf wat goed is voor het land
Jep. Dan komen de simpele Harries zelf aan de macht. Dat is zo mogelijk nog schadelijker voor het land.
  dinsdag 29 november 2016 @ 12:54:44 #110
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_166976998
quote:
1s.gif Op maandag 28 november 2016 14:39 schreef Mishu het volgende:

[..]

Dit zou echt perfect zijn.
Een mengelmoes.
Een kleiner parlement aangevuld per wetsvoorstel/wijziging met burgers als een soort "jury duty" maar die dan stemmen of het er door komt maar wel begeleid worden door deskundigen alvorens de stemming plaatsvindt.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_166979884
Monasch deed het goed gisteren bij Pauw.
http://pauw.vara.nl/media/367229
pi_166979932
Zolang het averechts werkt voor de PvdA vind ik het prima.
pi_166980283
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2016 12:41 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Jep. Dan komen de simpele Harries zelf aan de macht. Dat is zo mogelijk nog schadelijker voor het land.
Net zo als in Zwitserland, waar ze keer op keer via referenda verstandige beslissingen nemen :Y
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  dinsdag 29 november 2016 @ 15:28:31 #114
462674 Veldmedewerker
Professioneel realist
pi_166980331
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2016 12:41 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Jep. Dan komen de simpele Harries zelf aan de macht. Dat is zo mogelijk nog schadelijker voor het land.
Schadelijker? Dat is het einde..
Gek work k van die klapjosties ant ent van de straot, gek zeg ik je. Zo, en nu gaak om een bal gehakt!
pi_166985075
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2016 15:26 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Net zo als in Zwitserland, waar ze keer op keer via referenda verstandige beslissingen nemen :Y
Mwah. Valt nogal tegen.
in a crowd you lose humanity
pi_167026750
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2016 15:28 schreef Veldmedewerker het volgende:

[..]

Schadelijker? Dat is het einde..
Dat eeuwig verklaren dat 'zus of zo het einde van Nederland!' betekent is kenmerkend voor simpele Harries.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  donderdag 1 december 2016 @ 19:27:30 #117
462674 Veldmedewerker
Professioneel realist
pi_167028623
quote:
6s.gif Op donderdag 1 december 2016 18:04 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Dat eeuwig verklaren dat 'zus of zo het einde van Nederland!' betekent is kenmerkend voor simpele Harries.
Tot op heden zijn we er nog.. Dus je zou best eens gelijk kunnen hebben :P
Gek work k van die klapjosties ant ent van de straot, gek zeg ik je. Zo, en nu gaak om een bal gehakt!
pi_167041749
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 november 2016 01:14 schreef Mishu het volgende:

[..]

Ik denk het ook, de vraag is echter of het hem gaat lukken.
Hij vult wel een niche. Ik ben sociaal gezien meer van de SP gedachte. Maar als het op het gebied van immigratie en integratie aankomt het tegenovergestelde.

Wilders lult op sociaal gebied links en stemt rechts. De kans is natuurlijk dat dit omgekeerd gebeurd met Monasch voor wat betreft de immigratie en integratie-standpunten.

Dus ik kijk het allemaal nog even aan.
pi_168620085
Vandaag is het verkiezingsprogramma van Nieuwe Wegen gepresenteerd. Het ziet er, op wat taalfoutjes na, prima uit. Deze partij heeft z'n inhoud dik op orde.

https://www.nieuwewegen.n(...)20Nieuwe%20Wegen.pdf (PDF)

Mijn stem hebben ze. ^O^ Het interesseert me werkelijk geen ene moer of ze wel of geen zetels halen, maar deze partij voldoet prima aan mijn politieke wensen.
  donderdag 2 februari 2017 @ 18:39:26 #120
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_168620436
quote:
7s.gif Op donderdag 2 februari 2017 18:23 schreef Elfletterig het volgende:
Vandaag is het verkiezingsprogramma van Nieuwe Wegen gepresenteerd. Het ziet er, op wat taalfoutjes na, prima uit. Deze partij heeft z'n inhoud dik op orde.

https://www.nieuwewegen.n(...)20Nieuwe%20Wegen.pdf (PDF)

Mijn stem hebben ze. ^O^ Het interesseert me werkelijk geen ene moer of ze wel of geen zetels halen, maar deze partij voldoet prima aan mijn politieke wensen.
Het videootje tijdens zijn campagne toen nog bij de PvdA sprak me wel aan: een wat rechtser PvdA geluid.
Ik ga t eens doorlezen.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  donderdag 2 februari 2017 @ 18:40:02 #121
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_168620446
quote:
7s.gif Op donderdag 2 februari 2017 18:23 schreef Elfletterig het volgende:
Vandaag is het verkiezingsprogramma van Nieuwe Wegen gepresenteerd. Het ziet er, op wat taalfoutjes na, prima uit. Deze partij heeft z'n inhoud dik op orde.

https://www.nieuwewegen.n(...)20Nieuwe%20Wegen.pdf (PDF)

Mijn stem hebben ze. ^O^ Het interesseert me werkelijk geen ene moer of ze wel of geen zetels halen, maar deze partij voldoet prima aan mijn politieke wensen.
Dikke kans dat ik ook op ze ga stemmen als het programma me bevalt. Ga t eens bestuderen.
pi_168620855
quote:
1s.gif Op donderdag 2 februari 2017 18:39 schreef nils7 het volgende:

[..]

Het videootje tijdens zijn campagne toen nog bij de PvdA sprak me wel aan: een wat rechtser PvdA geluid.
Ik ga t eens doorlezen.
Zelf noemt hij zichzelf geloof ik conservatief-links. Ik vind die term helemaal niet goed gekozen. Ik zou het liever realistisch-links willen noemen. Op de punten waar PvdA en D66 tenenkrommend naïef zijn, legt Nieuwe Wegen realiteitszin aan de dag.

Voor mij is dat echt een uitkomst, omdat ik anders - tegen mijn zin in - rechts zou moeten gaan stemmen.
pi_168622311
Nice..laat ze beginnen met de wet terug draaien dat je leven op 75 is voltooid!!!!!!!!!
pi_168636309
Denk dat ik hier ook op stem.
  vrijdag 3 februari 2017 @ 11:17:32 #125
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_168636626
Meh, ik vind het allemaal maar net niets. Bizarre extreem-linkse ideeen worden afgewisseld met goed klinkende economische plannen. Bij zo'n partij weet je nooit echt wat je krijgt als je er dan op stemt.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  vrijdag 3 februari 2017 @ 11:53:31 #126
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_168637339
Grappig die reacties hierboven, ik had niet de indruk dat er ook maar iemand warm voor zou lopen. Ik vraag me af waar je ze moet plaatsen in het politiek spectrum zoals je dat op kieskompas altijd zo mooi zag (assen conservatief/progressief & links/rechts).
pi_168637695
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2017 11:53 schreef PLAE@ het volgende:
Grappig die reacties hierboven, ik had niet de indruk dat er ook maar iemand warm voor zou lopen. Ik vraag me af waar je ze moet plaatsen in het politiek spectrum zoals je dat op kieskompas altijd zo mooi zag (assen conservatief/progressief & links/rechts).
Conservatief links lijkt me.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_168639868
Tsja een zetel zie ik ze niet krijgen, maar mijn stem waarschijnlijk wel. Ik heb idee dat ze dicht aanzitten tegen mijn huidige overtuigingen, dat wil zeggen:

- economisch centrum-links met o.a. belangrijke rol voor de overheid in toegankelijk houden van onderwijs, OV en zorg.
- progressief op het gebied van bijvoorbeeld homorechten en softdrugs
- maar sceptisch/terughoudend op het gebied van immigratie/tweede paspoorten, bijzonder onderwijs, overhevelen macht naar EU

En dit alles zonder te verzanden in anti-intellectueel populisme, vergaand nationalisme en/of onzin over kopvoddentaks, boeken verbieden en terug naar de gulden. Er zou toch een markt voor moeten zijn lijkt me...

[ Bericht 0% gewijzigd door belanov op 03-02-2017 14:18:03 ]
pi_168640137
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2017 14:12 schreef belanov het volgende:
Tsja een zetel zie ik ze niet krijgen, maar mijn stem waarschijnlijk wel. Ik heb idee dat ze dicht aanzitten tegen mijn huidige overtuigingen, dat wil zeggen:

- economisch centrum-links met o.a. belangrijke rol voor de overheid in toegankelijk houden van onderwijs, OV en zorg.
- progressief op het gebied van bijvoorbeeld homorechten en softdrugs
- maar sceptisch/terughoudend op het gebied van immigratie/tweede paspoorten, bijzonder onderwijs, overhevelen macht naar EU

En dit alles zonder te verzanden in anti-intellectueel populisme, vergaand nationalisme en/of onzin over kopvoddentaks, boeken verbieden en terug naar de gulden. Er zou toch een markt voor moeten zijn lijkt me...
Sluit me hier bij aan.
  vrijdag 3 februari 2017 @ 14:38:35 #130
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_168640229
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2017 14:12 schreef belanov het volgende:
Tsja een zetel zie ik ze niet krijgen, maar mijn stem waarschijnlijk wel. Ik heb idee dat ze dicht aanzitten tegen mijn huidige overtuigingen, dat wil zeggen:

- economisch centrum-links met o.a. belangrijke rol voor de overheid in toegankelijk houden van onderwijs, OV en zorg.
- progressief op het gebied van bijvoorbeeld homorechten en softdrugs
- maar sceptisch/terughoudend op het gebied van immigratie/tweede paspoorten, bijzonder onderwijs, overhevelen macht naar EU

En dit alles zonder te verzanden in anti-intellectueel populisme, vergaand nationalisme en/of onzin over kopvoddentaks, boeken verbieden en terug naar de gulden. Er zou toch een markt voor moeten zijn lijkt me...
Een partij van de nuance is tegenwoordig niet zo populair. D66 verdwijnt ook steeds verder in de marge, die zijn ook niet van de extremen maar van de discussie.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_168640273
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2017 14:12 schreef belanov het volgende:
Tsja een zetel zie ik ze niet krijgen, maar mijn stem waarschijnlijk wel. Ik heb idee dat ze dicht aanzitten tegen mijn huidige overtuigingen, dat wil zeggen:

- economisch centrum-links met o.a. belangrijke rol voor de overheid in toegankelijk houden van onderwijs, OV en zorg.
- progressief op het gebied van bijvoorbeeld homorechten en softdrugs
- maar sceptisch/terughoudend op het gebied van immigratie/tweede paspoorten, bijzonder onderwijs, overhevelen macht naar EU

En dit alles zonder te verzanden in anti-intellectueel populisme, vergaand nationalisme en/of onzin over kopvoddentaks, boeken verbieden en terug naar de gulden. Er zou toch een markt voor moeten zijn lijkt me...
Ik zie in mijn omgeving verschillende mensen die zo denken. Als ze de daad uiteindelijk maar bij het woord voegen, dan zijn één of meerdere zetels absoluut haalbaar.

Maar ik vind het niet eens boeiend. In 2014 heb ik bij de Europese Verkiezingen op het kansloze LibDem gestemd. Ik stem liever (uit protest tegen het beleid van gevestigde partijen) op een kleine partij dan dat ik thuisblijf.

Het programma van Nieuwe Wegen is prima. Met de goede promotie de komende weken moet het lukken om meer mensen hiervoor te enthousiasmeren. Onder teleurgestelde PvdA-kiezers, mensen die zijn uitgekeken op D66 en zelfs onder potentiële PVV-stemmers zijn zeker stemmen te halen.
pi_168640301
Weet iemand waarom Monasch zelf niet op 1 staat? Nog nooit van de lijsttrekker gehoord namelijk.
  vrijdag 3 februari 2017 @ 15:36:14 #133
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_168641254
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2017 14:43 schreef bamibij het volgende:
Weet iemand waarom Monasch zelf niet op 1 staat? Nog nooit van de lijsttrekker gehoord namelijk.
Naar eigen zeggen:
quote:
Monasch wilde niet zelf op één staan. Volgens hem moet een partij die verandering wil brengen niet worden geleid door een beroepspoliticus. Hij staat zelf op nummer twee. Verder bestaat de lijst uit mensen die volgens Monasch 'met hun poten in de modder staan'.
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)-oosenbrug-op-plek-1

Ik vind het een beetje een slap verhaal.
pi_168641436
quote:
10s.gif Op vrijdag 3 februari 2017 14:38 schreef jogy het volgende:

[..]

Een partij van de nuance is tegenwoordig niet zo populair. D66 verdwijnt ook steeds verder in de marge, die zijn ook niet van de extremen maar van de discussie.
D66 is juist bij uitstek de meest extreme partij van Nederland. (In ieder geval met een zetel in de kamers) Zou veel liever garanties van partijen zien dat ze niet met D66 zouden samenwerken.
pi_168641680
quote:
10s.gif Op vrijdag 3 februari 2017 14:38 schreef jogy het volgende:

[..]

Een partij van de nuance is tegenwoordig niet zo populair. D66 verdwijnt ook steeds verder in de marge, die zijn ook niet van de extremen maar van de discussie.
Zo genuanceerd vind ik D66 niet altijd eerlijk gezegd. Europa, europa, europa, flexibel, flexibel, flexibel, marktwerking, marktwerking, marktwerking, euthanasie, euthanasie, euthanasie. En als je suggereert dat het misschien wel een onsje minder kan dan ben je conservatief, populistisch en een blok aan het been der vooruitgang.

Was best een sympathieke partij toen ze nog echt sociaal-liberaal waren. Nu is het gewoon de middenvleugel van de VVD van 10 jaar geleden.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  vrijdag 3 februari 2017 @ 16:19:05 #136
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_168642098
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2017 15:44 schreef TserrofEnoch het volgende:

[..]

D66 is juist bij uitstek de meest extreme partij van Nederland. (In ieder geval met een zetel in de kamers) Zou veel liever garanties van partijen zien dat ze niet met D66 zouden samenwerken.
quote:
10s.gif Op vrijdag 3 februari 2017 15:56 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Zo genuanceerd vind ik D66 niet altijd eerlijk gezegd. Europa, europa, europa, flexibel, flexibel, flexibel, marktwerking, marktwerking, marktwerking, euthanasie, euthanasie, euthanasie. En als je suggereert dat het misschien wel een onsje minder kan dan ben je conservatief, populistisch en een blok aan het been der vooruitgang.

Was best een sympathieke partij toen ze nog echt sociaal-liberaal waren. Nu is het gewoon de middenvleugel van de VVD van 10 jaar geleden.
Ja, misschien heb ik de oude D66 in mijn hoofd. Jammer wel.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  vrijdag 3 februari 2017 @ 16:20:31 #137
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_168642137
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2017 15:44 schreef TserrofEnoch het volgende:

[..]

D66 is juist bij uitstek de meest extreme partij van Nederland.
What the fuck _O-.

Nuance bestaat niet meer in de politiek maar D66 zit letterlijk en figuurlijk in het midden.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_168642308
quote:
14s.gif Op vrijdag 3 februari 2017 16:20 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

What the fuck _O-.

Nuance bestaat niet meer in de politiek maar D66 zit letterlijk en figuurlijk in het midden.
Wat iets totaal anders is dan genuanceerd zijn. En economisch vertoeven ze al enige tijd aan behoorlijk rechts van het midden.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  vrijdag 3 februari 2017 @ 16:31:32 #139
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_168642350
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2017 16:29 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Wat iets totaal anders is dan genuanceerd zijn.
Hoe kun je extremistisch gemiddeld zijn?

D66 zit op sommige punten rechts, op sommige links. Verder zijn ze sociaal progressief. Niets daar aan kun je op wat voor manier dan ook extremistisch noemen.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_168642469
quote:
5s.gif Op vrijdag 3 februari 2017 16:31 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Hoe kun je extremistisch gemiddeld zijn?

D66 zit op sommige punten rechts, op sommige links. Verder zijn ze sociaal progressief. Niets daar aan kun je op wat voor manier dan ook extremistisch noemen.
Nuance is niet gelijk aan 'midden' of 'gemiddeld'. Aan de standpunten van D66 over Europa of flexibilisering van de arbeidsmarkt is weinig genuanceerd. Dat heeft allemaal een heel hoog 'meer daarvan is beter'-gehalte.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  vrijdag 3 februari 2017 @ 16:42:03 #141
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_168642556
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2017 16:36 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Nuance is niet gelijk aan 'midden' of 'gemiddeld'.
Of aan jou besteed, schijnbaar. Probeer het nog eens. D66 is vrij genuanceerd over de dingen die je noemt, trouwens.

Nogmaals, wat is er extreem aan D66?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  maandag 6 februari 2017 @ 22:25:52 #142
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_168723347
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2017 12:15 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Conservatief links lijkt me.
Betwijfel het.

Zojuist Stemwijzer gedaan. Ik kwam uit op VNL 73% (had ik ook verwacht) en daarna Monasch :D _O- met 70%.
pi_168724352
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2017 14:43 schreef bamibij het volgende:
Weet iemand waarom Monasch zelf niet op 1 staat? Nog nooit van de lijsttrekker gehoord namelijk.
Bizar inderdaad, politieke zelfmoord nog voor ze begonnen zijn. Zeker als je ziet hoe de lijsttrekker zich presenteert.
Het was ook even zoeken naar bewegend beeld.

pi_168726607
quote:
14s.gif Op vrijdag 3 februari 2017 16:42 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Nogmaals, wat is er extreem aan D66?
Pechtolds Wilders-fetish?
Conscience do cost.
  dinsdag 7 februari 2017 @ 00:31:58 #145
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_168726676
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2017 00:27 schreef ems. het volgende:

[..]

Pechtolds Wilders-fetish?
Ja, maar dat is niet zo extreem. Vrijwel geen enkele politicus weet om te gaan met populisten als Wilders.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_168726759
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2017 22:54 schreef Naqin het volgende:

[..]

Bizar inderdaad, politieke zelfmoord nog voor ze begonnen zijn. Zeker als je ziet hoe de lijsttrekker zich presenteert.
Het was ook even zoeken naar bewegend beeld.

Nog even geld bij elkaar harken tot de verkiezingen. En nog even veinzen dat je een echte sociaal-democraat bent met hart voor de zaak. Ondertussen is hij zijn sollicitatiebrieven al aan het schrijven voor na maart.

Wat dat aangaat hebben die twee Turken van de PvdA meer ballen. Hebben waarschijnlijk ook wat meer voorkeursstemmen, dus kunnen er nog net iets beter mee weg komen.

Wel benieuwd of er bij de eerste 15 van PvdA niet weer van dit soort ongeleide projectielen zijn die opeens gaan luisteren naar het volk met 5 voorkeursstemmen. Dat zou echt knap zijn :D
pi_168726835
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2017 22:54 schreef Naqin het volgende:

[..]

Bizar inderdaad, politieke zelfmoord nog voor ze begonnen zijn. Zeker als je ziet hoe de lijsttrekker zich presenteert.
Het was ook even zoeken naar bewegend beeld.

Ik begrijp ook niet goed waarom Monasch niet gewoon zelf lijsttrekker is; hij heeft de politieke ervaring en de juiste uitstraling. Het zal mij er niet van weerhouden om op Nieuwe Wegen te stemmen, want ik stem op de inhoud van die partij. En ik stem gewoon op Monasch, ook al voert hij de lijst niet aan.
pi_168726901
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2017 00:38 schreef De_Verschoppeling het volgende:

[..]

Nog even geld bij elkaar harken tot de verkiezingen. En nog even veinzen dat je een echte sociaal-democraat bent met hart voor de zaak. Ondertussen is hij zijn sollicitatiebrieven al aan het schrijven voor na maart.

Wat dat aangaat hebben die twee Turken van de PvdA meer ballen. Hebben waarschijnlijk ook wat meer voorkeursstemmen, dus kunnen er nog net iets beter mee weg komen.

Wel benieuwd of er bij de eerste 15 van PvdA niet weer van dit soort ongeleide projectielen zijn die opeens gaan luisteren naar het volk met 5 voorkeursstemmen. Dat zou echt knap zijn :D
Wat een onzin, dit :')

Ten eerste: dit hele avontuur, een partij uit de grond stampen, borgsom betalen en dergelijke, kost hem eerder geld dan dat het geld oplevert. Als Monasch z'n eigen belangen voorop had gesteld, had hij zich gewoon koest gehouden als PvdA-kamerlid. Wachtgeld krijg je na ruim 6 jaar Kamerlidmaatschap sowieso. En via de banenmachine van de PvdA kom je daarna vast wel ergens aan de bak als burgemeester, wethouder of bestuurder van een ander orgaan.

Monasch koos juist voor onzekerheid, door de partij te verlaten. Dat deed hij op inhoudelijke gronden, terugkerende en essentiële inhoudelijke meningsverschillen. Ik heb oudere interviews met hem teruggelezen (onder meer uit 2009) en zijn inhoudelijke kritiek op de PvdA is consistent. Het geen gemakkelijke stap om de partij te verlaten waarvan je sinds je 16e lid bent geweest.

Even een zijsprongetje naar de anti-Nederlandse moslimpartij DENK. Die twee kerels hebben helemaal niet "meer ballen" dan Monasch. Ze zijn uit de PvdA getrapt. Ze konden zich in de PvdA opwerken omdat de PvdA hun oren veel te veel laat hangen naar de belangen van groepen allochtonen. DENK is puur populisme en cliëntelisme.

Monasch heeft voortdurend geprobeerd om de koers van de PvdA realistischer te krijgen; zonder succes. Vandaar dat hij het nu op deze manier probeert. En ja, je kunt dan nog steeds prima een sociaal-democraat zijn. Het is namelijk niet zo dat definitie "wat is een goede sociaal-democraat" wordt bepaald door het PvdA-verkiezingsprogramma voor te lezen.

De PvdA is gewoon tenenkrommend naïef op een aantal fronten en laat de traditionele achterban vaker en vaker in de steek. Waarom denk je dat ze op 10-12 zetels in de peilingen staan? De kritiek die Monasch uit, wordt door prominente PvdA'ers trouwens gewoon gedeeld, alleen hebben die mensen niet de ballen om conclusies te trekken en op te stappen.

Bekijk anders dit filmpje van Ahmed Aboutaleb, op het recent gehouden PvdA-partijcongres. Kijk vanaf 13:50 tot 15:21 minuten. Wat hij hier zegt, komt EXACT overeen met wat Nieuwe Wegen vindt en waar de PvdA onder leiding van het halfzachte ei Asscher voor wegkijkt.


Tot slot: het is wat hè, een politicus die zoiets geks doet als luisteren naar het volk. Dat moet je niet willen....
pi_168726996
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2017 01:05 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Wat een onzin, dit :')

Ten eerste: dit hele avontuur, een partij uit de grond stampen, borgsom betalen en dergelijke, kost hem eerder geld dan dat het geld oplevert. Als Monasch z'n eigen belangen voorop had gesteld, had hij zich gewoon koest gehouden als PvdA-kamerlid. Wachtgeld krijg je na ruim 6 jaar Kamerlidmaatschap sowieso. En via de banenmachine van de PvdA kom je daarna vast wel ergens aan de bak als burgemeester, wethouder of bestuurder van een ander orgaan.

Monasch koos juist voor onzekerheid, door de partij te verlaten. Dat deed hij op inhoudelijke gronden, terugkerende en essentiële inhoudelijke meningsverschillen. Ik heb oudere interviews met hem teruggelezen (onder meer uit 2009) en zijn inhoudelijke kritiek op de PvdA is consistent. Het geen gemakkelijke stap om de partij te verlaten waarvan je sinds je 16e lid bent geweest.

Even een zijsprongetje naar de anti-Nederlandse moslimpartij DENK. Die twee kerels hebben helemaal niet "meer ballen" dan Monasch. Ze zijn uit de PvdA getrapt. Ze konden zich in de PvdA opwerken omdat de PvdA hun oren veel te veel laat hangen naar de belangen van groepen allochtonen. DENK is puur populisme en cliëntelisme.

Monasch heeft voortdurend geprobeerd om de koers van de PvdA realistischer te krijgen; zonder succes. Vandaar dat hij het nu op deze manier probeert. En ja, je kunt dan nog steeds prima een sociaal-democraat zijn. Het is namelijk niet zo dat definitie "wat is een goede sociaal-democraat" wordt bepaald door het PvdA-verkiezingsprogramma voor te lezen.

De PvdA is gewoon tenenkrommend naïef op een aantal fronten en laat de traditionele achterban vaker en vaker in de steek. Waarom denk je dat ze op 10-12 zetels in de peilingen staan? De kritiek die Monasch uit, wordt door prominente PvdA'ers trouwens gewoon gedeeld, alleen hebben die mensen niet de ballen om conclusies te trekken en op te stappen.

Bekijk anders dit filmpje van Ahmed Aboutaleb, op het recent gehouden PvdA-partijcongres. Kijk vanaf 13:50 tot 15:21 minuten. Wat hij hier zegt, komt EXACT overeen met wat Nieuwe Wegen vindt en waar de PvdA onder leiding van het halfzachte ei Asscher voor wegkijkt.


Tot slot: het is wat hè, een politicus die zoiets geks doet als luisteren naar het volk. Dat moet je niet willen....
Betaald hij alles uit eigen zak? In de Kamer krijgt hij in ieder geval meer voor zijn eenmansfractie.

Dus jij denkt dat Monasch de kiesdrempel had gehaald als die in zijn eentje had meegedaan en niet op de lijst van PvdA stond vier jaar geleden?

Monasch is een even grote populist als de Turken. En je kunt het niet met hun standpunten eens zijn, maar die Turken hebben wél een achterban.

Neemt niet weg dat het hele zooitje afsplitsers die blijven zitten gewoon blij zijn met het geld. Als je echt ballen hebt stap je op, en zet je alles op alles om democratisch verkozen de kamer in te komen in de volgende verkiezingen. Niet opeens eigen beleid en principes gaan verzinnen met vijf voorkeursstemmen, omdat je vermoed dat het volk dat wil. ;(

Het volk laat tijdens de verkiezingen wel weten dat ze het niet eens zijn met PvdA.

[ Bericht 0% gewijzigd door De_Verschoppeling op 07-02-2017 01:30:24 ]
pi_168727034
Twee uitspraken van Ahmed Aboutaleb, uit zijn recente toespraak tijdens het partijcongres, speciaal uitgetypt. NB: De kroontjespen in het tweede citaat is een verwijzing naar een anekdote waarmee hij zijn speech begon, over een leerkracht die hem met zo'n pen had leren schrijven.

quote:
"... Is onze veiligheid wel voldoende gewaarborgd? Is onze vrijheid voldoende beschermd? Staan onze waarden nog steeds overeind? En hoe gaan we om met de islam en de moslims? Allemaal actuele thema's waar oude antwoorden niet meer volstaan. Niemand kan zeggen dat -ie ook alle antwoorden op deze netelige kwesties weet te formuleren. Deskundigen weten dat je met veel variabelen in één vergelijking een vergelijking niet kunt oplossen. Het is een zoektocht. En onze partij, ikzelf, zullen ons moeten blijven inzetten samen met anderen, om die zoektocht tot een goed einde te brengen. Veel mensen in ons land maken zich zorgen. Ze zijn bang dat het vertrouwde verdwijnt. En dat is heel begrijpelijk. Die gevoelens mogen we niet bagatelliseren. En mensen die op een scherpe toon hun mening uiten mogen we niet wegzetten als racisten. In veel gevallen behoren ze ook bij de verliezers van de zo gekoesterde globalisering of de Europese economische samenwerking. Hun zorgen serieus nemen en samen met hen zoeken naar antwoorden; dat is de weg die we moeten inslaan."
quote:
"... Ik spreek regelmatig in Rotterdam over de wij-samenleving. Een samenleving waarin in principe voor iedereen plaats is. Uitgesloten van de wij-samenleving zijn alleen zij die ZICHZELF - en ik heb het in mijn speech opgeschreven met hoofdletters - die ZICHZELF hebben uitgesloten. En bewust de keuze hebben gemaakt de samenleving schade te berokkenen. Naar een ver land gaan om een automatisch wapen te leren bedienen en terug te komen om hier onschuldige mensen te treffen, betekent jezelf buiten de wij-samenleving plaatsen. En je kunt in mijn ogen dan ook nimmer, maar dan ook nimmer rekenen op ons mededogen. Het is weg. Je staat buiten de samenleving - jouw keuze - en je hebt alle kansen gehad om met ons die samenleving te maken. Maar als je alles bij elkaar opgeteld die keuze maakt, dan doe je niet mee in de wij-samenleving. Zo eenvoudig is het. Dat, partijgenoten, hardop zeggen is gewenst. Hardop zeggen, duidelijk maken waar we de streep in het zand stellen ten opzichte van mensen die uiteindelijk mee willen bouwen aan dit land, waar ze ook geboren zijn, waar hun meester ook uiteindelijk is begonnen met de kroontjespen... iedereen doet mee, maar als je ons geweld wilt aandoen, dan doe je niet mee, dan tel je niet mee. Nou weet ik dat er over mijn standpunt in dezen ook kritiek bestaat binnen mijn partij, maar het is goed dat u weet dat ik dit vind." (applaus uit de zaal)
Ik zou willen zeggen: bekijk de volledige toespraak van Aboutaleb en bekijk daarna de standpunten van de PvdA en van Nieuwe Wegen. Dan mag je zelf bepalen wie dichter bij Aboutaleb in de buurt zit qua opvattingen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')