abonnement Unibet Coolblue
pi_166844927
quote:
1s.gif Op woensdag 23 november 2016 07:21 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Nou, daar kun je dus over twisten. Wat neem je als bedreiging wel serieus, wat niet.

Dat fotootje met de kop van Sylvana op die 2 opgehangen negers heeft me in elk geval niet overtuigd. Een wansmakelijke foto, dat wel, maar meer ook niet.
jij weet ook wel dat het niet alleen om die foto gaat
kijk anders eens op fb en instagram
pi_166845104
quote:
1s.gif Op woensdag 23 november 2016 07:13 schreef JaneDoe het volgende:

[..]

waarom zou het onderwerp van doods- en martelbedreigingen moeten worden bekritiseerd? dat is waar het gisteren over ging
Waren zat momentjes om wat kritische vragen te stellen.
De gasten deden alsof de autochtone witte bevolking in de kern allemaal racistisch ingesteld waren, met als toppunt dat er werkelijk werd gezegd dat de blanke man het lastig vond om met Kerst naar familie af te reizen om daar te raciale discussies te voeren. Wie is er dan vervreemd van wie?

Sterker nog, het kwam niet eens naar voren dat 99% van de bevolking zulke extreem trieste racistische beledigingen op Facebook streng afkeurt; het leek eerder alsof 99% van de bevolking er verantwoordelijk voor was.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_166845384
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2016 11:23 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Waren zat momentjes om wat kritische vragen te stellen.
De gasten deden alsof de autochtone witte bevolking in de kern allemaal racistisch ingesteld waren, met als toppunt dat er werkelijk werd gezegd dat de blanke man het lastig vond om met Kerst naar familie af te reizen om daar te raciale discussies te voeren. Wie is er dan vervreemd van wie?

Sterker nog, het kwam niet eens naar voren dat 99% van de bevolking zulke extreem trieste racistische beledigingen op Facebook streng afkeurt; het leek eerder alsof 99% van de bevolking er verantwoordelijk voor was.
misschien moet je de uitzending nog eens terugkijken?

er werd juist (opnieuw) gesteld dat nooit gezegd daar haar gezegd is dat alle blanken racisten zijn, maar dat beeld is er wel
dat zelfde geldt voor dat kerstdiner verhaal

als je dit topic terug leest zie je genoeg mensen die de bedreigingen niet ernstig vinden en achter de beledigingen staan
wat zeg ik? die gewoon vrolijk meedoen, mods incluis
pi_166845514
quote:
1s.gif Op woensdag 23 november 2016 11:34 schreef JaneDoe het volgende:

[..]

er werd juist (opnieuw) gesteld dat nooit gezegd daar haar gezegd is dat alle blanken racisten zijn, maar dat beeld is er wel
Dat was naar aanleiding van een zeer specifieke uitspraak die ze nooit heeft gedaan. Dát beeld is rechtgezet. Het beeld dat ze het denkt word in mijn ogen alleen maar versterkt door wat er gisteren vertoont werd met het constante slachtoffergedoe. Als je dan de rest van de uitzending kijkt vind ik persoonlijk dat er ook vanuit partij DENK een wig wordt gecreeërd van 'zij tegen ons', terwijl de partij IMO juist zo moeten focussen op overbrugging. Enige kritiek naar waarom de multiculturele samenleving niet lukt ontbreekt vaak, en áls die er is is dat altijd richting de autochtone bevolking. Maar volgens mevr. Simons is de multiculturele samenleving geslaagd 'want er komt water uit de kraan'. Zo'n uitspraak vraagt gewoon om een kritische terugvraag, helemaal naar een DENK politica die nooit uitgepraat raakt over de multiculturele samenleving.

Bijv in het partijprogramma staat niets over hoe men de sociaal-economische situatie van diverse jonge allochtone groepen kan verbeteren (toch wel één van de belangrijkste oorzaken van de overlast van Marokkaanse hangjongeren right). Nee, men wil kolonisatie in de scholen naar voren brengen en ook de Coen tunnel hernoemen.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_166850899
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2016 11:23 schreef ThePlaneteer het volgende:
Waren zat momentjes om wat kritische vragen te stellen.
De gasten deden alsof de autochtone witte bevolking in de kern allemaal racistisch ingesteld waren,
Inderdaad als je zo de gesprekken aanhoorde dan leek het net alsof ze het alsof ze het over Mississippi in de jaren 50 of ZuidAfrika tijdens de apartheid hadden.
Dat er in Suriname ook altijd gezeur is tussen de bevolkingsgroepen onderling (chinezen, hindoestanen, creolen etc) daar hoor je Sylvana dan weer niet over....
pi_166851010
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2016 16:34 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Inderdaad als je zo de gesprekken aanhoorde dan leek het net alsof ze het alsof ze het over Mississippi in de jaren 50 of ZuidAfrika tijdens de apartheid hadden.
Dat er in Suriname ook altijd gezeur is tussen de bevolkingsgroepen onderling (chinezen, hindoestanen, creolen etc) daar hoor je Sylvana dan weer niet over....
In die zin is Sylvana wel echt een typische stads-creool.
pi_166851116
quote:
10s.gif Op woensdag 23 november 2016 16:42 schreef WammesWaggel het volgende:
In die zin is Sylvana wel echt een typische stads-creool.
Yep,
http://www.vice.com/nl/re(...)-niet-allemaal-blank
https://www.oneworld.nl/b(...)riname-helemaal-niet
http://www.volkskrant.nl/(...)net-mensen~a3259853/

Zelfs haatzaai site Joop bericht er over: http://www.joop.nl/opinies/je-mag-niet-met-een-neger-trouwen
quote:
Het lijkt me daarom een goed moment om eens nader te kijken naar de uit Suriname afkomstige hindoe-gemeenschap waar Bakas deel van uit maakt.

Helaas is er ook binnen de hindoe-gemeenschap veel sprake van racisme. Hindoe-meisjes mogen bijvoorbeeld vaak niet met een ‘neger’ thuiskomen. Zo’n taboe wordt door een groot deel van de gemeenschap niet beschouwd als racisme maar als normaal, want ja, ‘negers’ zijn nu eenmaal ‘gewoon’ te min. En als je, zoals ik, een kind krijgt met een ‘neger’ dan ben je een schande en worden en jij en je kind niet meer geaccepteerd.
  woensdag 23 november 2016 @ 16:54:08 #33
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_166851197
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2016 11:40 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Dat was naar aanleiding van een zeer specifieke uitspraak die ze nooit heeft gedaan. Dát beeld is rechtgezet. Het beeld dat ze het denkt word in mijn ogen alleen maar versterkt door wat er gisteren vertoont werd met het constante slachtoffergedoe. Als je dan de rest van de uitzending kijkt vind ik persoonlijk dat er ook vanuit partij DENK een wig wordt gecreeërd van 'zij tegen ons', terwijl de partij IMO juist zo moeten focussen op overbrugging. Enige kritiek naar waarom de multiculturele samenleving niet lukt ontbreekt vaak, en áls die er is is dat altijd richting de autochtone bevolking. Maar volgens mevr. Simons is de multiculturele samenleving geslaagd 'want er komt water uit de kraan'. Zo'n uitspraak vraagt gewoon om een kritische terugvraag, helemaal naar een DENK politica die nooit uitgepraat raakt over de multiculturele samenleving.

Bijv in het partijprogramma staat niets over hoe men de sociaal-economische situatie van diverse jonge allochtone groepen kan verbeteren (toch wel één van de belangrijkste oorzaken van de overlast van Marokkaanse hangjongeren right). Nee, men wil kolonisatie in de scholen naar voren brengen en ook de Coen tunnel hernoemen.
Er bestaan altijd twee kanten van het spectrum. Bij dit hele racisme topic is dat DENK aan de ene kant en die "wat zwart is moet zwart blijven" halve zolen aan de andere kant.

Van DENK kan ik me hun beweegredenen nog enigzins voorstellen. Van die andere kant is het alleen maar angst. Ik had bv zelf niet echt een mening over de zwarte pieten discussie maar als ik zie hoe er door sommige mensen word gereageerd ben ik nu een enorme voorstander van de gekleurde pieten.
Feyenoord!
pi_166851272
Elke dag dat gezeik over de islam. Ik dacht dat we de religieoorlogen achter ons gelaten hadden. We hebben we binnengehaald met z'n allen?
standaarddrinker
pi_166852710
14 PAUW NPO1 849.000

16 RTL LATE NIGHT RTL4 723.000

KOEKOEK
pi_166852758
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2016 00:31 schreef vincenzo78 het volgende:
Als je elke dag naar de NPO (en naar Pauw in het bijzonder) kijkt doe je dan aan een vorm van SM als rechtse rakker?
Weet niet, maar ik mag Pauw meer dan Humberto Tan ( :r )
pi_166853423
Weeer Saskia en Gerard
Moeten zij weten
pi_166855138
Waarom zit echt iedere keer Gerard Sprong aan tafel als het om Wilders gaat? Zijn mening kennen we na een uitzending of 5 over dit onderwerp inmiddels wel..
  woensdag 23 november 2016 @ 19:59:48 #39
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_166855283
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2016 19:54 schreef tompsv18 het volgende:
Waarom zit echt iedere keer Gerard Sprong aan tafel als het om Wilders gaat? Zijn mening kennen we na een uitzending of 5 over dit onderwerp inmiddels wel..
Bang dat Wilders zijn Marokkaanse schandknaapjes het land uit zet.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_166856373
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2016 19:54 schreef tompsv18 het volgende:
Waarom zit echt iedere keer Gerard Sprong aan tafel als het om Wilders gaat? Zijn mening kennen we na een uitzending of 5 over dit onderwerp inmiddels wel..
vriend vd sjow
Moeten zij weten
pi_166856384
Net als die ene dronken schrijfster en Saskia
Moeten zij weten
pi_166856394
Spong :')
(she/her)
pi_166856399
quote:
1s.gif Op woensdag 23 november 2016 19:59 schreef matthijst het volgende:

[..]

Bang dat Wilders zijn Marokkaanse schandknaapjes het land uit zet.
SOONY
  † In Memoriam † woensdag 23 november 2016 @ 20:48:38 #44
368283 ato
pi_166856771
quote:
1s.gif Op woensdag 23 november 2016 11:34 schreef JaneDoe het volgende:

[..]

misschien moet je de uitzending nog eens terugkijken?

er werd juist (opnieuw) gesteld dat nooit gezegd daar haar gezegd is dat alle blanken racisten zijn, maar dat beeld is er wel
dat zelfde geldt voor dat kerstdiner verhaal

als je dit topic terug leest zie je genoeg mensen die de bedreigingen niet ernstig vinden en achter de beledigingen staan
wat zeg ik? die gewoon vrolijk meedoen, mods incluis
Ik vond Sylvana nu eens normaal en oprecht overkomen, dit moet ze ook vaker doen.
Life can be a bitch, so like it..
pi_166856796
THEO HIDDEMA EN FARID AZARKAN (DENK figuur)

Bij Sjamerto Tan.

HiddemaGod
pi_166856961
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2016 20:49 schreef Zipportal het volgende:
THEO HIDDEMA EN FARID AZARKAN (DENK figuur)

Bij Sjamerto Tan.

HiddemaGod
Waarom niet bij Pauw? Gvd.
standaarddrinker
pi_166860055
Nu bij tan die denkidioot :')
(she/her)
pi_166860184
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2016 22:33 schreef Fylax het volgende:
Nu bij tan die denkidioot :')
Hiddema wast hem nu de oren.
pi_166860237
Aanrader inderdaad _O-
pi_166860243
Ik las dat GW geen gehoor heeft aan uitnodigingen van Pauw?
Hij wil niet. Nooit.
Make my day!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')