abonnement Unibet Coolblue
pi_166772210
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2016 09:11 schreef groofskendezoveelste het volgende:

[..]

:D Dat deed mijn oudste ook. Onvoorstelbaar als ik nu kijk naar mijn baby van bijna 5 mnd.
Gaaf :) Mag ik vragen wanneer hij begon met lopen om een "inschatting" te maken :D
pi_166772228
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2016 09:14 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Succes LeSage ;) .

Ik moet hier altijd de held zijn. :') (Wat ik heus niet ben na al mijn slechte nachten ;) , maar! Het gaat langzaamaan wel echt beter met slapen en C doet de nachten fantastisch, dus ik heb ook echt de mogelijkheid om weer te leren doorslapen nu O+ .)
Ik vind dat dus echt heel knap! Ik hoop dat je snel zelf ook weer lekker kunt slapen!
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_166772238
Succes vandaag LeSage :P
Piper, leuk zijn die lachjes he? O+

Mijn M. slaapt sinds een week de eerste 'ronde' dat ze in bed ligt 5-6 uur achterelkaar, heel fijn! Daarna komt ze weer om de 3 uur. Ze gaat rond 19/20 uur naar bed dus wordt rond 2 uur wakker voor de eerste voeding. Nu ben ik hier al erg blij mee, maar het zou nog fijner zijn als ze vanaf een uur of 23 deze lange ruk slaap zou maken, vooral voor mijn vriend want zijn wekker gaat om 6 uur en M. komt rond 5 uur.
Ik vind het alleen zielig om haar wakker te maken alleen maar omdat wij zo graag willen slapen. Hoe zouden jullie dit aanpakken?
M. later naar bed doen (en bij ons beneden laten slapen) heeft geen zin, ze slaapt gewoon verder als we haar om 22 uur naar bed doen.
pi_166772255
Oh jullie waren al verder :')

Fijn dat jullie nachten beter zijn Groofs!
En Larfje :D
pi_166772258
@ Koningshof

Ik heb toevallig laatst het mijlpalenlijstje erbij gepakt van de oudste (meisje hier ;) ):

Rollen rug-buik: 8 weken
Rollen buik-rug: 4 mnd
Buikschuiven: 4 mnd 2 wk
kruipen: 5mnd 1 wk
Zelf gaan staan in box: 7mnd 1 wk
Loslopen: 12 mnd (liep wel al mnd op haar knietjes, tot rennen en springen (hupsen) aan toe :o ) Eerste losse stapjes zette ze de dag voor haar verjaardag.
Los fietsen: 3 jr 3 wk
(Los zitten heb ik blijkbaar niet genoteerd)

Zo grappig, mijn tweede (jongen wel) deed alles juist behoorlijk laat (rollen rug-buik bv pas met 9 mnd), maar kon al losfietsen met 2 jr en een paar maanden :o . (En hij had heupdysplasie, geen idee of dat tegenwerkte, maar zou kunnen...)

De derde (meisje) zit er tussenin.
pi_166772273
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2016 09:24 schreef groofskendezoveelste het volgende:
@ Koningshof

Ik heb toevallig laatst het mijlpalenlijstje erbij gepakt van de oudste (meisje hier ;) ):

Rollen rug-buik: 8 weken
Rollen buik-rug: 4 mnd
Buikschuiven: 4 mnd 2 wk
kruipen: 5mnd 1 wk
Zelf gaan staan in box: 7mnd 1 wk
Loslopen: 12 mnd (liep wel al mnd op haar knietjes, tot rennen en springen aan toe :o )
Los fietsen: 3 jr 3 wk
(Los zitten heb ik blijkbaar niet genoteerd)

Zo grappig, mijn tweede (jongen wel) deed alles juist behoorlijk laat (rollen rug-buik bv pas met 9 mnd), maar kon al losfietsen met 2 jr en een paar maanden :o . (En hij had heupdysplasie, geen idee of dat tegenwerkte, maar zou kunnen...)

De derde (meisje) zit er tussenin.
Ik had ook heupdysplasie en liep juist snel (met 10 mnd aan de hand en met 11 mnd los) maar heb bijvoorbeeld nooit gekropen...en los fietsen zonder zinwieltjes deed ik denk ik met vijf jaar ofzo :')
Kwak
pi_166772284
:o Hoi Kwak :* . Gij snelle. Fietsen ging vóór de loopfiets ook gewoon veel langzamer hè. Het is echt door de loopfiets dat ze dat tegenwoordig zo jong kunnen.
pi_166772325
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2016 09:29 schreef groofskendezoveelste het volgende:
:o Hoi Kwak :* . Gij snelle. Fietsen ging vóór de loopfiets ook gewoon veel langzamer hè. Het is echt door de loopfiets dat ze dat tegenwoordig zo jong kunnen.
Snelle lopen zal de frustratie geweest zijn. Ik zat tot ik liep alleen maar te krijsen op de grond.
Misschien had ik er even bij moeten zetten dat de heupdysplasie pas met 10 mnd gediagnostiseerd is bij mij. Dus ik ging met 11,5 maand een beugel in met scharnieren zodat ik kon blijven lopen. Ik denk dat kruipen gewoon pijn deed/die houding. Kon het wel maar heb het in totaal 2 keer gedaan.

Tot ik twee jaar en een beetje was kon ik dus sowieso niet op fietsjes zitten enzo, en mijn grove motoriek en balans zijn altijd slecht geweest/gebleven. valangst en vangangst ook :')
Kwak
pi_166773165
M heeft vannacht en vanochtend veel gespuugd ;( ze voelde zich overduidelijk niet lekker en wilde niet drinken. Ze had wel een goede plas en poepluier. Ze lijkt nu wel weer normaal en drinkt weer. Hopelijk blijft het erin. Mijn arme baby -O-

Die overigens nog helemaal niet rolt en speeltjes pakken niet interessant vindt. Mijn haar en doekjes zijn wel fantastisch om te pakken. Ook trekt ze met haar hand haar speen soms uit en gaat dan huilen :')
pi_166773166
quote:
1s.gif Op zondag 20 november 2016 09:21 schreef Mies_poes het volgende:
Mijn M. slaapt sinds een week de eerste 'ronde' dat ze in bed ligt 5-6 uur achterelkaar, heel fijn! Daarna komt ze weer om de 3 uur. Ze gaat rond 19/20 uur naar bed dus wordt rond 2 uur wakker voor de eerste voeding. Nu ben ik hier al erg blij mee, maar het zou nog fijner zijn als ze vanaf een uur of 23 deze lange ruk slaap zou maken, vooral voor mijn vriend want zijn wekker gaat om 6 uur en M. komt rond 5 uur.
Ik vind het alleen zielig om haar wakker te maken alleen maar omdat wij zo graag willen slapen. Hoe zouden jullie dit aanpakken?
M. later naar bed doen (en bij ons beneden laten slapen) heeft geen zin, ze slaapt gewoon verder als we haar om 22 uur naar bed doen.
Ik wilde typen dat het hier precies zo gaat, tot ik me bedacht dat er rond 22-23 nog wel een keer gedronken wordt. Dus er eigenlijk maar 3-4u tussen zit. :')
Nouja 's avonds slaapt ze op een van ons en gaat dan mee naar bed als wij gaan.
Ik doe er niks mee verder, ik laat het gewoon zo.
pi_166773211
quote:
1s.gif Op zondag 20 november 2016 11:09 schreef Unihipili het volgende:

[..]

Ik wilde typen dat het hier precies zo gaat, tot ik me bedacht dat er rond 22-23 nog wel een keer gedronken wordt. Dus er eigenlijk maar 3-4u tussen zit. :')
Nouja 's avonds slaapt ze op een van ons en gaat dan mee naar bed als wij gaan.
Ik doe er niks mee verder, ik laat het gewoon zo.
Zo doen wij het eigenlijk ook. Alleen komt ze meestal rond een uur een 4-5 weer.
Het voelt voor mij raar om haar al boven te leggen en nu ik weer werk mis ik haar ook veel dus wil ik haar graag in de buurt :@ Soms ligt ze op een van ons, soms naast ons op de bank.
pi_166773262
Ik denk dat het vanzelf wel bijtrekt. Ik weet wel dat ze er ook af en toe eens langer tussen laat wegens overvolle luier en mijn ontploftetten maar hoe en wanneer? Dagen zijn niet hetzelfde.
pi_166773320
quote:
1s.gif Op zondag 20 november 2016 09:21 schreef Mies_poes het volgende:
Succes vandaag LeSage :P
Piper, leuk zijn die lachjes he? O+

Mijn M. slaapt sinds een week de eerste 'ronde' dat ze in bed ligt 5-6 uur achterelkaar, heel fijn! Daarna komt ze weer om de 3 uur. Ze gaat rond 19/20 uur naar bed dus wordt rond 2 uur wakker voor de eerste voeding. Nu ben ik hier al erg blij mee, maar het zou nog fijner zijn als ze vanaf een uur of 23 deze lange ruk slaap zou maken, vooral voor mijn vriend want zijn wekker gaat om 6 uur en M. komt rond 5 uur.
Ik vind het alleen zielig om haar wakker te maken alleen maar omdat wij zo graag willen slapen. Hoe zouden jullie dit aanpakken?
M. later naar bed doen (en bij ons beneden laten slapen) heeft geen zin, ze slaapt gewoon verder als we haar om 22 uur naar bed doen.
Zelf eerder naar bed? En je aan haar ritme overgeven. De meeste babytjes slapen het eerste stuk een langere ruk, en worden daarna vaker wakker. Wakker maken werkt vaak averechts, met een oververmoeid en extra wakker kind tot gevolg ;) Haar ritme verandert snel genoeg weer. Ik zou genieten van je 'vrije tijd' (of bijslaaptijd) in die paar uur die ze achter elkaar slaapt en je erop instellen dat 't relatief snel weer verandert.
  zondag 20 november 2016 @ 11:24:39 #289
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_166773343
Goede smaak Molo :D

Tandje is hier door :o hoewel ik de bui al een maand zag hangen, moest ik toch een traantje wegpinken. Mijn kleine meisje wordt veel te snel groot ;(
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_166774477
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2016 11:24 schreef Chanty het volgende:
Goede smaak Molo :D

Tandje is hier door :o hoewel ik de bui al een maand zag hangen, moest ik toch een traantje wegpinken. Mijn kleine meisje wordt veel te snel groot ;(
Snel gaat het he.
Nieuwe datumtweeling maken? B-)

Wat een schijtweer. Ik mis de lente en zomer en mijn verlof.
pi_166779453
Mijn baby klauwt de hydrofiel onder zijn hoofd vandaan als hij in slaap valt (zodat ie als een rolletje in zn nek ligt). Ik wil wel graag iets onder zijn hoofd ivm kwijl/ spuug. Weet iemand een oplossing?
  zondag 20 november 2016 @ 15:47:08 #292
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_166779543
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2016 15:44 schreef Fieder het volgende:
Mijn baby klauwt de hydrofiel onder zijn hoofd vandaan als hij in slaap valt (zodat ie als een rolletje in zn nek ligt). Ik wil wel graag iets onder zijn hoofd ivm kwijl/ spuug. Weet iemand een oplossing?
XL hydrofiel die je in een driehoek vouwt en waarvan je de punten onder het matras aan elkaar knoopt.
KuikenGuppy
  zondag 20 november 2016 @ 15:48:45 #293
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_166779597
grote kussensloop om het matras heen trekken?
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  zondag 20 november 2016 @ 15:49:53 #294
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_166779636
Of een handdoek?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_166779798
^O^ thanks!!

Voor t eerst in zn ledikant... slik ;(
pi_166779815
Nou mensen, we zijn er sinds 9 uur vanochtend mee bezig geweest maar hij slaapt *O* *O* *O*

En hydrofiel.. Ik zou ook een xl doen dan denk ik. Wij hebben een gewone in een driehoek maar die trekt hij af en toe ook los wat hij vindt een doekje in zijn gezicht zo lekker slapen. Volgende verschoning komt er denk ik ook een grote op, nu heb ik eindelijk genoeg grote.
pi_166781004
Wat zijn jullie kindjes bewegelijk :P wanneer M slaapt ligt ze heel stil. Beetje eng soms. Bij het in slaap vallen wappert ze wel met haar handjes.

Niet meer gespuugd sinds vanochtend, maar ze drinkt nog steeds niet echt veel.
pi_166781367
Middagdut genot hier sinds 14.15.

Gisteren hebben we hem ook een beetje wakker gemaakt rond 17.30. Als hij echt niet wakker wilde worden dan nog even laten liggen, maar hij werd echt wakker met een big smile!

Man, die kruiken aan de zijkant leggen tegen wapperende handjes werkt als een tiet :o Heerlijk, rustig tevreden slapende vent.
:)
  zondag 20 november 2016 @ 17:24:13 #299
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_166781875
Voor de mensen die nog naamlabels willen van goedgemerkt
Betaal geen verzendkosten met code: GGSINT16
(Geldig t/m 24 november 2016, niet in combinatie met andere kortingsacties)
pi_166786107
Mies_poes, wij hadden ook datzelfde ritme 'probleem'. Bij ons maakte het geen verschil of ik haar wakker maakte voor een late voeding. Wat bloesem zegt klopt, er valt weinig aan te veranderen en komt vanzelf goed.

Groofs, wat was je oudste snel! Rolt C ook al beide kanten op?

F rolt nog helemaal niet :o De oudste deed dat met 9 weken al. Bijzonder hoor die verschillen.

Chanty al een tand :o

F slaapt al 2 nachten slecht, beetje verkouden, veel krampjes, vreselijk stinkende luiers, elk half uur wakker en ontroostbare huilmomenten... Man zat vannacht 2 uur op de bank met haar. Daarnet ook een felgroene poepluier. Zou het te maken kunnen hebben met een bonenschotel die ik 2 dagen achter elkaar gegeten heb?? Ik eet dat normaal dus echt nooit!
Gister een (eerder) flesje afgekolfde voeding gegeven dat hielp overigens niet. ;(
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')