abonnement Unibet Coolblue
  zondag 20 november 2016 @ 20:09:04 #1
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_166786456
Welkom in het babytopic!

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki:
http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

De baby wiki-lijst vind je hier:
http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic

Voel je vrij je gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen.



Game on! *O*
..

[ Bericht 10% gewijzigd door Chanty op 20-11-2016 20:16:00 ]
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  zondag 20 november 2016 @ 20:09:17 #2
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_166786462
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2016 20:08 schreef Chanty het volgende:
Of tandjes sull? Maar kijken of het de komende dagen over gaat. Hier reageert baby nooit op wat ik eet iig. Wel sneu ;(

Rollen doet ze hier ook nog niet. Waarom zou je ook? :D Lucas rolde pas met 8 maanden dus ik ga er maar vanuit dat ze net zo lui is :+
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_166786549
Tandjes verwacht ik hier voorlopig nog niet gelukkig. Maar mijn baby heeft waterpokken :o -O- .
  zondag 20 november 2016 @ 20:12:51 #4
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_166786574
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2016 20:12 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Tandjes verwacht ik hier voorlopig nog niet gelukkig. Maar mijn baby heeft waterpokken :o -O- .
Nee! -O-
Wat zielig!
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_166786653
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2016 19:57 schreef Sull het volgende:
Groofs, wat was je oudste snel! Rolt C ook al beide kanten op?

C is redelijk snel, maar lijkt al die dingen steeds per ongeluk te doen. Ze valt zeg maar om als ze op haar buik ligt, en ligt dan ineens op haar rug. En als ze op haar rug ligt en redelijk fanatiek iets probeert te pakken, rolt ze af en toe door naar de buik. Mijn oudste deed die dingen bewust, omdat ze op de buik/ rug wilde liggen. Dat is bij C niet zo, het overkomt haar allemaal nog :P . Maar ze is wel heel soepel en sterk.
pi_166786674
quote:
1s.gif Op zondag 20 november 2016 20:12 schreef Molo het volgende:

[..]

Nee! -O-
Wat zielig!
Vooralsnog lijkt ze er niet veel last van te hebben gelukkig. Het ziet er vooral heel zielig uit.
  zondag 20 november 2016 @ 20:18:24 #7
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_166786772
ah nee groof ;( hopelijk krijgt ze er niet alsnog meer last van.

Ik had net een epische poepluier. Nu was het toch al de bedoeling om te gaan douchen maar man man man.... er zat meer poep in haar romper dan in haar luier :') Die was serieus nog redelijk schoon (HOE DAN?!). Haar hele rug zat onder en vervolgens ook haar been want ja die romper moest toch uit :') En maar lachen O+
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_166787743
Groof wat zielig!

Chanty tja tandjes en poepluiers :+ maar bah. Gelukkig toch al het plan om te badderen. Soms komt dat zo lekker uit _O-

L heeft een nieuwe slaapzak. Eigenlijk voor als het nog wat kouder is maar die andere is vakkundig onder gespuugd dus hij mag hem nu al aan _O- en aangezien die iets dikker is dan de vorige twijfel ik gelijk wat ik hem er verder bij aan moet trekken. Dit is dubbel laagje katoen met heeeeeel klein beetje vulling. Minimaal, ik zat zelf al te twijfelen of het er wel in zat maar volgens het etiket wel. Ik heb nu alleen een romper er onder en een enkellaags deken. Met de andere slaapzak had hij pyjama en romper onder aan en dubbele deken. Wat lastig is dat :+
pi_166788110
Ik ben vandaag weer met mijn dochter in bad geweest. Ik kan daar zo van genieten van dat samen poedelen en knuffelen. En ik vind haar blote, roze, mollige lijfje zo lief O+

Sinds een maandje of zo maakt ze ook geen drama meer van het afdrogen en aankleden. Wel fijn dat het hele ritueel dus nu chill is voor haar. En dan lekker doezelig naar bed.
pi_166788626
Arja dat lijkt mij zo fijn! Ik vind het jammer dat wij geen bad hebben.

Sinds ik op de badkamer de verwarming vol opendraai, het verschoonkussen en alle benodigdheden op de badkamer leg en een xxl-hydrofiel gebruik voor het afdrogen (hem constant bedekt houden) gaat het ritueel ook zonder huilen en vindt hij zelfs het afdrogen leuk. Alleen als de romper aan de kleine kant is dan vindt hij dat niet leuk :+

-edit- ommekot mijn laatste verlofdag zit er op -O- morgenmiddag weer beginnen. Zin in, maar spannend en ergens zie ik er wel tegenop. Heel dubbel allemaal. Gelukkig hoeft hij morgen niet gelijk naar een oppas maar is man thuis.
  zondag 20 november 2016 @ 21:37:09 #11
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_166789684
Ha, het is hier weer gezellig :)

Chanty, een tandje! Ik weet nog dat je op je trapje met je zwangere buik de badkamer stond te soppen. De tijd vliegt.

Nazil, werkze morgen!

Groofs, hopelijk blijft het binnen de perken qua waterpokken.

Heerlijk weekend hier. Kleine meneer doet alles voorbeeldig en lacht er op los, nu ook met geluid! En hij lijkt zijn eigen handjes te zien.

Qua temperatuur, kruiken, slaapzakken en alles.... het lijkt hem weinig uit te maken allemaal.

Nog een leuke timelapse van Max' rol naar opzij. Hij komt nog een stukje verder (en wil ook graag door), maar die heb ik niet op beeld -->

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zelf weer even plat vanwege buikpijn. Lijken soms wel weeën. Ik heb het vaker en hoop dat dat na vrijdag ook over is. Gedoetje!
pi_166790534
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2016 20:44 schreef Nazil het volgende:
Groof wat zielig!

Chanty tja tandjes en poepluiers :+ maar bah. Gelukkig toch al het plan om te badderen. Soms komt dat zo lekker uit _O-

L heeft een nieuwe slaapzak. Eigenlijk voor als het nog wat kouder is maar die andere is vakkundig onder gespuugd dus hij mag hem nu al aan _O- en aangezien die iets dikker is dan de vorige twijfel ik gelijk wat ik hem er verder bij aan moet trekken. Dit is dubbel laagje katoen met heeeeeel klein beetje vulling. Minimaal, ik zat zelf al te twijfelen of het er wel in zat maar volgens het etiket wel. Ik heb nu alleen een romper er onder en een enkellaags deken. Met de andere slaapzak had hij pyjama en romper onder aan en dubbele deken. Wat lastig is dat :+
Ik heb in zijn winterslaapzak hem een romper, broekje en sokjes aangedaan. En dan nog een lakentje er over heen. Voor de zekerheid de eerste keren even gevoeld aan het nekje en voetjes en volgens mij vindt hij dit prima. Is wel even zoeken idd. :o
:)
pi_166790635
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2016 20:55 schreef Arja het volgende:
Ik ben vandaag weer met mijn dochter in bad geweest. Ik kan daar zo van genieten van dat samen poedelen en knuffelen. En ik vind haar blote, roze, mollige lijfje zo lief O+

Sinds een maandje of zo maakt ze ook geen drama meer van het afdrogen en aankleden. Wel fijn dat het hele ritueel dus nu chill is voor haar. En dan lekker doezelig naar bed.
Oh ja dat zou ik ook nog doen, samen in bad! :o En over dat afdrogen hier ook geen gehuil meer als hij uit bad gaat. Ik masseer/wrijf hem droog, vindt hij dikke prima. :D

Nazil, wat gaat de tijd dan snel hè. Lijkt me ook gek om weer te beginnen straks. Wel fijn dat manlief dan thuis is!
:)
pi_166795480
Nazil, sterkte vandaag! Inderdaad pittig weer, zo'n eerste dag werken na je verlof, een nieuwe fase in. Fijn dat je man thuis is.

Groofs, arme C.! Lijkt me zo zielig!

Samen in bad is inderdaad echt een aanrader!

Ik ken mijn baby ineens niet meer terug! Het ritme van slapen-eten-wakker/spelen-slapen is verdwenen. Gisteren is hij bijna de hele dag wakker geweest, alleen een paar hazenslaapjes tussendoor. Hij was superactief en wilde alles zien en meemaken. Op een gegeven moment maar in de wagen gelegd en gaan wandelen naar een soort hippiemarktje hier in de stad. Maar zelfs toen was hij na 20 minuutjes weer wakker en lag om zich heen te kijken (en in de wagen slaapt hij bijna altijd!). Elke keer als hij toe was aan een fles dronk hij maar de helft omdat hij zo moe was :{ . Maar dan na 10 minuten toch weer wakker :'). Pas in de avond viel hij naast ons op de bank in slaap, afgewisseld met periodes wakker om zich heen kijken en huilen vanwege krampjes. Ook heeft hij het lachen helemaal ontdekt sinds dit weekend. Waren het eerst nog voorzichtige lachjes, nu lacht hij breeduit en is het me zelfs gelukt om een paar echt goeie foto's te maken O+
  maandag 21 november 2016 @ 09:50:58 #15
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_166795790
Leuk Piper! Hoe oud is hij? Het klinkt me bekend in de oren :) Overdags de hele dag wakker (muv hazeslaapjes) en 's nachts slapen. Hij slaapt trouwens nu al 4 nachten door, van ca 21 tot 6 à 7 uur w/

Wou gaan babyzwemmen vanmorgen, maar voel me blehhhg.
pi_166796434
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2016 09:50 schreef Quoi het volgende:
Leuk Piper! Hoe oud is hij? Het klinkt me bekend in de oren :) Overdags de hele dag wakker (muv hazeslaapjes) en 's nachts slapen. Hij slaapt trouwens nu al 4 nachten door, van ca 21 tot 6 à 7 uur w/

Wou gaan babyzwemmen vanmorgen, maar voel me blehhhg.
Wat heerlijk dat Maxje doorslaapt! Dat zijn goeie nachten die hij maakt.

O. is nu 6 weken. Hier gemiddeld nachten van 6-7 uur voor O. zich meldt en het wordt steeds een beetje langer. Ik vind het goed te doen! En ook zo leuk om te zien dat hij steeds meer belangstelling krijgt voor de wereld. Vind het soms wel lastig wat te doen; hem maar een beetje meenemen in ons ritme en zelf laten bepalen of en wanneer hij slaapt of juist prikkels wegnemen en voor hem bepalen wanneer hij "moet" slapen. Voorheen sliep hij sowieso wel maar misschien moeten we nu wat meer voorwaarden gaan scheppen voor hem om te rusten?

Gisteren was mijn moeder hier en die vond het volgens mij maar raar dat hij overdag nog niet echt in zijn eigen bedje slaapt (alleen als dat zo uitkomt leggen we hem soms slapend weg in zijn bedje, als we iets boven willen doen bv). Ik denk dat we wat meer een ritme gaan opbouwen als L_A tegen het einde van haar verlof loopt.
pi_166797870
M. is nu bij mijn schoonmoeder en ik ben aan het werk. Gister vaak overgeven, weinig drinken. Vandaag heeft ze ook weer overgegeven. Ze heeft geen verhoging en nog genoeg goede plasluiers. Het zit me toch niet helemaal lekker. Wanneer moet je voor zo'n kleintje nou de dokter bellen en wanneer niet? -O-
  maandag 21 november 2016 @ 12:07:00 #18
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_166797913
Ja, dat bedacht ik me afgelopen weekend ook. Zolang Max geen tekenen van oververmoeidheid vertoont of zich tegen beter weten wakker houdt, zal ik ingrijpen. Nu pakt hij op een andere manier wel rust. Zoals na het badje vanmorgen. Leg ik 'm even op bed terwijl ik me aankleed, slaapt 'ie O+

Maarja, zo'n patroon kan nog 100x veranderen. Ik ben nog wel ff vrij, dus kan het me veroorloven hem te blijven volgen daarin. Het zal uiteindelijk wel weer een middagdut worden.
  maandag 21 november 2016 @ 12:08:48 #19
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_166797945
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2016 12:04 schreef Miezziej het volgende:
M. is nu bij mijn schoonmoeder en ik ben aan het werk. Gister vaak overgeven, weinig drinken. Vandaag heeft ze ook weer overgegeven. Ze heeft geen verhoging en nog genoeg goede plasluiers. Het zit me toch niet helemaal lekker. Wanneer moet je voor zo'n kleintje nou de dokter bellen en wanneer niet? -O-
Je kunt altijd even de assistent bellen en overleggen, zeggen dat je twijfelt? Zij maken de inschatting wel voor je obv de klachten. Wat sneu dat ze zo overgeeft.
pi_166807427
Miezziej wat sneu voor je meisje -O- hoe gaat het nu met haar?

Mijn meisje pakte net tot twee keer toe een speeltje aan dat ik haar gaf! :o
pi_166808881
Mies lekker aan het grijpen O+ hier is een speelding aan de speelboog op de newbornset van de tripp trapp een hit, samen met een knuffel naast het aankleedkussen op de commode. En nog veel meer dingen, zoals mijn haar O+ mijn neus O+ mijn kin O+ en de bril van man O+

Nu ligt hij in bed klakgeluidjes te maken met zijn tong :? Das iets nieuws van vandaag.

Eerste werkdag was weer heerlijk trouwens O+
pi_166809566
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2016 12:04 schreef Miezziej het volgende:
M. is nu bij mijn schoonmoeder en ik ben aan het werk. Gister vaak overgeven, weinig drinken. Vandaag heeft ze ook weer overgegeven. Ze heeft geen verhoging en nog genoeg goede plasluiers. Het zit me toch niet helemaal lekker. Wanneer moet je voor zo'n kleintje nou de dokter bellen en wanneer niet? -O-
Als je gevoel zegt dat je moet bellen, bel je. En dan vertelt de assistent je vanzelf wel wanneer je weer mag bellen. En als je gevoel dan toch weer eerder zegt dat je moet bellen, dan bel je weer.
Bezorgde moeders van kleine kindjes laten ze namelijk heus niet bungelen.

Dus.. heb je nog gebeld ;) ?
pi_166811152
Nazil fijn dat de eerste werkdag goed ging. Toch wel een stap vond ik, afscheid nemen van de verloftijd en daarmee van de newbornfase en van de symbiose
  maandag 21 november 2016 @ 21:40:52 #24
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_166811975
Hele reactie getypt, loopt i'net vast, weg alle tekst -O-

Nog een keer dan maar! Chanty, nu al een tandje! Dat is snel, of eigenlijk mooi op tijd. Hier vermoed ik ook al enige tijd wat, maar voel nog niets...

Groof; wat sneu voor haar! Heeft ze er last van?

Miez; nog gebeld?

Nazil; fijn dat je eerste werkdag goed ging. Ik heb er toen enorm naar uitgekeken en het was ook heerlijk :) Ik vond het 'afscheid nemen' van mn verlof helemaal niet erg.

Arja; hoe gaat t met Emmy en haar eczeem?

Hier dit weekend weg geweest. 2 spooknachten gehad vorige week en daarna flink verkouden dus zal daardoor wel komen. Daarna ging slapen wel weer goed gelukkig. Behalve dat ze in het bedje in het huisje 2 uur wakker in bed lag en toen pas in slaap viel. Terwijl ze thuis binnen 15 min slaapt.. Door de verkoudheid heel erg getwijfeld of we gingen zwemmen, maar uiteindelijk toch gedaan en het was fantastisch. Ze vond het heerlijk. Vanaf kleedkamer naar het zwembad lopen vond ze het leukste, hardop lachen naar alle mensen O+
Vandaag tijdens m'n parttime dag was ze ook weer zo gezellig, heerlijk O+

Hoe gaat t bij jou, Burd?

En met de jongens van Madivi?

Poepen gaat hier nog niet zoals het zou moeten, daarom ook hapjes ff op laag pitje gezet. Maar ze lijkt t langzaam te gaan snappen (mond open voor lepel enz) dus ga t weer langzaam opbouwen. Hopelijk gaat t nu beter, maar alles wat haar tong raakt wordt er vakkundig uitgewerkt :')

CTRL A - CTRL C voor ik op invoeren klik :')
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_166812001
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2016 21:19 schreef Arja het volgende:
Nazil fijn dat de eerste werkdag goed ging. Toch wel een stap vond ik, afscheid nemen van de verloftijd en daarmee van de newbornfase en van de symbiose
Ja dat is ook echt een dingetje, zat er al een week tegenaan te hikken. Hij is over een paar dagen 3 maanden oud, kan al zo veel en wordt echt een kindje. Het hele newborn is er vanaf. Het gewone leven begint weer. Ergens best fijn, ergens is het wel echt een afsluiting en wie weet of ik ooit nog verlof mag hebben..

Nouk hoe gaf je vitamine d dan? Dat gaat hier al op een lepeltje en daar doet hij altijd standaard zijn mond voor open (om vervolgens een heel vies gezicht te trekken _O-). Ik ben zo benieuwd hoe dat straks is O+ zo veel zin in. Jammer dat het poepen nog niet zo gaat zoals moet.
  maandag 21 november 2016 @ 21:42:54 #26
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_166812039
quote:
1s.gif Op maandag 21 november 2016 21:41 schreef Nazil het volgende:

[..]

Ja dat is ook echt een dingetje, zat er al een week tegenaan te hikken. Hij is over een paar dagen 3 maanden oud, kan al zo veel en wordt echt een kindje. Het hele newborn is er vanaf. Het gewone leven begint weer.
En het 'gewone' leven is zooooo veranderd. Dus daarvan is eigenlijk geen sprake ;)
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_166812123
quote:
14s.gif Op maandag 21 november 2016 21:42 schreef Nouk84 het volgende:

[..]

En het 'gewone' leven is zooooo veranderd. Dus daarvan is eigenlijk geen sprake ;)
Naja iets wat er op lijkt. Iets van een ritme ofzo. Onder de mensen zijn zonder even je moeder te voelen.
pi_166814186
Nouk leuk he zwemmen O+

emmy heeft nu eczeem in haar knieholtes. Ik verwacht wel een doorverwijzing naar de eczeempoli als de kinderarts belt. Lief dat je eraan dacht.

Nazil ik geef vit d met het pipetje dat bij het flesje druppels hoort.
pi_166814860
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2016 22:39 schreef Arja het volgende:
Nouk leuk he zwemmen O+

emmy heeft nu eczeem in haar knieholtes. Ik verwacht wel een doorverwijzing naar de eczeempoli als de kinderarts belt. Lief dat je eraan dacht.

Nazil ik geef vit d met het pipetje dat bij het flesje druppels hoort.
Oh ja dat kan ook. Ik kan dan nooit goed zien hoeveel druppels er uit komen en die van mij zijn nogal geconcentreerd (4mcg per druppel ipv gebruikelijke 1mcg) dus 1 druppel te veel is gelijk bijna de helft te veel.
  maandag 21 november 2016 @ 23:02:57 #30
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_166815004
Vit D mik ik liggend op de commode in haar mond en dat slikt ze dan vaak per ongeluk door. En soms ook niet :')

Die doorverwijzing zou fijn zijn, Arja :)
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
  maandag 21 november 2016 @ 23:21:15 #31
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_166815685
quote:
1s.gif Op maandag 21 november 2016 21:44 schreef Nazil het volgende:

[..]

Naja iets wat er op lijkt. Iets van een ritme ofzo. Onder de mensen zijn zonder even je moeder te voelen.
dat eerste lukt me nog steeds niet maar heb ik nooit gekund )en stiekem ook niet gewild, ouwe recalcitrante muts die ik ben' en het tweede zijn lukt mij prima.
Over 2,5 week een paar dagen weg zonder haar (met fokkers weg naar Trondheim :D ), zal best gek zijn, maar wel zin in. Avondjes en dagjes weg terwijl Koos of iemand anders er voor haar is gaan hier ook prima, extra genieten ook als ik haar weer zie.

Vitamine D mik ik trouwens gewoon door de fles, nog makkelijker. Ik druppel er iets extra in, omdat er wat aan de fleswand blijft plakken.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  maandag 21 november 2016 @ 23:21:42 #32
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_166815696
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2016 22:39 schreef Arja het volgende:
Nouk leuk he zwemmen O+

emmy heeft nu eczeem in haar knieholtes. Ik verwacht wel een doorverwijzing naar de eczeempoli als de kinderarts belt. Lief dat je eraan dacht.

Nazil ik geef vit d met het pipetje dat bij het flesje druppels hoort.
he wat rot zeg, arm kleintje ;( Heeft ze er veel last van? Hoop van niet!
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  maandag 21 november 2016 @ 23:27:24 #33
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_166815862
Met ziek zijn heeft Larf hier best wat stappen qua ontwikkeling gemaakt geloof ik, gekkigheid.
Ze klimt ineens over de bank heen en weer, maakt hardere geluiden (soort pre-taal achtige kreten :D ), kruipt, stopt alles wat ze tegen komt in haar mond, grijpt veel meer en hapt enthousiast groenteprutjes van de lepel af.
Veel tegelijkertijd man :D

Ook zo bizar om te zien dat de hoofdomtrek zo enorm toeneemt in zo'n korte tijd (afgelopen week weer gemeten op consultatiebureau).
Het is echt geen kleine baby meer.

Ze slaapt nu met strikmutsje om (plus kruik, plus dikke slaapzak, plus 2 dekentjes) omdat ze nog steeds zo koud is steeds, maar die gaat krapjes worden, dus ik ga binnenkort maar weer shoppen :9
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_166815903
Ja, ik heb even gebeld. Omdat ze geen verhoging heeft en geen tekenen van uitdroging enzo hoeven we ons geen zorgen te maken. Wss op het kdv een buikgriepje te pakken gekregen. Sinds ze thuis is heeft ze niet meer gespuugd trouwens, misschien valt opgewarmde melk wat zwaarder op de maag? Ze drinkt wel minder, maar was wel lekker vrolijk. Hardop lachen naar man O+
Als er iets verandert of als we ons weer zorgen maken kunnen we weer bellen of even langskomen.

Arja ;( Hopelijk heeft ze niet teveel last van de eczeem!

Vit D alweer een paar keer vergeten hier. Maarja ze had het wss toch weer uitgespuugd :')
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 21 november 2016 @ 23:31:04 #35
269689 crew  Viv
pi_166815974
Vandaag vanwege De Zoektocht Naar De Juiste Fles een uitstapje gemaakt naar Babypark, waar we dit pakje hebben gekocht om te vieren dat ZZ weer goed groeit. O+
  maandag 21 november 2016 @ 23:57:33 #36
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_166816602
Leuk pakje!
Ik hou van die jumpsuits, ideaal! Geen opgestroopte truitjes meer in de oksels van die kleintjes O+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_166816694
Ik geloof niet dat ze last heeft van de eczeem.

Nazil, ik zorg dat er maar 1 druppel in het pipetje zit.

Jemig molo wat een activiteit ineens!
Ik heb een luie baby maar dat past wel in de lijn der verwachtingen :')

Ik verwacht dan weer wel dat ze snel praat, een grote woordenschat heeft en niet meer ophoudt met praten. We zullen zien.
  dinsdag 22 november 2016 @ 00:05:37 #38
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_166816774
Lekker kletsmajoortje, en ondertussen beetje mensen verleiden met haar mooie blauwe ogen O+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_166818365
Uk heeft de doorslaapfeature aangezet! 11u laatste borst en nu nog in diepe slaap ipv om 3u/half 4 nog een keer.. Lig ik dan te lekken en me af te vragen of het hoort ipv heerlijk profiteren en :Z

Die larf, lijkt me zo leuk als ze wat meer gaan kunnen O+

Leuk pakje Viev! Uk heeft vandaag (beetje uit nood want loop achter met de was) een maat 62 shirtje aan en het is niet eens heel veel te groot :X
Ga je mee buiten spelen?
Soms verdwaal ik in een draak
101 doelen omdat het kan
en iets met een loodgieter..
  dinsdag 22 november 2016 @ 06:04:19 #40
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_166818412
Wat een activiteit bij Larf, Molo! En dat kruipen! :o Hoer wordt er nog niets geklommen enz, behalve op je rug liggend je heupen zo hoog mogelijk de lucht in gooien in de hoop dat deze iets verder terecht komen zodat je zo verplaatst.

Mooi pakje voor ZZ, Viv!

Fijn dat het beter lijkt te gaan Miez, of dat je iig gerustgesteld bent,

Fijne nacht nectarientje! Fijn he, wakker worden in een plas melk :X
Ik deed gisteren de weddenschap 'wedden dat er nog melk uit m'n tepels komt'. Ik won :')

Ritme is hier redelijk strak, maar merk dat ze het iets aan het veranderen is. Slaapjes worden korter overdag.. Geeft niet, wel ff wennen. Merk ook wel dat m'n baby geen baby is die overal wel slaapt, dus blij dat we zon goed ritme hebben. Het is alleen soms lastig, probeer t meeste eromheen te plannen..

Verder niet moeder voelen lukt hier ook wel aardig :s)
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_166818794
Wat een leuk pakje vivi O+

Nectarientje lekker hoor.
Hier ook een doorslaper vannacht. 23:45-7:10 (zelf om 5 uur wakker om te kijken of ie nog leeft :') )
S. 2014
J. 2016
  dinsdag 22 november 2016 @ 08:13:32 #42
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_166818829
Hier was de doorslaapfeature ineens stuk :o
pi_166818914
Beyond repair Q? ;)

Heerlijk he GM. Echt even kunnen doortukken.
Ga je mee buiten spelen?
Soms verdwaal ik in een draak
101 doelen omdat het kan
en iets met een loodgieter..
pi_166819104
Ik denk dat mijn O. de doorslaapfeature ook heeft geactiveerd, want wij werden helemaal daas wakker vanochtend, en na even nadenken kwamen we tot de conclusie dat we er geen van beiden uit waren geweest voor de nachtvoeding. Na even gecheckt te hebben of hij nog ademde (herkenbaar GM :')) kwamen we tot de conclusie dat hij dan wel doorgeslapen moest hebben *O*

Waren we heel blij mee want gisteren na de late voeding had hij zich zodanig ondergespuugd en -geplast dat ik met hem onder de douche moest, waarna hij een hoop misbaar maakte tijdens het aankleden en ook in bed nog even flink heeft gehuild.

Iemand nog tips hoe je flesvoeding uit de bekleding van een (splinternieuwe :'( )stoel kunt krijgen?

Dat pakje Vivi O+ Ik hou ook zo van jumpsuitjes!

Fijn Miezziej dat het lijkt mee te vallen.

Ik kom er nu achter dat je wél nog extra vit D moet geven bij flesvoeding :{ Meteen weer oppakken per vandaag
pi_166819282
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2016 08:13 schreef Quoi het volgende:
Hier was de doorslaapfeature ineens stuk :o
Ook al? Naja wel doorslapen hier maar hij kwam 3 uur eerder dan normaal. Dus moe nu want ik kon daarna niet meer slapen. L ook niet echt, ben de afgelopen 4 uur al een keer of 10 terug geweest.

Piper er zit wel iets vit d in flesvoeding maar niet voldoende.
pi_166819525
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2016 00:05 schreef Molo het volgende:
Lekker kletsmajoortje, en ondertussen beetje mensen verleiden met haar mooie blauwe ogen O+
De eerste keer dat ze mama gaat zeggen dan kun je me opvegen O+

Over moeder voelen: ik voel me altijd moeder, waar en met wie ik ook ben en heb weinig tot geen behoefte aan dingen zonder haar. Met haar erbij is alles leuker.

Ik zou wel eens lekker uit willen slapen en de hele dag in bed netflixen en tukken, maar het idee om emmy ergens anders onder te brengen en dan een leeg bedje te hebben in huis vind ik ook weer niks :'). Dat zij niet het eerste is wat ik zie en hoor op een dag
pi_166819629
Het idee dat het een buikgriepje is klinkt steeds waarschijnlijker, want nu voel ik me bleh ;( M is wel lekker aan het lachen en heeft de nacht en ochtend voeding binnen gehouden dus ik heb goede hoop *O*

Ik voel me ook altijd wel moeder. Op werk mis ik haar ook echt. Kan me ook niet voorstellen dat ik haar nu uit logeren zal doen ofzo. Vanochtend ging mijn wekker en lag ze zo lief te slapen als een zeester O+ :9
  dinsdag 22 november 2016 @ 09:27:58 #48
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_166819677
Piper: De melk krijg ik hier met veel water uit de bankbekleding :Y

quote:
1s.gif Op dinsdag 22 november 2016 09:15 schreef Arja het volgende:

[..]

De eerste keer dat ze mama gaat zeggen dan kun je me opvegen O+

Over moeder voelen: ik voel me altijd moeder, waar en met wie ik ook ben en heb weinig tot geen behoefte aan dingen zonder haar. Met haar erbij is alles leuker.

Ik zou wel eens lekker uit willen slapen en de hele dag in bed netflixen en tukken, maar het idee om emmy ergens anders onder te brengen en dan een leeg bedje te hebben in huis vind ik ook weer niks :'). Dat zij niet het eerste is wat ik zie en hoor op een dag
Zo'n dag had ik zondag! Gewoon mét kind. Af en toe een flesje, spelen, luier en rondlopen voor een boer, verder..... alle seizoenen van een serie kijken O+ (wie gaf de tip van de Noorse serie 'Dag'? _O_ )
pi_166819840
Ik voel me eigenlijk ook altijd wel moeder. En mis hem ook als we niet samen zijn.
Zin in zo'n soort dag heb ik wel regelmatig, maar ook voordat ik moeder was deed ik dat nooit :') ik kleed me toch maar aan en ga iets van de dag maken. 1 zo'n dag gehad tijdens de zwangerschap (omdat het nog kan) en daar voelde ik me 's avonds zo nutteloos door..
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  dinsdag 22 november 2016 @ 10:32:39 #50
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_166820501
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2016 09:38 schreef LeSage het volgende:
Ik voel me eigenlijk ook altijd wel moeder. En mis hem ook als we niet samen zijn.
Zin in zo'n soort dag heb ik wel regelmatig, maar ook voordat ik moeder was deed ik dat nooit :') ik kleed me toch maar aan en ga iets van de dag maken. 1 zo'n dag gehad tijdens de zwangerschap (omdat het nog kan) en daar voelde ik me 's avonds zo nutteloos door..
Goed van je :P Ik kreeg zelfs zo'n melding van Netflix: "ben je er nog?"

Ik voel me ook altijd moeder. Alleen achter die kinderwagen blijft zo wereldvreemd. Alsof ik die van iemand heb geleend. Ik kan er ook niet rustig mee lopen, stiefel op mijn eigen snelle tempo door en neem dan te onhandig stoepjes en losse tegels. Wordt dat vredig slapende mannetje weer eens door elkaar gehusseld.

En bij babyzwemmen zien 'al die moeders' er ook zo profi uit, terwijl ik er zelf ook eentje ben :D
pi_166820681
Met die kinderwagen op een flink tempo lopen, herkenbaar.
Het is ook niet dat ik mij dan niet echt meer moeder voel, maar gewoon even in een andere rol zit. Niet 24/7 nadenken en opletten. En ik denk echt 100 keer op een middag aan hem als ik aan het werk ben maar het is even me-time dan.

Om vervolgens als je thuis komt keihard genegeerd te worden door je baby omdat de tv interessanter is.
  dinsdag 22 november 2016 @ 10:55:38 #52
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_166820849
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 november 2016 10:32 schreef Quoi het volgende:
En bij babyzwemmen zien 'al die moeders' er ook zo profi uit, terwijl ik er zelf ook eentje ben :D
Dat komt vanzelf, dat jij ook helemaal die handigheid hebt en er profi uit ziet :P :Y.
KuikenGuppy
pi_166821260
Ik voel me ook altijd moeder, en mezelf. Eigenlijk heb ik het idee dat ik me dat al jaren voel maar het nooit tot uiting kwam want geen kind. Heb wel af en toe moment voor mezelf nodig maar dat is gewoon binnenshuis en ook omdat ik lamme armen heb van het tillen :').
De deur uit zonder baby komt niet eens in me op. Ik vind het ook zo gezellig met draagdoek O+. Het is dat vriend laatst zei dat ik wel even heen en weer kon naar de supermarkt zonder baby dat ik dacht oja! Maar nee :P. Ik ben een keer alleen post gaan checken (flat) dat voelde zo raar. :D
Wat ik wel onhandig vind is moeten verschonen op locatie. Of dat er net op onhandig moment om NU! ETEN! gevraagd wordt, terwijl het koud is buiten of regent.
pi_166821310
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 november 2016 10:55 schreef Burdie het volgende:

[..]

Dat komt vanzelf, dat jij ook helemaal die handigheid hebt en er profi uit ziet :P :Y.
Haha iemand zei een keer tegen mij dat 't er zo profi uitzag, toen dacht ik 'ohhh, zo werkt dat dus!'

Over moeder voelen: ik heb echt pas sinds kort behoefte aan (een beetje) tijd voor mezelf. Ben gezegend met een eigen bedrijf, waardoor ik ze afgelopen maanden heel veel bij mini kon zijn (eigenlijk altijd, ik ben geloof ik twee werkdagen van haar weggeweest) Nu de winkel steeds beter gaat lopen, wil ik toch iets meer tijd voor het werk. Dat worden twee ochtenden per week met af en toe een avond uit en dat is voor nu even zat. Ik vind 't fijn met mini, ze is een aanvulling op mijn leven en 't moederschap een aanvulling op mijn persoon O+
  dinsdag 22 november 2016 @ 11:26:55 #55
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_166821354
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2016 10:44 schreef Nazil het volgende:
Met die kinderwagen op een flink tempo lopen, herkenbaar.
Het is ook niet dat ik mij dan niet echt meer moeder voel, maar gewoon even in een andere rol zit. Niet 24/7 nadenken en opletten. En ik denk echt 100 keer op een middag aan hem als ik aan het werk ben maar het is even me-time dan.

Om vervolgens als je thuis komt keihard genegeerd te worden door je baby omdat de tv interessanter is.
Dat idd.

Ik word alleen niet genegeerd; zo tegen half 6/6 uur is het 'ik krijs zo hard ik kan want ik ben moe en wil continue afgeleid worden voor ik naar bed ga'. Wel gezellig als ze hard lacht om mijn liedjes die ik voor haar zing O+
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_166821377
Ik kreeg wel opmerking dat het zo ontspannen en makkelijk oogde tijdens voeden. Ik was net 3 weken bezig ofzo, voelde me wel even een masterpromelkmachinemama :7.
pi_166821651
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 november 2016 10:32 schreef Quoi het volgende:

[..]

Goed van je :P Ik kreeg zelfs zo'n melding van Netflix: "ben je er nog?"

Ik voel me ook altijd moeder. Alleen achter die kinderwagen blijft zo wereldvreemd. Alsof ik die van iemand heb geleend. Ik kan er ook niet rustig mee lopen, stiefel op mijn eigen snelle tempo door en neem dan te onhandig stoepjes en losse tegels. Wordt dat vredig slapende mannetje weer eens door elkaar gehusseld.

En bij babyzwemmen zien 'al die moeders' er ook zo profi uit, terwijl ik er zelf ook eentje ben :D
Haha, dat gevoel ken ik wel. Ik modder maar wat aan terwijl de rest weet wat ie doet. Mede daarom lees ik graag mee hier, de bevestiging dat iedereen maar wat doet :') ;)
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  dinsdag 22 november 2016 @ 11:52:06 #58
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_166821767
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 november 2016 11:24 schreef Bloesem. het volgende:

[..]

Haha iemand zei een keer tegen mij dat 't er zo profi uitzag, toen dacht ik 'ohhh, zo werkt dat dus!'

Over moeder voelen: ik heb echt pas sinds kort behoefte aan (een beetje) tijd voor mezelf. Ben gezegend met een eigen bedrijf, waardoor ik ze afgelopen maanden heel veel bij mini kon zijn (eigenlijk altijd, ik ben geloof ik twee werkdagen van haar weggeweest) Nu de winkel steeds beter gaat lopen, wil ik toch iets meer tijd voor het werk. Dat worden twee ochtenden per week met af en toe een avond uit en dat is voor nu even zat. Ik vind 't fijn met mini, ze is een aanvulling op mijn leven en 't moederschap een aanvulling op mijn persoon O+
Herkenbaar. Op gym zeiden alle meiden dat het zo anders was, ik vertelde juist dat het zo hetzelfde is gebleven. Niet dat ik het moeder worden geen enorme impact vond hebben, maar het was zo'n logisch gevolg op alles waar ik mee bezig was geweest, dat ik me soms ook niet kon voorstellen dat er mensen zijn die geen kinderen willen.
Intussen vind ik (gelukkig ;)) ook andere dingen weer belangrijk. Het is en blijft steeds zoeken naar de juiste balans.
KuikenGuppy
  dinsdag 22 november 2016 @ 11:52:33 #59
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_166821774
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2016 11:44 schreef LeSage het volgende:

[..]

Haha, dat gevoel ken ik wel. Ik modder maar wat aan terwijl de rest weet wat ie doet. Mede daarom lees ik graag mee hier, de bevestiging dat iedereen maar wat doet :') ;)
Zie mijn UI ;).
KuikenGuppy
  dinsdag 22 november 2016 @ 11:52:57 #60
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_166821780
Oh maar inmiddels gaat alles bij mezelf ook zo makkelijk hoor, krijg daar regelmatig opmerkingen over. Mag ook wel, met die vlieguren die we maken ;)

Ik ga zo eens de pijnstillers halen voor vrijdag. Daar moet ik een dag van tevoren mee beginnen. Man msn man, kunnen ze me niet platspuiten ofzo? Zie er als een berg tegenop. Maar even iets leuks plannen voor erna.
pi_166821814
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 november 2016 11:52 schreef Burdie het volgende:

[..]

Zie mijn UI ;).
Hahaha, even op desktopversie moeten zetten, ik zit altijd mobiel. Maar dat dus :D
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_166821845
Ik ben trouwens wel heel gelukkig met de zelf-speel functie van mijn baby. Kan ik ondertussen 4000 telefoontjes plegen voor verkoop/koop/verhuizing. Ik kijk zo uit naar februari ergens. In ons nieuwe huis, 2 verhuizingen achter de rug in 2 maanden...
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_166822052
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2016 11:52 schreef Quoi het volgende:
Ik ga zo eens de pijnstillers halen voor vrijdag. Daar moet ik een dag van tevoren mee beginnen. Man msn man, kunnen ze me niet platspuiten ofzo? Zie er als een berg tegenop. Maar even iets leuks plannen voor erna.
Snap ik :* Heb je dat gevraagd eigenlijk? t is nou al gepland natuurlijk maar was het geen optie?

Waar ik vorige keer zo blij was dat ik ongesteld werd mag t nu wel weer stoppen. :@ Al 2 weken bezig nu en vrij hevig. Heb nu medicijnen gekregen om het te stoppen. De huisarts vond het niet bijzonder dus kennelijk komt het vaker voor maar ik had er nog nooit iemand over gehoord.
pi_166822086
Oja kinderwagen ben ik heel onwennig mee, nu 3x mee naar buiten geweest ofzo. Dan voelt het alsof ik aan het oppassen ben op iemand anders' kind. En dan heb ik nog een heel wendbaar en handig ding.

Laat je spiraal zetten Quoi of wat is er?
pi_166823665
Ik vind het juist heerlijk om met de wagen te wandelen, ook al loop ik overal tegenaan. Ik doe gewoon alsof ik al jaren niets anders doe. Fake it till you make it :s) Ik voel me dan ook helemaal moeder.

Verder voel ik me niet overal en altijd moeder en ik kan ook prima zonder O. Ik denk wel veel aan hem als ik werk en vind het heerlijk om thuis te komen en tijd met hem door te brengen. Soms is het ook nog steeds even schakelen dat ik ook écht moeder ben (ook al ben ik niet zwanger geweest/bevallen). Maar wat me wel verbaast is hoe natuurlijk het allemaal gaat. Ik ben normaal iemand die alles perfect wil doen en overal aan twijfelt maar met O. heb ik dat niet. Alsof ik goed aanvoel wat hij nodig heeft ofzo. En ook dat het allemaal wel losloopt zolang ik mijn gevoel volg en mijn gezond verstand gebruik. En inderdaad het besef dat iederéén maar wat aanmoddert. Ik denk dat het ook meespeelt dat ik niet zo jong meer ben. Heb al veel vriendinnen moeder zien worden en ik zie dat zij ook maar wat aanmodderen maar desalniettemin héél goede moeders zijn. Tien jaar geleden zou ik me véél onzekerder voelen en me meer van de wijs laten brengen door meningen van anderen.

Quoi, ik kan me voorstellen dat je het spannend vindt en snap ook echt niet dat ze de curettage niet onder narcose doen. Dat is veel relaxter (althans dat was het voor mij), je weet gewoon dat het achter de rug is als je wakker wordt. Sterkte en hou voor ogen dat je na vrijdag gewoon lekker overal vanaf bent!
  dinsdag 22 november 2016 @ 13:42:48 #66
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_166823778
Klinkt goed Piper!

@Fieder: Sja, dat was de eerste vraag die in me opkwam, maar ik stelde 'm niet. Stom. Ik was ook een beetje flabbergasted eigenlijk. Het is ook geen curettage maar een hysteroscopie, wat minder pijnlijk schijnt te zijn. Daarmee kunnen ze het als het goed is ook weghalen. Een voordeel van zonder enige verdoving is dat ik na een half uur weer buiten sta. Ik laat het dus nu maar gebeuren.

@Uni: Er zijn als het goed is placentaresten achtergebleven :|W
  dinsdag 22 november 2016 @ 20:03:27 #67
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_166831806
ik heb nu eindelijk een wagen waar ik graag mee wandel O+ zeker in de storm zondag was ik zo blij met hoe soepeltjes hij rijdt. Als ik dan even geen zin heb in doek voel ik mij niet zo beperkt met de wagen. Maar ik lijk ook echt een nieuwe verse onervaren moeder zoals ik er mee overkom.
pi_166832441
Wat is het rustig hier :P

Ik hoop dat het vrijdag meevalt Quoi en dat het bloeden enzo dan eindelijk klaar is!
pi_166832607
Goedenavond!

C is aan het opknappen, de waterpokken zien er wat minder 'vlammend' uit en de verhoging waar ze gisteren toch last van kreeg, lijkt ook weer te zakken.

En ik ben naar de bekkentherapeut geweest. We gaan beginnen met oefeningen op een bal...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_166832771
Succes Quoi, ik hoop dat het meevalt. :*
pi_166832811
Fijn dat C aan het opknappen is Groof!
Dat onderzoek klinkt alles behalve fijn :X
  dinsdag 22 november 2016 @ 20:40:12 #72
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_166832841
Meh dat klinkt niet lekker nee groof, maar door blijven lopen met de klachten is ook niks natuurlijk.

Quoi sterkte, snap dat je hem knijpt :*

Molo kruipt die van jou al :o wtf _O_
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  dinsdag 22 november 2016 @ 22:16:09 #73
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_166836149
Ha leuk die bal, Groofs. Die ligt hier werkloos te wezen - al zouden wat bekkenbodemoefeningen best mogen. Minder van de ballon :X

Net als gister wat lastiger om flippie op bed te leggen. Dan weer nog meer drinken, dan toch weer even je luier volpoepen, dan toch nog een boer die dwarszit :D Laten we hopen dat doorslapen het weer doet.

Sms 'doorslaap aan' naar 333 :+
pi_166836413
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2016 13:42 schreef Quoi het volgende:
@Uni: Er zijn als het goed is placentaresten achtergebleven :|W
Oja ik herinner me je verhaal weer. Sterkte! :o
  dinsdag 22 november 2016 @ 22:48:21 #75
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_166837040
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2016 22:16 schreef Quoi het volgende:

Sms 'doorslaap aan' naar 333 :+
Je hebt het vaak over doorslapen (en ik heb het gevoel dat het echt heel belangrijk is voor meerdere hier in het topic), het is fijn als ze het doen maar besef je ook dat het eigenlijk al heel wat is als ze langer dan een uur of 4 a 5 slapen met M. zijn leeftijd. dan spreek je al over doorslapen.
10 a 12 uur is echt heel erg lang. En de kans is ook groot dat ookal doet hij het nu hij ook in de toekomst zo weer maar 6 uur zal slapen.
  dinsdag 22 november 2016 @ 22:57:46 #76
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_166837363
quote:
17s.gif Op dinsdag 22 november 2016 22:48 schreef Budabuddumbam het volgende:

[..]

Je hebt het vaak over doorslapen (en ik heb het gevoel dat het echt heel belangrijk is voor meerdere hier in het topic), het is fijn als ze het doen maar besef je ook dat het eigenlijk al heel wat is als ze langer dan een uur of 4 a 5 slapen met M. zijn leeftijd. dan spreek je al over doorslapen.
10 a 12 uur is echt heel erg lang. En de kans is ook groot dat ookal doet hij het nu hij ook in de toekomst zo weer maar 6 uur zal slapen.
Weet ik toch. Maar daarom is elke nacht toch meegenomen :) Fijn toch, als je zelf een normale nacht kunt maken, of niet?
  dinsdag 22 november 2016 @ 23:01:58 #77
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_166837524
Heb trouwens niet het idee dat ik het er bovengemiddeld vaak over heb trouwens? Net als meer hier is het een beetje aan elkaar melden hoe het slapen en eten gaat. Eerste kindje, nieuwe ervaringen en zulks.

*zucht* Het is hier op eieren lopen de laatste tijd.
pi_166838314
Groofs fijn dat er actie is! Al klinkt dat onderzoek klote.

Q niet op eieren lopen. Iedereen mag posten wat ie wil posten. Leven en laten leven, niet persoonlijk maken.

Mijn meisje is alweer 5 maanden :D :o

[ Bericht 15% gewijzigd door Arja op 23-11-2016 00:14:12 ]
pi_166838375
Dan ben ik vast wel een slechte moeder die haar kind niet mist. Begrijp mij niet verkeerd, ik werk 38 uur en lijkt alsof ik emotieloos ben. Ik vind het leuk als mijn vriend met mijn zoontje op mijn werk komt. Dan geef ik hem ook een kusje. Maar missen nee..doe ik niet...werken doe ik alleen om de toekomst van hem goed te kunnen ondersteunen.
pi_166838475
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2016 23:20 schreef mandietjuh het volgende:
Dan ben ik vast wel een slechte moeder die haar kind niet mist. Begrijp mij niet verkeerd, ik werk 38 uur en lijkt alsof ik emotieloos ben. Ik vind het leuk als mijn vriend met mijn zoontje op mijn werk komt. Dan geef ik hem ook een kusje. Maar missen nee..doe ik niet...werken doe ik alleen om de toekomst van hem goed te kunnen ondersteunen.
Ik heb daar nergens een waarde-oordeel in gelezen of mee bedoeld. Ik vind het juist leuk om te lezen hoe verschillend iedereen alles ervaart.
pi_166839008
Djieses Groofs, die ballon klinkt niet als een pretje zeg, wel echt goed dat je wat aan je klachten gaat doen. Hopelijk gaat het snel beter.

Arja, jouw 5 maanden meisje, die ogen hè! O+

Mijne is ook alweer 5 maanden, gaat als een zonnetje hier. Hij is vrolijk, lacht veel, drinkt goed, groeit goed, rolt de hele kamer door, en is vooral zooooo lief! Verder ook weinig te melden steeds. Behalve dat de interactie van twee kinderen ZO TOF IS!

Oja, hier vind ik doorslapen ook niet zo belangrijk, wel vind ik het echt fijn als het s nachts alleen aanleggen en dan weer slapen is, echt lang wakker zijn 's nachts is niet echt m'n hobby. Maar dat zal het van weinig mensen zijn. :+

Voeden en kolven gaat ook nog steeds prima, al herken ik wel alweer van dochter dat ik dit de 'lastigste' fase daarvan vond. Wel al redelijk groot, maar nog niet echt hapjes eten, dus nog veel bv. Heb echt zin in de fase met rechtop in kinderstoel en erbij aan tafel en broodkorsten en alles. Nog even!

Dochter gaat bijna naar school en dan ook af en toe 1 op 1 tijd met zoon. Ik denk echt dat hoe klein hij ook is, hij haar best gaat missen af en toe! En ik ook.
pi_166839646
Arja wat een mooierd!

Ik herken de eieren Q, maar wil me ook niet laten weerhouden te spuien en vragen. Tis soms net het cb, ene oor in en het andere weer uit. Neem eruit mee wat je mee wilt nemen. Wat Arja zegt, niet te persoonlijk maken.
Ga je mee buiten spelen?
Soms verdwaal ik in een draak
101 doelen omdat het kan
en iets met een loodgieter..
pi_166839718
Tja, doorslapen... Ik heb sinds de geboorte van baby nog nooit langer dan 3 uur aan één stuk geslapen, en de meeste nachten moet ik er elke 2 uur (of zelfs minder) uit. Daarom post ik hier nog maar nauwelijks, geen energie voor :{
pi_166840011
Svane dat lijkt me echt een leuk leeftijdsverschil.

Amsel war zwaar :{
Lukt het je op je werk dan wel?
pi_166841721
Ik heb precies genoeg energie om m'n werk op redelijk niveau te doen en het gezin draaiende te houden, maar dan houdt het wel op. Extra inspanning op werk of sociale activiteiten kan ik er gewoon niet meer bij hebben.

Ach ja, c'est ça, als baby ooit eens niet meer verkouden is komt het vast wel goed :{
pi_166841756
Poeh Amsel.. uk zit op een schema van grofweg 23 - 3 - 7 en dat vind ik al niet altijd ideaal tijdens mn verlof (overdag wordt er op of aan mij geslapen dus zelf dutje doen gaat vaak niet)
Ik had geen sms gestuurd Quoi, ben dan nu ook niet a la Cleopatra badend in de melk wakker geworden ;)
Ga je mee buiten spelen?
Soms verdwaal ik in een draak
101 doelen omdat het kan
en iets met een loodgieter..
pi_166841822
'Discussies' lees ik gewoon overheen, dan blijft het vanzelf leuk :+

Klinkt zwaar Amsel! M komt vaak na 5 uur in de nacht en ik voel me nu al een zombie met werk. Knap dat je het allemaal volhoudt, hoop dat je snel wat meer kan slapen!

Beetje harde plek op mijn borst. Gister kreeg ik hem niet weg. Kolven ging ook slechter dan normaal. Straks maar even kijken of ik de plek weg krijg onder de douche.
pi_166841870
Het hoeft hier niet alleen maar kusjekroel te zijn toch? :) Je post op een forum en daar moet ruimte zijn voor discussie, vind ik. Als je niet wil dat mensen reageren moet je niet posten :s)

Hoop dat je de harde plek weg krijgt Miezziej!
pi_166842098
Oh Groofs dat klinkt niet echt aangenaam nee :{ en je moet natuurlijk bij zijn om dingen aan te geven dus roesje kan ook niet. Maar dan kunnen ze misschien wel gerichter gaan helpen?

Svane wat klinkt dat heerlijk O+ hier doet oudste het ook zo goed, had ik nooit verwacht
pi_166842108
Doorslapen vind ik bovengemiddeld belangrijk. Gisteren sliep hij om 21.00 en heb hem net om 7.00 wakker gemaakt, like wtf. Lang leve kruiken op laken techniek.
:)
pi_166842134
Mijnes krijgt geen nachtvoeding meer maar ik moet er toch vaak naartoe s nachts. Hij trekt aan zijn eigen haar in zijn slaap en kan nog niet loslaten :') ik kreeg de tip om hem met mutsje te laten slapen dus dat gaan we vannacht maar eens proberen. Eens kijken of hij dan weer niet te warm is.

Mijn man had een co sleeper gemaakt maar ik kan echt niet slapen als hij naast me ligt ;(
pi_166842155
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2016 07:47 schreef Fieder het volgende:

Svane wat klinkt dat heerlijk O+ hier doet oudste het ook zo goed, had ik nooit verwacht
Fijn hè, daar was ik eigenlijk vooraf toch het meest benieuwd/'bezorgd' over: wat zou de impact van een baby zijn op oudste? Ik durf nu wel te stellen dat het tot op heden voor haar echt alleen maar een verrijking is, nog geen jaloezie of iets kunnen bespeuren. Maar goed, de speelgoedafpakikwilmetjouwvriendinnetjesmeespelenikbanjerdoorjeplaymobilopstellingheen-Fase ligt nog in het vooruitzicht :+

Zou jij eigenlijk ooit nog een derde willen Fieder?
pi_166842157
Slapen met baby betekent hier ook wakkerliggen voor mij. Herkenbaar dus Fieder ;) .

Groofs buhhh -O- wat klinkt dat naar! Same voor Quoi. Sterkte dames!

Doorslapen, mijnes kon het en nu niet meer. Al een week weer een nachtfles nodig. Maar, we zagen maandag de reden: de eerste twee (TWEE :o ) tandjes zijn door. Stop de tijd!
  woensdag 23 november 2016 @ 08:46:23 #94
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_166842599
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2016 03:05 schreef Amsel het volgende:
Ik heb precies genoeg energie om m'n werk op redelijk niveau te doen en het gezin draaiende te houden, maar dan houdt het wel op. Extra inspanning op werk of sociale activiteiten kan ik er gewoon niet meer bij hebben.

Ach ja, c'est ça, als baby ooit eens niet meer verkouden is komt het vast wel goed :{
Het komt goed kan ik melden!

(Heeft bij ons wel even geduurd vanwege de slaapperikelen, maar echt het komt goed!!)
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
pi_166842839
Dank voor het medeleven dames :* . Ik hoef het pas te doen als ik daar aan toe ben en vannacht heb ik besloten dat mijn klachten eigenlijk zo erg nog niet zijn :+ :') , dus dat ik nog wel even heb. :P
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Doorslapen, stja, mijn baby (bijna 5 mnd ondertussen) heeft tussen 19.30 en 5.00 uur geen voeding meer, maar wordt wel af en toe wakker voor een speen, knuffel, kusje, enz. Ik moet eerlijk zeggen dat ik ernstig opgelucht was, na hele lange tijd van om de twee uur voeden. ;)

[ Bericht 15% gewijzigd door groofskendezoveelste op 23-11-2016 09:15:25 ]
pi_166843106
Hier zijn de nachten nog steeds prut (tandjesleed) en zijn twee slaapjes overdag meestal ook. Toch is hij bijna altijd vrolijk :')
pi_166843298
Anders kan je altijd nog een nachtnanny inhuren voor 100-300 euro per nacht zag ik op FB voorbij komen :Y) De reacties daarop zijn trouwens pas echt gezellig :')

Ik vind de gebroken nachten soms nog wel lastig combineren met werk. Blij dat ik woensdag vrij ben, denk dat ik 4 dagen achter elkaar werken niet had getrokken. Nu ben ik vaak al supermoe en geeft man M afgekolfde melk zodat ik een beetje bij kan slapen. Hoop dat dat nog beter wordt, is dat wennen of is dit mijn nieuwe leven? :+
pi_166843341
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2016 07:48 schreef Soof-87 het volgende:
Doorslapen vind ik bovengemiddeld belangrijk. Gisteren sliep hij om 21.00 en heb hem net om 7.00 wakker gemaakt, like wtf. Lang leve kruiken op laken techniek.
Maar wat had je gedaan als hij niet zo goed sliep dan? Je hebt wel heel veel geluk met je doorslaper als je dat zo belangrijk vindt.
pi_166843354
Miez, mijn groten slapen toch echt al een hele hele lange tijd gewoon rustig door, de hele nacht. Meestal zijn de gebroken nachten toch echt maar tijdelijk hoor :* .
pi_166843364
quote:
1s.gif Op woensdag 23 november 2016 09:38 schreef Mies_poes het volgende:

[..]

Maar wat had je gedaan als hij niet zo goed sliep dan? Je hebt wel heel veel geluk met je doorslaper als je dat zo belangrijk vindt.
Meestal dealen mensen met hoe de dingen zijn. Als het minder goed was gegaan, had ze er mee gedeald, nu het goed gaat, is ze er blij mee.
pi_166843498
Zo werkt het voor mij althans. :)
  woensdag 23 november 2016 @ 10:03:11 #102
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_166843727
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2016 09:51 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Zo werkt het voor mij althans.
Voor mij ook inderdaad... Ze slaapt goed door, en daar ben ik heel blij mee. Maar weet dat ik het ook wel had gered als ze dat niet doet. Maar dat is makkelijk praten als je er niet middenin zit. Als ze een keer niet doorslaapt ben ik er voor haar, maar de laatste tijd heb ik zelf klote nachten en slaapt zij prima door :')

Daarom :* voor Amsel
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_166843757
Haha, ja, die problemen ken ik ook. Ligt je baby heerlijk te slapen, lig je zelf naar het plafond te staren 8)7 :(
pi_166843859
Mijn dreumes is 14 maanden lang elke anderhalf tot 2 uur wakker geworden. Soms een uitschieter met 4 uur, maar dat was maar zelden. En ik moest er altijd uit, want bij mij kalmeerde hij, bij de duutser niet. Nu slaapt hij sinds een ruime week door en nu pas merk ik wat voor tol dat op me had. Natuurlijk, ik wist wel dat het effect had, maar hoe groot dat effect was voel ik nu pas...

Inderdaad, zoals groofsken zei, je leert er mee omgaan. Al was ik blij dat ik een jaar ouderschapsverlof had, want die eerste maanden werken met dit slaapritme was niet te doen..
pi_166844195
Slapen is ook gewoon belangrijk. Zeker als je verlof voorbij is, merk ik.

Groofs over dat onderzoek uitstellen, ik snap het wel. Maar zit je er nu niet alleen maar tegenaan te hikken?
pi_166844301
quote:
1s.gif Op woensdag 23 november 2016 09:38 schreef Mies_poes het volgende:

[..]

Maar wat had je gedaan als hij niet zo goed sliep dan? Je hebt wel heel veel geluk met je doorslaper als je dat zo belangrijk vindt.
Dan was het zo? Ik zet hem niet bij oud papier ofzo :+ Maar dan ben ik overdag meer een zombie.
:)
pi_166844317
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2016 09:39 schreef groofskendezoveelste het volgende:

[..]

Meestal dealen mensen met hoe de dingen zijn. Als het minder goed was gegaan, had ze er mee gedeald, nu het goed gaat, is ze er blij mee.
Ja precies!
:)
pi_166844388
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2016 10:11 schreef Jagärtrut het volgende:
Mijn dreumes is 14 maanden lang elke anderhalf tot 2 uur wakker geworden. Soms een uitschieter met 4 uur, maar dat was maar zelden. En ik moest er altijd uit, want bij mij kalmeerde hij, bij de duutser niet. Nu slaapt hij sinds een ruime week door en nu pas merk ik wat voor tol dat op me had. Natuurlijk, ik wist wel dat het effect had, maar hoe groot dat effect was voel ik nu pas...

Inderdaad, zoals groofsken zei, je leert er mee omgaan. Al was ik blij dat ik een jaar ouderschapsverlof had, want die eerste maanden werken met dit slaapritme was niet te doen..
Wat ontzettend heftig zeg. Ik zou daar echt niet tegen kunnen. Dan maar wisselwerking tussen vriend en ik 's nachts.
:)
pi_166844424
(En gisteren wilde ik ook op tijd slapen, maar ik keek een docu over anorexia 'Emma wil leven', zo heftig :{ Meisje ook uiteindelijk overleden.)
:)
  woensdag 23 november 2016 @ 10:59:09 #110
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_166844678
Amsel lijkt me loodzwaar :* Heb met Lucas ook lange tijd dat soort nachten gehad maar toen had ik er niet nog eentje naast ;( komt het echt door de verkoudheid alleen?

Mevrouw ligt om 19 uur in bed, rond 23 uur leg ik haar aan voor we zelf gaan slapen en vanochtend kwam ze om 5.45 uur pas. Dat noem ik wel doorslapen. Daarna heeft ze nog doorgetukt tot 9 uur. Slapen kan ze echt goed, ik voel me werkelijk gezegend. Zeker na Lucas die zo slecht sliep.

En hier ook vijf maanden oud alweer. Ik ben zó gelukkig met haar O+ Ze is altijd vrolijk, echt altijd. Zelfs midden de nacht lacht ze nog naar je *;
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_166846436
Ik denk: jeumig, zijn C van Groof en A van Chanty alweer 5 maanden :o Maar mijnes is ook al bijna een maand 8)7 :o

Wat klink je onwijs gelukkig chanty! Je komt zo ontspannen en blij over O+

Amsel, gaat het een beetje daar? Het klinkt alsof je in een soort overlevingsmodus zit... of lees ik dat verkeerd? :*

De tijd gaat echt snel nu zeg, met twee kinderen. Maar het is wel erg fijn. Ik geniet inmiddels heel erg van mijn verlof. Beetje wandelen, vriend(inn)en bezoeken of netflixen met beeb op mijn borst. Ik houd het wel een poosje uit zo O+

Ik merk ook dat er veel gesproken wordt overdoorslapen/wakker wegleggen. Ik denk dat dat een beetje het babytopic eigen is, want het was ttt met O ook. Ik kan er niet veel mee, dus negeer het maar, haha :+ . Je hebt er toch geen invloed op, die kinderen bepalen hun ritme zelf, een een verworven feature is niet tot het eind der tijden werkend. En hoe meer je er op let, hoe zwaarder je de nachten ervaart, is mijn ervaring. Zo heb ik geen idee hoe vaak en hoe laat S wakker wordt. Ik kijk expres niet op mijn telefoon en als de dag begint, dan kijk ik liever vooruit, met een sterke kop thee in mijn handen ;)
  woensdag 23 november 2016 @ 13:05:52 #112
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_166847189
Wijze woorden room, dat weten wij als moeder van de 2e/3e/4e :P dat moet ieder voor zich ervaren en bepalen denk ik. Bij een lucky few werkt het allemaal perfect, zoals bij mij nu ook. Heb er alleen niks voor gedaan en niks echt anders gedaan dan bij Lucas. Is gewoon kind eigen.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_166847305
quote:
1s.gif Op woensdag 23 november 2016 07:56 schreef Svane het volgende:
Fijn hè, daar was ik eigenlijk vooraf toch het meest benieuwd/'bezorgd' over: wat zou de impact van een baby zijn op oudste? Ik durf nu wel te stellen dat het tot op heden voor haar echt alleen maar een verrijking is, nog geen jaloezie of iets kunnen bespeuren. Maar goed, de speelgoedafpakikwilmetjouwvriendinnetjesmeespelenikbanjerdoorjeplaymobilopstellingheen-Fase ligt nog in het vooruitzicht :+

Zou jij eigenlijk ooit nog een derde willen Fieder?
Nee wij zijn 100% compleet O+ binnenkort mag manlief n knip gaan halen :7
pi_166847628
De tijd gaat echt ridicuul snel hè! :o dat had ik met kind 1 al, maar de versnelling ligt nu opeens nog hoger, op deze manier word ik volgende week 40 joh. :+
Ik snap het ook echt bijna niet dat dat eerste half jaar er zo alweer op zit. En dat ik straks op een schoolplein sta, dat voelt helemaal volwassen.
pi_166849826
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2016 10:05 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Haha, ja, die problemen ken ik ook. Ligt je baby heerlijk te slapen, lig je zelf naar het plafond te staren 8)7 :(
Ja zo kreeg ik de vraag of de baby goed slaapt. Ja hoor. Is soms wel een uurtje wakker 's nachts, en er wordt een luier verschoond en ik voed.
Reactie: Ohh fijn dat je iig je nachtrust hebt!

Eh nee dat dus niet per se :').
  woensdag 23 november 2016 @ 15:51:50 #116
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_166850026
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2016 13:31 schreef Svane het volgende:
De tijd gaat echt ridicuul snel hè! :o dat had ik met kind 1 al, maar de versnelling ligt nu opeens nog hoger, op deze manier word ik volgende week 40 joh. :+
Ik snap het ook echt bijna niet dat dat eerste half jaar er zo alweer op zit. En dat ik straks op een schoolplein sta, dat voelt helemaal volwassen.
Soms dan knipper ik mt mijn ogen en is de maand voorbij.
Met school gaat dat nog sneller en je moet ineens zo veel regelen extra.

wc rollen mee, melkpak, verkleedkledng aan, disco, winteruitje naar het bos dus laarzen aan etc etc etc :D
pi_166858444
Mijn zoontje van bijna 6 maanden slaapt van 22.00 tot 8-9 uur. Ook moet ik laat naar mijn werk..zoontje gaat om 6 uur de deur naar mijn ouders. (Vriend brengt hem weg) Dus uitgerust slapen is het niet. Ben zoals nu na 5 dagen werken gesloopt 🙊Doordeweeks een keer vrij. Ik heb vakantie nodig 😂😂
pi_166863588
Ha, als we het dan toch niet over doorslapen zouden moeten hebben, S. heeft plotseling voor het eerst in weken de hele nacht geslapen in zijn eigen bedje *O* niets voor hoeven doen, hij sliep gewoon. En nu heb ik hoofdpijn omdat ik zo goed geslapen heb :')
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  donderdag 24 november 2016 @ 07:58:39 #119
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_166863693
Wat fijn LeSage!

Behalve de hoofdpijn dan :')
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_166865374
Whehe ik sliep ook lang voor mijn doen, helemaal brak bezweet en uitgeput en hoofdpijn na wakker worden van een nachtmerrie :').
Edit: ohnee was maar 2u
pi_166865386
Mijnes sliep ook opeens van ongeveer 12 tot 7 :+ Hallo ontploftiet. In verband met werk hing ik toen al aan de kolf (misschien werd ze daar wakker van? :P) dus moest ze eventjes wachten. Schuldgevoel to the max :')

We hebben in de woonkamer een lamp die ook een kleurtjes stand heeft. Die vindt ze echt helemaal geweldig. Ik pakte haar gister op en toen ging ze lachen. Naar de lamp. Niet naar mij }:| :+
pi_166872371
Haha Miez, jou heeft ze al wel in the pocket. Ze kan het maar zeker weten over de lamp :s)

Ik had niet het idee dat uk verstopt zat maar er kwam hier net een epische luier voorbij! De tweede van vandaag. Buiten alle randjes van dr luier *) Net vanmorgen een kookwas aangezet met vergelijkbare romper en uk onder de douche gezet met papa. Nu maar even met een washandje gepoetst. Gelijk wel een opgelucht kind :D
Ga je mee buiten spelen?
Soms verdwaal ik in een draak
101 doelen omdat het kan
en iets met een loodgieter..
pi_166872381
Ow groof wat naar. Hopelijk helpen de oefeningen van de fysio iig wat.

Quoi alvast sterkte ^O^

Ons gezin is ook helemaal compleet maar een knip erin klinkt zo definitief :7
En toen werd ik vandeweek niet ongesteld terwijl ik aan de pil ben :o dat was wel ff schrikken. Inmiddels toch een beetje bloed maar ik denken dat die knip er toch maar gaat komen

Doorslapen... ik hou van slapen. Maar kan er ook van genieten als ik in alle rust met mijn mannetje op zijn kamer zit voor een fles. Dan geniet ik van dat moment omdat ik weet hoe snel het anders wordt.
Om de 2 uur je bed uit snachts is dan weer t andere uiterste. Respect voor mensen die dat moeten

Miez :D die lamp is ook veel leuker haha
  donderdag 24 november 2016 @ 17:21:17 #124
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_166872544
Gaat t goed bij jou Ikke?

Mijn baby rolt net om! :o
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_166873786
quote:
14s.gif Op donderdag 24 november 2016 17:21 schreef Nouk84 het volgende:
Gaat t goed bij jou Ikke?

Mijn baby rolt net om! :o
Jeeej
  donderdag 24 november 2016 @ 18:24:34 #126
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_166873836
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_166875707
quote:
14s.gif Op donderdag 24 november 2016 17:21 schreef Nouk84 het volgende:
Gaat t goed bij jou Ikke?

Mijn baby rolt net om! :o
Lief dat je het vraagt
Het gaat hier heel goed. Stijn is echt zo lief en doet het super.

Jeuh voor je meisje ^O^ super knap
Stijn rolt sinds gisteren ook allebei de kanten op :o hij gaat het hele kleedje al rond en vaak ligt hij er ook naast :D nog even en dan kan hij achter zijn broer aan
pi_166875958
Nouk tof van het omrollen!

Maar ehh hoe stimuleer je dat een beetje? Een speeltje aan de ene kant voorhouden heeft geen zin dan pakt hij het lekker met 1 hand :+ zelfde dat ze blijkbaar al teentjes in de mond moeten kunnen doen. Nou zo lenig is die van mij niet hoor :')
pi_166876108
Nazil Stijn deed t zelf. Sinds vorige week rolt hij zich ineens op zijn zij en gisteren lag hij ineens op zijn buik ipv rug.
En mijn dikke krijgt zijn tenen ook niet in zijn mond hoor :') zit teveel spek in de weg
pi_166876364
Wat goed van stijn, ikke.

Die van mij is wel lenig genoeg maar ze heeft haar tenen gewoon nog niet ontdekt.
  donderdag 24 november 2016 @ 20:07:42 #131
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_166876576
Er wordt hier ook nog niet gerold. Waarom zou je je inspannen voor een beetje speelgoed :{w en haar tenen heeft ze ook nog niet ontdekt. Bij Lucas was dat niet anders dus ik geloof het wel. Ze kletst wel enorm veel O+ motorisch is ze minder ver dan Lucas toen. Die greep al heel gericht alles vast en zag vandaag een filmpje dat hij zich met vijf maanden onder zijn laken verstopte. Amélie heeft niet eens door als er iets over haar gezicht ligt :+
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_166876794
Gericht grijpen doet hij al wel en je ziet hem soms denken hoe hij het best mijn haar kan grijpen zonder dat ik het door heb :+

En hij begint een beetje te duimen. Staat zo lief!
pi_166879561
Ach, soms heb je het idee dat nieuwe dingen nooit gaan gebeuren, en dan ineens doen ze het gewoon.

Zo vroeg ik me steeds af hoe mensen hun kindjes leerden zwaaien. En nu merk ik deze week ineens dat S. me in veel dingen na doet, dus dat gaan we maar eens oefenen.

En hij is zo grappig. Hij gaat steeds meedoen met gesprekken, aan tafel, of als ik aan de telefoon zit. Allemaal babbelen. En als ik dan lach heeft hij een neplachje ontwikkeld en doet dan mee O+ :')
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_166880334
Wat leuk van dat rollen! :D Hoe oud zijn jullie kleintjes ook alweer? :o Ik haal iedereen door elkaar hier blijkbaar. Ik dacht ook dat ikke en Nouk dezelfde persoon waren, dat komt vanwege die 84 erachter. :')
:)
pi_166880580
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2016 21:52 schreef Soof-87 het volgende:
Wat leuk van dat rollen! :D Hoe oud zijn jullie kleintjes ook alweer? :o Ik haal iedereen door elkaar hier blijkbaar. Ik dacht ook dat ikke en Nouk dezelfde persoon waren, dat komt vanwege die 84 erachter. :')
Weet ik ook nooit :') bij sommige weet ik 'ouder dan' of 'jonger dan' die van mij.
Mijnes was gisteren precies 3 maanden *;
pi_166880999
Huh, Nazil? 3 maanden al?
Ik weet dat vrijwel alle meeschrijvende 'oudere' kindjes inmiddels dreumessen zijn en van de andere kindjes denk ik altijd dat ze pas een paar weken zijn.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_166881183
Lesage wat klinkt dat gezellig, die gesprekken aan tafel.

als je wilt weten hoe oud de kindjes zijn kun je in de wiki kijken en ook jouw kind toevoegen
  donderdag 24 november 2016 @ 22:41:34 #138
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_166881867
quote:
1s.gif Op donderdag 24 november 2016 19:38 schreef ikke_84 het volgende:

[..]

Lief dat je het vraagt
Het gaat hier heel goed. Stijn is echt zo lief en doet het super.

Jeuh voor je meisje ^O^ super knap
Stijn rolt sinds gisteren ook allebei de kanten op :o hij gaat het hele kleedje al rond en vaak ligt hij er ook naast :D nog even en dan kan hij achter zijn broer aan
Klinkt goed!

Er werd hier al vrij lang van links naar rechts gerold, maar helemaal lukte maar niet. Tot ik haar vanmorgen in bed zeg rollen en dacht 'het zou vandaag wel eens kunnen gebeuren' En ja hoor. Dus gisteren had ik ook hetzelfde gezegd :') Dat het maar niet gebeurde. Tenen komen steeds dichterbij d'r mond en ze grijpt er tegenwoordig ook naar bij het verschonen O+

Nazil; het gericht naar speelgoed grijpen gebeurde hier sinds de vorige sprong, dat werd ook genoemd in de sprong. Pas sinds ze 4,5 maand is zie ik haar echt iets aanpakken van mij en echt bewust naar dingen kijken (vaak scheel :') )

LeSage; gezellig dat nadoen :D Het zoontje van mijn zus 'kucht' mensen ja. Te grappig :')

Hapjes gaan hier nu ook beter; vandaag 1/3 potjes fruit en groente op! *O*
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_166885388
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2016 22:23 schreef Arja het volgende:
Lesage wat klinkt dat gezellig, die gesprekken aan tafel.

als je wilt weten hoe oud de kindjes zijn kun je in de wiki kijken en ook jouw kind toevoegen
Heel veel staan er niet in. Onder andere mijn M. Zal eens toevoegen :+
:)
pi_166885392
quote:
1s.gif Op donderdag 24 november 2016 22:01 schreef Nazil het volgende:

[..]

Weet ik ook nooit :') bij sommige weet ik 'ouder dan' of 'jonger dan' die van mij.
Mijnes was gisteren precies 3 maanden *;
Drie maanden! Waar blijft de tijd? 😊
:)
pi_166885857
Ja erg he.. Zo snel gaat het. Mijn mannetje wordt zo groot O+
  vrijdag 25 november 2016 @ 11:10:00 #142
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_166888305
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2016 20:13 schreef Nazil het volgende:
Gericht grijpen doet hij al wel en je ziet hem soms denken hoe hij het best mijn haar kan grijpen zonder dat ik het door heb :+

En hij begint een beetje te duimen. Staat zo lief!
Ze grijpt hier in zoverre gericht wanneer er iets voor haar neus gehouden wordt. Maar als er een speeltje naast haar ligt pakt ze het alleen als ze het tegen komt met haar hand :+
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_166888799
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 november 2016 11:10 schreef Chanty het volgende:

[..]

Ze grijpt hier in zoverre gericht wanneer er iets voor haar neus gehouden wordt. Maar als er een speeltje naast haar ligt pakt ze het alleen als ze het tegen komt met haar hand :+
Same here :P

Als ik haar omrol vindt ze dat nog wel grappig, maar zelf doen is nog een brug te ver :+

Vannacht heeft ze de hele nacht in haar eigen bed geslapen, wat is deze :o Ze heeft ook een andere nieuwe feature, een huiluurtje in de avond, die is wat minder. Volgens de gele bijbel zit ze in een sprong, dus ik geef de sprong maar gewoon de schuld :+ Misschien moet ze even de dag verwerken ofzo. Dragen wordt ze dan wel rustig van dus ik loop vaak maar rondjes door het huis.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_166888976
Hij pakt als hij het goed ziet (activiteitenboog) of als ik het voor hem houd. Idd echt naast hem niet, of toevallig.
-edit- oh nu heeft hij wel een bal in zijn mond die hij bewust van naast zich gepakt heeft :')
Miezz dat lijkt mij ook vervelend. Begrijpen ze dat zelf niet?

[ Bericht 32% gewijzigd door Nazil op 25-11-2016 12:04:07 ]
pi_166889255
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat is die gele bijbel? Hoor er vaker mensen over :?
Ga je mee buiten spelen?
Soms verdwaal ik in een draak
101 doelen omdat het kan
en iets met een loodgieter..
  vrijdag 25 november 2016 @ 12:25:21 #146
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_166889418
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 november 2016 12:14 schreef nectarientje het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat is die gele bijbel? Hoor er vaker mensen over :?
"Oei ik groei", een bekend boek over babies, opgroeien en opvoeden. Sommige mensen zweren er bij, anderen vinden het grote onzin ;).

@Miezz, is het niet gewoon "mamahonger" (jeukwoord)? Veel babies willen in de avond wat meer aandacht/fysiek contact en gaan dan clusteren. Wat gebeurt er als je haar aanlegt?

En vwb je spoiler, praat met elkaar. Blijf in gesprek. Je mag moet duidelijk de grens aangeven naar zijn familie, maar jullie moeten het eens zijn over die grens.
KuikenGuppy
pi_166889606
Miezz, hoe oud is ze ook alweer? Ik weet nog dat O op een gegeven moment de he-le avond wilde drinken. Toen begonnen ook de slaapjes 's nachts langer te duren. Het was een deel van het verkrijgen van een dag- en nachtritme :)

Volgens mij heeft S reflux, of geef ik veel te veel melk. Hij spuugt in elk geval erg veel, en heeft er ook last van. Na een voeding laat ie een boertje en wil dan vaak tot gillens toe nog meer (pink, doek of speen is dan niet genoeg, hij moet en zal de borst). Als ik dat geef, komt het er vaak met grote golven weer uit. Verder piept en gorgelt hij als hij ligt (ik slaap dus al een hele poos zittend), en hij strekt zich veel. Maar wat is nou reflux, en wat is "gewoon" een spuugbaby? Wat kun je tegen reflux doen, behavle baby rechtop houden en vaak kleine beetjes drinken?
(Heb het cb al gebeld hoor, en die bellen me terug, maar ben benieuwd naar ervaringen ;))

Oh. En als je om 02.11 een luier gaat verschonen en dan de aller-allerlaatste luier pakt, dan heb je best een aantal spannende uurtjes voor de boeg. :X
  vrijdag 25 november 2016 @ 13:14:28 #148
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_166890151
Soms merk ik duidelijk een sprong, maar soms ook totaal niet. Ze zou nu ook in een sprong zitten, maar is super vrolijk O+

Echt genieten nu O+
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_166890769
Als ik haar aanleg drinkt ze even en daarna is het "heuy dit is wel heel veel melk dat wil ik niet :o " :+
Misschien dat ze vanavond met het huiluurtje wel wil drinken, op het kdv drinkt ze toch minder dan bij een van ons.

Ze is bijna 4 maanden (waar blijft de tijd :'( :P)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 25 november 2016 @ 14:29:26 #150
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_166891581
Nou, ik ben waarschijnlijk een stukje placenta armer :P Viel reuze mee. Deed niet echt pijn, meer gevoel van lichte weeën (absurd om dat weer te voelen). Op beeld even kunnen meekijken hoe dat er nu uitziet na een bevalling. Interessant. Ik kreeg nog de complimenten over het baren van zo'n groot kind :+

Omdat we best snel weer buiten stonden, zijn we samen gaan lunchen. That was a first :)

Verder een voorbeeldige Max. Doorslapen (ja, doorslapen doorslapen doorslapen, en LEKKER dat dat is!), lachen, rollen en sinds een dagje bingedrinking (spring!) dan ook grijpen. Onze mooie vent O+
pi_166892533
Quoi wat fijn! En wat heerlijk dat doorslapen.

Miezziej, hopelijk kan je man het aangeven, zodat jij niet de boeman bent.

F rolt trouwens ook nog steeds niet, itt haar grote zus (9 weken).

Gisternacht zat ik nog op de huisartsenpost met F. Hele dag gebraakt met veel vocht en gal :'(
Gelukkig niet uitgedroogd. Maaar wel wakker maken voor voeding en gister zowel ORS als kleine porties bv gegeven en toen kreeg ze ook nog koorts. Vannacht de hele nacht gespookt, spuugde de oudste 2 keer haar bed vol en daarna kreeg ik het te pakken, alleen kan ik niet overgeven en heb dus al sinds vannacht buikpijn. :@ F heeft nu net wel 3 uur geslapen, dat maakt het nog enigszins draaglijk.
pi_166893026
Fijn dat het meeviel Quoi. En de doorslaapfunctie is gewoon een fijne ;)

Dat klinkt naar en zwaar Sull ;( Beterschap voor iedereen!
pi_166893274
Quoi fijn dat het meeviel :)
Sull beterschap!
pi_166893486
Fijn dat het goed ging en meeviel, Quoi!

Sull, veel beterschap voor jullie allemaal.

Hier een dag met gemengde gevoelens. Dit wordt de laatste nacht in ons huis :'( het huis waar S. zijn eerste 10 maanden heeft doorgebracht, waar we op hem hebben gewacht tijdens de zwangerschap.. morgen naar ons tijdelijke onderkomen. We hebben dan nog 2 weken om in te pakken hier, maar we wonen er al niet meer dan. Het deed me niets, tot vandaag en dat vind ik stom ;(
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 25 november 2016 @ 17:07:33 #155
269689 crew  Viv
pi_166894302
Wat naar Sull, beterschap!

Herkenbaar LeSage, ik ben onlangs verhuisd (bij 36 weken zwangerschap :') ) en we woonden dus in het oude huis toen ik zwanger werd, we afstudeerden en onze eerste "echte" baan kregen, we onze katten in huis kregen, etc. Maar: in het nieuwe huis is onze baby geboren. O+
pi_166894487
Ah sull arme F en jij. Beterschap!
pi_166895604
Quoi fijn zeg! Bikkel

Sull hier is oudste ook aan het spugen. Hopelijk krijgt baby het niet maar kan bijna niet anders :{ sterkte!

Miez :*
pi_166896409
Heb je het er irl al eens precies zo over gehad zoals je hier doet Miezziej?
pi_166896801
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2016 12:39 schreef Roomsnoes het volgende:

Oh. En als je om 02.11 een luier gaat verschonen en dan de aller-allerlaatste luier pakt, dan heb je best een aantal spannende uurtjes voor de boeg. :X
:o ! Ik was een keer een hele dag op pad met de oudste en de luiertas vergeten. Toen voelde ik me ook zo. Uiteindelijk had iemand het briljante idee haar gewoon in te pakken met maandverband (wat wel in huis was daar). :P
pi_166896890
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2016 19:37 schreef Unihipili het volgende:
Heb je het er irl al eens precies zo over gehad zoals je hier doet Miezziej?
Alleen een keer toen de emotie een beetje hoog zat dus dat was niet echt een succes. Maar eens op een rustig moment doen.

De band met mijn ouders was (is..) niet goed, soms ben ik bang dat het voor M hetzelfde zal worden. Misschien dat ik daardoor extra op dat soort dingen let ofzo.


Maandverband Groofs :D


Vandaag ging het goed op het kdv, andere kindjes vinden M heel leuk en komen steeds speelgoed brengen enzo haha
pi_166897660
Ik ben best wel trots trouwens. Ik wilde niet kolven deze keer en hoewel ik er achter stond, vond ik het jammer dat C daardoor wat minder bv zou gaan krijgen naar alle waarschijnlijkheid dan haar broer (5 mnd bv) en haar zus (4,5 mnd bv). En nu is C bijna 5 mnd (nog 4 dagen) en drinkt ze gewoon nogsteeds de ochtend- en avondvoeding uit de borst O+ *O* .
pi_166897916
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2016 19:53 schreef groofskendezoveelste het volgende:

[..]

:o ! Ik was een keer een hele dag op pad met de oudste en de luiertas vergeten. Toen voelde ik me ook zo. Uiteindelijk had iemand het briljante idee haar gewoon in te pakken met maandverband (wat wel in huis was daar). :P
Ik ben niet de enige die de luiertas wel eens is vergeten _O_
Mijn idee was om dan maar kind even bij bezoek te laten en zelf naar de supermarkt of drogist te rennen.

Fles en voeding was ik ook vergeten :X gelukkig waren we op kraamvisite bij iemand waarvan ik de fles mocht lenen en dezelfde voeding. En ze hadden een proefpakket maat 3 luier waar L in zit.

En idd daar mag je trots op zijn met de voeding!
pi_166897932
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2016 20:28 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Ik ben best wel trots trouwens. Ik wilde niet kolven deze keer en hoewel ik er achter stond, vond ik het jammer dat C daardoor wat minder bv zou gaan krijgen naar alle waarschijnlijkheid dan haar broer (5 mnd bv) en haar zus (4,5 mnd bv). En nu is C bijna 5 mnd (nog 4 dagen) en drinkt ze gewoon nogsteeds de ochtend- en avondvoeding uit de borst O+ *O* .
Wat fijn! Knap dat je productie dat trekt! Super!

Ik heb reserve luiers in beide auto's en in het vakje achterin de MC (tot die sluiting lam werd), omdat mij dat dus ook zou kunnen gebeuren.
pi_166897959
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 november 2016 20:38 schreef Sull het volgende:

[..]

Wat fijn! Knap dat je productie dat trekt! Super!

Ik heb reserve luiers in beide auto's en in het vakje achterin de MC (tot die sluiting lam werd), omdat mij dat dus ook zou kunnen gebeuren.
Goed idee ^O^
pi_166898035
Quoi wat fijn dat het erop zit ^O^ en het viel ook nog mee ook! Dat is helemaal super.

Sull wat naar. Wat een zorgen kan je dan hebben hè. Hopelijk is iedereen snel weer beter :*

Fieder hier was peuter vorig weekend ziek en Stijn is gelukkig niet ziek geworden. Hopelijk gebeurt dat bij jullie ook niet. Beterschap voor je peuter

Lesage dat lijkt me ook heel naar. Toch een soort van afscheid aan je huis en alles wat je er hebt meegemaakt.
Maar jullie krijgen er een nieuw huis voor terug waar je weer mooie nieuwe herinneringen kan gaan maken *;

Noem het toeval of niet maar ik ben gisteren bij de osteopaat geweest met Stijn en hij heeft van 18.45 tot 6.45 geslapen en hij dronk vandaag weer alle flessen leeg *O*

Miez idd praat met je man. Dat is zo belangrijk. Hij kan geen gedachte lezen en mannen zitten toch anders in elkaar als wij doen (in de meeste gevallen ;) )
En wat super fijn dat je meisje het goed doet op t kdv. Leuk om te horen dat andere kindjes haar zo leuk vinden hè :D

Room :D oepsie
waarschijnlijk gebeurt dit je nooit meer haar

Ik heb te veel maat 3 luiers gekocht }:| Stijn past er al niet meer in met zijn 3.5 maand :D
Mijn baby zit gewoon al in maat 4!! _O-

Quoi wanneer moest je ook al weer naar het cb met Max? Ben wel benieuwd hoe groot en zwaar hij is
pi_166898422
Quoi, super dat het meeviel! :*
pi_166898532
Daar mag je zeker trots op zijn groof!
pi_166898556
Nazil, ik vergeet de luiertas vaker wel dan niet eigenlijk. :P
pi_166898588
Ach trots, ja, ik vind het gewoon fijn dat het zo gelukt is omdat ik het anders zo oneerlijk vond ofzo. :')

Ik vind het met name 's ochtends in bed nog echt genieten. O+
  vrijdag 25 november 2016 @ 21:09:53 #170
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_166898905
Maandverband voor je baby. Geniaal :D

@Ikke: Maandag moeten we! Ook erg benieuwd naar de stats.

De kleine ingreep vanmorgen was voor ons beiden (vriend was mee) toch een soort officiële afsluiting van de hele kraamperiode. Nu pas (want officieel al na 6 wk) of nu al? (want het lijkt soms gisteren) Iig vind ik ons een superteam! En ook al zaten we fijn te lunchen samen vanmiddag, we misten onze derde musketier ernaast.
pi_166899033
Ik vind dat je daar heel trots op mag zijn ;) lijkt me heel gezellig en fijn om zo te kunnen voeden. Ik mis dat nu best wel. Het is toch een heel intiem moment wat je samen met je kindje deelt *;
En dat schuld gevoel slaat natuurlijk nergens op maar volgens mij is dat iets wat je gratis bij het moederschap krijgt :D herkenbaar!
  vrijdag 25 november 2016 @ 21:28:03 #172
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_166899418
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2016 12:39 schreef Roomsnoes het volgende:
Miezz, hoe oud is ze ook alweer? Ik weet nog dat O op een gegeven moment de he-le avond wilde drinken. Toen begonnen ook de slaapjes 's nachts langer te duren. Het was een deel van het verkrijgen van een dag- en nachtritme :)

Volgens mij heeft S reflux, of geef ik veel te veel melk. Hij spuugt in elk geval erg veel, en heeft er ook last van. Na een voeding laat ie een boertje en wil dan vaak tot gillens toe nog meer (pink, doek of speen is dan niet genoeg, hij moet en zal de borst). Als ik dat geef, komt het er vaak met grote golven weer uit. Verder piept en gorgelt hij als hij ligt (ik slaap dus al een hele poos zittend), en hij strekt zich veel. Maar wat is nou reflux, en wat is "gewoon" een spuugbaby? Wat kun je tegen reflux doen, behavle baby rechtop houden en vaak kleine beetjes drinken?
(Heb het cb al gebeld hoor, en die bellen me terug, maar ben benieuwd naar ervaringen ;))

Oh. En als je om 02.11 een luier gaat verschonen en dan de aller-allerlaatste luier pakt, dan heb je best een aantal spannende uurtjes voor de boeg. :X
Wat zielig voor S. Als ik het zo hoor dan klinkt het mij echt niet in de oren als gewoon een spuugbaby. Hij heeft er blijkbaar echt last van. Reflux is gewoon het teruglopen van de melk in de slokdarm. Alleen heeft de ene baby er wel pijnklachten door en de ander niet. Lucas had bv wel pijn en Amelie spuugt net zoveel maar heeft er los van een nat pak geen last van. Lees anders deze info eens: https://www.mlds.nl/ziekten/reflux-bij-babys.

Bij Lucas was medicatie de oplossing en met 6 maanden was hij eroverheen gegroeid.

Sull wat een ziekenboeg zeg ;( beterschap! :*
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_166899872
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 november 2016 19:56 schreef Miezziej het volgende:

[..]

Alleen een keer toen de emotie een beetje hoog zat dus dat was niet echt een succes. Maar eens op een rustig moment doen.

De band met mijn ouders was (is..) niet goed, soms ben ik bang dat het voor M hetzelfde zal worden. Misschien dat ik daardoor extra op dat soort dingen let ofzo.
Ja soms is de timing niet handig of moet het gewoon nog eens herhaald worden, of net iets andere woorden etc.. Tijd voor nog een open gesprek :*.
  vrijdag 25 november 2016 @ 22:18:25 #174
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_166900823
Quoi; fijn dat het meeviel en fijn dat M doorslaapt. Al een nachtje plafondstaren gehad? ;) (Jij dan he :P )

Groof; wat een heerlijk intiem moment lijkt me dat idd.

Ikke; zelfs mijn mega baby past nog in 3! (Met 4,5 maand weegt ze 8 kilo!) Ooh ja en het is niet alsof dat babyvet niet op d'r billen en heupen zit :') mama's meisje :') Lekker dat hij zo lang geslapen heeft trouwens!

Miez; over praten! Hoe lastig ook. 1 avond 'vrij' is niet teveel gevraagd, waarom is zoveel nodig? En hoe spoed is spoed? Maak daar heldere afspraken over. Wat mij betreft mogen ze op zon avond alleen bellen als er iemand half-dood neervalt :')

Sull; sneu van de ziekenboeg, sterkte!

Room; jij durft met de luiers :X Sterkte met de oplossing vinden voor het eventueel Reflux verhaal..

Fieder; beterschap!

Mijn baby heeft vandaag bij de gastouder weer 'zelf' gepoept. En veel ook. Eindelijk weer.....
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
  vrijdag 25 november 2016 @ 22:23:55 #175
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_166900954
Oh ja Quoi, fijn dat het achter de rug is. Hopelijk verder niet teveel last :*
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_166901402
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2016 20:58 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Ach trots, ja, ik vind het gewoon fijn dat het zo gelukt is omdat ik het anders zo oneerlijk vond ofzo. :')

Ik vind het met name 's ochtends in bed nog echt genieten. O+
Dat is wel fijn, ja, dat je geen oneerlijk gevoel eraan over houdt.

Dat in bed doe ik gewoon met de fles. Vriend maakt hem klaar en als hij gaat douchen geef ik de fles. Inderdaad een heerlijk momentje altijd!
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_166901464
Miezziej, bewaak je eigen grenzen hoor. En dat hoeft heus niet vervelend. Maar je kunt best afspreken dat je sowieso 1 avond in de week 'gezinsavond' hebt. Daar moeten ze het dan maar mee doen.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  zaterdag 26 november 2016 @ 08:54:23 #178
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_166905745
quote:
7s.gif Op vrijdag 25 november 2016 22:18 schreef Nouk84 het volgende:
Quoi; fijn dat het meeviel en fijn dat M doorslaapt. Al een nachtje plafondstaren gehad? ;) (Jij dan he :P )
Ja dat!

En echt, ik had een backup wekker staan voor het sporten om 8 uur. Normaal niet nodig, want Maxje komt om een uur of 6. En nu schrok ik wakker en ben ik naar boven gerend of hij nog leefde :o

Dat deed 'ie. Werd net een beetje wakker O+

Afijn, sporten! Nergens last van na gisteren eigenlijk.
pi_166906205
Sporten.. Aan de ene kant wil ik het wel, andere kant niet want dan moet ik M weer missen :') #emotioneelwrak :+

Slaapkopje ligt nu nog te slapen. Nouja, het was 1-7-? :P
Bij het kdv heb ik aangegeven dat ze wel wat meer melk per keer mogen opwarmen, kijken of ze dan wat meer wil drinken. Gister had ze in ieder geval trek, dus het huiluurtje werd uitgesteld naar wat later :P Ik heb toch het idee dat het moeheid is, maar ze wil er niet aan toegeven. Behalve in de draagzak dan, die heeft volgens mij slaapzand ofzo :P
pi_166906327
Dat huiluurtje vind ik nog steeds zo'n vreemd fenomeen :D. Bij de eerste hielp laten clusteren (bv), maar de tweede liep savonds over van de melk en werd kwaad bij aanleggen. Blijkbaar toch echt iets van moe, maar nog bezig met verwerken prikkels van de dag dus nieslapennie. Doek werkte vaak wel om tot rust te komen mits er gewandeld werd.
pi_166906427
Gister verslikte ze zich in de melk en werd ze ook boos :') Geen clusterbaby op dit moment denk ik :+ Het is ook wat, baby zijn.

En 2 minuten na mijn vorige post werd ze wakker :9
pi_166907610
Langzaam afscheid nemen: vorig jaar was vandaag mijn UD. Ik heb nu echt nog maar hééél even een baby :o
pi_166912992
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2016 11:38 schreef Bloesem. het volgende:
Langzaam afscheid nemen: vorig jaar was vandaag mijn UD. Ik heb nu echt nog maar hééél even een baby :o
Time flies
  zaterdag 26 november 2016 @ 19:25:46 #184
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_166916681
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2016 14:29 schreef Quoi het volgende:

Verder een voorbeeldige Max. Doorslapen (ja, doorslapen doorslapen doorslapen, en LEKKER dat dat is!), lachen, rollen en sinds een dagje bingedrinking (spring!) dan ook grijpen. Onze mooie vent O+
Kinderachtig, kinderachtig LEKKER kinderachtig!
pi_166916852
quote:
17s.gif Op zaterdag 26 november 2016 19:25 schreef Budabuddumbam het volgende:

[..]

Kinderachtig, kinderachtig LEKKER kinderachtig!
Zinvolle bijdrage.
  zaterdag 26 november 2016 @ 19:41:53 #186
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_166917053
ik snap niet dat als meerdere mensen aangeven hoe lastig ze het vinden om te lezen, dat mensen aangeven hun best te doen het doorslaap gepraat te negeren je het er zo in moet wrijven.

En ja ik vind het zinvol om er dan iets van te zeggen. meer woorden waren overbodig.
  zaterdag 26 november 2016 @ 19:45:04 #187
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_166917134
En ik snap niet dat iemand niet mag genieten van doorslapen omdat die van jou toevallig niet zo lekker slaapt.

Dàt is pas kinderachtig.
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
pi_166917232
Mijnes slaapt ook door O+ HEERLIJK.
pi_166917290
Nu de peuter nog.
pi_166917382
Bloesem nee :o is jouw mini al bijna 1. Ik vind het zo raar, net alsof die hele tussen-Annie-en-Tas-generatie helemaal niet groeit in mijn hoofd. Altijd baby's en dan ineens zijn ze toch echt dreumes en is mijn baby ook alweer bijna 9 maand.

Mijn baby. Die sinds een dag of twee steeds op handen en knieën over de rand van de box heenbungelt. Dit gaat toch wel snel zo. Nu moeten box en bed dus omlaag. Leuk, met 11 kilo zoutzak om steeds op te hengelen. Mijn arme rug -O- .

Maar kiek 'm nou O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik probeer dus steeds maar een paar speeltjes in de box te hebben, maar mijn allerliefste peuterdame leeft onder het motto "Een dag niet al je speelgoed in de box van je broertje gekieperd is een dag niet geleefd" :+ .

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 26-11-2016 19:56:28 ]
  zaterdag 26 november 2016 @ 19:59:56 #191
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_166917487
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 november 2016 19:45 schreef AwayTL het volgende:
En ik snap niet dat iemand niet mag genieten van doorslapen omdat die van jou toevallig niet zo lekker slaapt.

Dàt is pas kinderachtig.
Genieten mag maar als je weet dat er zeer zit bij andere snap ik het niet dat je het zo moet uiten, hij slaapt prima hoor mijnes :D
pi_166917881
quote:
17s.gif Op zaterdag 26 november 2016 19:59 schreef Budabuddumbam het volgende:

[..]

Genieten mag maar als je weet dat er zeer zit bij andere snap ik het niet dat je het zo moet uiten, hij slaapt prima hoor mijnes :D
Ik heb dat zeer van anderen niet zo gelezen. Alleen mensen die zeggen dat doorslapen overrated zou zijn.

Maar goed. Dit gaat natuurlijk nergens over.

Razz wat een volle box met een heerlijk ventje erin
  zaterdag 26 november 2016 @ 20:16:28 #193
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_166917905
quote:
17s.gif Op zaterdag 26 november 2016 19:59 schreef Budabuddumbam het volgende:

[..]

Genieten mag maar als je weet dat er zeer zit bij andere snap ik het niet dat je het zo moet uiten, hij slaapt prima hoor mijnes :D
Er zit altijd wel zeer bij een ander als het over iets gaat wat jouw kind goed kan/doet. Als je het van een ander niet wil horen dan moet je niet posten op een forum wmb.
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
  zaterdag 26 november 2016 @ 20:17:14 #194
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_166917917
Elf kilo razz :o wat een beertje O+

Vandaag sintviering gehad op man zijn werk. Mevrouw heeft eerst drie kwartier tevreden op mijn schoot zitten lachen en kwijlen en daarna heb ik haar in de kinderwagen gelegd en ging ze slapen O+ ondanks alle drukte. Ik blijf me verbazen :D en ze deed vandaag pogingen om te rollen :o van rug naar buik lukte bijna zonder hulp en van buik naar rug lukte haar twee keer.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  zaterdag 26 november 2016 @ 20:21:13 #195
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_166918002
Ok nvm, ik hoorde net dat t de toon was die de muziek maakt ;) . Dan weet ik niet of ik zo stellig moet zijn. Dat heb ik niet meegekregen.
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
pi_166918005
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2016 20:17 schreef Chanty het volgende:
Elf kilo razz :o wat een beertje O+

Vandaag sintviering gehad op man zijn werk. Mevrouw heeft eerst drie kwartier tevreden op mijn schoot zitten lachen en kwijlen en daarna heb ik haar in de kinderwagen gelegd en ging ze slapen O+ ondanks alle drukte. Ik blijf me verbazen :D en ze deed vandaag pogingen om te rollen :o van rug naar buik lukte bijna zonder hulp en van buik naar rug lukte haar twee keer.
Wat goed van Amelie *O*

Maar moet je dat er zo inwrijven ;) ;) ;)
pi_166918021
*pakt popcorn*

Mijne slaapt van 19-3-7 en ik vind helemaal mooi.
Vandaag voor het eerst wezen zwemmen, gematigd succes :')
Afgelopen nacht heeft ze bij goede vrienden (onze buren) gelogeerd en heeft ze veel gelachen O+ en mama lag naar het plafond te staren.
Vandaag draaide ze voor het eerst van zij naar buik! :o mijn kleintje wordt zo snel groot...
Ik ben toch zo vreselijk gelukkig met haar! O+ het duurde even maar de roze wolk is er! O+

Morgen alweer laatste dag verlof, maar gelukkig hoef ik pas over 2.5 maand weer te beginnen. Vind haar nog zó klein.
pi_166918045
Jeej wat goed Chanty!
En wat wordt hij groot Razz! O+
pi_166918098
Wow bloesem :{w jou baby alweer bijna 1? Voor mijn gevoel zit er niet zoveel verschil tussen die van jou en mij.
Maar mijn gevoel klopt de laatste tijd wel vaker niet :')

Razz nadat ik dat vrolijke snuutje zag was het vele speelgoed het 1e wat opviel :D lief van je peuter dat ze alles wil delen ;)
En idd tijd om alles omlaag te zetten. Weer een stap dichterbij de dreumestijd.

Mijn opa wordt nu bediend want het gaat heel slecht en ik wilde daar graag bij zijn maar we kregen Stijn niet stil ;( Ik heb hem nog nooit zo horen huilen als vanavond. Hij kroop helemaal in me en was zo intens verdrietig. Ik kon hem niet achter laten en gaan. Hopelijk kan ik morgen nog even langs mijn opa op gaan.

Chanty wat fijn dat het zo goed ging. Bizar is dat hè een baby die slaapt op de meest gekke plekken (of überhaupt een baby die slaapt :D ) ik kan me daar ook zo over verbazen bij Stijn.
En *O* voor het rollen
pi_166918181
Sterkte, ikke. Wat verdrietig
  zaterdag 26 november 2016 @ 21:29:33 #201
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_166919983
Ikke sterkte ;( :*
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_166920387
Quoi, wat fijn!! En hulde aan het doorslapen.

Sull, wat eng zeg.. Beterschap!

Buda, bij deze mijn zinvolle vermelding dat mijn M. ook redelijk doorslaapt. :') Het goed slapen van een baby, dus ook van de ouders, is een belangrijk onderwerp voor vele ouders. Ik gun het iedereen. En daar mag het over gaan toch?

Ikke, sterkte!
:)
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 26 november 2016 @ 22:32:21 #203
269689 crew  Viv
pi_166921572
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2016 21:43 schreef Soof-87 het volgende:
Het goed slapen van een baby, dus ook van de ouders, is een belangrijk onderwerp voor vele ouders. Ik gun het iedereen. En daar mag het over gaan toch?
Ja hoor. :) Waar ik zelf wat minder mee heb is het manipuleren van het slaapritme, zeker als daar veel tijd/aandacht/energie in gaat zitten. Alsof alle inspanningen erop gericht zijn zo min mogelijk "last" te hebben van de baby. :@
  zaterdag 26 november 2016 @ 22:32:25 #204
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_166921574
ja daar mag het over gaan, het issue is niet het onderwerp maar hoe ze het brengt.
en het is mij duidelijk dat het in deze lichting belangrijk is, het me-to-we gevoel zoals mignonne dat zo mooi zei.
pi_166921582
🙊 wow..geef mij ook eens van die magische moedermelk 😜. Jullie kindjes groeien sneller dan die van mij. Mijn zoontje van 6 maanden zit in maatje 3 luiers. We zijn afgelopen week van melk nr 1 naar melk nr 2 gegaan. Ik was bang dat hij te weinig zou binnenkrijgen of honger had. Gelukkig niet. (Heb in het begin wel bv gegeven)
pi_166922117
Mijn bijna 4 maander ook in maatje 3 :+

Ik moet toegeven dat ik in het begin weleens dacht "waarom geef ik nog bv, kv kindjes lijken beter te slapen :'(" Gras groener enzo :+ Ik hou heel veel van slaap dus het was wel even schakelen voor me :P
Man is haar nu aan het verschonen en ik hoor haar gewoon lachen O+ Ze vindt verschonen tegenwoordig erg grappig :+

Sterkte Ikke! :*
pi_166922846
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2016 22:32 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Ja hoor. :) Waar ik zelf wat minder mee heb is het manipuleren van het slaapritme, zeker als daar veel tijd/aandacht/energie in gaat zitten. Alsof alle inspanningen erop gericht zijn zo min mogelijk "last" te hebben van de baby. :@
Noem eens een voorbeeld van manipuleren dan? Bedoel je dan bijvoorbeeld in de laatste fles wat pap instoppen zodat ze wat langer slapen? Of bedoel je wat anders?
:)
pi_166922902
Dat hele me-to-we principe was een 50-tal jaar geleden nog veel meer dan nu. Mijn vader is 13e in een gezin van 14, daar werd echt niet gekeken of de baby het allemaal wel aankon en naar zijn behoefte werd verzorgd. Gewoon meedoen in het geheel. Sorry, maar dat is echt niet perse iets van deze tijd.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_166922903
quote:
17s.gif Op zaterdag 26 november 2016 22:32 schreef Budabuddumbam het volgende:
ja daar mag het over gaan, het issue is niet het onderwerp maar hoe ze het brengt.
en het is mij duidelijk dat het in deze lichting belangrijk is, het me-to-we gevoel zoals mignonne dat zo mooi zei.
Oh nou ja... Ik let daar niet zo op hoe iemand iets brengt hier. Ik vind dat een beetje vrouwengezeik als ik me daar druk om ga maken.
:)
pi_166922946
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2016 22:54 schreef Miezziej het volgende:
Mijn bijna 4 maander ook in maatje 3 :+

Ik moet toegeven dat ik in het begin weleens dacht "waarom geef ik nog bv, kv kindjes lijken beter te slapen :'(" Gras groener enzo :+ Ik hou heel veel van slaap dus het was wel even schakelen voor me :P
Man is haar nu aan het verschonen en ik hoor haar gewoon lachen O+ Ze vindt verschonen tegenwoordig erg grappig :+

Sterkte Ikke! :*
Ik blijf verschonen ook nog erg leuk vinden :o Dan zie ik die heerlijke blote beentjes weer de lucht in schieten en ik kus de voetjes dan ook elke keer weer. O+ (En ik vind de poepluiers nog steeds heerlijk ruiken, maar dat terzijde :') )
:)
pi_166922966
Me to we? Heb ik wat gemist bij de nieuweouderscursus?
:)
pi_166923031
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 november 2016 23:32 schreef Soof-87 het volgende:

[..]

Ik blijf verschonen ook nog erg leuk vinden :o Dan zie ik die heerlijke blote beentjes weer de lucht in schieten en ik kus de voetjes dan ook elke keer weer. O+ (En ik vind de poepluiers nog steeds heerlijk ruiken, maar dat terzijde :') )
Hm, hier ruiken poepluiers echt niet lekker meer. En verschonen is een gevecht, want meneer kan NIET stil liggen :D dus dan hupst hij in zijn blote billen op de commode/bank/tafel. En hoewel dat echt lastig is, moet ik iedere keer weer lachen ;)
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_166923208
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2016 22:54 schreef Miezziej het volgende:
Mijn bijna 4 maander ook in maatje 3 :+

Ik moet toegeven dat ik in het begin weleens dacht "waarom geef ik nog bv, kv kindjes lijken beter te slapen :'(" Gras groener enzo :+ Ik hou heel veel van slaap dus het was wel even schakelen voor me :P
Man is haar nu aan het verschonen en ik hoor haar gewoon lachen O+ Ze vindt verschonen tegenwoordig erg grappig :+

Sterkte Ikke! :*
Lieve schat, als ik nog bv zou kunnen geven had ik dat echt gedaan. Weet je dat het band met je kind als je bv meer waardevol is dan eentje met kv? Man man..wat had ik in het begin zo'n haat tegenover kv..en zo'n haat dat ik mijn kind kv moest geven. Accepteren dat ik kv moest geven heeft weken geduurd. Mijn zoontje sliep na 2,5 maand door combinatie met bv en kv. . BV is veel beter dan kv. Geniet lekker als de kleine ligt te drinken en hoe liefdevol ze dan aankijkt..en het plaatje is dan..onbetaalbaar.
  zaterdag 26 november 2016 @ 23:43:58 #214
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_166923232
Wat een kuttopic is dit geworden zeg, I'm out :D
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_166923342
Mandietjuh, je bedoelt het vast heel lief, maar man man man wat een aannames :o ik vind het haast beschamend.

Een waardevollere band met BV? Serieus? En kijkt jouw kind je met het geven van de fles niet liefdevol aan? Hou je dan je ogen dicht ofzo :D ? KV is geen vergif hebben ze geloof ik laatst ergens vrij overtuigend aangetoond :+ .

[ Bericht 16% gewijzigd door #ANONIEM op 26-11-2016 23:53:27 ]
pi_166923394
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2016 23:36 schreef LeSage het volgende:

[..]

Hm, hier ruiken poepluiers echt niet lekker meer. En verschonen is een gevecht, want meneer kan NIET stil liggen :D dus dan hupst hij in zijn blote billen op de commode/bank/tafel. En hoewel dat echt lastig is, moet ik iedere keer weer lachen ;)
Yo, boks.

I see your hupsbaby - die van mij gooit al z'n 11 kilo's in de strijd om vooral NIET te blijven liggen - and I raise you een peuter die het dan ook nog hilarisch vindt om haar broertje af te leiden en met poepluiers door de kamer te rennen. Ik vrees elke babypoepluier op het moment :') .
pi_166923501
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 november 2016 23:43 schreef mandietjuh het volgende:

[..]

Lieve schat, als ik nog bv zou kunnen geven had ik dat echt gedaan. Weet je dat het band met je kind als je bv meer waardevol is dan eentje met kv? Man man..wat had ik in het begin zo'n haat tegenover kv..en zo'n haat dat ik mijn kind kv moest geven. Accepteren dat ik kv moest geven heeft weken geduurd. Mijn zoontje sliep na 2,5 maand door combinatie met bv en kv. . BV is veel beter dan kv. Geniet lekker als de kleine ligt te drinken en hoe liefdevol ze dan aankijkt..en het plaatje is dan..onbetaalbaar.
Koekoek. :')
:)
pi_166923510
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2016 23:43 schreef Molo het volgende:
Wat een kuttopic is dit geworden zeg, I'm out :D
Nee, kom terug.
:)
pi_166923548
Mijn eerste poep tot aan de nek luier moet nog komen. Misschien als hij straks fruithapjes ofzo gaat eten. Tot nu toe nog niet gehad.
:)
pi_166923833
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2016 23:43 schreef Molo het volgende:
Wat een kuttopic is dit geworden zeg, I'm out :D
;(

Oh en ik vind metowe jeuken. Net als wolletjes.
pi_166925443
Me-to-we is het meenemen van je uk in je eigen ritme ipv zijn/haar ritme? Hoe zou dat moeten werken? Hier gaat uk los als ze honger heeft of moe is, knappe ouder die dat kan negeren. Wat je natuurlijk wel kunt doen is de omstandigheden wijzigen waarbij gegeten of geslapen wordt. Dus je kind wel overal mee naartoe nemen en buitenshuis voeden en overal laten slapen. Als je uk dat ok vindt, is dat geen probleem denk ik?
Het zal alleen niet iets zijn dat iedere uk of ouder prettig vindt :)

Oh en Razz ik moet altijd gniffelen om je baby-peuterposts O+
Ga je mee buiten spelen?
Soms verdwaal ik in een draak
101 doelen omdat het kan
en iets met een loodgieter..
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 27 november 2016 @ 04:11:33 #222
269689 crew  Viv
pi_166925508
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 november 2016 23:28 schreef Soof-87 het volgende:
Noem eens een voorbeeld van manipuleren dan? Bedoel je dan bijvoorbeeld in de laatste fles wat pap instoppen zodat ze wat langer slapen? Of bedoel je wat anders?
Dat, maar bijvoorbeeld ook de baby op bepaalde tijden wakker maken/houden.
quote:
[quote]0s.gif Op zaterdag 26 november 2016 23:43 schreef Molo het volgende:
Wat een kuttopic is dit geworden zeg, I'm out :D
Noooo!!
quote:
13s.gif Op zondag 27 november 2016 00:11 schreef Arja het volgende:
Oh en ik vind metowe jeuken. Net als wolletjes.
En terecht! Mijn baby draagt vooral merinowol maar no way dat ik het wolletjes noem. We zeggen toch ook niet katoentjes! :(
  zondag 27 november 2016 @ 04:16:13 #223
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_166925515
Me-to-we is toch dat weblog van klagende moeders vol slecht advies?
KuikenGuppy
  zondag 27 november 2016 @ 04:18:10 #224
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_166925520
:W Vivi
KuikenGuppy
pi_166925542
quote:
7s.gif Op zondag 27 november 2016 04:16 schreef Burdie het volgende:
Me-to-we is toch dat weblog van klagende moeders vol slecht advies?
Je kind als accessoire! Gosh wat een blog zeg..
Ga je mee buiten spelen?
Soms verdwaal ik in een draak
101 doelen omdat het kan
en iets met een loodgieter..
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 27 november 2016 @ 04:39:33 #226
269689 crew  Viv
pi_166925574
quote:
1s.gif Op zondag 27 november 2016 04:18 schreef Burdie het volgende:
:W Vivi
w/ Geplande nachtelijke kolfsessie hier.
pi_166925657
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 november 2016 23:43 schreef mandietjuh het volgende:

[..]

Lieve schat, als ik nog bv zou kunnen geven had ik dat echt gedaan. Weet je dat het band met je kind als je bv meer waardevol is dan eentje met kv? Man man..wat had ik in het begin zo'n haat tegenover kv..en zo'n haat dat ik mijn kind kv moest geven. Accepteren dat ik kv moest geven heeft weken geduurd. Mijn zoontje sliep na 2,5 maand door combinatie met bv en kv. . BV is veel beter dan kv. Geniet lekker als de kleine ligt te drinken en hoe liefdevol ze dan aankijkt..en het plaatje is dan..onbetaalbaar.
Wauw...in 1 post zoveel veroordeling en domheid... wauw!

Molo ;( ik snap je wel, erg gezellig is t niet hier.
S. 2014
J. 2016
  zondag 27 november 2016 @ 06:53:54 #228
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_166925686
Gezellig hier :+

Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  zondag 27 november 2016 @ 07:12:27 #229
389984 zeefje
Allesvergetend
pi_166925691
Ik werd wakker omdat ik voelde dat hier een fittie was ❤
I like the way you look at me with those beautiful eyes
  zondag 27 november 2016 @ 07:19:37 #230
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_166925701
Zal ik er dan maar een foto van mijn verse baby ingooien.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_166925707
O+ snoek wat een schatje heb je daar

Ik doe mee aan het opvrolijken van iedereen ;)

pi_166925716
Snoenk, wat een dropje!

Mandietje, ik snap niet wat je wil met je post. Er worden gelukkig heel wat kindjes heel gelukkig groot en sterk door die kwade kv. Ik snap niet hoe je er zo tegen aan kan kijken. Maar vervolgend wel zeggen dat je kleine er goed op slaapt :')
pi_166925717
Ik ben trouwens overgegaan op maatje 4 luiers omdat de poep steeds boven zijn luier uit kwam. Nu dus niet meer haha

En wie vindt poep nou lekker ruiken?? :|W :D kom mijn baby en peuter maar eens verschonen dan snap je waarom ik het iig niet lekker vind ;)
  zondag 27 november 2016 @ 07:30:25 #234
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_166925718
Daar word je idd vrolijk van ikke O+
pi_166925721
Oh en sinteknaas is geweest vannacht. Helemaal hier in het hoge noorden. S had ook wat in z'n sok!
  zondag 27 november 2016 @ 07:34:16 #236
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_166925727
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2016 07:31 schreef Roomsnoes het volgende:
Oh en sinteknaas is geweest vannacht. Helemaal hier in het hoge noorden. S had ook wat in z'n sok!
Snapt O er al wat van?

En hoe is het met het spugen van S?
I. Heeft ook een beetje last van het zuur -O- gelukkig met wat langer bij me houden na het voeden en wat rechterop in wieg gaat het een stuk beter.
pi_166925765
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 november 2016 23:51 schreef Razztwizzle het volgende:

[..]

Yo, boks.

I see your hupsbaby - die van mij gooit al z'n 11 kilo's in de strijd om vooral NIET te blijven liggen - and I raise you een peuter die het dan ook nog hilarisch vindt om haar broertje af te leiden en met poepluiers door de kamer te rennen. Ik vrees elke babypoepluier op het moment :') .
Nee Razz, wat doe je nu? Zo durf ik nooit meer een tweede/derde :o

_O-
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_166925767
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 november 2016 23:51 schreef Razztwizzle het volgende:

[..]

Yo, boks.

I see your hupsbaby - die van mij gooit al z'n 11 kilo's in de strijd om vooral NIET te blijven liggen - and I raise you een peuter die het dan ook nog hilarisch vindt om haar broertje af te leiden en met poepluiers door de kamer te rennen. Ik vrees elke babypoepluier op het moment :') .
Hehe, ik moet juist opletten dat mini er niet vandoor gaat met de vuile luiers van grote broer. Luiers zijn namelijk, naast telefoons, de afstandsbediening en oplaadkabels, het allertofste kauwspeelgoed :X

Wat een lieve mini's allemaal O+

Wat goed dat sint ook naar jullie komt room! Viel het in de smaak? Mijn muppets kregen vanochtend een tandenborstel in hun schoen :') Ik was even overprikkeld door de hoeveelheid goedkope troep in de winkels dus dit was m'n escape.
  zondag 27 november 2016 @ 08:10:33 #239
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_166925795
quote:
1s.gif Op zondag 27 november 2016 07:30 schreef ikke_84 het volgende:
Ik ben trouwens overgegaan op maatje 4 luiers omdat de poep steeds boven zijn luier uit kwam. Nu dus niet meer haha

En wie vindt poep nou lekker ruiken?? :|W :D kom mijn baby en peuter maar eens verschonen dan snap je waarom ik het iig niet lekker vind ;)
bv-poep van mijn eigen baby vind ik lekker ruiken :@.
KuikenGuppy
pi_166925833
:D ik vind dat wel grappig dat sommige van jullie de poep lekker vinden ruiken haha
Kan het me niet voorstellen. Hier rook de bv poep heel zuur en de fv poep ruikt ook niet bepaald naar bloemetjes

Hoe gaat het nu met je burdie? En met je 2 mannetjes?
pi_166925837
Het enige wat poepluiers binnen de lijntjes houdt zijn wasbare luiers hier. Maar hey, verschonen is stom en probeer dan maar eens een prefold om de bips te vouwen :')

Burdie; vind ik ook :D
pi_166925885
quote:
1s.gif Op zondag 27 november 2016 08:10 schreef Burdie het volgende:

[..]

bv-poep van mijn eigen baby vind ik lekker ruiken :@.
Met weemoed denk ik terug aan de dagen van bv-poep O+ ;)

Razz, jij hebt toch een pasgeborene? ;)

[ Bericht 8% gewijzigd door Bloesem. op 27-11-2016 08:43:12 ]
  zondag 27 november 2016 @ 09:05:06 #243
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_166926097
quote:
1s.gif Op zondag 27 november 2016 08:20 schreef ikke_84 het volgende:
:D ik vind dat wel grappig dat sommige van jullie de poep lekker vinden ruiken haha
Kan het me niet voorstellen. Hier rook de bv poep heel zuur en de fv poep ruikt ook niet bepaald naar bloemetjes

Hoe gaat het nu met je burdie? En met je 2 mannetjes?
Lief dat je het vraagt :). Alles begint weer een beetje normaal te worden, ik voel me langzaam maar zeker weer een beetje de oude (ben nog wel veel moe) en met Guppy gaat het heel goed. Die groeit, kijkt wat om zich heen en drinkt als een bootwerker :+. En Kuiken vindt zijn kleine broertje helemaal fantastisch. Zo leuk die twee samen O+.
KuikenGuppy
pi_166926120
quote:
1s.gif Op zondag 27 november 2016 09:05 schreef Burdie het volgende:

[..]

Lief dat je het vraagt :). Alles begint weer een beetje normaal te worden, ik voel me langzaam maar zeker weer een beetje de oude (ben nog wel veel moe) en met Guppy gaat het heel goed. Die groeit, kijkt wat om zich heen en drinkt als een bootwerker :+. En Kuiken vindt zijn kleine broertje helemaal fantastisch. Zo leuk die twee samen O+.
*;

Goed om te lezen!
  zondag 27 november 2016 @ 09:11:12 #245
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_166926131
Snoenk O+ zo mini

En ikke wat een vrolijkerd O+

Bv-poep vind ik stukken beter ruiken dan alles wat daarna komt maar lekker zal ik het niet noemen.

En mandietjuh je bedoelt het vast niet zo maar je uitlatingen zijn behoorlijk kwetsend voor moeders die kv geven, vooral als bv niet kon. Daarbij ook nog eens dikke onzin. Ik geef mijn eerste bijna 2,5 jaar bv maar heb echt niet het idee dat mijn band met hem waardevoller of beter is dan de band van anderen hier die kv geven. Sterker nog: de band voelde een tijd lang slechter aangezien meneer alleen toenadering zocht om melk te drinken.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_166926152
Wat goed om te lezen Burdie *;
Bijzonder om die 2 samen te zien hè.
Fijn dat jij ook weer een beetje de oude bent en jullie guppy het zo goed doet.
pi_166926212
Snoenk en ikke O+

Ik vind de poep ook niet lekker ruiken. Ook niet stinken ofzo, maar het ruikt zo zurig soms :P

Mandietjuh, ik denk dat alles wel zo'n beetje gezegd is :P ik bedoelde meer dat ik de beginfase erg zwaar vond. Dat ik elke keer moest voeden en man het niet over kon nemen enzo. Toen alles eenmaal liep ging het veel beter.

Ik vind Razz haar posts ook altijd zo leuk O+

Molo, come back!

Ik krijg vaak me to we blogposts te zien als aanbevolen posts op Facebook. Moet dan altijd even aan hier denken :+
pi_166926273
Razz.. :D _O-

Poepluiers... ik word er niet warm of koud van :P

Ik die even mee met de fotoronde. Mèt fles...

S. 2014
J. 2016
pi_166926287
Gm O+ Het lijkt net een half stokbrood dat ze bij 'm naar binnen probeert te duwen _O-
Ga je mee buiten spelen?
Soms verdwaal ik in een draak
101 doelen omdat het kan
en iets met een loodgieter..
pi_166926351
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2016 09:34 schreef nectarientje het volgende:
Gm O+ Het lijkt net een half stokbrood dat ze bij 'm naar binnen probeert te duwen _O-
Ze probeert de fles ook vaak dieper te duwen dan nodig :P
S. 2014
J. 2016
pi_166926364
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2016 23:43 schreef Molo het volgende:
Wat een kuttopic is dit geworden zeg, I'm out :D
Neeee, ik wil blijven lezen over Molo en de kleine tukaap ;(
pi_166926378
Bv-poep vond ik altijd lastig te detecteren :') met minder grappige consequenties.

Wat betreft voeden en slapen: laat maar even weten als jullie er collectief uitzijn wat wel en niet mag, dan meld ik me dan wel af _O-

Burd, klinkt goed! Hoe oud is guppy nu? Hier was de grootste aanpassing in de eerste maand geloof ik, daarna vonden we vrij snel onze draai. Heeft kuiken ook ineens volumelevel 10 bij alles wat hij doet? Dat had W wel die eerste weken. Alles met een megafoon :').

Razz, ging je nog naar fysio? Is misschien wel een aanrader als je last hebt.. Tas wordt niet lichter! Ik heb gisteren afgesloten bij de fysio. Ik weet wat ik kan doen als ik last heb en het gaat nu best goed, tis nu een kwestie van thuis onderhouden. Wel jammer dat het eigenlijk alleen savonds kan omdat W wil spelen en op mijn hoofd klimt als ik oefeningen wil doen als hij er bij is. Ga savonds om 9 uur maar eens zin maken om je buikspieren te trainen :'( ik doe het dus alleen bij pijn. :')
pi_166926382
GM wat schattig O+ en babyvuistjes O+

Dan kan ik niet achter blijven met een foto natuurlijk :+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 27 november 2016 @ 09:51:46 #254
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_166926402
Joh Chanty, drinkt Lucas ook nog altijd bij je? :D O+. Kuiken riep tijdens mijn zwangerschap altijd dat hij ook weer wilde als de baby geboren is, maar als ik hem nu vraag of bij een slokje wil, dan roept hij al giechelend "nee-hee!" :') O+.

Half stokbrood cannot be unseen :').

Ik was vannacht wel ff flauw van de bv trouwens, niemand die dat even over kan nemen en ik wilde gewoon alleen maar slapen... :O. Het duurt gelukkig natuurlijk maar kort, ik kan dat nu veel makkelijker naast me neerleggen dan bij Kuiken destijds.
KuikenGuppy
  zondag 27 november 2016 @ 09:56:56 #255
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_166926437
quote:
1s.gif Op zondag 27 november 2016 09:47 schreef Crumpette het volgende:
Burd, klinkt goed! Hoe oud is guppy nu? Hier was de grootste aanpassing in de eerste maand geloof ik, daarna vonden we vrij snel onze draai. Heeft kuiken ook ineens volumelevel 10 bij alles wat hij doet? Dat had W wel die eerste weken. Alles met een megafoon :').
Gup is 16 dagen nu O+. We moeten nu vooral nog onze draai vinden qua ochtendroutine; dat iedereen aangekleed, gevoederd en uitgelaten (honden) is op het moment dat mijn man naar zijn werk vertrekt. Tips?
En idd dat volume ineens... Soms vraagt Kuiken het netjes: "mama mag ik veel dewaai (=lawaai) maken met mijn ambulance?" en dan boos worden dat het niet mag :').
KuikenGuppy
pi_166926506
Miez en GM lieffff O+

Dat makkelijker naast je neer leggen heb ik nu ook met veel dingen burdie. Je weet gewoon dat het tijdelijk is (en hoe snel de tijd gaat)
Alleen heel soms als ik heel moe ben dan gaat dat naast me neer leggen wat minder goed :')

Crump herkenbaar dat schreeuwen van peuter }:| alleen hier doet hij het nog steeds. Vooral als Stijn in bed ligt
  zondag 27 november 2016 @ 10:09:00 #257
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_166926559
quote:
1s.gif Op zondag 27 november 2016 09:56 schreef Burdie het volgende:

[..]

Gup is 16 dagen nu O+. We moeten nu vooral nog onze draai vinden qua ochtendroutine; dat iedereen aangekleed, gevoederd en uitgelaten (honden) is op het moment dat mijn man naar zijn werk vertrekt. Tips?
En idd dat volume ineens... Soms vraagt Kuiken het netjes: "mama mag ik veel dewaai (=lawaai) maken met mijn ambulance?" en dan boos worden dat het niet mag :').
Op tijd opstaan ( :') ) en taken goed verdelen. Hier regelt man op werkdagen alles rondom Lucas en ik alles rondom Amélie. En hij regelt de katten want ik ga eerder de deur uit. Maar goed, jullie hebben vast al een dergelijke verdeling ;) is denk ik een kwestie van routine krijgen.

En ja Lucas drinkt nog steeds een keer per dag (en vraagt vaker per dag). Een enkele keer vergeet hij het, dan bied ik het ook niet zelf aan.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  zondag 27 november 2016 @ 10:09:41 #258
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_166926565
Nog even hè... seks na een ks, kan dat gewoon weer als het vloeien gestopt is (en evt handwerk eerder)? Er er kan dan niks stuk gaan ofzo? Ik vind het idee van die inwendige wond zo scary :@.
KuikenGuppy
pi_166926576
Burdie wij zijn meestal pas rond 10 a 11 uur allemaal aangekleed :')
Nu kan t nog. Ik hoef nergens heen dus waarom zou ik om 7 uur al aangekleed en wel beneden zitten?

Als ik wel ergens heen moet dan is t eerst Stijn aankleden, fles erin op de badkamer neer leggen en dan ga ik douchen en aankleden terwijl peuter op bed zijn beker brinta leeg drinkt en tv kijkt.
Daarna gaan we naar beneden, eten we wat terwijl Stijn nog even slaapt en dan kleed ik peuter aan en klaar is iedereen.

Je vindt er vanzelf een ritme in. Ik dacht ook dat me dat nooit zou lukken maar het gaat eigenlijk vanzelf
  zondag 27 november 2016 @ 10:11:52 #260
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_166926592
quote:
1s.gif Op zondag 27 november 2016 10:09 schreef Burdie het volgende:
Nog even hè... seks na een ks, kan dat gewoon weer als het vloeien gestopt is (en evt handwerk eerder)? Er er kan dan niks stuk gaan ofzo? Ik vind het idee van die inwendige wond zo scary :@.
Ik heb er toen zes weken na de ks niks van gemerkt iig. Maar idd zou ik wel wachten tot de wond genezen is en je niet meer vloeit.

Dat snelle moe zijn en weinig energie hebben duurde hier trouwens echt drie maanden. Neem echt je rust :*
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_166926596
Oh snoenk wat een mooierd O+

Ikke wat een wijs bekkie

Gm hihi die twee kun je zeker
Niet even zonder toezicht samen laten?

Miez wat groot al, maar nog even schattig
pi_166926598
quote:
1s.gif Op zondag 27 november 2016 09:56 schreef Burdie het volgende:

[..]

Gup is 16 dagen nu O+. We moeten nu vooral nog onze draai vinden qua ochtendroutine; dat iedereen aangekleed, gevoederd en uitgelaten (honden) is op het moment dat mijn man naar zijn werk vertrekt. Tips?
En idd dat volume ineens... Soms vraagt Kuiken het netjes: "mama mag ik veel dewaai (=lawaai) maken met mijn ambulance?" en dan boos worden dat het niet mag :').
Sirenes horen ook hard te zijn. Stip staat ook regelmatig onder aan de trap te roepen als ik muppet in bed leg }:|

Wij gebruiken binnen- en buitenstem. Buiten mag hij harder dan binnen en soms even als uitlaatklep samen roepen op tijden dat het kan.
pi_166926647
quote:
1s.gif Op zondag 27 november 2016 10:10 schreef ikke_84 het volgende:
Burdie wij zijn meestal pas rond 10 a 11 uur allemaal aangekleed :')
Nu kan t nog. Ik hoef nergens heen dus waarom zou ik om 7 uur al aangekleed en wel beneden zitten?

Als ik wel ergens heen moet dan is t eerst Stijn aankleden, fles erin op de badkamer neer leggen en dan ga ik douchen en aankleden terwijl peuter op bed zijn beker brinta leeg drinkt en tv kijkt.
Daarna gaan we naar beneden, eten we wat terwijl Stijn nog even slaapt en dan kleed ik peuter aan en klaar is iedereen.

Je vindt er vanzelf een ritme in. Ik dacht ook dat me dat nooit zou lukken maar het gaat eigenlijk vanzelf
+1. Gepost in mijn pyjama :+

Op weg-dagen kleed ik Stip meteen aan op zijn kamer bij het opstaan om half 7, zet hem beneden met een boterham neer en wat drinken. Baby drinkt meestal in bed rond 6 dus die kan ook aangekleed meteen. Vriend ontbijt terwijl ik douche en ik ontbijt terwijl hij doucht.

Maar honden moeten wel echt uitgelaten worden natuurlijk.
pi_166926660
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2016 10:12 schreef Arja het volgende:
Oh snoenk wat een mooierd O+

Ikke wat een wijs bekkie

Gm hihi die twee kun je zeker
Niet even zonder toezicht samen laten?

Miez wat groot al, maar nog even schattig
Nee beter van niet... Ze bedoelt het allemaal lief hoor snapt niet dat baby nog geen yoki mag en kruidnoten oid...

Dat schreeuwen hoort er dus gewoon bij?!?! Saar heeft dat dus ook, terwijl ze naast me zit ofzo.
S. 2014
J. 2016
pi_166926732
quote:
1s.gif Op zondag 27 november 2016 09:56 schreef Burdie het volgende:

[..]

Gup is 16 dagen nu O+. We moeten nu vooral nog onze draai vinden qua ochtendroutine; dat iedereen aangekleed, gevoederd en uitgelaten (honden) is op het moment dat mijn man naar zijn werk vertrekt. Tips?
En idd dat volume ineens... Soms vraagt Kuiken het netjes: "mama mag ik veel dewaai (=lawaai) maken met mijn ambulance?" en dan boos worden dat het niet mag :').
Avond van te voren dingen klaarzetten. Kleding klaarleggen, ontbijtspullen klaarzetten. En op tijd eruit. Maar hier heeft het wel even geduurd voordat er een routine was, zeker niet de eerste maand.
pi_166926854
Lijkt mij best moeilijk met meerdere kinderen. Ik vind het met eentje al een race tegen de klok :P

Knap dat je zo snel alweer aan seks denkt Burdie. Ik ben stiekem een beetje jaloers :') Mijn libido is nog steeds ver onder het vriespunt ;(

Ja ze wordt groot he Arja :'( O+
pi_166927233
quote:
1s.gif Op zondag 27 november 2016 10:17 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Nee beter van niet... Ze bedoelt het allemaal lief hoor snapt niet dat baby nog geen yoki mag en kruidnoten oid...

Dat schreeuwen hoort er dus gewoon bij?!?! Saar heeft dat dus ook, terwijl ze naast me zit ofzo.
Geen kruidnoten? Wat flauw.

Maar hoe ga je dan naar de wc als je 2 kinderen hebt? Moet er dan eentje mee?
  zondag 27 november 2016 @ 11:00:28 #268
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_166927284
Ja dat schreeuwen hoort er blijkbaar bij :') Of huilen natuurlijk :+

ik doe mee met de babyspam! Gisteren bij de sintviering O+



Wilde eigenlijk de doorslaap milestonecard foto plaatsen maar wil geen nieuwe rel veroorzaken. Was vast ook eenmalig maar toch maar de foto gemaakt :D
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_166927353
quote:
1s.gif Op zondag 27 november 2016 10:57 schreef Arja het volgende:

[..]

Geen kruidnoten? Wat flauw.

Maar hoe ga je dan naar de wc als je 2 kinderen hebt? Moet er dan eentje mee?
Als het aan Saar ligt gaat ze
sowieso altijd mee naar de wc maar ik leg james dan in de box neer en zorg dat de gevaarlijke dingen buiten bereik zijn. Maar rustig plassen is er niet meer bij :P
S. 2014
J. 2016
  zondag 27 november 2016 @ 11:11:10 #270
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_166927436
Chanty wat is ze al groot!
En alle andere mini's O+ O+

Bij O. Gaat ook alles ineens op volume 100 :o

En ik vind het eigenlijk best knap van mezelf dat rond 10 uur alles gewassen/gedouched en aangekleed is :@
  zondag 27 november 2016 @ 11:17:59 #271
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_166927530
quote:
1s.gif Op zondag 27 november 2016 10:57 schreef Arja het volgende:

[..]

Geen kruidnoten? Wat flauw.

Maar hoe ga je dan naar de wc als je 2 kinderen hebt? Moet er dan eentje mee?
Wat gm zegt. Gij zult niet meer alleen naar de wc gaan met een peuter in huis :+
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_166927639
quote:
1s.gif Op zondag 27 november 2016 11:17 schreef Chanty het volgende:

[..]

Wat gm zegt. Gij zult niet meer alleen naar de wc gaan met een peuter in huis :+
*inbreekt*

Hoax!

Die van mij heeft er weinig interesse in, en het ook nooit gehad ;)
pi_166927853
quote:
1s.gif Op zondag 27 november 2016 10:09 schreef Burdie het volgende:
Nog even hè... seks na een ks, kan dat gewoon weer als het vloeien gestopt is (en evt handwerk eerder)? Er er kan dan niks stuk gaan ofzo? Ik vind het idee van die inwendige wond zo scary :@.
Hier was het advies om gewoon zes weken te wachten. Na die tijd deed het bij mij vreselijk pijn, alsof ik van binnen scheurde :?
Handwerk kan wel eerder, maar kan zijn dat een orgasme wat pijnlijk is (werd mij verteld iig).

Veel plezier :P
  zondag 27 november 2016 @ 11:45:56 #274
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_166927918
quote:
1s.gif Op zondag 27 november 2016 11:24 schreef BlueEyes het volgende:

[..]

*inbreekt*

Hoax!

Die van mij heeft er weinig interesse in, en het ook nooit gehad ;)
Dat is dan de uitzondering die de regel bevestigd :D wel relaxed zeg! Hier wil hij altijd al tussen mijn benen door naar mijn drol kijken :')
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_166927921
Mijn vk raadde in de kraamweek al aan als we weer op dat punt zouden komen de eerste keren glijmiddel te gebruiken.
En dat was oprecht een fijne tip ;)
pi_166928412
Ah Chanty *smelt*

Ok ik ga dus nog even genieten van alleen schijten
pi_166928501
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2016 12:28 schreef Arja het volgende:
Ah Chanty *smelt*

Ok ik ga dus nog even genieten van alleen schijten
:') :D

Chanty O+ O+
pi_166928800
Al die foto's hier O+

Ik ga niks zeggen over slapen vannacht om de fittie rustig te houden maar hij heeft net een half uur in zijn eigen bed boven een middagdutje gedaan *O* *O* wel slapend weggelegd maar goed. Dit was mij nog nooit gelukt.
pi_166928906
quote:
1s.gif Op zondag 27 november 2016 09:45 schreef Mies_poes het volgende:

[..]

Neeee, ik wil blijven lezen over Molo en de kleine tukaap ;(
Ik las kutaap.
pi_166928946
Molo's kutaap O+
Haters can be so lame and vicious
Hating on me because I'm ambitious
They sound like they need lots of love, lots of love
That's why I'm sending them hugs and kisses
pi_166929013
Ik heb niks met kinderen. Maar die van Molo is de enige die ik kan waarderen. O+
Haters can be so lame and vicious
Hating on me because I'm ambitious
They sound like they need lots of love, lots of love
That's why I'm sending them hugs and kisses
pi_166929145
quote:
1s.gif Op zondag 27 november 2016 13:05 schreef OscarMopperkont het volgende:
Ik heb niks met kinderen. Maar die van Molo is de enige die ik kan waarderen. O+
Had jij niet een 'beloning' voor ouders die zouden vernoemen?
Ga je mee buiten spelen?
Soms verdwaal ik in een draak
101 doelen omdat het kan
en iets met een loodgieter..
pi_166929318
quote:
17s.gif Op zondag 27 november 2016 13:13 schreef nectarientje het volgende:

[..]

Had jij niet een 'beloning' voor ouders die zouden vernoemen?
Klopt, maar er zat toen niemand tussen.
Haters can be so lame and vicious
Hating on me because I'm ambitious
They sound like they need lots of love, lots of love
That's why I'm sending them hugs and kisses
pi_166929356
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2016 04:11 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Dat, maar bijvoorbeeld ook de baby op bepaalde tijden wakker maken/houden.

[..]

Noooo!!

[..]

En terecht! Mijn baby draagt vooral merinowol maar no way dat ik het wolletjes noem. We zeggen toch ook niet katoentjes! :(
Ach ja.. ik heb dankzij mijn twee-zware-kruiken-naast-armpjes-leggen-techniek wel een betere nachtrust. En een goede nachtrust betekent hier een vrolijkere mama. :Y Nou zou ik zelf nog niet kiezen voor verdikking van de laatste fles, maar als ik wekenlang slapeloze nachten zou hebben, dan zou ik daar misschien wel anders over denken.
:)
pi_166929467
quote:
1s.gif Op zondag 27 november 2016 08:10 schreef Burdie het volgende:

[..]

bv-poep van mijn eigen baby vind ik lekker ruiken :@.
Een medestander! :D

En mooie foto's van jullie trots! :D En ik ga later als M. groot is echt wel alleen naar de wc. Dan maar schreeuwen :@ Ik kan niet gaan met publiek weetjewel...
:)
  zondag 27 november 2016 @ 13:32:17 #286
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_166929483
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2016 13:31 schreef Soof-87 het volgende:

[..]

Een medestander! :D

En mooie foto's van jullie trots! :D En ik ga later als M. groot is echt wel alleen naar de wc. Dan maar schreeuwen :@ Ik kan niet gaan met publiek weetjewel...
Wacht maar :+
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_166929510
quote:
1s.gif Op zondag 27 november 2016 13:32 schreef Chanty het volgende:

[..]

Wacht maar :+
Bij m'n nichtje ook wel gedaan. Krijsen :') Nou ja dan wacht ze maar.
:)
  zondag 27 november 2016 @ 13:35:35 #288
149959 SQ
snelle trees
pi_166929529
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2016 13:31 schreef Soof-87 het volgende:

[..]

Een medestander! :D

En mooie foto's van jullie trots! :D En ik ga later als M. groot is echt wel alleen naar de wc. Dan maar schreeuwen :@ Ik kan niet gaan met publiek weetjewel...
ik ook niet, maar ik kan nog minder goed gaan als ik mijn kind hoor huilen :') dan blokkeert mijn hele lichaam. Intrigerend hoe dat werkt _O-
disclaimer
pi_166929555
quote:
1s.gif Op zondag 27 november 2016 13:35 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

ik ook niet, maar ik kan nog minder goed gaan als ik mijn kind hoor huilen :') dan blokkeert mijn hele lichaam. Intrigerend hoe dat werkt _O-
Dat zou ook nog kunnen ja :o Eigen kind is toch anders dan je nichtje..
:)
pi_166929631
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2016 13:21 schreef OscarMopperkont het volgende:
Klopt, maar er zat toen niemand tussen.
Inmiddels wel :Y
Ga je mee buiten spelen?
Soms verdwaal ik in een draak
101 doelen omdat het kan
en iets met een loodgieter..
  zondag 27 november 2016 @ 13:48:34 #291
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_166929747
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2016 12:28 schreef Arja het volgende:
Ah Chanty *smelt*

Ok ik ga dus nog even genieten van alleen schijten
:D maar weet je hoe fijn het is om je wc-papier aangereikt te krijgen en het is ook zo leuk om je uitwerpselen uit te zwaaien :')

Hoe is het met de huid van Emmy?
pi_166929757
quote:
1s.gif Op zondag 27 november 2016 13:41 schreef nectarientje het volgende:

[..]

Inmiddels wel :Y
linkje?
Ik ben niet gequote :o
Haters can be so lame and vicious
Hating on me because I'm ambitious
They sound like they need lots of love, lots of love
That's why I'm sending them hugs and kisses
pi_166929886
quote:
1s.gif Op zondag 27 november 2016 13:49 schreef OscarMopperkont het volgende:
linkje?
Ik ben niet gequote :o
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2016 09:25 schreef PiperMaru het volgende:
Lokquote!
Ga je mee buiten spelen?
Soms verdwaal ik in een draak
101 doelen omdat het kan
en iets met een loodgieter..
  zondag 27 november 2016 @ 14:17:16 #294
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_166930486
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2016 13:21 schreef OscarMopperkont het volgende:

[..]

Klopt, maar er zat toen niemand tussen.
De naam Oscar heeft wel een flinke tijd op ons lijstje gestaan... Mijn man kon de associatie met het Sesamstraat karakter niet loslaten, daarom viel de naam af.
KuikenGuppy
pi_166930556
quote:
1s.gif Op zondag 27 november 2016 13:49 schreef OscarMopperkont het volgende:

[..]

linkje?
Ik ben niet gequote :o
Meldt! *) 8 oktober is onze kleine mopperkont geboren!
  zondag 27 november 2016 @ 14:20:16 #296
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_166930567
Ik ga ook rustig alleen naar de wc hoor, kuiken vindt dat prima. Vooral als hij voor de TV zit, dan zal de rest van de wereld hem worst wezen :+. Met twee kindjes zal dat vast anders zijn.
KuikenGuppy
pi_166930572
dubbel
  zondag 27 november 2016 @ 14:30:15 #298
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_166930856
quote:
1s.gif Op zondag 27 november 2016 13:33 schreef Soof-87 het volgende:

[..]

Bij m'n nichtje ook wel gedaan. Krijsen :') Nou ja dan wacht ze maar.
Ja je nichtje is toch wel even wat anders. Al staat er een complete kleuterklas te krijsen dan zou ik nog niet open doen. Maar mijn kind.... :+ het poept echt ontspannender dan dat hij krijsend en op de deur bonkend aan de andere kan staat alsof hij gevierendeeld wordt.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_166931329
quote:
1s.gif Op zondag 27 november 2016 14:17 schreef Burdie het volgende:

[..]

De naam Oscar heeft wel een flinke tijd op ons lijstje gestaan... Mijn man kon de associatie met het Sesamstraat karakter niet loslaten, daarom viel de naam af.
Niet de prijs?
  zondag 27 november 2016 @ 14:56:00 #300
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_166931662
Na 8 jaar poepen met gezelschap ben ik alleen poepen echt gaan waarderen :D
  zondag 27 november 2016 @ 14:56:17 #301
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_166931671
vol
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')